Mikä voisi olla vaihtoehtona tulehduskipulääkkeelle nimeltä Metacam? Siis tuossa alemmassa ketjussa kerroin, kun tuolla meidän pojulla nyt todettiin se nielutulehdus ja lekuri määräsi tuon merkkisen kipulääkkeen. Laitoin uuden aloituksen nyt sitten tästä lääkkeestä, jos osuisi näin paremmin lukijoiden silmiin...
Nyt rupesin sitten googlettamaan lääkkeen hintaa ja kauhistuin, että maksaa n.60€! Pelkkä lekuri kustansi jo 72€.. Muistelin, että vanhalle koiralle kävi aikanaan leikkauksen jälkeen ihan tavallinen ketoprofeiini.
onko tietoa?
7
944
Vastaukset
Kannatasko apteekista kysyä halvempaa vaihtoehtolääkettä...
vastaavassa tulehduksessa antibiootti ja se tehosi nopeaan.
Noudata sinä kuitenkin eläinlääkärin ohjeita.- kipulääke..
lisäksi vielä antibioottireseptinkin, mutta se aloitetaan ohjeiden mukaan vasta torstaina, jos oireet ei helpota.
Ihmettelin vain miksi noin hurjan hinnakas kipulääke on määrätty. Lääkäri sanoi, että pitäisi antaa tulehduskipulääkettä viikon ajan, mutta en hoksannut ollenkaan käynnin aikana, että kirjoitti antibiootin kanssa samaan reseptiin tuon Metacamin. Luulisi maalaisjärjellä, että kurkkukipuun käy helpotukseksi mikä tahansa tulehduskipulääke ihan kuin ihmisellekin. Löysin googlettamalla Meacamista ainoan eron tavalliseen kipulääkkeeseen vain sen, että se parantaisi jollain tavoin ruokahalua sairauden aikana. Meillä kun tuo poika syö kuitenkin ihan normaalisti ja sanoin tämän lääkärillekin... kipulääke.. kirjoitti:
lisäksi vielä antibioottireseptinkin, mutta se aloitetaan ohjeiden mukaan vasta torstaina, jos oireet ei helpota.
Ihmettelin vain miksi noin hurjan hinnakas kipulääke on määrätty. Lääkäri sanoi, että pitäisi antaa tulehduskipulääkettä viikon ajan, mutta en hoksannut ollenkaan käynnin aikana, että kirjoitti antibiootin kanssa samaan reseptiin tuon Metacamin. Luulisi maalaisjärjellä, että kurkkukipuun käy helpotukseksi mikä tahansa tulehduskipulääke ihan kuin ihmisellekin. Löysin googlettamalla Meacamista ainoan eron tavalliseen kipulääkkeeseen vain sen, että se parantaisi jollain tavoin ruokahalua sairauden aikana. Meillä kun tuo poika syö kuitenkin ihan normaalisti ja sanoin tämän lääkärillekin...Eihän se mitään haittaa vaikka on samassa reseptissä, ei niitä ole pakko ottaa yhtäaikaa ulos, apteekki kirjoittaa reseptiin vaan että saamatta xxxx...ja voit hakea myöhemmin sen saamatta olevan lääkkeen...
kipulääke.. kirjoitti:
lisäksi vielä antibioottireseptinkin, mutta se aloitetaan ohjeiden mukaan vasta torstaina, jos oireet ei helpota.
Ihmettelin vain miksi noin hurjan hinnakas kipulääke on määrätty. Lääkäri sanoi, että pitäisi antaa tulehduskipulääkettä viikon ajan, mutta en hoksannut ollenkaan käynnin aikana, että kirjoitti antibiootin kanssa samaan reseptiin tuon Metacamin. Luulisi maalaisjärjellä, että kurkkukipuun käy helpotukseksi mikä tahansa tulehduskipulääke ihan kuin ihmisellekin. Löysin googlettamalla Meacamista ainoan eron tavalliseen kipulääkkeeseen vain sen, että se parantaisi jollain tavoin ruokahalua sairauden aikana. Meillä kun tuo poika syö kuitenkin ihan normaalisti ja sanoin tämän lääkärillekin...että minulla on kääpiörotu kyseessä. Paino viitisen kiloa. Sinun ei tarvitse sitä kipulääkettä ottaa tai vastaavasti antibioottia samaan aikaan.
Silloin vastaanotolla koiralle annettiin pistoksena alkulääkitys ja antibiootti oli määrä alkaa seuraavana päivänä.
Tiedustele kumminkin voiko halvempaa valmistetta käyttää. Apteekista saat varmempaa tietoa kuin netistä.
Toivottavasti paranee nopsaan
- sakemanni_kouluttaja
Rimadyl hyvin siedetty kipulääke joka käy myös vanhalle koiralle!
Rimadyl on yksi vaihtoehto.Tosin hintaa en muista,enkä tiedä apteekin hinnoista,kun ostan aina lääkkeet lekurilta suoraan ;).
Kipulääkettähän ei yleensä ole pakko antaa,ELLEI lääkäri nimenomaan sitä suosittele muun lääkityksen ohella yhteisvaikutuksen vuoksi.
Jos ei näin ole,niin kipulääkettä annetaan omistajan harkinnan varaisesti VAIN tarvittaessa.
Koiralle en itse kysyisi mitään vaihtoehtoa apteekista tai ominpäin,koska eri sairauteenkin (tapaukseen)voi tarvita nimenomaan joku tietty lääke,minkä lääkäri on suosittanut.Myös annostus on hyvä tarkistaa lääkärin kautta.Siksi kannattaisi aina ottaa läkäriin yhteyttä,jos haluaa lääkkeen vaihtaa johonkin muuhun,vaikka kipulääkkeenkin.Ihmisten en käyttäisi,ellei lääkäriltä olisi siihen suositusta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251268
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23857Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286750- 94730
- 109646
- 34638
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131558