En tiedä onko oikea palsta, en löytänyt oikein muutakaan...
Eli, onko jollain kokemusta Dormicumilla tehdystä humautuksesta vatsan ja ruokatorven tähystyksen yhteydessä? Onko tutkittava tolkuissaan humautuksen aikana? Tunteeko kipua? Miten tähystys "menee" humautuksella?
Humautus Dormicumilla
5
811
Vastaukset
- eikä muistikuvia
Mulle on tehty gastroskopia "humautuksessa" eli sain suoneen suoraan jotain, joka vei tajun kankaalle hetkeksi (siis tuon tähyn ajaksi).
Tutkimuksen tehnyt lekuri pisti siis jotain suoraan suoneen sanoen, että nukahdan samantien. Näin myös kavi ja kun heräsin, oli koko homma ohi. Ei siis mitään muistikuvia itse tutkimuksesta tuon piikin jälkeen. Sitä ennen olin saanut se holkin hampaitteni väliin ja se onkin viimeinen muistikuva noiden lääkärin sanojen lisäksi.
Tutkimuksen jälkeen mut autettiin vuoteeseen, joka sitten vietiin lepotilaan joksikin aikaa. Siis heti ei saanut lähteä ja taisin tunnin verran nukkuakin...
Hoitsut seurasivat oloani ja antoivat sitten luvan lähteä. Ai niin, hakija oli vastassa. Itse asiassa ensin menin sairaalan kanttiiniin sämpylälle ja kahville ja sitten kotiin...
En tiedä tarkoitatko tuollaista humautusta, mutta siksi tuota minulla ainakin kutsuttiin.
Tosi mukava kokemus - tai siis ei oikeastaan mitään kokemuksia jäänyt itse varsinaisesta tähystä, vain niistä alku- ja lopputoimenpiteistä :-)- Terttis
Juuri sellaista humautusta tarkoitin. Olen vaan kuullut juttua, ettei tähystykseen voi antaa nukutusta, koska sitten potilas ei pysty tekemään sitä nielemisliikettä. Mutta eikö sen letkun sinne saa ilman potilaan nielemistäkin? Itselle tosiaan eka tähystys ei ollut kovinkaan mieltä ylentävä kokemus ja toiseen en mene kovin helposti ilman nukutusta tai vastaavaa...
Humautuksen saa, jos lähetteeseen on lääkäri kirjoittanut, että potilas haluaa ehdottomasti humautuksen toimenpiteeseen. - Ykksvaaan
Miten sulla kesti tähystyksen jälkeen juoda kahvia ja syödä sämpylää?
- terttis
Ykksvaaan kirjoitti:
Miten sulla kesti tähystyksen jälkeen juoda kahvia ja syödä sämpylää?
ainakin tosi kipee sen illan, muistaakseni vielä seuraavan päivänkin. Mut eipä sit muuta tainnut ollakkaan.
- vee-e
on melkoinen unilääke ja sitä käytetään (esi-) lääkityksenä lääketieteessä. rauhoittaa kovasti.
mulle on tehty tähystys eikä siinä mitään nappeja annettu tai pyydetty. ainii, nielu sai suhauksen puuduketta. eikä siinä sen kummenpaa, kyljellään makailee ja oottaa tutkimuksen loppumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463088Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462881100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502515Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo492403Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581850- 451769
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä411616- 461535
- 261361