miten saatte nukuttua,

zena

vai saatteko?
Onko unettomuutta liikkeellä tässä ikäryhmässä enemmänkin?
Mulla on ensin vaikeuksia saada unta ja sitten heräilen tunnin , tai kahden välein koko yön.
Millon on liian kuuma, vaikka huone on kun jääkellari ja millon taas pissattaa ja sitä rataa tonne aamuun, mutta sitten voisin varmaan nukkua jostain kuudesta eteenpäin vaikka koko päivän.
Välillä sit nukunkin puolille päiville, mut sitten ottaa päähän, kun on koko päivä menny pilalle.

29

1278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohikulkia

Vaikka en nyt jaksakaan kirjoitella muuta sinulle.

• zena

samoin sinulle.

• että tekee pahhaa
        zena kirjoitti:

samoin sinulle.

keuhkonkappaleita vaan lentelee...
        Otappa se maailman tylsin kirja sieltä esille ja ala lukea...pitää saaha aamuks luettua! ;D

• omatuntohan

se on paras päänalunen. Kun jättää esimerkiksi kaunaisen aloituksen tekemättä, nukkuu paremmin!

• ibiza*

saunan tai kuuman kylvyn... Vällyjen alle ja "hupsis" on uusi aamu... Tietenkin pilssivesi on laskettava ennen nukkumista...

• Unelma

Heräilen öisin, mutta en ihan jatkuvasti. Nyt simahdin tv:n ääreen ja heräsin siitä.
      Nuorempana oli nukahtamisvakeuksia. Nykyään kyllä nukahdan helposti.
      Tänään nukuin yhteen, yö meni valvoessa ihan muuten vaan. Harmitti.
      Eli samat ongelmat.
      Pitäisi mennä sänkyyn.
      Otan mukaan tylsän kirjan. Aamulla on aikainen herätys.

• ibiza*

onkin paras unilääke...

• Unelma
        ibiza* kirjoitti:

onkin paras unilääke...

Monesti näen vain alku- ja lopputekstit. Usein herään niiden ihme chattiohjelmien aikaan.

Ei hitsi. Pakko kömpiä sänkyyn. Tulin vain sulkemaan konetta, jäi päälle kun luulin vielä jotain tekeväni.
        Oli jotenkin lohdullista, kun täällä oli muitakin yökukkujia.

Pullaa ja maitoa ensin unilääkkeeksi.

• uniseksi
        Unelma kirjoitti:

Monesti näen vain alku- ja lopputekstit. Usein herään niiden ihme chattiohjelmien aikaan.

Ei hitsi. Pakko kömpiä sänkyyn. Tulin vain sulkemaan konetta, jäi päälle kun luulin vielä jotain tekeväni.
        Oli jotenkin lohdullista, kun täällä oli muitakin yökukkujia.

Pullaa ja maitoa ensin unilääkkeeksi.

Uniseksi tekee kun päivän nukun.Seksi antaa yöksi unen

• Unelma
        uniseksi kirjoitti:

Uniseksi tekee kun päivän nukun.Seksi antaa yöksi unen

Jotenkin haiskahtaa... Ihan selvää ärsytystä ja nälvintää unettomille.

Useimmille seksi on muuta kuin unilääkettä.

Entäs jos toista osapuolta ei seksitytä? Tai jos ei ole sitä toista osapuolta, eikä haluakaan mitään toista osapuolta jatkuvasti nurkkiinsa pyörimään? Vähän liian työlästä pitää ukkoa/akkaa vain unilääkkeenä.

Et sitten tänä yönä saanut, kun tuohon aikaan koneella kökötit.

Tämä seksitön juo nyt aamukahvit ja lähtee töihin.

Vakavasti puhuen: Pieni liikunta ulkoilmassa aiemmin illalla kuulemma auttaa jonkin verran nettomuuteen.

• zena
        Unelma kirjoitti:

Jotenkin haiskahtaa... Ihan selvää ärsytystä ja nälvintää unettomille.

Useimmille seksi on muuta kuin unilääkettä.

Entäs jos toista osapuolta ei seksitytä? Tai jos ei ole sitä toista osapuolta, eikä haluakaan mitään toista osapuolta jatkuvasti nurkkiinsa pyörimään? Vähän liian työlästä pitää ukkoa/akkaa vain unilääkkeenä.

Et sitten tänä yönä saanut, kun tuohon aikaan koneella kökötit.

Tämä seksitön juo nyt aamukahvit ja lähtee töihin.

Vakavasti puhuen: Pieni liikunta ulkoilmassa aiemmin illalla kuulemma auttaa jonkin verran nettomuuteen.

se ulkoliikunta olisi ihan asiaa, mutta kun olen laiska lähtemään, eikä kauheesti houkuta tuonne pilkkopimeään lähteä.
        Asutaan niin metsän keskellä, mihin ei katuvalojen loiste yllä. Omat pihavalotkin valaisevat vain vähän matkaa.
        Meillä on vielä niin saakelin pihit naapurit, etteivät raaski edes yhtä pientä ulkovalolamppua polttaa. Aivan pilkkopimeää koko tienvarsi.
        Jonkun verran olisi apua, kun edes niissä taloissa olis pieni valo, mutta ei. En ymmärrä tollasta säästöintoilua.
        Seksistäkään ei ole ollut unettomuuteen apua, on kokeiltu, heh.
        Minulla siis on muut syyt miehen "pitämiseen" kuin , että unilääkkeeksi. Mikäs sen parempaa unilääkettä olis, jos vain toimis.
        Minä nukuin nuorempana ihan missä vaan ja koska vaan. Bussissa töihin mennessä ja kotiin tullessa.
        Pää vain ikkunaa vasten ja kivasti täristi, hetkessä olin unessa. Nyt ei oikeestaan edes väsytä. Pitäisi kai muuttaa toiselle puolelle maapalloa, niin olis samassa päivärytmissä muiden kanssa.

• Reino

Naisia pissattaa, mutta miehiä kusettaa.

Minulle auttaa kossuryyppy unettomuuteen. Mahtaisiko vaikutus olla samanlainen naisiin. Kokeile.

• zena

nainen olen, johan sen kertoo nimimerkkinikin, joka on suomeksi vaimo.
        Kossua en ole kokeillut, mutta Jägermaisteria, punkkua ja lonkeroa. Kyllä uni tulee aika nopeesti, kun tarpeeksi juo, mutta yksi paukku ei riitä mihinkään, enkä univaikeuksien vuoksi haluis ihan alkoholisoitua.
        Aina välillä kyllä otan sellasen kännin, että taatusti nukuttaa. Siitä vain seuraa, että vaikka kuinka on juonut, niin kohta janottaa, ja kun litran juo, niin kaks kusee, eiks se niin mene?

• Unelma
        zena kirjoitti:

nainen olen, johan sen kertoo nimimerkkinikin, joka on suomeksi vaimo.
        Kossua en ole kokeillut, mutta Jägermaisteria, punkkua ja lonkeroa. Kyllä uni tulee aika nopeesti, kun tarpeeksi juo, mutta yksi paukku ei riitä mihinkään, enkä univaikeuksien vuoksi haluis ihan alkoholisoitua.
        Aina välillä kyllä otan sellasen kännin, että taatusti nukuttaa. Siitä vain seuraa, että vaikka kuinka on juonut, niin kohta janottaa, ja kun litran juo, niin kaks kusee, eiks se niin mene?

Minulla uni ei ole kännäyksen päälle luonnollista, ja seuraavana päivänä väsyttää.
        Yömyssyillä en ole huomannut olevan merkitystä. Punaviini ehkä vähän veltostuttaa pieninä annoksina.

• Minulla on hyvät unenlahjat, on aina ollut.

• Pirre*

huonosti, jonkun aikaa, mutta sitten nostin sänkyni jalkopään ylemmä, eli jalat ovat korkeammalla kuin pääpuoli.
      Kuulin kyseisen vinkin jostain, mutten en muista mistä :)

Tyynyn viskasin kokonaan pois ja öiset niskavaivani menivät siinä.

Nyt nukun hyvin..

• köykkijä

Jos tulee juotua illalla enempi etenkin kahvia,silloin käytättää lorottelemassa parin tunnin välein.

• zena

täytyypä kokeilla. Ihan ilman tyynyä ei taida onnistua, mut pitää jalkoja nostaa sen verran enemmän. Mulla onkin just ne jalat mitkä kiusaa, on tavallaan, levottomat, mutta lisäksi kuumottaa ja kirvelee ja ties mitä.
        Eilen kykin tuolla saunan lattialla, kun rempaa tehdään ja levittelin tasotetta, niin siitä ei sit taas ollenkaan jalat tykänny.
        Vanhuus ei tu yksin näköjään, vaikka kuinka yritän leikkiä nuorempaa kuin olen. Aina joku paikka muistuttaa.
        Olen kuullut, että pää pitäis nukkuessa olla aina alempana kuin jalat, että veri kiertäis päässä paremmin.

• kovasti

sinun olevan ylipainoinen, heillä vaikeuksi on nukkua.

• zena

arvasit aivan pieleen. Olen enempi alipainoinen.
        Nyt olen jo 10 kg saanut kiloja takas, mutta elopainoa edelleen alle 50 kg ja pituutta kuitenkin
        167 cm, että ei liikakilot vaivaa, vai mitä mieltä olet?

• Anskuliini

Mun unentarve on tällä hetkellä 10 tuntia, jos laitan nukkumaan yhdeksältä, herään seitsemän aikoihin, kello on välillä herättämässä kun menossa on lääkekuuri, pilleri pitää ottaa kahdeksan tunnin välein, mutta ihan unenpöpperöisenä otan lääkkeen ja heti nukahdan.
      Normaalisti nukun kymmenestä kuuteen, käyn ehkä yhden kerran vessassa, mutta en silloinkaan herää kunnolla.
      Tuossa viidenkympin tienoilla oli yöt usein väkisin makuuta.

• pakkas-akka

Minä saan unesta kiinni joskus aamuyöstä !Pyörin ja hyörin kuin olisin hyrrä ! Hikeä pukkaa ja heti kohta paleltaa ..!Jos alan nukkumaan aikaisemmin , vaikkapa puolen yön jälkeen , varmasti herään ennen 3.a .Sitten vielä täytyy nousta töihin ennen 5.ttä. Totta kyllä nukuttais aina aamulla ja pitkään ja aamupäivällä!Olen lohduttanut itseäni ettei tämä kauaa voi kestää,nyt noin vuoden olen pyörinyt , mutta minulla on aina pino kirjoja joita luen aikani kuluksi. Toivon Sinulle suotuisia lämpötiloja makkariin ja hyv´yöt1

• Akaton mies

Itte oon ollu aina sellaanen pikauniinen niinkuun se Rokan Antti Tuntemattomas sotilaas.
        Ei mene paria minuuttia ku jo nukuun, jos ajattelen jotta ny mä nukun ja saa olla sitten asento ja paikka mikä vaan. Nukun ihan yhtä hyviin istuallani ku omaas sängyssäniki.
        Tiitu on kans koko hyvä nukkumahan. Tuas puolikymmenen aikahan se aina väsähtää iltaasin. Nukkuu istuallensa tuohon takan vierelle, siinä nuokkuu pää alaspäin. Otan se siitä syliini ja sanoon notta ny mennähän iltapesulle, se istuu ja pesöö sitten ittiään vessanpytyyn kannella niin kauan ku mä pesen hampaani. Sitten annan sille syliis pikkuusen tuttipulloosta vettä tai ny niin ku se haluaa. Usiasti sille tuloo uni jo tutti suus, siihen mun sylihin. Nostan sen sitten omahan pienehen sänkyhyn ja laitan pienen peitoon sen päälle. Se nukkuu tuas tuvaas takaan vieres, minä nukuun oams kammarissani ja ovi tupahan on aina avoonna. Meillä on Tiitun kans suora näköö yhteys toisiimma. Tuvaas palaa sellaanen pieni yövaloo ja Tiituhan herää jo tuas aamu nelijän jäläkehen, viimeestänsä puoli viireltä. Kesä aamuusin ku on valoosaa niin sehän työntää pungertaa jo laatikkoa uutehen kohtahan aamu viireltä. Välihin ei taharoo jalaka pitää laminaatilla ja mua naurattaa sen touhuut. Sitten minäkin jo nousen ylöös aloottelemahan uutta päivää. Kyllä laatikoot jää ku tuun aamuusella pyjamas tupahan. Heti pitää päästä sylihin ja tuttipulloolle. Sitten onkin aamupusujen ja pesujen vuoro. Tällaasia tapoja meillä Tiitun kans. terv. seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä iltapimiältä lakeurelta.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Itte oon ollu aina sellaanen pikauniinen niinkuun se Rokan Antti Tuntemattomas sotilaas.
        Ei mene paria minuuttia ku jo nukuun, jos ajattelen jotta ny mä nukun ja saa olla sitten asento ja paikka mikä vaan. Nukun ihan yhtä hyviin istuallani ku omaas sängyssäniki.
        Tiitu on kans koko hyvä nukkumahan. Tuas puolikymmenen aikahan se aina väsähtää iltaasin. Nukkuu istuallensa tuohon takan vierelle, siinä nuokkuu pää alaspäin. Otan se siitä syliini ja sanoon notta ny mennähän iltapesulle, se istuu ja pesöö sitten ittiään vessanpytyyn kannella niin kauan ku mä pesen hampaani. Sitten annan sille syliis pikkuusen tuttipulloosta vettä tai ny niin ku se haluaa. Usiasti sille tuloo uni jo tutti suus, siihen mun sylihin. Nostan sen sitten omahan pienehen sänkyhyn ja laitan pienen peitoon sen päälle. Se nukkuu tuas tuvaas takaan vieres, minä nukuun oams kammarissani ja ovi tupahan on aina avoonna. Meillä on Tiitun kans suora näköö yhteys toisiimma. Tuvaas palaa sellaanen pieni yövaloo ja Tiituhan herää jo tuas aamu nelijän jäläkehen, viimeestänsä puoli viireltä. Kesä aamuusin ku on valoosaa niin sehän työntää pungertaa jo laatikkoa uutehen kohtahan aamu viireltä. Välihin ei taharoo jalaka pitää laminaatilla ja mua naurattaa sen touhuut. Sitten minäkin jo nousen ylöös aloottelemahan uutta päivää. Kyllä laatikoot jää ku tuun aamuusella pyjamas tupahan. Heti pitää päästä sylihin ja tuttipulloolle. Sitten onkin aamupusujen ja pesujen vuoro. Tällaasia tapoja meillä Tiitun kans. terv. seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä iltapimiältä lakeurelta.

Tiitulle on nyt tuotava joulupukin ne liukusukat, tai voimistelutossut, - eihän tuosta nyt mitään muuten tule - revähyttää vielä jalakasa siinä laminaatilla nujutessaan...

Mites sie nyt semmosta et ole ajatellu..kanien työturvallissuuslakikkii jo velevottaa..

:)

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

Tiitulle on nyt tuotava joulupukin ne liukusukat, tai voimistelutossut, - eihän tuosta nyt mitään muuten tule - revähyttää vielä jalakasa siinä laminaatilla nujutessaan...

Mites sie nyt semmosta et ole ajatellu..kanien työturvallissuuslakikkii jo velevottaa..

:)

Tiitullahan on ny vaikka mitä, lakiista alakain Carita pojaan vaimoo on sille teheny ja mistä lie kaikki hienouret sille hommannu.
        Justihin laitoon Tiitun nukkumahan, sillä on sellaanen tarkka biologinen kello sisällänsä. Se teköö kaikki asiat melekehen minuuttien tarkkuurella. Oikeen usiasti ihimettelöö notta mistä ihimeestä se voikaan tietää niin tarkkahan ajankuluun.
        Oli ihan sellaanen työntäyteenen päivä taas tualla pajaas. Irrotin ja vaihroon yhtehen rekkahan jäähryttimen ja oli siinä muutaki huoltoa. Soon nuireen kuorma-autojen kans ku kaikki työt on niin tuhannen raskaita ja ne osatki mitä vaihtaa painavia. Sellaasta vääntämistä aamusta iltahan, ei käsipelis niille taharo saara oikeen mitään. Täs on vielä kuitenki sen melekehen kymmenen vuotta eläkeikähän, jos terveyttä piisaa.
        Joko sä oot hiihtämäs käyny? Täällä pohojanmaalla mitään talavia tuu, kaikki on muuttunu lapsuus ajoosta. Sateesia ja kylymiä tuulia vaan tahtoo olla nua talavet.
        Haukoooooootuttaa mua täällä,hih. Huomasikko? terv. seppä täältä kotoa ja Tiitu pikkuunen.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Tiitullahan on ny vaikka mitä, lakiista alakain Carita pojaan vaimoo on sille teheny ja mistä lie kaikki hienouret sille hommannu.
        Justihin laitoon Tiitun nukkumahan, sillä on sellaanen tarkka biologinen kello sisällänsä. Se teköö kaikki asiat melekehen minuuttien tarkkuurella. Oikeen usiasti ihimettelöö notta mistä ihimeestä se voikaan tietää niin tarkkahan ajankuluun.
        Oli ihan sellaanen työntäyteenen päivä taas tualla pajaas. Irrotin ja vaihroon yhtehen rekkahan jäähryttimen ja oli siinä muutaki huoltoa. Soon nuireen kuorma-autojen kans ku kaikki työt on niin tuhannen raskaita ja ne osatki mitä vaihtaa painavia. Sellaasta vääntämistä aamusta iltahan, ei käsipelis niille taharo saara oikeen mitään. Täs on vielä kuitenki sen melekehen kymmenen vuotta eläkeikähän, jos terveyttä piisaa.
        Joko sä oot hiihtämäs käyny? Täällä pohojanmaalla mitään talavia tuu, kaikki on muuttunu lapsuus ajoosta. Sateesia ja kylymiä tuulia vaan tahtoo olla nua talavet.
        Haukoooooootuttaa mua täällä,hih. Huomasikko? terv. seppä täältä kotoa ja Tiitu pikkuunen.

se on ihmisilläkin, me emme vaan noudata sitä.

Minulla on työmaa kun yritän saada sokean ja autistisen immeisen pysymään meidän "normaalien" immeisten aikataulussa, - hän vain tahtoisi nukkua päivällä ja valvoa yöllä.

Niin, ne osat ei varmaan ole kevenemään päin; ikää kun tulee kilokin painaa jo kaksi.

Lieneekö tuo tarpeellista repiäkään viralliseen eläkeikkään asti,..tietysti työ auttaa unohtammaan ihtesä..on siinä se hyvä puoli..:/

Meillä oli jo hyvästi lunta, mutta ryökäle kun suvesi tänään, nyt tippuu vesi jo räystäistä. Toivottavasti ei ihan kaikkea sulata, oli jo niin valoisaa, ja joufiiliksetkin lumisten havupuiden ansiosta.

Mutta tulee se meille ainakin, talvi vielä..ei se niin anhittomiin mene täällä ettei se metriä sada ennen kevättä..:)

Hyviä öitä nyt sinne teille molemmille, ja kaikille muillekin palstalaisille..

• zena

ne paleltamiset jääneet pois, nyt on vaan kuuma.
        En onneksi kauheesti hikoile, mutta sänky on aivan tulikuuma, ihan kun olis just silitetty.
        Pakko nousta ylös, että sänky jäähtyy.
        Hetken päästä sitte uus yritys. Onneksi saan suht nopeesti taas unen.
        Välillä tuntuu, että näen jotain unta mikä herättää, mutta en muista mitä.
        Mulla on ja toi, että turha yrittääkään liin aikasin nukkumaan. Saattaa mennä koko yö pyöriessä.
        Siis jos nukahdan ihmisten aikoihin, niin muutaman tunnin päästä herään ja tuntuu, että olen nukkunu jo koko yön.
        Minä teen aina ristisanoja, kunnes alkaa ramaseen.
        Kiitos toivotuksista, samoin sinulle ja hyviä öitä muutoinkin.

• Xinorina
        zena kirjoitti:

ne paleltamiset jääneet pois, nyt on vaan kuuma.
        En onneksi kauheesti hikoile, mutta sänky on aivan tulikuuma, ihan kun olis just silitetty.
        Pakko nousta ylös, että sänky jäähtyy.
        Hetken päästä sitte uus yritys. Onneksi saan suht nopeesti taas unen.
        Välillä tuntuu, että näen jotain unta mikä herättää, mutta en muista mitä.
        Mulla on ja toi, että turha yrittääkään liin aikasin nukkumaan. Saattaa mennä koko yö pyöriessä.
        Siis jos nukahdan ihmisten aikoihin, niin muutaman tunnin päästä herään ja tuntuu, että olen nukkunu jo koko yön.
        Minä teen aina ristisanoja, kunnes alkaa ramaseen.
        Kiitos toivotuksista, samoin sinulle ja hyviä öitä muutoinkin.

Joka ilta tai melkein ainakin nukahdan sohvalle television eteen tai kirjan kanssa, ja sitten herään yhden maissa viimeistään. Harvemmin enää edes kuuden tunnin yhtämittaista unta saa. Nytkin kömmin koneelle, kun sekin oli jäänyt auki.
        Nukahdankohan liian aikaisin? Mutta kun uni tulee vaan, silmät ei pysy auki millään, sitten menee pari tuntia ja herään.
        Minun on vielä narrattava itseni uneen. Ei tule mitään, jos menen sänkyyn ja yritän suoraan nukahtaa.
        Sama kuin zenalla, että jokin uni herättää usein, mutta en muista siitä mitään. Painajaisia en juuri näe.

Olen kirjoittanut täällä aikaisemmin nimimerkillä Unelma, mutta hoksasin, että noilla muillakin palstoilla on ainakin yksi Unelma, vissiin useitakin. Nyt kirjaudun aina sisään ja käytän tätä Xinorina-nimeä, niin ei mene Unelmat sekaisin.

Tämä heräily parin tunnin välein alkaa ottaa pattiin. Vähän aikaa oli jo parempi. Nyt ois hyvät neuvot kalliit.

• Suttura

Siskollani oli sama vaiva vaihdevuosien alkaessa.

Hormoonilääkitys auttoi...hän nukkuu taas kuin tukki!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1631
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1061
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      964
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      765
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      731
    Aihe