Minulla on menossa eri uskontokuntien tutkiminen..
Jehovan todistajien ravaaminen ovellamme sai minut kiinnostumaan toisista uskontokunnista ja halusin tietää miten ja millä tavoin Helluntailaisuus eroaa Evankelisluterilaisesta?
Olen ymmärtänyt, että suurin ero on se, että Evankelisluterilaiset kastetaan lapsena mutta Helluntailaiset vasta aikuisena omasta tahdostaa, onko näin ja mitä muuta eroa, ei kai tuo voi ainoa olla?
Miten Helluntailaisuus eroaa?
12
399
Vastaukset
- helluntailainen hämeestä
Helluntailaiset ovat käyneet kasteella uskoon tultuaan ja seurakunta koostuu siis ihmisistä, jotka ovat tunnustaneet uskonsa Jeesukseen.
Se on varmasti merkittävin ero, koska seurakunta pitäisi olla "uloskutsuttujen" joukko. Ei tarkoita siis parempia tai pyhempiä vaan tunnustaneet uskonsa ja käyneet kasteella.
Lisäksi helluntaiseurakunnissa ehtoollinen jaetaan vain uskonsa tunnustaville.- hansutuulia
menee, ensin uudestisyntyminen ja sitten kasteelle meno. Pyhän Hengen antamat armolahjat.
Rukoilla sairasten puolesta.
Seurakunta koostuu siis uskoon tulleista, ei koko kylän väestöstä.
- M@k3
Luterilaiset eivät kehtaa käyttää niitä naurettavia silmänkääntötemppuja joita armolahjoiksi kutsutaan.
- Evankelisluterilainen
Mitä tarkoitat tällä, minä en oikein ymmärtänyt?
Samoin toisen vastaajan vastauksesta sai kyllä sellaisen käsityksen, että kun vaan on kastettu voi olla helluntailainen, kastetaanhan evankelisluterilaisetkin!! Vai pitääkö kasteen olla helluntailaisten oma kaste??
Tuttavaperhe on helluntailaisia ja heidän lapset käyvät evankelisluterilaisen kirkon kerhossa. - M@k3
Evankelisluterilainen kirjoitti:
Samoin toisen vastaajan vastauksesta sai kyllä sellaisen käsityksen, että kun vaan on kastettu voi olla helluntailainen, kastetaanhan evankelisluterilaisetkin!! Vai pitääkö kasteen olla helluntailaisten oma kaste??
Tuttavaperhe on helluntailaisia ja heidän lapset käyvät evankelisluterilaisen kirkon kerhossa.Google Luke.
http://koti.mbnet.fi/teppov/armolahja.htm
Ei ainakaan ihan lonkalta tulee mileen muuta hihhuli jengiä joka käyttäisi armolahjoja kuin hellarit.
Mutta tekeekö niiden käyttö heistä lähempänä totuutta olevia, vai todella naurettavia?
Käyppä huviksesi lukemassa millaisia armolahjoja heillä on(linkki) ja vedä siitä itse omat johtopäätköksesi.
Kaste aivopesutaktiikkana on luonnollisestikkin tehokkaampaa käyttää aikuiseen, joka asiasta jotain tajuaakin. Eli lutruille se on vain rituaali. - usein kokenut
Evankelisluterilainen kirjoitti:
Tuttavaperhe on helluntailaisia ja heidän lapset käyvät evankelisluterilaisen kirkon kerhossa.Helluntailasen ja luterilaisen naisen välillä on se että helluntailaiset ovat huomatavasti parempia suihin ottjia.tekevät sen suurella kokemuksella ja taidolla loppuun asti.
- helluntailaiset
antavat lapsilleen valinnanmahdollisuuden, kun eivät kasta heitä syntyessää?
Ei. Aivopesu on täydellinen. Kaikki muut uskontokunnat uskonnottomuudesta puhumattakaan julistetaan vääräuskoisiksi, paholaisen aikaansaannoksiksi. Helvetillä pelotellaan pienestä pitäen ja kehoitetaan pelottelemaan muitakin kouluissa.
Luterilaiset ovat vähän ujompia tuomaan uskoaan esille.- etenkin evl-kirkko
ovat hengellisesti kuolleita laitoksia. Siellä on vain tapakristittyjä ja virkapappeja.
Hellareilla on muös omia sääntöjä, jotka on niiden keksimiä, ja lisää on tulossa.
Ehtoollisen rajaaminen vain kastetuille on vastoin Raamattua. - Oikaisu
Tämä kaveri ei tiedä edes mitä aivopesu tarkoittaa helluntailaisuudesta nyt puhumattakaan, ja antaa silti "asiantuntevia" lausuntoja aiheesta.
Luulet itsekin, ja vielä kyselet! Omituinen höpöttäjä) - annuliinunen
etenkin evl-kirkko kirjoitti:
ovat hengellisesti kuolleita laitoksia. Siellä on vain tapakristittyjä ja virkapappeja.
Hellareilla on muös omia sääntöjä, jotka on niiden keksimiä, ja lisää on tulossa.
Ehtoollisen rajaaminen vain kastetuille on vastoin Raamattua.Ei pidä paikkaansa tuo ensimmäinen osa ainakaan . Mikähän on motiivisi kun tällaista väität varmana tietonasi ?
- tietoa siksi,
annuliinunen kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa tuo ensimmäinen osa ainakaan . Mikähän on motiivisi kun tällaista väität varmana tietonasi ?
että olen jatkuvasti tekemisissä evl-kirkon kanssa. Virkapapit ja tapakristityt, 97% seurakuntalaisista ei ole hengellisesti uskovia.
- Evankelisluterilainen
etenkin evl-kirkko kirjoitti:
Ehtoollisen rajaaminen vain kastetuille on vastoin Raamattua.Tuo väitteesi ei pidä paikkaansa.
Kirkkoon kuuluu paljon ihmisiä jotka eivät käy kirkossa, he ehkä ovat ns. tapakristittyjä.
Mutta miten kirkko joka sunnuntai täyttyy sanaa kuulemaan, tapakristyistäkö? Ei, vaan Evankelisluterilaisen kirkon jäsenistä, Jumalaan uskovista kristiyistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30311669
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304289On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145