Voisko olla "vain" issias? Pelottaa nimittäin, että on jotain muuta. Alaselkä ollut vuosia ajoitain kipeä tai oikeammin puutunut, aamulla on pakko noustava ylös sängystä, jotta kipu helpottaa. Alaselän kipuilu muuttui jatkuvammaksi toukokuussa 2007, mutta oli edelleen koko kesän lievää. Tulin toimeen kivun kanssa. Heinäkuussa kipu oli muutaman päivän tulehtuneen oloista ja mietin, että milloinkahan pitää lähteä lääkäriin pitkittyneen kipuselän kans. Selkäkivut ovat tulleet ja menneet koko kesän ja syksyn ajan. Kuukausi sitten soitin aikaa lääkärille ja sainkin kuukauden päähän, eli ens viikolla olis aika. Nyt selkä on ollut viime viikon torstaista oikeasti kipen kipeä. En pysty kyykistymään, istuminen sattuu, paikallaan seisominen sattuu, makoileminenkin sattuu kunnes selkä siihen rauhoittuu. Ainoa, joka tuntuu hyvältä on käveleminen. Sekin ensin on jäykkää ja vaikeaa, mutta kun jonkun matkaa pääsen alkaa selkä vetrymään. Olen syönyt nyt tulehduskipulääkkeitä ja sirdaludia, mutta ei niistä hirveästi apua ole. Tai ehkä olisin sitten vielä kipeämpi, jos en olis niitä syönyt.
Eilen illalla kävelyllä käynnin jälkeen selkä tuntui hyvältä ja ajattelin, että venyttelen varovasti jalkoja ja selkää. Venyttely tuntui hyvältä ja ihmettelin, ettei jalat tai pakarat olleet edes oikein jäykät. Selkää venyttelin istualleen taivuttaen varovasti eteenpäin, tuntui hyvältä, kunnes puristin vatsalihaksia ja alaselkä pyöristyi kai liikaa, silloin taas vihlas selkeästi selkärankaan ei lihaksiin ja siitä lähtien kipu on taas täysin takas.
Alaselän kipu säteilee välillä pakaroihin ja vähän matkaa reisiinkin, mutta ei koko jalkaan. Jalkojen ylös nostaminen ei tuota kipua. Kipu ja särky tuntuu yleisimmin alaselässä rangassa ja sen vierillä. Mistä vois johtua, onko vain hermot kireällä ja pinteessä. Uskallanko lähteä käymään fysioterapeutin käsittelyssä vaikka lääkäriin on aika vasta viikon päästä?
hiipien tullut alaselkä kipu
4
3142
Vastaukset
- 403
Kun sa kipu saa liikkeestä säryn alun niin jos nyt ajattelet kaikkein järkevimmin mitä koskaan olet ajatellut, se kipu johtuu vanhenemisesta ja ymmärät kun selitän sen sinulle, olen tavallinen sekatyömie, mutta tiedän paremmin ihmisen sairaudet kehossa kuin lääkäri, ja tietoni ei maksa mitään kun minä en kerran voi parantaa sinua, mutta sen voit itse tehdä, etkä voi lääkitä itseäsi pahasti vikaa. Kärsin noin 50 vuotiaana juuri samaa ja kokeilin kauken mahdollisen ja 3 vutta se oli että pikku sivuliike, niin se alkoi ja keti 3 sen viikkoa, mutta kun käytin olutta ja se oli aina viikonloppuisin parempi, ja ajattelin että se on alkkoholi joka sen parantaa, olin jo niin kipeä sttä suihkussakis jos saippua putosi ammeeseen ei sitä saanut ylös, kunnes joku antoi hengelliseltä ajatuksetani tiedon että se luiden välilevyjen hankaus toisiaan vastaan ja niiden välistä puuttuu hartsi ja siihen samaan liittyy myös suola ja kalium, joka on suolan vastakohta, koska olin ennen ollut suola vähennyksellä ja sitten iski ensimmäinen päänsärky, ja koska tiedän että suolan puutteesta se johtuu ja jos hikoilee on suolan puute, mutta suolaa ei saa yhsinään syödä paljoa, vaan siihen pitää ottaa kaliumia, näiden puutoksesta ne alaselän kivut johtuvat, mutta niiden ottaminenkaan ei sitä selkää heti paranna, koska se on hartsin puute ja tämän ajatuksen ratkaisin kaljan kanssa koska jokin alkoi kertoa että se yalja ei sitä viinan tähden paranna vaan olut hiivan takia, koska se ehkä ainoaa jossa hartsia on , ja otin maanantaina kun vielä läksin työhön, tulin ruokatunnilla ja otin 10 :nen oluthiivan taplettia ja sen heti tuntui että parani ja sen jälkeen 15 vuotta ei ole selkäkipua ollut, mutta uskon sen näillä paranevan.
Veikka minä tutkin kaikkia että on oltava kehosuolat ja aminohapot mineraalineen ja hivenaineineen oikeassa että keho niitä saa, sillä ihmiskeho eroitta tavalla tai jokaisella kaikki muut paitsi kehon sulattamat metalliaineet jotka poistuvat ihomme kautta ja vanhennuttaa ihnistä, ja asiaalle emme voi mitään, että vanhenemme, mutta ostappas terveyskaupasta oluthiivaa, ei tavalista, ja kokeile 10 taplettia niin selkäkipusi on entisiä muistoja. ja sitten jatkat 2-4 taplettia päivisin, niin olet oma tohtorisi.- ap------
No ei nuo oluthiivat varmasti niin kalliita ole, jottei niitä vois kokeilla. Huomenna menen lääkäriin, sain aikaistettua aikaa. Just silleen kyllä on, että nyt kun ei säre ja voin varovasti liikkua niin, jos vain pienikin väärä liike tulee ja ranka liikahtaa niin heti sattuu.
- kerroppa sitten
ap------ kirjoitti:
No ei nuo oluthiivat varmasti niin kalliita ole, jottei niitä vois kokeilla. Huomenna menen lääkäriin, sain aikaistettua aikaa. Just silleen kyllä on, että nyt kun ei säre ja voin varovasti liikkua niin, jos vain pienikin väärä liike tulee ja ranka liikahtaa niin heti sattuu.
Kerroppa sitten, miten selkäsi paraneminen edistyy. Olen toinen selkäkipuinen ja ajattelin kokeilla tuota oluthiivaa. Saakohan sitä apteekista ?
- heppivä...
kerroppa sitten kirjoitti:
Kerroppa sitten, miten selkäsi paraneminen edistyy. Olen toinen selkäkipuinen ja ajattelin kokeilla tuota oluthiivaa. Saakohan sitä apteekista ?
Kuulostaa oireilu niin tutulta, koska ite oon jo reilun kuukauden ollu sairaslomalla samaisen asian johdosta. Mikään asento ei tunnu hyvältä, ei makaaminen, istuminen, seisominen tai käveleminenkään pitkää aikaa. Tuntuu välillä että kipu on lonkissa tai reiden sivussa ja välillä että se on rangassa tai rangan vieressä alaselässä. Olen nyt käynyt työterveydessä monta kertaa ja myös fysioterapeutilla joka neuvoi muutamia jumppaliikkeitä. Ei niistä kuitenkaan ole apua ollut ja lääkkeetkin tuntuvat aivan turhilta. Kerrohan miten sinulle kävi siellä lääkärissä, mitä sanoivat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse3577817Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1075539Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1114633Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli274440Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos1534336Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s523957Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1573829Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan773727Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava373647SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha853471