PETTÄÄ VÄÄRÄ RAUHA

ONNENI ON OLLA JUMALAA LÄHELLÄ - PSALMI 73.

1 Asafin psalmi. Kuinka hyvä onkaan Jumala Israelille, kuinka hyvä niille, joilla on vilpitön sydän!
2 Minä olin vähällä horjahtaa, jalkani melkein pettivät.
3 Minä kadehdin jumalattomia, kun näin heidän menestyvän. [Job 12:6 ]

4 Heillä ei ole ikinä vaivoja, he ovat terveitä ja lihavia.
5 He eivät joudu raatamaan niin kuin muut ihmiset, eikä heitä toisten tavoin kuriteta.
6 Sen tähden ylpeys koristaa heidän kaulaansa ja väkivalta on viittana heidän yllään.

7 Pahuus pursuaa heidän sisimmästään, heidän sydämensä on tulvillaan juonia.
8 He puhuvat ilkeästi ja pilkallisesti, häikäilemättä he sortavat avutonta.
9 Heidän puheensa uhmaavat taivasta, heidän sanansa eivät säästä mitään maan päällä.

10 Ja minun kansani kääntyy heidän puoleensa, särpii suun täydeltä heidän sanojaan!
11 He sanovat: "Miten Jumala tämän saisi selville? Ei Korkein mitään tiedä."
12 Sellaisia ovat jumalattomat, kaikessa rauhassa he kasvattavat mahtiaan.

13 Olenko turhaan pitänyt sydämeni puhtaana ja käteni viattomina? [5. Moos. 21:6 ]
14 Minua kuritetaan kaiken päivää, minä saan kärsiä joka aamu.
15 Jos sanoisin: "Noin minäkin tahdon puhua", pettäisin ne, jotka ovat sinun lapsiasi, Jumala.

16 Minä mietin ja mietin ymmärtääkseni kaiken tämän, mutta se oli minulle liian vaikeaa.
17 Viimein tulin Jumalan pyhäkköön ja tajusin, miten jumalattomien käy.
18 Sinä johdatat heidät liukkaalle polulle, he putoavat pettävään kuoppaan.

19 Äkkiä he ovat joutuneet tuhoon, heidän loppunsa on kauhea.
20 Herra, kun sinä nouset, he ovat pelkkää tyhjää, kuin unikuva, joka herätessä katoaa. [Job 20:8]
21 Sydämeni oli katkera, sieluuni pisti.

22 Minä olin mieletön, ymmärrystä vailla, olin kuin järjetön eläin sinun edessäsi.
23 Kuitenkin minä saan aina olla luonasi, sinä pidät kädestäni kiinni.
24 Sinä johdatat minua tahtosi mukaan, ja viimein sinä nostat minut kunniaan.

25 Taivaassa minulla on sinut, sinä olet ainoa turvani maan päällä.
26 Vaikka ruumiini ja sieluni nääntyy, Jumala on kallioni, minun osani iankaikkisesti. [Ps. 16:5 ]
27 Ne, jotka luopuvat sinusta, menehtyvät. Sinä tuhoat kaikki, jotka pettävät sinut.

28 Mutta minun onneni on olla lähellä Jumalaa, minä turvaan Herraan, Jumalaani, ja kerron kaikista hänen teoistaan.

Oman sydänmen tilaa tarkkaileva

5

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sapatinlepo Herrassa

LOPUTON SAPATTI ARMON LAPSILLA!

2.Sam.9:13 Ja Mefiboset asui Jerusalemissa, koska hän aina söi kuninkaan pöydässä. Ja hän ontui kumpaakin jalkaansa.

Mefiboset, "liiton vuoksi" aina Jerusalemissa
      ja kuninkaan pöydässä istuvana - on esikuva
      Jeesuksen ja seurakunnan suhteesta.
      (2.Sam.9:1-13)

Olkatten siunatut!

• Oppi ojaan kaatui

Torpedoin 2 jakeella !!!
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 20.11.2007 klo 17.53

ULKOAOPITTU SANELU-USKONTO - eikä sisälukutaitoa!

JO KAHDELLAKIN JAKEELLA VOIDAAN TORPEDOIDA
        MEREN SYVYYKSIIN KOKO ELLENISMI
        - ESIMERKIKSI SAK 14:4-5

- sanelu-uskonto, joka aivan laittomasti pitää
        ihmisiä vankinaan, pelottelun avulla
        - 2 jaetta torpedoi Ellenismin: Sak 14:4-5

Sak 14:4
        Hän SEISOO sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

------- E.G.Whiten oppi-----------------:
        Kaikki silmät näkevät Jeesuksen toisen
        Kirjoittanut: Tulemuksen_1 20.11.2007 klo 11.25

Ja jumalattomat kuolevat samalla.
        Heidät herätetään vasta 1000 vuoden jälkeen.
        Pyhät ovat tämän ajan taivaassa.
        Maa on autio ja tyhjä syvyys.
        ----------------------------

Jeesus ASTUU Öljymäelle ja luo samalla siihen laakson - se ei ole hengellinen asia, vaan maantieteellinen. Sillä kuvaus on tarkka:
        vuoret väistyvät pohjoiseen ja etelään - siten syntyy laakso idästä länteen.

Tämän jakeen suhteen ei ole mitään erimielisyyttä Ellenismin kanssa - niin paljon kolme-enkeliä on toitottanut sitä, että "kaikkien silmät saavat Hänet nähdä". Toki kastelupauksessakin luvataan uskoa tämä.
        Ellei Ellenismi sitten tarkoita tällä jakeella sitä ikuisen elämän alkamista.

Mutta hehän inttävät myös, jopa (teolog.- ja kasvistieteen tri?) Timo Flinkin suulla, että uudessa Maassa ja uusissa taivaissa se iankaikkinen valtakunta.
        Eikä kaiketi uuden Maan kallioperä heti halkea.

Niinpä TÄMÄ - Sak 14:4 - on se, mistä Ellenismi sanoo, että
        ei salaisesti, vaan näkyvällä tavalla Jeesus tulee.
        Vielä 19 jaetta olisi tätä aihetta, mutta jo seuraava jae TORPEDOI Ellenismin.

Sak 14:5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen MUKANAAN. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

Ellenismissä Timo Flinkin ja kolmen-enkelin
        johdattamina uskotaan, että Maa on pedonajan jälkeen 1000 vuotta autio ja tyhjä - ja että saatana on täällä "olosuhteisiin sidottuna".

Mutta Sakarja tuossa 14:6 jakeessa profetoi Jerusalemissa asuville, että "te pakenette" maanjäristystä, (kun Öljymäki halkeaa).
        ON siis asukkaita Maassa, jotka tietysti aluksi peljästyvät.

Jaa että tässä kuitenkin olisi kyse sen iankaikkisen valtakunnan alkamisesta?
        Mutta ei kaiketi siellä ensin ole syntisiä pakenijoita ja sitten pyhät valtaavat sen ikuiseksi asunnokseen?!

Ja tyhjähän Maa Ellenismin mukaan on siinä vaiheessa kuin pyhät tulevat, olkootpa sitten kyse
        vanhasta tai uudesta Maasta.
        Näin Ellenismi torpedoituu tyhjään syvyyteen.

"Kaikki pyhät ovat Hänen mukanaan" - kun Hän tulee. Niinpä tämä tapahtuma, jonka kaikkien silmät saavat nähdä, ei ole ylösotto - sillä ylösotetuthan siinä tulevat ALAS !!!

Ellenismin Hautajaiset!

(TIETYSTI Timo Flink, kolme-enkeliä, UnaFortuna, alex-kasi ja pari muuta yhä jatkavat HAUDANTAKAISEN harhaopin levitystä, sitä emme voi estää; eikä Herra tuomitse kuin tiimalasin aika on.)    

• pettää itseänne!

Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.

Joh. 3 Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.

Ottakaa vaari varoituksesta, että ei teidän käy niin kuin kävi ihmisten Nooan päivinä. Ihmiset naivat, söivät ja joivat, pilkkasivat ja ivasivat Nooa…

Tuho tulee äkkiarvaamatta!

Älkää kumartako petoa ja hänen merkkiään, sunnuntaita. Ottakaa osaksenne sapatin Herran siunaus ja pyhitys. Pitäkää sapatti Pyhänä Jeesuksen Kristuksen nimen tähden meidän Herramme, Vapahtajamme!

• MINNE Daavid

meni? Jumalan *pyhäkköön*. Siinä onkin yksi adventistien pyhäkköopin piirre. Kun sinne menee, oppii miten jumalattomien käy.

yx advari

• >>> "No huomasitko, minne Daavid meni?"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      246
      2189
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      190
      1665
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      47
      1309
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1025
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      826
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      800
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      780
    8. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      766
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      760
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe