Ällöttävä mammanpoika

crystal

En voi ymmärtää, miten Orestesin hahmoa pidetään jotenkin sankarillisena tai miehekkäänä, hänhän on aivan toivoton mammanpoika! Ei aikuinen mies ole noin kiinni äidissään - saati sitten niin sinisilmäinen suhteessa omaan äitiinsä.

Napanuora katkeaa, kun tullaan mieheksi - mutta Orestes taitaa olla ikuinen nössykkä.

Mammanpoikuuden lisäksi Orestes on epäluotettava petturi. Häilyväinen ja selkärängaton; sen hän todisti lupailemalla Chiquille tukensa, ja seuraavassa hetkessä pettämällä törkeän laskelmoivasti.

Inhoan Orestesia!

Piti vain päästä laskemaan höyryjä ulos, ettei pää olisi poksahtanut. ;p

19

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskollisuus

      hullua äitiänsä kohtaan on todella ärsyttävää ja siitä purnasinkin aikaisemmassa ketjussa. Miten joku "oikeamielinen sankari" voi olla niin sokea, ettei huomaa kun moninkertainen murhaaja rullailee tuolillaan naaman eteen, ääni falsetissa parkuu olevansa vääryydellä vainottu ja ne tekokyyneleet ja -itku. Miksi Orista on kirjoitettu noin tonttu?!?

      Ja tuo Olimpian kestäminen alkaa olla jo sietorajoilla. Yleensä kyllä pystyn erottamamaan tarun todesta, mutta jos tuo Olimpian näyttelijä tulisi kadulla vastaan niin saattaisin käydä kimpppuun ja kostaa kaikkien kärsijöiden puolesta ;)

    • rek

      kirjoitit et Ei aikuinen mies voi olla noin kiinni äidissään..? siis thä? taidat kirjoittaja olla joku murkku ikäinen jos et rakasta omaa äitiään ja et ole kiinni siinä.. itse ainakin olen äitissä kiinni vaikka olen kyllä yli 30 vuotta et se on kyllä mulle elämä ja henki. ja kyllä taitaa olla koko loppu elämän mielessä..mut jos äiti on murhaaja niin en mä sitä sit rakastas.. mut en voisi sanoa kyllä tuota et aikuinen mies ei voi olla kiinni äidissään.

      • crystal

        Minä olen aikuinen nainen, jolla on kunnollinen aviomies - sellainen, joka rakastaa äitiään ja auttaa tarpeen tullen, mutta ei pompi hänen pillinsä mukaan.

        Ehkä olet itse äiti, jota kauhistuttaa ajatuskin siitä, että oma poika lähtee kotoa eikä vain paijaile äitiään - tai mikä vielä pahempaa, perustaisi oman perheen, joka menee äidin edelle?

        Minä kyllä rakastaisin omaa äitiäni, vaikka hän olisi murhaaja - mihinkäs se rakkaus katoaisi? Se johtuu siitä, että minulla on terve suhtautuminen äitiini. En ole enää hänen pikkutyttönsä, vaan itsenäinen, aikuinen ihminen - Orestes ei ole.


    • klkll

      Orestes on ainakin aivan mahtavan komea mies..se on mun mielipide.. ei montaa suomalaista miestä löydy tollaista.

    • niin kerta..

      On siinä oresteessa hyviäki puolia, hän pelastaa monen hengen kun esiintyy hopealiljana..

      • aikunen mies

        Kyl aikunenki mies voi olla kiintyny äitiin eikä se tarkota heti sitä et on mammanpoika..mut on vaikea ymmärtää et miten Orestes voi puollustaa sen äitiä ku se on sellanen murhaaja...ehkä se ei voi uskoa et sen äiti on murhaaja..kaikkihan me toivomme aina parasta..Orestes on silti ihan huippu..niin komeaki ja kaikkea muuta..


      • crystal
        aikunen mies kirjoitti:

        Kyl aikunenki mies voi olla kiintyny äitiin eikä se tarkota heti sitä et on mammanpoika..mut on vaikea ymmärtää et miten Orestes voi puollustaa sen äitiä ku se on sellanen murhaaja...ehkä se ei voi uskoa et sen äiti on murhaaja..kaikkihan me toivomme aina parasta..Orestes on silti ihan huippu..niin komeaki ja kaikkea muuta..

        Toki mies voi (ja pitääkin) olla kiintynyt äitiinsä, mutta jos mies pomppii äitinsä pillin mukaan ja puolustaa tätä sinisilmäisellä raivolla, ei voida puhua kypsästä, itsenäisestä miehestä, vaan (mamman)pojasta.


      • Chiquitita
        aikunen mies kirjoitti:

        Kyl aikunenki mies voi olla kiintyny äitiin eikä se tarkota heti sitä et on mammanpoika..mut on vaikea ymmärtää et miten Orestes voi puollustaa sen äitiä ku se on sellanen murhaaja...ehkä se ei voi uskoa et sen äiti on murhaaja..kaikkihan me toivomme aina parasta..Orestes on silti ihan huippu..niin komeaki ja kaikkea muuta..

        Ja mä en sitten ymmärrä mitä te Oresteksessakin näette!? Mun mielestä se ei ole mitenkään erityisen komea, tai siis onhan se silleen, mutta ei siinä oikeen ole mitään erikoista, eikä se ole söpö, toisin kuin vaikka Jordi! Se on niin suloinen. :D
        Ja komeus ei auta pätkääkään siihen mammanpoika-juttuun, mun mielestä Orestes on plörö, kun se ei tajua, että Olimpia on murhaaja ja ihan idiootti!!! Kyllähän Aquileskin on Olimpian poika ja se ei puolusta äitiään ja varmaan inhoaa sitä aika paljon.
        Ja yhdyn tuon aloittajan sanoihin, mäkin inhoan Orestesta, tai ainakin se ärsyttää mua aika usein suunnattomasti... >:(


      • sfag
        Chiquitita kirjoitti:

        Ja mä en sitten ymmärrä mitä te Oresteksessakin näette!? Mun mielestä se ei ole mitenkään erityisen komea, tai siis onhan se silleen, mutta ei siinä oikeen ole mitään erikoista, eikä se ole söpö, toisin kuin vaikka Jordi! Se on niin suloinen. :D
        Ja komeus ei auta pätkääkään siihen mammanpoika-juttuun, mun mielestä Orestes on plörö, kun se ei tajua, että Olimpia on murhaaja ja ihan idiootti!!! Kyllähän Aquileskin on Olimpian poika ja se ei puolusta äitiään ja varmaan inhoaa sitä aika paljon.
        Ja yhdyn tuon aloittajan sanoihin, mäkin inhoan Orestesta, tai ainakin se ärsyttää mua aika usein suunnattomasti... >:(

        mun mielestä ei voi sanoa et heti on mammanpoika jos hän ei tiedä ja usko et äiti on murhaaja. siis en mä usko et kukaan teistäkään heti uskos jos omaa äitiä syytetään murhasta jos että ite oo nähny..tottakai se voi olla järkytys kelle vaan.. ei se ihmisestä ääliötä tee jos ei usko et kuka on murhaaja. EI TODELLAKAAN!


      • -orestes-
        sfag kirjoitti:

        mun mielestä ei voi sanoa et heti on mammanpoika jos hän ei tiedä ja usko et äiti on murhaaja. siis en mä usko et kukaan teistäkään heti uskos jos omaa äitiä syytetään murhasta jos että ite oo nähny..tottakai se voi olla järkytys kelle vaan.. ei se ihmisestä ääliötä tee jos ei usko et kuka on murhaaja. EI TODELLAKAAN!

        Oon kyl ihan samaa mieltä..tuskin kukaan meistä haluais/vois uskoa et oma äiti on murhaaja, jos ei ite ois nähny mitään..


      • ggasd
        Chiquitita kirjoitti:

        Ja mä en sitten ymmärrä mitä te Oresteksessakin näette!? Mun mielestä se ei ole mitenkään erityisen komea, tai siis onhan se silleen, mutta ei siinä oikeen ole mitään erikoista, eikä se ole söpö, toisin kuin vaikka Jordi! Se on niin suloinen. :D
        Ja komeus ei auta pätkääkään siihen mammanpoika-juttuun, mun mielestä Orestes on plörö, kun se ei tajua, että Olimpia on murhaaja ja ihan idiootti!!! Kyllähän Aquileskin on Olimpian poika ja se ei puolusta äitiään ja varmaan inhoaa sitä aika paljon.
        Ja yhdyn tuon aloittajan sanoihin, mäkin inhoan Orestesta, tai ainakin se ärsyttää mua aika usein suunnattomasti... >:(

        minusta jordi ei kyl oo yhtää söpö.. tavallinen tasamaan tallaaja.. ei voita yhtään kyllä oreesteelle.:)


      • Chiquitita
        ggasd kirjoitti:

        minusta jordi ei kyl oo yhtää söpö.. tavallinen tasamaan tallaaja.. ei voita yhtään kyllä oreesteelle.:)

        JORDI ON SÖPÖ JA SILLÄ HILLOSIPULI!!! :)


    • nainen-

      "En voi ymmärtää, miten Orestesin hahmoa pidetään jotenkin sankarillisena tai miehekkäänä, hänhän on aivan toivoton mammanpoika! Ei aikuinen mies ole noin kiinni äidissään - saati sitten niin sinisilmäinen suhteessa omaan äitiinsä.

      Napanuora katkeaa, kun tullaan mieheksi - mutta Orestes taitaa olla ikuinen nössykkä.

      Mammanpoikuuden lisäksi Orestes on epäluotettava petturi. Häilyväinen ja selkärängaton; sen hän todisti lupailemalla Chiquille tukensa, ja seuraavassa hetkessä pettämällä törkeän laskelmoivasti.

      Inhoan Orestesia!

      Piti vain päästä laskemaan höyryjä ulos, ettei pää olisi poksahtanut. ;p"

      Etkö sinä rakasta omaa äitiäsi? Tai onko se ylipäätänsä sinun mielestäsi kiellettyä?
      Luuserihan Orestes ei missään nimessä ole, kun ottaa hänen toimintansa Hopealiljana huomioon.
      Vai onko kodittomien lasten, ja vähempiosaisten ihmisten auttaminen sinun mielestäsi nössöilyä?
      Ja tuohon Chiqui juttuun vielä: eikös se ollut Chiqui joka petti Orestesin uskottelemalla tälle että odottaa Orestesin lasta, vakka masussa olikin Carrénon lapsi?

      • crystal

        Johan sanoin, että tietenkin rakastan äitiäni. Rakastaisin häntä, vaikka hän paljastuisi murhaajaksi.

        En kuitenkaan paapo äitiäni tai ole enää hänen huollettava pikkutyttönsä - ei, minä olen aikuinen ja itsenäinen nainen. Orestes ei ole itsenäistä, aikuista miestä nähnytkään - paitsi ehkä veljensä, Franklinin, Jordin ja kaikki muutkin sarjan miehet. ;)

        Sinun mielestäsi siis laskelmoitu pettäminen on sallittua, jos vain toinenkin osapuoli tekee sitä salassa?

        Chiqui petti Orestesia, koska Orestes oli Chiquia kohtaan erittäin tunteeton, vaikka oli luvannut olla hänen tukenaan. Chiqui petti, koska oli onneton. Chiqui myös KATUI tekoaan.

        Orestes petti, koska häntä huvitti. Orestes petti, vaikka edellisellä hetkellä lupasi ja vannoi olla uskollinen Chiquille. Orestes ei KOSKAAN katunut tekoaan, syytti vain Chiquia.

        Orestes on häikäilemätön, ajattelematon, julma, häilyväinen lössykkä, joka kuvittelee saavansa pettää muita ihmisiä ja silti ratsastaa valkealla hevosellaan.

        Edes Orestesin hyvät tekot Hopealiljana eivät korvaa hänen pahoja tekojaan.


      • Chiquitita
        crystal kirjoitti:

        Johan sanoin, että tietenkin rakastan äitiäni. Rakastaisin häntä, vaikka hän paljastuisi murhaajaksi.

        En kuitenkaan paapo äitiäni tai ole enää hänen huollettava pikkutyttönsä - ei, minä olen aikuinen ja itsenäinen nainen. Orestes ei ole itsenäistä, aikuista miestä nähnytkään - paitsi ehkä veljensä, Franklinin, Jordin ja kaikki muutkin sarjan miehet. ;)

        Sinun mielestäsi siis laskelmoitu pettäminen on sallittua, jos vain toinenkin osapuoli tekee sitä salassa?

        Chiqui petti Orestesia, koska Orestes oli Chiquia kohtaan erittäin tunteeton, vaikka oli luvannut olla hänen tukenaan. Chiqui petti, koska oli onneton. Chiqui myös KATUI tekoaan.

        Orestes petti, koska häntä huvitti. Orestes petti, vaikka edellisellä hetkellä lupasi ja vannoi olla uskollinen Chiquille. Orestes ei KOSKAAN katunut tekoaan, syytti vain Chiquia.

        Orestes on häikäilemätön, ajattelematon, julma, häilyväinen lössykkä, joka kuvittelee saavansa pettää muita ihmisiä ja silti ratsastaa valkealla hevosellaan.

        Edes Orestesin hyvät tekot Hopealiljana eivät korvaa hänen pahoja tekojaan.

        Oon aika samaa mieltä sun kanssas noista pettämisjutuista varsinkin, mutta ei ehkä tartte olla niin julma kuitenkaan Orestekselle.

        "Orestes on häikäilemätön, ajattelematon, julma, häilyväinen lössykkä, joka kuvittelee saavansa pettää muita ihmisiä ja silti ratsastaa valkealla hevosellaan."
        Toi oli jo vähän liian julmasti sanottu, vaikka periaatteessa toi onkin täysin totta, varsinkin toi hevosjuttu, kun se on aina olevinaan täydellinen sadun prinssi hyvä poika, vaikka onkin aikamoinen urpo... >:(


      • crystal
        Chiquitita kirjoitti:

        Oon aika samaa mieltä sun kanssas noista pettämisjutuista varsinkin, mutta ei ehkä tartte olla niin julma kuitenkaan Orestekselle.

        "Orestes on häikäilemätön, ajattelematon, julma, häilyväinen lössykkä, joka kuvittelee saavansa pettää muita ihmisiä ja silti ratsastaa valkealla hevosellaan."
        Toi oli jo vähän liian julmasti sanottu, vaikka periaatteessa toi onkin täysin totta, varsinkin toi hevosjuttu, kun se on aina olevinaan täydellinen sadun prinssi hyvä poika, vaikka onkin aikamoinen urpo... >:(

        Totta, että olen ehkä turhan kovasanainen, mitä tulee Orestekseen; eihän hänkään ole läpeensä paha. Ottaa vain aivoon nuo ihastuneet tytöntylleröt, jotka kehuvat pettäjää. :p Kuinkahan paljon kehuisivat sitten, kun se olisi oma mies?

        "Mutku Orestes ei RAKASTANUT sitä.. silloin on OK pettää, valehdella ja satuttaa."


      • Chiquitita
        crystal kirjoitti:

        Totta, että olen ehkä turhan kovasanainen, mitä tulee Orestekseen; eihän hänkään ole läpeensä paha. Ottaa vain aivoon nuo ihastuneet tytöntylleröt, jotka kehuvat pettäjää. :p Kuinkahan paljon kehuisivat sitten, kun se olisi oma mies?

        "Mutku Orestes ei RAKASTANUT sitä.. silloin on OK pettää, valehdella ja satuttaa."

        Ja ärsyttää, kun Orestesta haukkuu, niin sitten tulee semmosia kommentteja, että "Orestes on silti ihana ja se on niiin komea", ihan kun komeus auttais siihen, että se on toivoton kusipää. Ohoh, miten rumasti sanoin, mut se nyt vaan tuli jostain. Ja mun mielestä Orestes ei edes ole erityisen komea. Ja muutenkin Orestes ei ole kauhean luonteva tyyppi, tai siis, kun se on olevinaan niin täydellinen fiksu tyyppi ja sit se kumminkin on tommonen, mut esim. Jordi on niin suloinen ja tekee välillä jotain päätöntä ja ei kuvittele itsestään liikoja. Jotenkin Jordi ja Franklinkin on paljon aidompia kun Orestes, kun ne ei ole olevinaan niin täydellisiä, mut se tavallaan tekeekin niistä niin "täydellisiä", vaikka kukaan ei tietenkään voi olla täydellinen... Hitsi, mitä mä taas selitän, mut yrittäkää nyt ymmärtäkää tostakin jotain tai olkaa ymmärtämättä... :o


      • crystal
        Chiquitita kirjoitti:

        Ja ärsyttää, kun Orestesta haukkuu, niin sitten tulee semmosia kommentteja, että "Orestes on silti ihana ja se on niiin komea", ihan kun komeus auttais siihen, että se on toivoton kusipää. Ohoh, miten rumasti sanoin, mut se nyt vaan tuli jostain. Ja mun mielestä Orestes ei edes ole erityisen komea. Ja muutenkin Orestes ei ole kauhean luonteva tyyppi, tai siis, kun se on olevinaan niin täydellinen fiksu tyyppi ja sit se kumminkin on tommonen, mut esim. Jordi on niin suloinen ja tekee välillä jotain päätöntä ja ei kuvittele itsestään liikoja. Jotenkin Jordi ja Franklinkin on paljon aidompia kun Orestes, kun ne ei ole olevinaan niin täydellisiä, mut se tavallaan tekeekin niistä niin "täydellisiä", vaikka kukaan ei tietenkään voi olla täydellinen... Hitsi, mitä mä taas selitän, mut yrittäkää nyt ymmärtäkää tostakin jotain tai olkaa ymmärtämättä... :o

        Nykyään taitaa ulkonäkö olla jo niin tärkeää, että se paikkaa pettämiset ja ties mitkä muutkin. :(

        Siitä olen myös samaa mieltä, että Jordi on iiiihana! :) Tosin Josema on suosikkini.


      • Ei kummankaan puolel
        crystal kirjoitti:

        Totta, että olen ehkä turhan kovasanainen, mitä tulee Orestekseen; eihän hänkään ole läpeensä paha. Ottaa vain aivoon nuo ihastuneet tytöntylleröt, jotka kehuvat pettäjää. :p Kuinkahan paljon kehuisivat sitten, kun se olisi oma mies?

        "Mutku Orestes ei RAKASTANUT sitä.. silloin on OK pettää, valehdella ja satuttaa."

        Mä en voi oikein olla kummankaan puolella..siis Orestesin tai Chiquin..en nimittäin hyväksy pettämistä millään tavalla..jos toisille on vannottu vihkivala niin eikö se sitä kans meinaa..jos haluaa sit jotakuta toista niin vois vaikka ekka erota tai jotain..kertoa totuus..
        mut on tuo Chiquinki homma mun mielestä aika pettämistä..en mä ainakaan hyväksyis jos oisin ite mies ja mun vaimo valehtelis mulle et oon lapsen isä vaikken oliskaa..se ois aika kova isku..
        siis kyl nuo Orestes ja Chiqui on yhtä paljo syyllisiä..
        Vaan totuus et niiten avioliito ei toiminu..kummankaan osapuolen kannalta..se perustu valheille..oli siis ihan hyvä et ne eros ja loppujen lopuksi sit molemmat löytää oman elämänkumppanin..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe