Voisitko ajatella asuvasi

Paloma.se.co

jossain muualla kuin Suomessa? Edes osasta vuotta? Jos niin missä? Jos ei, niin miksi?

T. Paloma

43

1762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CannedHeat

mieluiten Pohjois- Norjassa, koska silloin siellä ei ole "ketään".

Ok, oikeasti... ihminenhän on siellä missä mielensäkin on. Onko se muualla vai ei?

Miksi kysyt?

• tässä sysksymmällä kun luin kaikista näistä suomalaisten ikätovereideni vapaa-ajanvietosta ja harrastuksista...suppilovahveroiden keräämisestä, puolukkametsässä samoamisesta jne ja tuntuu niinkuin suomalainen pois kotimetsästä olisi kuin kala kuivalla maalla...

• Suttura
        Paloma.se.co kirjoitti:

tässä sysksymmällä kun luin kaikista näistä suomalaisten ikätovereideni vapaa-ajanvietosta ja harrastuksista...suppilovahveroiden keräämisestä, puolukkametsässä samoamisesta jne ja tuntuu niinkuin suomalainen pois kotimetsästä olisi kuin kala kuivalla maalla...

Viihdyn myös kannon päässä.

• jartsev
        Paloma.se.co kirjoitti:

tässä sysksymmällä kun luin kaikista näistä suomalaisten ikätovereideni vapaa-ajanvietosta ja harrastuksista...suppilovahveroiden keräämisestä, puolukkametsässä samoamisesta jne ja tuntuu niinkuin suomalainen pois kotimetsästä olisi kuin kala kuivalla maalla...

Mäikä on ulkomailla ja poissa syksyn riennoista aivan yhtä vieraassa elementissä kuin kala kuivalla maalla. Hukkuuhan sitä ilmaan vähintään jos ei pääse syysmetsään ja lampien rannoille. Syksyyn kuuluviin elämyksiin. Nuotio ja kahvi puuhiin, grillimakkaran paistoon. Ja lopulta väsyneenä lepäilemään makuupussiin, nuotiotuli hiiloksen hiipuessa risahdellen, kun ilta aurinko punaa taivaanrannan ja kun metsä on hiljaa, harsomaisen udun noustessa lammen pinnalta. Aah! En halua vaihtaa sitä rauhaa mihinkään.

• CannedHeat
        Paloma.se.co kirjoitti:

taidankin olla tässä "ikätovereiden" porukassa hieman hullu, koska muut keräävät minulle sienet. Minä vain näytän paikat... usein ne ovat siellä missä ihmiset ovat "aikojen alusta" asuneet. Samoin
        kalojen kanssa: pyytäköön muut... minä teen niistä ruokaa.

Jep... ihmisyyskriisi.... samaa mieltä....

• Suttura
        jartsev kirjoitti:

Mäikä on ulkomailla ja poissa syksyn riennoista aivan yhtä vieraassa elementissä kuin kala kuivalla maalla. Hukkuuhan sitä ilmaan vähintään jos ei pääse syysmetsään ja lampien rannoille. Syksyyn kuuluviin elämyksiin. Nuotio ja kahvi puuhiin, grillimakkaran paistoon. Ja lopulta väsyneenä lepäilemään makuupussiin, nuotiotuli hiiloksen hiipuessa risahdellen, kun ilta aurinko punaa taivaanrannan ja kun metsä on hiljaa, harsomaisen udun noustessa lammen pinnalta. Aah! En halua vaihtaa sitä rauhaa mihinkään.

Kuvailet minun kesääni Suomessa!
        Mökki, järvi, nuotio, makkara, itikat, kalja,
        hiljaisuus, rauha, baari, ystävät, nuotio, aurinko, uinti, rakastelu, uni, herääminen, kahteentoista asti...

• jartsev kirjoitti:

suomalainen on luontoihminen ja kos hänellä ei ole mahdollisuutta eristäytyä jonnekin korpien kätköihin niin hän ei ole koskaan onnellinen. Minä tykkään myös metsissä kulkemisesta mutta vuoden ympäri joku marjapensaan tuijottaminen ikkunasta vaihtoehto koiran kanssa aarniometsissä samoaminen ei riitä elämän sisällöksi.

• lannenhunttari
        Paloma.se.co kirjoitti:

taida olla??//suomalainen pois kotimetsästä olisi kuin kala kuivalla maalla...// ainakin mina olen lannenrisukoissa ihan kun kala H2O...ssa..

kun parikymmenta vuotta takaperin yritin uudellenistuttaa itseani suomen risukoihin-- ei onnistunut,vaan tanne oli mieli..ja eikun takaisin.
        ja en taalta lahde ,kuin kulumalla.tere...l-h

• lannenhunttari kirjoitti:

taida olla??//suomalainen pois kotimetsästä olisi kuin kala kuivalla maalla...// ainakin mina olen lannenrisukoissa ihan kun kala H2O...ssa..

kun parikymmenta vuotta takaperin yritin uudellenistuttaa itseani suomen risukoihin-- ei onnistunut,vaan tanne oli mieli..ja eikun takaisin.
        ja en taalta lahde ,kuin kulumalla.tere...l-h

ja kyllä minä sinua ymmärrän hyvin; onhan se nyt tunnettu ja tietty asia että ne lännen risukot ovat isommat ja paremmat kuin suomen risukot. En ihan risukoille asti itse ehtinyt, mutta kalliovuorilla olen teltassa nukkunut...hehe.

• kiukuttelemaan?
        Paloma.se.co kirjoitti:

ja kyllä minä sinua ymmärrän hyvin; onhan se nyt tunnettu ja tietty asia että ne lännen risukot ovat isommat ja paremmat kuin suomen risukot. En ihan risukoille asti itse ehtinyt, mutta kalliovuorilla olen teltassa nukkunut...hehe.

ja ruokaa penäämään?olitko banffissa,tai jasperissa telttailemassa?
        vai usa..n kalliovuorillako liikuit..tere..l-h

ps.jos voit niin kuuntele hiski salomaan lannenlokari...siina on sita paatosta

• kiukuttelemaan? kirjoitti:

ja ruokaa penäämään?olitko banffissa,tai jasperissa telttailemassa?
        vai usa..n kalliovuorillako liikuit..tere..l-h

ps.jos voit niin kuuntele hiski salomaan lannenlokari...siina on sita paatosta

oli kauheen kylmää ja oli keskikesä. Olimme Steamboat Springsissä, veljeni asui siihen aikaan Denverissä ja olin käymässä E-Amerikasta. Seuraava paikka missä pitäisi käydä on heti Salt Lake Cityn ulkopuolella Mountain Home nimisessä paikassa (tosi hienot maisemat) jossa veljeni nykyisin asuu. Olen itsekin asustellut mm. Chicagossa ja Floridassa.

• koti ikävä

olen 57v ja koko ikäni olen potenut koti ikävää joka on todella kamala seuralainen kun lähtee jollekin matkalle. Siitä huolimatta olen matkustellut aika paljon koska mieheni piti matkustelemisesta. Nyt leskeksi jäätyäni en ole kuin kerran ollut ulkomailla tämän 9 vuoden aikana. Mistä johtuu ,en tiedä arvailen vain

• Suttura

Minä en matkusta mimnnekään jos ei ole pakko...
        Kerran olen käynyt Canarialla,,, se riitti.
        Kerran Espanjassa... OK!
        Tanska, Norja... kuuluu yleissivistykseen...
        Moni maa kiinnostaa, mutta lukemalla oppii ja minulla on tilaisuus tutustua kaiken maailman ihmisiin kotonani... se riittää minulle!

• Suttura

Ruotsissa...
      Joko Suomi tai Ruotsi.
      Tai Egyptissä kolme viikkoa...Ranskassa kaksi...
      Brasiliassa yhden viikon...USA:N yli lentäisin...
      Kamchatskayanissa viikko...

• Pirre*

jossain hieman lämpimämmässä..ja valoisammassa paikassa, ja vain tämän pimeimmän ajanjakson.

Ei kuitenkaan missään turistirysässä..

• ihan varmasti tullaan kohta...

• Heikunkeikku

...olla karhu, joka voisi mennä koko talveksi nukkumaan ja herätä ihanaan kevääseen. En ole talvi-ihminen. Kevät saa aikaan "suuria" inspiraatioita. Noh, koska en ole karhu, niin talvet voisin asua esim Kreikassa. Kesät ehdottoman ehdottomasti Suomessa. Saarielämää ei mikään voita.

• Puidenhalaaja

on kyllä ihana häipyä jonnekin lämpimään.Pariksi viikoksi.Mutta kokonaan en täältä lähtisi, ihan jo pelkästään kielen takia. Enkä yksin. Mutta jos oisi kaveri, niin muutama kuukausi talvella lämpimässä olisi varmaankin ihanaa. Espanja tai yleensä espanjankielinen maa houkuttaa. Kieli vaikuttaa suht.helpolta oppia.

• udut

rakastan tätä Suomen luontoa vuodenaikoineen, mutta rakastin aikoinaan myös Kanadan luontoa. Sielläkin on upea luonto vuodenaikojen vaihteluineen.
      Nyt minulla on koti myös Espanjassa. Siellä istun Välimeren rannalla, nautin auringon lämmöstä ja katselen kyltymättömästi rannalla vaeltelevia ihmisiä ja merta.
      Suomi on kuitenkin aina se paikka johon palaan. Täällä ovat kaikki rakkaani.

• neljästi vuonna 2007. Kaikki ne kerrat ovat olleet samasta syystä: äitini on jo vanha ja hänen muistinsa on katoamassa ja haluan tavata häntä mahdollisimman usein nyt kun minulla vielä on hän.
        Muuten en usko että kävisin Suomessa kuin ehkä juhannuksen tienoilla: mikään ei voita varhaisaamua kesäkuussa Suomen maalla, kun usva nousee notkoista ja linnut laulavat, kastehelmet kimmeltävät joka ruohonkorrella ja niityltä nousee ilmaan valkeden lintujen parvi uskomattoman läpinäkyvään aamuaurinkoon...

• Talisker

Esimerkiksi sitten eläkepäivinä, jos sinne saakka koskaan pääsee, voisin ajatella sellaista "kesän jatkamista".
      Semmoinen kuukausi / puolitoista syksyllä ja samanlainen setti keväällä.
      Kesän ja "pitkin hampain" talvenkin vois olla kotona.
      Kokonaan pois Suomesta en kyllä haluaisi muuttaa.

• Suomea

..ja sen teen. Ku oon niin umpi "ruottalainen".

Mutta kohde missä asun on kyllä Venäjä, ei enää Ruotti.
      8 ½ vuotta riitti miulle svea mamman hoivissa.

• voisi

ajatella asuvani vaan mielelläni asuisin puolet vuodesta päiväntasaajan toisella puolella. Itse asiassa olen viettänyt joinakin vuosina pitkiäkin jaksoja talviaikaan eteläisellä pallonpuoliskolla ja toivottavasti joskus voin jakaa vuoden kahteen osaan siten, että puolet vuodesta Suomessa ja toinen puoli siellä jossakin.

• mutta en halua jakaa vuotta niin tarkasti talveen ja kesään; uskon tarvitsevani pari räntäpäivää ja hieman flunssaa ja sinisiä huulia joka vuosi että osaisin sitten taas arvostaa auringonpaistetta ja lämpöä.

• Anskuliini

ajan haluaisin asua Uudessa Seelannissa, keväällä Kreikassa, kesän ja syksyn Suomessa.

• namisuku

..turkoosin veden ympäröimällä saarella.
      Joskus Robinssonina joskus koko "meidän Klaanin voimalla"..=D
      - Suomen talvivaatetus ei kiinnosta yhtään:/
      siinä minulle tarpeeksi "syytä" poistua edes osaksi vuotta KotoSuomesta.
      - saisi kalastaa het kun silmät saa auki=))

• mutta suojakerrointa menisi liikaa....ja epäilen että se jokapäiväinen kalansyöntikin alkaisi mättämään ajan kanssa. "Anna heille paratiisi jossa asua ja jotkut heistä alkavat kohta haluamaan takasin helvettiin vaikkapa vain pelkästä ikävystymisestä"

• namisuku
        Paloma.se.co kirjoitti:

mutta suojakerrointa menisi liikaa....ja epäilen että se jokapäiväinen kalansyöntikin alkaisi mättämään ajan kanssa. "Anna heille paratiisi jossa asua ja jotkut heistä alkavat kohta haluamaan takasin helvettiin vaikkapa vain pelkästä ikävystymisestä"

rommi ja kala-ihmisenä kaikin puolin (vaan ei lahnana) nauttisin kalasta vaikka lopun elämääni:)

• namisuku kirjoitti:

rommi ja kala-ihmisenä kaikin puolin (vaan ei lahnana) nauttisin kalasta vaikka lopun elämääni:)

suojakertoimeksi, niin power to you, minulla ei valitettavasti ole riittävästi pigmenttiä ihossa ja palan kirkkaanpunaiseksi hummeriksi alta puolentunnin...

Olen myös kalaruuan ystävä mutta että kalasapuskat taas maistuisivat niin on hyvä pitää muutama kalaton päivä välillä...mutta tää on taas tätä mun filosofiaa, sinulla on omat jutut.

• namisuku
        Paloma.se.co kirjoitti:

suojakertoimeksi, niin power to you, minulla ei valitettavasti ole riittävästi pigmenttiä ihossa ja palan kirkkaanpunaiseksi hummeriksi alta puolentunnin...

Olen myös kalaruuan ystävä mutta että kalasapuskat taas maistuisivat niin on hyvä pitää muutama kalaton päivä välillä...mutta tää on taas tätä mun filosofiaa, sinulla on omat jutut.

... se nyt vielä puuttuisi että klooneja olisimme ja samoin mielipitein porskuttaisimme;D

• ollaan

Voin ajatella

• RosaLiiin

...ajatella, silloin tällöin.
      Asun nyt niin metsien keskellä ja luonto suorastaan sylissä, viime aikoina jopa varsin yksinkin. Tapahtumat ovat rauhallisia mietintöjä ja elämä seuraa luonnonkiertokulkua. Pidän siitä ja nautin tästä elämästäni.
      Silti olen joskus jopa haaveillut, että vastapainoksi haluaisin asua hetken aikaa jonkun suurkaupungin keskustassa ja lähellä kaupungin sykettä, tapahtumia ja ihmisiä. Kaupungit jotka tällälailla houkuttelevat ovat Pariisi, Lontoo ja Wien.
      No, tälläisestä haaveilee vain romanttinen hupsu...

• asumisen toisaalla, ei esim. max. kuukauden 'lomaa', niin en voisi ajatella niin.

Kun olen katsellut näitä viestejä, niin tuntuu, että luonto olisi usein syy valintaan.

Ilselle on paljon tärkeämpää ihissuhteet.
      Siinä on suurin este, että voisin muuttaa muualle edes osaksi vuotta.

Koska elämäni ei ole tylsää ja sisältää 'sopivasti' uusia kokemuksia, en tunne minkäänlaista kaukokaipuuta johonkin uuteen asiunpaikkaan.

Matkailulumielessä Brasilian suunta olisi ykkösvaihtoehto.

• ensisijaisesti ihmissuhteet koen myös vaikeiksi asioiksi jos joskus tulevaisuudessa harkitsen jakaa elämääni kahden eri maanosan välillä. Toisaalta, välimatkat tuntuvat nykyisin niin paljon lyhyemmiltä ja internetin aikaan on kuin koko maapallo olisi leikkikenttämme ja kun räpäytät silmääsi niin maailma on taas kerran pyörähtänyt.

Kielitaidon tai paremmin sanottuna sen puuttumisen kokisin itse suurena esteenä. En itse koen elämää jossain pienessä maanmiesten kansoittamassa turistirysässä tyyppi aurinkorannikko, kanaria tai mallis mitenkään kiinnostavaksi; lihapullia kossun kaa saa kotonakin jos silleen haluaa ja kontaktit paikallisiin ja uuden kulttuurin tuomat haasteet kovin pinnallisia jos ei kunnolla hallitse kieltä.

Luonto taas...maailmassa on niin paljon luonnollisesti ihania paikkoja että vaikka korpikuusen alla olisikin suomessa maja niin samalla voisi ehkä myös kokea kauniina toisen majapaikan jossain andien rinteellä josta näkymä loputtomien vuorenhuippujen, jyrkkien rotkojen joiden pohjalla luikertelee joki, vihreiden viljeltyjen rinteiden ja sademetsien verhoamien kunpareiden yli...

• siellä isänmaa

Ainoastaan kovin alkukantaiset olot ja/tai uskonnollisesti tai muuten suvaitsematon ympäristö olisi esteenä.

Skandinavia, varsinkaan Ruotsi ei hirveästi poikkea meistä.
      Sveduissa olen asunut kahteen otteeseen.

Espanja on toinen, pitempään oleiltu maa.

Muista ei ole vakituisempaa kokemusta.

Kyllä minulle on tärkeää riittävä yhtäläisyys kulttuuriimme.
      Toinen rajoitus on kieli.
      Uudenkin tietysti johonkin tasoon oppii mutta varminta on pysyä näissä ennestään jollain tapaa osaamissa.
      Asumisen kannalta minulle on tärkeää mahdollisuus luontevaan seurusteluun ja kiistelyynkin paikallisten kanssa.

Mainitsemieni lisäksi Itävallasta on miellyttäviä käyntikokemuksia.
      Samoin Unkarista, mutta se kieli!

• Paloman kanssa matkustaisi maailman ääriin, mutta taidan olla, niin mettäläinen, että tyydyn tällä kertaa koti Suomeeen ja ikävöisin kuitenkin muualla :)

• Mettäläinen kirjoitti:

Paloman kanssa matkustaisi maailman ääriin, mutta taidan olla, niin mettäläinen, että tyydyn tällä kertaa koti Suomeeen ja ikävöisin kuitenkin muualla :)

(pahus)

• Paloma.se.co kirjoitti:

(pahus)

sano;) Mettis täällä haikailee Palomaa ja eukko turruttaa loputkin haaveet, että tälläistä junttilaa meillä:)

• Mettäläinen kirjoitti:

sano;) Mettis täällä haikailee Palomaa ja eukko turruttaa loputkin haaveet, että tälläistä junttilaa meillä:)

paitsi haaveet myös tämän ketjun kun tarvi tehdä taikatemppuja että sain viestisi esille....(nähdään sitten Seutulassa...mulla on oranssi matkalaukku ja väriin soinnutetut hiukset

paitsi haaveet myös tämän ketjun kun tarvi tehdä taikatemppuja että sain viestisi esille....(nähdään sitten Seutulassa...mulla on oranssi matkalaukku ja väriin soinnutetut hiukset

Paloma taikoo? Mettis jos ois vapaa, niin Paloma jäisi Seutulaan ja asiasta ei edes neuvoteltaisi, että tämmöinen tapaus täällä.

• Mettäläinen kirjoitti:

Paloma taikoo? Mettis jos ois vapaa, niin Paloma jäisi Seutulaan ja asiasta ei edes neuvoteltaisi, että tämmöinen tapaus täällä.

sellaista leffaa kuin "Rakkautta koleran aikaan" tai mikä tahansa se suomenkielinen käännös onkaan, tulee varmaan ensi-iltaan joulun aikaan Suomessakin. Florentino odotti Ferminaa 57 vuotta.....

sellaista leffaa kuin "Rakkautta koleran aikaan" tai mikä tahansa se suomenkielinen käännös onkaan, tulee varmaan ensi-iltaan joulun aikaan Suomessakin. Florentino odotti Ferminaa 57 vuotta.....

kaikista leffoista ole perillä, mutta ihmistuntemus ja yhteiskunnan työssä on antanut näkemyksiä elämään.

Tuskinpa tarvin filmejä, kun näkee yhteiskunnan päivittäin iloineen ja murheineen ja jollain tavoin itsekin antaneena.

Varmaan opittavaa minullekin on ja nätisti ajattelen Palomasta.

• Mettäläinen kirjoitti:

kaikista leffoista ole perillä, mutta ihmistuntemus ja yhteiskunnan työssä on antanut näkemyksiä elämään.

Tuskinpa tarvin filmejä, kun näkee yhteiskunnan päivittäin iloineen ja murheineen ja jollain tavoin itsekin antaneena.

Varmaan opittavaa minullekin on ja nätisti ajattelen Palomasta.

viestittää niinsanottua "kieliposkessa" huumoria. Toi leffansuositus oli sellaista...
        Mettikselle hyvänyön halit ja "ajattelen myös kauniisti sinusta"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      882
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      821
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      786
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      677
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      660
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      634
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      604
    Aihe