Tramal, tramadol... Mitä mieltä, käyttökokemuksia?
Erään tulehdussairauksen seurauksena päivystävä lääkäri lätkäisi yöllisen sairaalaretken päätteeksi suurehkon määrän näitä.
I´m in love.
Ne loppuvat pian, lisää ei heru???? Mikä neuvoksi.
Tramal
20
3445
Vastaukset
- Tiidi
tarvitsisit vai muuten?
- anni72
toivoo ettei olisi koskaan alkanutkaan.
Ja ei, ei niitä lisää saa.
Ovat kuulema myös vaaaaarrrrallllisia..... - Zip79
Tramal on kadulla myytävä huume/lääke. Enpä suosittele.
- että sait
hyvät olot?
Itselleni Tramal ei todellakaan ole mitään onnea tuonut. Vain ihan paskan olon. Sen verran vain, että hermokipu pysyy vähän taka-alalla. Muuten vain tokkurainen ja vituttaa kaikki.- Live Wire
Kipuun ja hyvään oloon. Mulla on jatkuvasti tulehduspohjaisia tauteja ja lihasjäykkyyttä... Toisinaan kipu on sietämätöntä, en kykene nukkumaan. Tramal ei tietenkään paranna tauteja... Mulle on kuitenkin annettu tähän päivään mennessä niin paljon antibiootteja, että vastustuskykyni taitaapi olla absoluuttinen nolla.
En kyllä tavallaan ymmärrä, miksi sain heti 50 kappaleen reseptin. Mulla annosmäärä vaihtelee todella paljon, joskus riittää muutamakin, joskus menee enemmän. Monet sanovat, että tulee väsynyt olo, mutta mulla vaikuttaa oikeastaan siinä mielessä hiukan eri tavalla, että olo on energinen mutta rauhallinen. Pystyn tekemään kaiken paljon paremmin. Johtuu toki varmasti myös siitä, että en tunne silloin lihasten kipua ja mahdollisen tulehduksen tuskaa.
Tuntuu, että olen pulassa ilman näitä. - kovaan kipuun
alaselässä.
Yhden olen ottanut, ja olo oli kamala! Kipua ei kyllä tuntunut, mutta huimausta ja pahoinvointia ja hirveää väsymystä.
Miten pian noihin Tramaleihin tottuisi, ettei tulisi niin hutera olo? En yksinkertaisesti uskalla ottaa niitä!
Panacodistakin seuraa väsymystä, mutta ei enää niin huonoa oloa kuin alussa. Ummetusta kyllä. - Väs
kovaan kipuun kirjoitti:
alaselässä.
Yhden olen ottanut, ja olo oli kamala! Kipua ei kyllä tuntunut, mutta huimausta ja pahoinvointia ja hirveää väsymystä.
Miten pian noihin Tramaleihin tottuisi, ettei tulisi niin hutera olo? En yksinkertaisesti uskalla ottaa niitä!
Panacodistakin seuraa väsymystä, mutta ei enää niin huonoa oloa kuin alussa. Ummetusta kyllä.Niin, ja kun niitä varoitetaan ottamasta, jos pyörryttää (tajunnan taso laskee)... Käsittääkseni niitä määrätään yleensä lyhytkestoiseen käyttöön, esim. operaation jälkeen, niin kuin mulle? Ymmärrän pidemmänkin käytön, mutta itse en pystyis.
- Live wire
Väs kirjoitti:
Niin, ja kun niitä varoitetaan ottamasta, jos pyörryttää (tajunnan taso laskee)... Käsittääkseni niitä määrätään yleensä lyhytkestoiseen käyttöön, esim. operaation jälkeen, niin kuin mulle? Ymmärrän pidemmänkin käytön, mutta itse en pystyis.
Totta, lyhyeenhän käyttöön nuo ovat tarkoitettuja. Tosin tuo 50 kertaresepti on mielestäni aika iso jo sinänsä... Mutta jooh, silti haluan näitä lisää, niin paljon helpompaa elämistä ilman kipua. En käytä päivittäin kuitenkaan.
...
... - ole koskaan
Live wire kirjoitti:
Totta, lyhyeenhän käyttöön nuo ovat tarkoitettuja. Tosin tuo 50 kertaresepti on mielestäni aika iso jo sinänsä... Mutta jooh, silti haluan näitä lisää, niin paljon helpompaa elämistä ilman kipua. En käytä päivittäin kuitenkaan.
...
...saanut mitään fiboja tramalista, enkä voi ymmärtää mitenkä saisikaan. Onhan siinä puolensa, ei koukuta.
- jos et ota
Live wire kirjoitti:
...
...päivittäinkään?
Luulisi että tulee.
Ymmärtääkseni ko. lääke on sen verran tujua, että satunnaisesta käytöstä seuraisi sivuvaikutuksia, kuten mulle ainakin. Huimausta, pahoinvointia ja kovaa väsymystä.
Mun resepti jäi apteekkiin kun ekan 20 kpl satsin hain. En siis muista, tai kaiketi siinä on se 50 kpl määrätty. - jokumikälie
jos et ota kirjoitti:
päivittäinkään?
Luulisi että tulee.
Ymmärtääkseni ko. lääke on sen verran tujua, että satunnaisesta käytöstä seuraisi sivuvaikutuksia, kuten mulle ainakin. Huimausta, pahoinvointia ja kovaa väsymystä.
Mun resepti jäi apteekkiin kun ekan 20 kpl satsin hain. En siis muista, tai kaiketi siinä on se 50 kpl määrätty.Resepti jää aina apteekkiin koska ko. lääke on "huumetta".
- kipuilijatar
Live Wire kirjoitti:
Kipuun ja hyvään oloon. Mulla on jatkuvasti tulehduspohjaisia tauteja ja lihasjäykkyyttä... Toisinaan kipu on sietämätöntä, en kykene nukkumaan. Tramal ei tietenkään paranna tauteja... Mulle on kuitenkin annettu tähän päivään mennessä niin paljon antibiootteja, että vastustuskykyni taitaapi olla absoluuttinen nolla.
En kyllä tavallaan ymmärrä, miksi sain heti 50 kappaleen reseptin. Mulla annosmäärä vaihtelee todella paljon, joskus riittää muutamakin, joskus menee enemmän. Monet sanovat, että tulee väsynyt olo, mutta mulla vaikuttaa oikeastaan siinä mielessä hiukan eri tavalla, että olo on energinen mutta rauhallinen. Pystyn tekemään kaiken paljon paremmin. Johtuu toki varmasti myös siitä, että en tunne silloin lihasten kipua ja mahdollisen tulehduksen tuskaa.
Tuntuu, että olen pulassa ilman näitä.näyttä siltä että olen niitä harvoja joilla on samanlaisia kokemuksia tramalista kuin sinulla, nimittäin energia virtaa ja touhua riittää, myös mieliala kohoaa, aiemmat murheet jäävät taa... mutta kun vaikutus lakkaa, johon tuntuu menevän kyllä aika kauan, niin sitten tulee väsy. yöksi en voi ajatella tätä lääkettä, en nuku koko yössä, vaan tuumailen.
- Live Wire
jokumikälie kirjoitti:
Resepti jää aina apteekkiin koska ko. lääke on "huumetta".
Joopa joo. Resepti todella jää apteekkiin, kuten muidenkin näin vahvojen lääkkeiden kohdalla. Viimeksi kun hain näitä, olin todella huonossa kunnossa ja ehkä hieman "rappioituneenkin" näköinen, jolloin farmaseutti totesi että "kai tiedät että me reksiteröimme kyllä ketä näitä on täältä hakenut ja tiedämme epäillä, jos leviävät"...
En ole kyllä koskaan aikaisemmin saanut apteekissa tuollaista kohtelua. Noh, toisaalta ymmärrän tuon heiton tavallaan, sillä olin siinä vaiheessa, että melkeimpä hakkasin päätäni pöytään kun kesti niin kauan :/
Sivuvaikutuksia en todella ole huomannut, ellen käytä päivittäin. Käytän noin joka kolmantena päivänä... - mulla on..
Live wire kirjoitti:
...
...eihän 50kpl ole edes paljon..
mä saan 200 kpl/ 100mg tramalia heti kun vaan meen taas pyytää.. - Live wire
mulla on.. kirjoitti:
eihän 50kpl ole edes paljon..
mä saan 200 kpl/ 100mg tramalia heti kun vaan meen taas pyytää..Veteen liuoitettavia. Aluksi mulla vaikutti jo kun otti 2 kipaletta. = Hyvä olo, en tunne kipua. Mutta tänäänkin tarvitsin 5.
En tiedä mitä teen, kun nämä loppuvat. En usko, että saan näitä niin vaan lisää. Toisaalta en käytä mitenkään päivittäin... En oikein tämänkaltaisen käytön haittavaikutuksia. Miten voi vaikuttaa, jos käytän vaikka kaksi kertaa viikossa kipuun? Tietenkin huomioon ottaen suuren annosmäärän nykyään. Olen jokseenkin pienikokoinen joten sekin hieman vaikuttaa tuon annoksen suuruuteen suhteessa.
Onko kenelläkään kokemusta käytön haittavaikutuksista/terveysriskeistä tietoa?
Ei sillä, että luottaisin nettitietoon mutta... mielenkiintoista olisi kuitenkin kuulla jos kellään on kerrottavaa. - ahaas
Live wire kirjoitti:
Veteen liuoitettavia. Aluksi mulla vaikutti jo kun otti 2 kipaletta. = Hyvä olo, en tunne kipua. Mutta tänäänkin tarvitsin 5.
En tiedä mitä teen, kun nämä loppuvat. En usko, että saan näitä niin vaan lisää. Toisaalta en käytä mitenkään päivittäin... En oikein tämänkaltaisen käytön haittavaikutuksia. Miten voi vaikuttaa, jos käytän vaikka kaksi kertaa viikossa kipuun? Tietenkin huomioon ottaen suuren annosmäärän nykyään. Olen jokseenkin pienikokoinen joten sekin hieman vaikuttaa tuon annoksen suuruuteen suhteessa.
Ei sillä, että luottaisin nettitietoon mutta... mielenkiintoista olisi kuitenkin kuulla jos kellään on kerrottavaa.Joo, mäkin haluaisin myös niitä haittavaikutuskokemuksia, koska kuitenkin varoitetaan esim. tajunnan tason laskemisesta. Omainen sai joskus lääkettä, mutta vain lyhyeksi ajaksi. Ei mennyt taju häneltä onneksi, mutta hyvin uninen oli, niin kuin kai normaali, jolla ei ole toleranssia...
- käsien ja koko..
Live wire kirjoitti:
Veteen liuoitettavia. Aluksi mulla vaikutti jo kun otti 2 kipaletta. = Hyvä olo, en tunne kipua. Mutta tänäänkin tarvitsin 5.
Ei sillä, että luottaisin nettitietoon mutta... mielenkiintoista olisi kuitenkin kuulla jos kellään on kerrottavaa.kropan vapina on mulla selvä viekkari heti kun teho alkaa laskee.. eli varovainen saa olla ettei jää koukkuun..
tosin myös ainut mulla toimiva kipulääke joka ei sikana väsytä tai tee päätä muuten sekasex..
et uskaltaa myös tarvittaessa viel hypätä auton rattiin..
- xxxx45
Oioi, taidat olla koukussa. Bad bad...
- renttu50+
on kokemusta..Älä ihmeessä suotta niitä hanki !! söin aikoinaan niitä..noin 4 kk..tta palovammaaan oli 100mg..a.NIIHIN JÄÄ KOUKKUUN !vieroitsoireet kauheet...nyt saanut niitä selkä/ lonkkakipuihin..ei niin vahvoja kuin ennen ..kyllä ne auttaa.. pakko illalla ottaaa , jos meinaa saada nukutua..Kyllä se siitä..vaihda vaikka Panacodiin,,tms,,Tsemppiä Sulle..Moi
- juhero
syön 2* 200mg vrk. tramalia ja lyrigaa 300mg lamigtalia 400 mg ja kaikki vaikeaan rooniseen hermosärkyyn. Uuusi lääke cymbalta 60mg vielä päälle. Ei ainakaan tramal mitään koukkuun jäämisiä tee kun olen joskus ollut muutaman päivän ottamatta kun en ole liikkunut ollenkaan. Suuta kuivaa kyllä jatkuvasti ja lyricat lihottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo804727Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2194626Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks682398Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä752386- 602326
Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak682161- 531886
- 281537
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101348Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1171328