lisäravinteet?

m.pieni

oon tässä miettinyt kun koko ajan ollut täällä
puhetta lisäravinteiden todellisesta hyödystä..
itse harrastan voimailua ja olen mielestäni
ihan hyvin kehittynyt,voimiltani todellakin hyvin,mutta nyt tulee se todellinen kysymys
kuka tarviii lisäravinteita vai taviiko niitä.
itse olen aina pärjännyt ilman ja kehitys ollut sama.
tossa testin vuoksi kokeilin palautus juomia
hera proteiinia .kreatiinia ym..
kappas seipäs voimien kasvu ollutkaan sen parempaa.
ja tiiättekö mitä nyt en ooo 4kk käyttänyt ollenkaan lisäravinteita ja kumma homma tapahtu olen paljon lihaksikkaampi ylimääräinen rasva lähtenyt keskivartalosta pois ja paino on silti noussut.
mielipiteeni on lisäravinteet turvottaa ja lihottaa varmaan osa SYY ON MEIKÄLÄISEN HYVÄT RUOKAHALUT ELI MÄ EN TARVI LISÄRAVINTEITA LUULEN
ETTÄ MONI MUUKAAN EI TARVI JA RAHAT VAAN MUUHUN KÄYTTÖÖN..

26

2688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totinen torvi

tuollaisia tekstejä on ihan mukava kuulla,koska olen just täällä asiasta paljon kirjoittanut,ettei lisäravinteilla tee hevon vittua,jos syöt hyvää kotiruokaa.
      parasta on,että itse voin todistaa asian,mutta lisäravinnemiehet eivät voi todistaa mitään.

voimassa on yhä haaste kaikille näille lisäravinnemiehille,KOKEILKAA TOIMIVUUS,jättäkää purkit pois puoleksi vuodeksi ja katsokaa mitä tapahtuu.

KYLLÄ,hommat kulkee aivan yhtä hyvin.

kaikki jotka kyseenalaistaa tämän testin,niin kokeilkaa asiaa tai olkaa hiljaa.
      todista asia tai vaikene,yksinkertaista.

tähän ei purkkimiehet pysty,koska ei ole mitään todisteita.ainoastaan se legendaarinen purkkiviesti,KATABOOOLIA iskee punttitreenillä.

samalla kaavalla se iskisi ihmisten tehdessä kotona askareita jossa lihakset selvästi rasittuu ja normaali työelämässä missä rasittuu eli ihmisellä purkkimiesten mukaan olisi jatkuvasti tämän kaavan mukaan KATABOOOLIA käynnissä.tämän kaavan mukaan ihmisen pitäisi siis olla kuollut lihaksien häviämiseen kehosta,normaali järjissään oleva ihminen kyllä tajuaa että rasittavat työt ainoastaan vahvistaa kroppaa. lisäravinnemiesten mielestä siitä seuraa kuolema. XD

• treenaaja.......

no ite ainakin oon huomannu ravinteiden hyödyn. voihan sitä tehä niinkin että syö pelkästään oikeeta ruokaa mutta siinä on se ongelma että aikaa menee hirveesti kun koko ajan väsäät jotain evästä. ite syön päivässä kaks luonnollista ruokaa: aamupalaks puuroa, c-pore, vitamiini/hivenaine pilleri, maitoa, heraproteiinia, omena. sitten otan taas jonkin ajan päästä heraa maltoa ja leipä, muutaman tunnin päästä treeni, palkkariks myös heraa maltoa, kotiin päästyä tonnikalaa riisiä, maitoa, vitamiineja, tomaattia, kurkkua, porkkanaa. iltapalaks maitoa, kananmunia 2kpl, yks leipä.

pääosin tulee proteiinit heraprotskuista, maidosta ja tonnikalasta. hyvin oon tiukkuutta saanu. leipää ei pidä mun mielestä liikaa syödä, aika paljon mätän just noita kasviksia.

toimiivat mun mielestä hyvin.

• totinen torvi
        treenaaja....... kirjoitti:

no ite ainakin oon huomannu ravinteiden hyödyn. voihan sitä tehä niinkin että syö pelkästään oikeeta ruokaa mutta siinä on se ongelma että aikaa menee hirveesti kun koko ajan väsäät jotain evästä. ite syön päivässä kaks luonnollista ruokaa: aamupalaks puuroa, c-pore, vitamiini/hivenaine pilleri, maitoa, heraproteiinia, omena. sitten otan taas jonkin ajan päästä heraa maltoa ja leipä, muutaman tunnin päästä treeni, palkkariks myös heraa maltoa, kotiin päästyä tonnikalaa riisiä, maitoa, vitamiineja, tomaattia, kurkkua, porkkanaa. iltapalaks maitoa, kananmunia 2kpl, yks leipä.

pääosin tulee proteiinit heraprotskuista, maidosta ja tonnikalasta. hyvin oon tiukkuutta saanu. leipää ei pidä mun mielestä liikaa syödä, aika paljon mätän just noita kasviksia.

toimiivat mun mielestä hyvin.

syö oikeaa ruokaa enemmän ja jätä lisäravinteet pois.
        kokeile näin,lupaan 100% varmuudella,ettet huomaa tuloksissa mitään eroa,kehityt kuten ennenkin.rohkeasti kokeilemaan.

• mitä huonoa...
        totinen torvi kirjoitti:

syö oikeaa ruokaa enemmän ja jätä lisäravinteet pois.
        kokeile näin,lupaan 100% varmuudella,ettet huomaa tuloksissa mitään eroa,kehityt kuten ennenkin.rohkeasti kokeilemaan.

niissä on? kun tulee halvaksikin.. american whey protein (meniköhän nimi noin..) maksaa 800g pussi 12.9e prismassa. laske siitä. hyvinhän tuo toimii. monenlaista olen kyllä kerinnyt kokeilemaan. treeniä jo 6v takana.

• mitä miks
        mitä huonoa... kirjoitti:

niissä on? kun tulee halvaksikin.. american whey protein (meniköhän nimi noin..) maksaa 800g pussi 12.9e prismassa. laske siitä. hyvinhän tuo toimii. monenlaista olen kyllä kerinnyt kokeilemaan. treeniä jo 6v takana.

6 vuotta treeniä ja sanoit,että hyvin toimii?
        mihin tämä perustuu?
        siihen,että olet vahvistunut,painoa tullut lisää ja näitä varmasti tarkoitat eli siis kehityt.

mutta mitä.

aivan samat tulokset olisit saanut syömättä yhtään ainutta lisäravinnetta.

minäkin voin sanoa,että hyvin on toiminut,kuten olen aiemmin täällä kertonut.
        penkki 170kg
        kyykky yli 200kg
        veto yli 250kg
        paino on noussut alle 70 kilosta n.100 kiloon.
        ilman lisäravinteita ja kotiruoalla.

ei ne sun tulokset ole kiinni mistään parista proteiinijuomasta,vaan treenistä,levosta ja ruoasta.siitä ne tulokset tulevat,siihen ei palautusjuomilla ole mitään sijaa.

kokeile puoli vuotta ja huomaat,että samalla tavalla kehitys kulkee eteenpäin.
        jos voit väittää muuta,tehdään testi ja kokeillaan,olen valmis todistajaksi.suostun ostamaan sulle vuoden proteiinit,jos ole väärässä. XD

• etteivät toimi niin..

voithan itse tehdä testin. ei tarvii mitään sen kummempia laboratooriotutkimuksia. jätät kato kokonaan oikeen ruoan sanotaan viideks päivää poikkeen. syöt vaan lisäravinteita ja juot vettä. kato selviitkö miten hyvin tuon ajan. jos ne ei toimisi niin kyllä tuossa ajassa jo pyörtysit. veikkaan että selviit ihan hyvin.

• järkimann

Oikeaan olet osunut. Ei niistä ole mitään hyötyä muuten kuin myyjän tilipussiin.
      Tää jauhojuttu on sama kuin naisille kaiken maailman rasvat. On päivärasvaa on yö rasvaa on rasvan poistajat on puuterit on ties mitä.
      Moni nainen on loppujen lopuksi paljon paremman näköinen ilman mitään meikkiä.

• weider---

Itsekkin jätin jauhot pois. vitamiinit kuitenkin otan ja palkkarin mutta muuten perusruokaa.

• dfa

näin karkeasti sanottu. Ite käytän lisäproteiinia sen takia, koska tiedän ettei tavallinen ruoka riitä. Helpompaa ottaa drinkki päivässä kuin väsää safkaa.

• puntti-karju

Turhia tuotteita useimmat lisäravinteet normaalille salillakävijälle.Normikotiruualla pääsee pitkälle.Itse käytän vain lisäproteiinijuomaa jonka otan reenin jälkeen heti,että lihasten palautuminen olisi mahdollisimman tehokasta.Proteiinihan on elimistön "rakennusainetta" ja sen saaminen olisi oltava mahdollisimman tasaista pitkin vuorokautta.

Lisäproteiini juoman/patukan muodossa on sikäli hyvää,että mikäli haluaa saada sen 1.5-2.0 g/painokilo jota usein suositellaan,voi monelle olla vaikeaa saada sitä määrää normaalista ruuasta.Eteenkin jos joutuu usein syömään nk.ulkona,esim.töiden takia.Siksi lisäprotsku juoman tai patukan muodossa usein puolustaa paikkaansa.

Creatiinia myös joskus laitan protskujuoman joukkoon mutta senkään tehoa en kyllä itse pysty mitenkään toteamaan,mutta kun purkin sain ilmaiseksi maahantuojalta "sponssiksi" niin ei sitä poiskaan kannata heittää.

Jos mainoksiin uskoo mitä lisäravinteista sanotaan,niin niiden mukaan pitäisi ostaa KAIKKI purkit mitä kaupasta löytyy jotta lihaskasvu ylipäätään olisi mahdollista.Mielestäni ei kannata lähteä sille linjalle,että vain syömällä suupielet jauhossa kaikkia jauhoja mitä kaupasta löytyy voit kehittyä.Siitä hyötyvät vain jauhojen/purkkien valmistajat ja myyjät!

• Boudarx

Olen huomannut saman. Olen jättänyt jauhot pois jo aikapäiviä sitten. Pelkkä ruoka riittää, erittäin hyvin.

Lisäksi olen huomannut, että proteiini on yliarvostettua. Ei todellakaan tarvitse mitään 200g päiväannoksia kehittyäkseen.

Mutta tottakai niitä mainostetaan ja markkinoidaan agressiivisesti, sillä ne ovat joidenkin ihmisten elinkeino ja rahanlähde. Ja niissä pyörii isot rahat ja veikkaisin kokonaisuudessaan, että esim. normaaleihin elintarvikkeisiin nähden melko suuret katteet.

Monet luulevat jopa nykypäivänä, että esim. ilman palautusjuomaa treenaaminen on hyödytöntä. Joten markkinointi on onnistunut vähintään hyvin. Itse en käytä palautusjuomaa siksi, että se alkaa lihottamaan. Joudun karsimaan päivän ruokia pois, mikäli käytän palautusjuomaa. Ja olen huomannut, että lopputulos on surkeampi.

Viimeksi ostettu vajaan kilon herapussukka alkaa olemaan lopuillaan. Ostin sen reilu 2 kk. sitten. Pitäs kai ostaa kohta lisää =))

• weider---

Mun mielestä proteiinia todella tarvitaan reilusti ja 200g per vrk kyllä todella varmistaa lihasten kasvun. Itselläni ei ainakaan lihakset kasva ilman pluskaloreita ja isoa määrää proteiinia. Kuitenkin 200g per vrk saadaan todella helposti kokoon tavallisesta kiinteästä ruoasta. Ei todellakaan tarvitse paljoakaan kokkailla tai nähdä vaivaa.

Tässä esimerkki:

1l maitoa= n.30g proteiinia
        2 prk rahkaa= n.50g proteiinia
        2 lämmintä ruokaa joissa proteiinilähteinä lihaa,kanaa tai kalaa= n.60-80g proteiinia
        1prk tonnikalaa= n.30g proteiinia
        Raejuustoa 1prk= n.30g proteiinia

Tuossa on koossa jo 200-220g proteiinia. Tuohon päälle vielä ne määrät jotka tulevat "hiilarilähteistä" ja siitä mahdollisesta palautumisjuomasta.

• silmää kirvelee

Juu juu tuo on ihan totta että kun mainoksia seuraa niin pitäis syödä kaikki maailman pussit ja purkit että kehittyis.. Tällaisen kuvan saa helposti kun lukee wrangen luetteloa... sen jälkeen tuntee itsensä köyhäksi ja luulee että koko ajan puuttuu jotain.. eli juuri sitä mitä lehtisten sivuilla on kuvissa, joka perkeleen tuote pitäs olla..
        paskat.

jos ei kehity, ei vika ole välttämättä ravinnonsaannissa vaan se voi olla myös levossa, ei ole levätty riittävästi, käydään siis liian usein tekemässä kova treeni eikä paikat siksi palaudu.

Ihan varmasti tulee toimeen jos syö proteiinipitosta ruokaa, niin riittää halpa perusproteiini, kyllä sekin imeytyy sinne minne pitääkin ja varmistaa proteiinin saannin. Halpa energianlähde on maltodekstriini, joka varmistaa sen että saa energiaa tarpeeksi, jos vähän osaa laskea ja katsoa mitä suuhunsa panee.. gaineri ajaa jo nämä kaksi asiaa yhdessä jos se on hyvä gaineri, monestikaan niissä ei kyllä ole proteiinia yhtä paljon per annos mitä perusjauheista voi saada.

En usko että kukaan jaksaa syödä päivittäin samoista ruoista ja lihoista tarvittavan määrän proteiinia siis treenarit... tarvitaan perusproteiinijauhetta ja energiajuomajauhetta, tai gaineri. kreatiini ja vitamiinipakki lisäksi, niin sit on ravinnepuoli kunnossa ja järkevästi.

lisäravinnemarkkinointi kusee silmään.... tuossa edellä selostin mitkä riittää. liika on liikaa.

• m.pieni
        weider--- kirjoitti:

Mun mielestä proteiinia todella tarvitaan reilusti ja 200g per vrk kyllä todella varmistaa lihasten kasvun. Itselläni ei ainakaan lihakset kasva ilman pluskaloreita ja isoa määrää proteiinia. Kuitenkin 200g per vrk saadaan todella helposti kokoon tavallisesta kiinteästä ruoasta. Ei todellakaan tarvitse paljoakaan kokkailla tai nähdä vaivaa.

Tässä esimerkki:

2 lämmintä ruokaa joissa proteiinilähteinä lihaa,kanaa tai kalaa= n.60-80g proteiinia

Tuossa on koossa jo 200-220g proteiinia. Tuohon päälle vielä ne määrät jotka tulevat "hiilarilähteistä" ja siitä mahdollisesta palautumisjuomasta.

mä jo varmaan pari vuotta sitt sanoin että
        ei oo erikoista hyötyä ja oli sit pakko testata
        että onko noi lisäravinne tyypit oikeassa.
        nyt kun testi on tehty ja sitt oltu nelisen kuukautta taas normi ruoalla niin täytyy sanoa
        että turhaan käytin.
        palautuminen on todella tärkeää sitä en kyseenalaista ja varsinki jos ei oo enää parikymppinen mutta kysymys on siinä
        kun te mainonnan uhrit syötte aamu protskut päivä
        protskut yö protsut lesitiinit kreatiinit.
        ja kaiken maailman sotkut päälle niin tulee mieleen että ette kai te oo ihan tosissanne.
        jos sä massaa haluat oikeesti saada noista pulvereista sun pitää syödä tosi paljon ja
        se maksaa tosi paljon.
        se on raju treenaus joka vuosien päästä palkitsee.
        muistan 80 90 luvun vaihteessa kun oli mainoksia
        ihmisten kropasta ennen ja jälkeen :)
        3kk täydellinen kroppa.
        ja totuus noitten tehosta perustuu siihen kun ihminen aloittaa puhtaalta pöydältä treenaamisen
        ja tulokset nousee aluksi hirveesti kuvitellaan
        että voima kasvu on lisäravinteiden ansiota:)

• weider---
        silmää kirvelee kirjoitti:

Juu juu tuo on ihan totta että kun mainoksia seuraa niin pitäis syödä kaikki maailman pussit ja purkit että kehittyis.. Tällaisen kuvan saa helposti kun lukee wrangen luetteloa... sen jälkeen tuntee itsensä köyhäksi ja luulee että koko ajan puuttuu jotain.. eli juuri sitä mitä lehtisten sivuilla on kuvissa, joka perkeleen tuote pitäs olla..
        paskat.

jos ei kehity, ei vika ole välttämättä ravinnonsaannissa vaan se voi olla myös levossa, ei ole levätty riittävästi, käydään siis liian usein tekemässä kova treeni eikä paikat siksi palaudu.

Ihan varmasti tulee toimeen jos syö proteiinipitosta ruokaa, niin riittää halpa perusproteiini, kyllä sekin imeytyy sinne minne pitääkin ja varmistaa proteiinin saannin. Halpa energianlähde on maltodekstriini, joka varmistaa sen että saa energiaa tarpeeksi, jos vähän osaa laskea ja katsoa mitä suuhunsa panee.. gaineri ajaa jo nämä kaksi asiaa yhdessä jos se on hyvä gaineri, monestikaan niissä ei kyllä ole proteiinia yhtä paljon per annos mitä perusjauheista voi saada.

En usko että kukaan jaksaa syödä päivittäin samoista ruoista ja lihoista tarvittavan määrän proteiinia siis treenarit... tarvitaan perusproteiinijauhetta ja energiajuomajauhetta, tai gaineri. kreatiini ja vitamiinipakki lisäksi, niin sit on ravinnepuoli kunnossa ja järkevästi.

lisäravinnemarkkinointi kusee silmään.... tuossa edellä selostin mitkä riittää. liika on liikaa.

Ei todellakaan tarvita mitään perusjauhoproteiinia tai muutakaan. Kyllä perusruoasta saa kaiken ja saadakseen riittävästi proteiinia päivittäin ei tarvita mitään valtavia määriä. Vitamiinilisä on ihan ok ja palkkari myös ihan käytännöllinen, mutta tuskin sekään välttämätön.

• sanosin
        weider--- kirjoitti:

Ei todellakaan tarvita mitään perusjauhoproteiinia tai muutakaan. Kyllä perusruoasta saa kaiken ja saadakseen riittävästi proteiinia päivittäin ei tarvita mitään valtavia määriä. Vitamiinilisä on ihan ok ja palkkari myös ihan käytännöllinen, mutta tuskin sekään välttämätön.

että siitä perusproteiinijauhosta ei ole mitään haittaa, mieluummin hyötyä. olen kyllä vuosien mittaan kokeillut monenlaisia tyylejä treenata, vuosia tuli sählättyä mutta pikkuhiljaa opin. en kyllä ymmärrä mitä huonoa näet heraproteiinijauheessa. edullisemmaksi ja helpommaksi tulee kun syödä ruokaa koko ajan.

• Boudarx
        weider--- kirjoitti:

Tässä esimerkki:

Siis ei proteiinin saanti ole ongelma, en vain koe siitä olevan suurtakaan hyötyä. Enemmän mielestäni on hyötyä syödä vähemmän proteiinia ja enemmän hiilihydraattia.

Tästä on se etu, että jaksan treenata paremmin. Ja tietenkin se etu, että ei tarvitse syödä niin paljoa, koska elimistö käyttää tehokkaammin hiilihydraattia energianlähteenä kuin proteiinia. Olen huomannut näin kehityksen olevan paljon parempaa, kuin korkeilla proteiinimäärillä.

Olen myös huomannut, että yleinen vireystaso on paljon parempi. Tää on mutua, mutta luulen sen olevan seurausta siitä, että kehon ei tarvitse jatkuvasti käyttää epätaloudellista polttoainetta ja riittävä määrä proteiinia kuitenkin on käytettävissä sitä vaativiin solujen korjauksiin yms. elintoimintoihin.

Eli edelleenkään en usko lihaskasvun vaativan isoja määriä proteiinia. Tietenkin perustarve on saatava ja kalorit ovat tärkeitä. Mutta mega-annokset ovat turhia (200g on jo musta paljon proteiinia, liikaa).

Edelleen teoriassani vetoan siihen, että aloittelija saa helposti lihasmassaa ekan puolenvuoden aikana varmaan n. 10 kg:n vuosivauhdilla ja harvempi niistä oikeasti syö yli 150g proteiinia, useimmilla varmasti lähemmäs 100g päivä annos. Samoin vanha lihas kasvaa hyvin pienillä proteiinimäärillä. Itse olen kasvattanut vanhaa lihasta takaisin n. 15 kg vuosivauhdilla muutaman kuukauden alle 150g proteiinin päiväannoksilla. En usko, että aloittelijan lihas, sen paremmin kuin "vanha lihaskaan" voi mitenkään erityisesti kasvaa ilman eritavalla pienemmällä proteiinimäärällä kuin "uusi lihas". Käytännössä jos parin kilon vuositahti vaatii 200 g:n päiväannokset, aloittelijalla ja vanhan lihan kasvattaminen tarkoittaisi yli kilon proteiiniannoksia päivittäin...

• weider---
        sanosin kirjoitti:

että siitä perusproteiinijauhosta ei ole mitään haittaa, mieluummin hyötyä. olen kyllä vuosien mittaan kokeillut monenlaisia tyylejä treenata, vuosia tuli sählättyä mutta pikkuhiljaa opin. en kyllä ymmärrä mitä huonoa näet heraproteiinijauheessa. edullisemmaksi ja helpommaksi tulee kun syödä ruokaa koko ajan.

En näe mitään huonoa heraproteiinijauheessa. Toki voi käyttää, mutta pointti oli se, että ei sitä välttämättä tarvita. Kyllä minäkin välillä käytän jauheita varsinkin silloin kun ei ruoka maistu. Ihan käteviä eikä hinnalla pilattu.

• miten vaan...
        Boudarx kirjoitti:

Siis ei proteiinin saanti ole ongelma, en vain koe siitä olevan suurtakaan hyötyä. Enemmän mielestäni on hyötyä syödä vähemmän proteiinia ja enemmän hiilihydraattia.

Tästä on se etu, että jaksan treenata paremmin. Ja tietenkin se etu, että ei tarvitse syödä niin paljoa, koska elimistö käyttää tehokkaammin hiilihydraattia energianlähteenä kuin proteiinia. Olen huomannut näin kehityksen olevan paljon parempaa, kuin korkeilla proteiinimäärillä.

Olen myös huomannut, että yleinen vireystaso on paljon parempi. Tää on mutua, mutta luulen sen olevan seurausta siitä, että kehon ei tarvitse jatkuvasti käyttää epätaloudellista polttoainetta ja riittävä määrä proteiinia kuitenkin on käytettävissä sitä vaativiin solujen korjauksiin yms. elintoimintoihin.

Eli edelleenkään en usko lihaskasvun vaativan isoja määriä proteiinia. Tietenkin perustarve on saatava ja kalorit ovat tärkeitä. Mutta mega-annokset ovat turhia (200g on jo musta paljon proteiinia, liikaa).

Edelleen teoriassani vetoan siihen, että aloittelija saa helposti lihasmassaa ekan puolenvuoden aikana varmaan n. 10 kg:n vuosivauhdilla ja harvempi niistä oikeasti syö yli 150g proteiinia, useimmilla varmasti lähemmäs 100g päivä annos. Samoin vanha lihas kasvaa hyvin pienillä proteiinimäärillä. Itse olen kasvattanut vanhaa lihasta takaisin n. 15 kg vuosivauhdilla muutaman kuukauden alle 150g proteiinin päiväannoksilla. En usko, että aloittelijan lihas, sen paremmin kuin "vanha lihaskaan" voi mitenkään erityisesti kasvaa ilman eritavalla pienemmällä proteiinimäärällä kuin "uusi lihas". Käytännössä jos parin kilon vuositahti vaatii 200 g:n päiväannokset, aloittelijalla ja vanhan lihan kasvattaminen tarkoittaisi yli kilon proteiiniannoksia päivittäin...

vai että 15kg vuodessa lihasta... just just. tohon sitten ei varmaan mitään ylimäärästä tarvii ottaa..?

tiedätköhän ollenkaan miten paljon sulla on nestepöhöä kropassas? nimenomaan runsaalla proteiinimäärällä saa ittensä pidettyä tiukkana. hydraatteja pitää syödä vaan välttämätön määrä.

no, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.

• Boudarx
        miten vaan... kirjoitti:

vai että 15kg vuodessa lihasta... just just. tohon sitten ei varmaan mitään ylimäärästä tarvii ottaa..?

tiedätköhän ollenkaan miten paljon sulla on nestepöhöä kropassas? nimenomaan runsaalla proteiinimäärällä saa ittensä pidettyä tiukkana. hydraatteja pitää syödä vaan välttämätön määrä.

no, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Siis onko sun mielestä 15 kg:n vuosivauhti paljon, kun kasvatetaan vanhaa lihasta takaisin? Tarkoittaa kolmen kuukauden aikana vajaa 4 kiloa. Mun mielestä ei ole.

Tiedän kyllä nestepöhöstä, mutta en ymmärrä miten runsas proteiinimäärä korreloi tiukkuuteen?!?

Ravintoa yleensäkkin pitää syödä vain välttämätön määrä, ymmärtääkseni?

• Tiedettiin
        Boudarx kirjoitti:

..ettei naturaali voimailija voi saada 5 kiloa enempää puhdasta lihasmassaa vuodessa.Tämän totesi jo mm.Franco Columbu,mr.Uniwerse aikoinaan.Sinä olet varmasti sitten suuri poikkeus.

Jos saat 15 kiloa naturaalina lihasta lisää vuodessa,niin mitähän saisit roinalla?

Mahtaisi ammattilaisbodaritkin olla kymmenen roina/treenivuoden jälkeen monisatakiloisia monstereita jos siis natikkana voi saada 15 kiloa/vuosi!!

Ymmärrät varmaan itsekin,että satuja sepittelet.Jos painosi nousee 15 kiloa vuodessa se tuskin on silloin pelkkää lihasta!!!

• Boudarx
        Tiedettiin kirjoitti:

..ettei naturaali voimailija voi saada 5 kiloa enempää puhdasta lihasmassaa vuodessa.Tämän totesi jo mm.Franco Columbu,mr.Uniwerse aikoinaan.Sinä olet varmasti sitten suuri poikkeus.

Jos saat 15 kiloa naturaalina lihasta lisää vuodessa,niin mitähän saisit roinalla?

Mahtaisi ammattilaisbodaritkin olla kymmenen roina/treenivuoden jälkeen monisatakiloisia monstereita jos siis natikkana voi saada 15 kiloa/vuosi!!

Ymmärrät varmaan itsekin,että satuja sepittelet.Jos painosi nousee 15 kiloa vuodessa se tuskin on silloin pelkkää lihasta!!!

Siis väität tosissasi, että jos joku treenaa 10 vuotta ja sitten lopettaa jostain syystä vuodeksi, kuten minä intin takia, niin kestää taas 10 vuotta saada sama lihasmassa ja tuloskunto takaisin?!? Älä nyt naurata!!!

Ja lue tarkkaan mitä kirjoitin, 15 kilon vuosivauhdilla MUUTAMAN KUUKAUDEN AJAN!!! Meneekö jakeluun? En tarkoita, että vuoden aikana tulee 15 kiloa lisää lihasmassaa, joka sinällään ei edes ole vaikea temppu jos kasvattaa ns. vanhaa lihaa.

Koita käsittää, että kyseessä on VANHAN LIHAKSEN uudelleen kasvatus. Siis minulla oli jo aiemmin ollut tuo lihasmassa, jonka menetin intissä. Ja aloitin intin jälkeen uudelleen treenaamaan.

Uutta lihasta ei enää 5 vuoden jälkeen tehdä edes 5 kiloa vuodessa.

Mutta pointti on se, että etsi tekstistä pointti!

Ja 10 kilon vuosivauhti ensimmäisen puolen vuoden aikana ei ole aloittelijalle temppu eikä mikään. 5 kiloa ensimmäisen puolen vuoden aikana kyllä tulee ihan keskivertojannulle, ei tarvitse olla edes mikään lahjakas jantteri. Useimmat pystyy vielä tuona aikana polttamaan pari kiloa rasvaa pois.

• m.pieni

käytit kallista tai halpaa protskua.
      vastaus et tarvi kumpaakaan.
      mikä on parempaa kuin hyvin tehty kotiruoka
      salaatin kera ja maitoa juomaksi ja juustoa ja
      leipää ym..
      varmaan olen vanhan aikainen kun en ole
      hifistelemässä huipputuotteillenne..
      sanotaanko että olen ´tyytyväinen itseeni
      ja se varmaan on tässä treeni hommassa muutenki
      pääasia oma tulos ja treenistä nauttiminen
      teki sen hissukseen tai apinan raivolla.
      mutta ei niihin lihaksien rakentamiseen tarvi
      niitä lisäravinteita.
      yks asia mua ihmetyttää kun näkee salilla noita
      pahasti ylipainoisia poikia nauttimassa lisäravinteita lihasten kasvun toivossa,
      loppu tulos he lihovat entisestään siitä valtavasta kalorien määrästä jo muutenki ja
      se hyöty liikuntaki unohtunut samalla, en vaan tajua,miksi he eivät tajua sitä että pitäs ns
      miinuskaloreilla mennä eikä 8000kaloreilla:)

• Khyyyyl

kyllä mielestäni protsku hiilarijauhoista on apua.. olin vuosia käyttämättä, mut nyt viimisen vuoden aikana oon käyttäny ja huomannu, että jaksaa tehä tiukempaa settiä loppuun asti. Normaalilla ruoalla pärjäät, mutta ei mielestäni lisäravinteetkaan pahaa tee. päinvastoin. Oon kyllä myös huomannu, että vie hyvin nälän pois.. ite käytän mass2, heraa ja malto6 :)

Näistä asioista voi olla monta mieltä. Olen sitä mieltä, että jauhoista on kuitenkin jonkinlaista hyötyä!

• pirtelohuuli

Samaa mieltä :)

• iherblisäravinne

Suosittelen ww.iherb.com kaikkien lisäravinteiden, kosmetiikan ja ruokatarvikkeiden verkkokaupaksi. Tilaukset tulevat edullisesti ja varmasti Suomeen, tilauksen voi tehdä esim visa electronilla.
      Erityisen edullisia ovat myös mm mausteet, kuivatut vihannekset ja exoottiset maustesekoitukset.
      Ensimmäisestä tilauksesta 5 dollarin alennus koodilla PEK241.
      Suosittelen lämpimästi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17033
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4774
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2718
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      141
      1989
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1589
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1522
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1479
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      21
      1263
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1153
    Aihe