Crystal! Orestesko on mielestäsi nössö?

nainen-

"En voi ymmärtää, miten Orestesin hahmoa pidetään jotenkin sankarillisena tai miehekkäänä, hänhän on aivan toivoton mammanpoika! Ei aikuinen mies ole noin kiinni äidissään - saati sitten niin sinisilmäinen suhteessa omaan äitiinsä.

Napanuora katkeaa, kun tullaan mieheksi - mutta Orestes taitaa olla ikuinen nössykkä.

Mammanpoikuuden lisäksi Orestes on epäluotettava petturi. Häilyväinen ja selkärängaton; sen hän todisti lupailemalla Chiquille tukensa, ja seuraavassa hetkessä pettämällä törkeän laskelmoivasti.

Inhoan Orestesia!

Piti vain päästä laskemaan höyryjä ulos, ettei pää olisi poksahtanut. ;p"


Etkö sinä rakasta omaa äitiäsi? Tai onko se ylipäätänsä sinun mielestäsi kiellettyä?
Luuserihan Orestes ei missään nimessä ole, kun ottaa hänen toimintansa Hopealiljana huomioon.
Vai onko kodittomien lasten, ja vähempiosaisten ihmisten auttaminen sinun mielestäsi nössöilyä?
Ja tuohon Chiqui juttuun vielä: eikös se ollut Chiqui joka petti Orestesin uskottelemalla tälle että odottaa Orestesin lasta, vakka masussa olikin Carrénon lapsi?

Seuraisit enemmän kyseistä sarjaa että tietäisit asioista jotakin.

17

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkrlkkgrklgr

      Mietin samaa, mutten viitsinyt kommentoida kun tuntuu että aina puutun joka asiaan ja alan räyhäämään joillekin ;D Mutta olen siis melko samaa mieltä... Kai. Ei Orestes mikään nössö ole!! Et kai sinäkään ihan helpolla äidistäsi tuollaisia asioita uskoisi?

      • -orestes-

        Mä oon kyl ihan samaa mieltä et ei Orestesia kyl tosiaankaan voi sanoa nössöksi..
        Ja lisäksi ei se mikään petturi oo..se ei oo koskaan ees rakastunu chiquia..Chiqui kuitenki kanto Franklinin lasta masus ja valehteli et se on Orestesin (eikö tuo sit ole pettämistä)...sillä tavalla se vei Orestesin mahdollisuuden onnelliseen avioliittoon..Chiqui halus vaan rikkaan ja komean miehen..se ei halunnu et kukaan muu saa sitä..Chiqui kai täs eniten on petturi ja syyllinen..sellanen ärsyttävä niuhis..


      • Bella Chiqui #
        -orestes- kirjoitti:

        Mä oon kyl ihan samaa mieltä et ei Orestesia kyl tosiaankaan voi sanoa nössöksi..
        Ja lisäksi ei se mikään petturi oo..se ei oo koskaan ees rakastunu chiquia..Chiqui kuitenki kanto Franklinin lasta masus ja valehteli et se on Orestesin (eikö tuo sit ole pettämistä)...sillä tavalla se vei Orestesin mahdollisuuden onnelliseen avioliittoon..Chiqui halus vaan rikkaan ja komean miehen..se ei halunnu et kukaan muu saa sitä..Chiqui kai täs eniten on petturi ja syyllinen..sellanen ärsyttävä niuhis..

        Siin Ori ei tosiaankaan ole mikään nössö tai mamman poika. Muta Chiquita en hauku, sillä se on mun lemppari tyyppi, mutta olihan se alussa aika ärsyttävä, ja se kun se kiusas Valentinaa ja kaikkee siina alussa.


      • Chiquitita
        -orestes- kirjoitti:

        Mä oon kyl ihan samaa mieltä et ei Orestesia kyl tosiaankaan voi sanoa nössöksi..
        Ja lisäksi ei se mikään petturi oo..se ei oo koskaan ees rakastunu chiquia..Chiqui kuitenki kanto Franklinin lasta masus ja valehteli et se on Orestesin (eikö tuo sit ole pettämistä)...sillä tavalla se vei Orestesin mahdollisuuden onnelliseen avioliittoon..Chiqui halus vaan rikkaan ja komean miehen..se ei halunnu et kukaan muu saa sitä..Chiqui kai täs eniten on petturi ja syyllinen..sellanen ärsyttävä niuhis..

        Ai että kun Orestes on naimisissa ja se ei rakasta Chiquiä, niin se saa pettää sitä??? Ja se siinä onkin, että kun Chiqui on aika tyhmä, siis se ei tajua asioita kauheen hyvin, niin se valehteli siitä vaavelista(ei se tietenkään olisi saanut tehdä niin), mut kun Orestes on olevinaan niin hirveen fiksu ja hyvä poika ja täydellinen sadun prinssi, niin sitten se pettää tosta vaan, monta kertaa, eikä sille tuu mieleenkään, että se on väärin Chiquiä kohtaan, vaikka se ei rakastakaan sitä! Chiqui kummiskin kertoi siitä vaavista, tai siis sen isästä Orestekselle ihan omasta tahdosta ja Orestes vaan huusi sille ja oli niin kauheen vihainen, vaikka se ei ole itse edes vielä kertonut Chiquille, että petti sitä monta kertaa Bellan kanssa!!! Ja vielä tohon, että "Orestes ei ole petturi, koska se ei ole koskaan rakastanut Chiquiä", niin eikö se muka ole ihan älyttömän törkeää ja petkuttamista mennä naimisiin, vaikka ei edes rakasta toista ja vaan unohtaakseen jonkun toisen naisen ja sit vielä pettää vaimoaan!!! Hyii, miten kamalaa!!! Oksettaa koko ajatus tommosesta... :O


      • Dreww
        Bella Chiqui # kirjoitti:

        Siin Ori ei tosiaankaan ole mikään nössö tai mamman poika. Muta Chiquita en hauku, sillä se on mun lemppari tyyppi, mutta olihan se alussa aika ärsyttävä, ja se kun se kiusas Valentinaa ja kaikkee siina alussa.

        Ei ole enää sellanen kaikkien kiusaaja mitä oli alussa!


    • crystal

      Vastasinkin jo alkuperäiseen ketjuun laittamaasi samaan viestiin, ja vastaus kuului näin:

      "Johan sanoin, että tietenkin rakastan äitiäni. Rakastaisin häntä, vaikka hän paljastuisi murhaajaksi.

      En kuitenkaan paapo äitiäni tai ole enää hänen huollettava pikkutyttönsä - ei, minä olen aikuinen ja itsenäinen nainen. Orestes ei ole itsenäistä, aikuista miestä nähnytkään - paitsi ehkä veljensä, Franklinin, Jordin ja kaikki muutkin sarjan miehet. ;)

      Sinun mielestäsi siis laskelmoitu pettäminen on sallittua, jos vain toinenkin osapuoli tekee sitä salassa?

      Chiqui petti Orestesia, koska Orestes oli Chiquia kohtaan erittäin tunteeton, vaikka oli luvannut olla hänen tukenaan. Chiqui petti, koska oli onneton. Chiqui myös KATUI tekoaan.

      Orestes petti, koska häntä huvitti. Orestes petti, vaikka edellisellä hetkellä lupasi ja vannoi olla uskollinen Chiquille. Orestes ei KOSKAAN katunut tekoaan, syytti vain Chiquia.

      Orestes on häikäilemätön, ajattelematon, julma, häilyväinen lössykkä, joka kuvittelee saavansa pettää muita ihmisiä ja silti ratsastaa valkealla hevosellaan.

      Edes Orestesin hyvät tekot Hopealiljana eivät korvaa hänen pahoja tekojaan."

      Myönnän, että olin ehkä turhan kovasanainen toiseksi viimeisessä kappaleessa, mutta totta se on, ettei Orestes ole luotettava, suoraselkäinen ja rehti ihminen, vaan petturi. Siis sen lisäksi, että hän on itsenäistymätön pikkupoika (lue: mammanpoika).

      Olen seurannut sarjasta jokaisen jakson Valentinan laihtumisen jälkeen, sitä ennen satunnaisesti. Tiedän kyllä, mistä puhun; mutta jos jonkun oikean ja väärän taju on noin hämärtynyt, en valitettavasti voi sille mitään.

      Vielä palatakseni Chiquiin. Orestes petti Chiquia ensin. Orestes petti harkitusti monta kertaa. Orestes petti HETI sen jälkeen, kun lupasi Chiquille kaiken tukensa. Orestes ei kadu pettämistään.

      Chiqui petti onnettomuuttaan, kun hänen oma miehensä ei välittänyt hänestä. Chiqui petti hetken huumassa, mutta YRITTI toimia oikein ja vältellä Franklinia. Chiqui katui ja tunnusti Oresteelle.

      Orestes nyt ei vain välittänyt siitä, että toimi väärin ja selkärangattomasti. Mikä se sellainen mies on, joka toimii kuten Orestes? Tietenkin se on vaikeaa myöntää, jos ihannoi Orestesia kuin jumalaa.

      Ja vastaus otsikkosi kysymykseen: Kyllä, Orestes on mielestäni nössö. Tai ehkä kuitenkin enemmän lapsellinen ja kypsymätön, kuin nössö. Onhan hänellä se toinenkin, hyvä puoli Hopealiljana.

      • crystal

        Vielä yksi asia, joka on mielestäni huomionarvoisaa, kun puhutaan tästä "mammanpoikuudesta".

        Orestes petti vaimoaan ja oletettua lapsensa äitiä, mutta puolustaa omaa äitiään sokeasti (JOPA rakastaan Bellaa/Valentinaa vastaan). Se ei ole tervettä.

        Tietenkään kukaan ei halua uskoa vanhemmastaan mitään pahaa, mutta se ei ole mikään syy sille, miten Orestes on toiminut kaiken kaikkiaankin. Kyse ei todellakaan ole vain siitä, uskooko oman äidin tehneen jotain sellaista - ei, siltikään aikuinen mies ei ole niin kiinni äidissään; katsokaa vaikka Franklinia tai Aquilesta!

        Sitä paitsi kukaan oikea mies ei antaisi äitinsä tai kenenkään muunkaan kohdella rakkaitaan (lue: Bella/Valentina, Pandora jne.) sillä tavalla! Vain mammanpoika painaa villaisella sellaiset loukkaukset rakastaan kohtaan, mutta rientää heti puolustamaan äitiään, jos joku vähänkään korottaa ääntään. Orestes on puolueellinen äitiään kohtaan, ja se on selvä merkki mammanpoikuudesta. Puolustaisi vaihteeksi niitä, jotka puolustusta tarvitsevat, esimerkiksi sisartaan Pandoraa. Mutta eihän Orestesin kaltainen nössykkä riennä kenenkään muun avuksi kuin äitinsä Olimpian. :>

        Ihme kyllä, aivan viime aikoina Orestes on jopa uhonnut, että toimittaa Olimpian telkien taakse, jos (lue: kun) hän sinne kuuluu. :) Onkohan Orestes kasvamassa aikuiseksi?


      • sun kanssa
        crystal kirjoitti:

        Vielä yksi asia, joka on mielestäni huomionarvoisaa, kun puhutaan tästä "mammanpoikuudesta".

        Orestes petti vaimoaan ja oletettua lapsensa äitiä, mutta puolustaa omaa äitiään sokeasti (JOPA rakastaan Bellaa/Valentinaa vastaan). Se ei ole tervettä.

        Tietenkään kukaan ei halua uskoa vanhemmastaan mitään pahaa, mutta se ei ole mikään syy sille, miten Orestes on toiminut kaiken kaikkiaankin. Kyse ei todellakaan ole vain siitä, uskooko oman äidin tehneen jotain sellaista - ei, siltikään aikuinen mies ei ole niin kiinni äidissään; katsokaa vaikka Franklinia tai Aquilesta!

        Sitä paitsi kukaan oikea mies ei antaisi äitinsä tai kenenkään muunkaan kohdella rakkaitaan (lue: Bella/Valentina, Pandora jne.) sillä tavalla! Vain mammanpoika painaa villaisella sellaiset loukkaukset rakastaan kohtaan, mutta rientää heti puolustamaan äitiään, jos joku vähänkään korottaa ääntään. Orestes on puolueellinen äitiään kohtaan, ja se on selvä merkki mammanpoikuudesta. Puolustaisi vaihteeksi niitä, jotka puolustusta tarvitsevat, esimerkiksi sisartaan Pandoraa. Mutta eihän Orestesin kaltainen nössykkä riennä kenenkään muun avuksi kuin äitinsä Olimpian. :>

        Ihme kyllä, aivan viime aikoina Orestes on jopa uhonnut, että toimittaa Olimpian telkien taakse, jos (lue: kun) hän sinne kuuluu. :) Onkohan Orestes kasvamassa aikuiseksi?

        samaa mieltä että orestes on ärsyttävä mammampoika.
        Eihän kukaan aikuinen mies voi olla noin kiinni äidissään??Tai siis voisi olla oikiassa elämässä=)

        Joko orestes muuten tietää että bella on valentina?Jäi viikon jaksot katsomatta ja joitain juttuja jäi kai väliin??


      • ett
        sun kanssa kirjoitti:

        samaa mieltä että orestes on ärsyttävä mammampoika.
        Eihän kukaan aikuinen mies voi olla noin kiinni äidissään??Tai siis voisi olla oikiassa elämässä=)

        Joko orestes muuten tietää että bella on valentina?Jäi viikon jaksot katsomatta ja joitain juttuja jäi kai väliin??

        Jos sulla on jäänyt jaksoja väliin kahtomatta, niin miks et kahto netistä mtv3 sivuilta jaksoja siellä näkyy viikon ajan aina ilmaiseksi joka päivä tulee uus jakso.


      • crystal
        sun kanssa kirjoitti:

        samaa mieltä että orestes on ärsyttävä mammampoika.
        Eihän kukaan aikuinen mies voi olla noin kiinni äidissään??Tai siis voisi olla oikiassa elämässä=)

        Joko orestes muuten tietää että bella on valentina?Jäi viikon jaksot katsomatta ja joitain juttuja jäi kai väliin??

        Juu, Orestes sai tietää, että Bella ja Valentina ovat olleet koko ajan sama henkilö. Valentina ei tiedä, että Orestes tietää, koska Orestes oli tuolloin Hopealiljan asussa.

        Tosiaankin Subbarin netti-tv:stä näkee viikon jaksot. :) Minulla ne eivät toimi Mozillalla, mut Explorerilla juu.


    • Venezuelalaiset...

      ovat erilaisia, perhe saatetaan kokea ihan eritavalla kuin toisessa maassa.

      • crystal

        Se on totta, että Etelä-Amerikan maissa (ja ylipäänsä kaikkialla muualla kuin länsimaissa) elämä on huomattavasti perhekeskeisempää kuin täällä meillä. Se on erittäin hieno asia!

        Perhekeskeisyys ei kuitenkaan tarkoita, että miehet siellä olisivat äitikeskeisiä, kuten Orestes. ;)


    • delku

      vitun huora

      • crystal

        Tässä viestissä kiteytyykin hyvin tämän Orestes-fanin ÄO. :D


      • Chiquitita
        crystal kirjoitti:

        Tässä viestissä kiteytyykin hyvin tämän Orestes-fanin ÄO. :D

        ...vähän mietiskelin. Ensinnäkään, tollanen haukkuminen on ihan tyhmää ja törkeää, varsinkin, kun on kyse tv-sarjan hahmosta!!! Ja toiseksi, mun mielestä Orestesta voi haukkuakin, kun se on niin urpo...


      • nainen-
        Chiquitita kirjoitti:

        ...vähän mietiskelin. Ensinnäkään, tollanen haukkuminen on ihan tyhmää ja törkeää, varsinkin, kun on kyse tv-sarjan hahmosta!!! Ja toiseksi, mun mielestä Orestesta voi haukkuakin, kun se on niin urpo...

        "Tiedän kyllä, mistä puhun; mutta jos jonkun oikean ja väärän taju on noin hämärtynyt, en valitettavasti voi sille mitään."

        Onko tuossa nyt kyseenalaistettu minun ja/tai muiden Oresteksesta pitävien henkilöiden "oikean ja väärän taju"?

        Ei. En pidä Oresteksen kaikkia tekoja (mm.pettämistä) oikeutettuna, mutta Oresteksen reaktio äitinsä rikoksia kohtaan on minusta oikeutettu, koska hänellä ei tähän asti ole ollut mitään todisteita äitinsä rikoksista. Ja kukapa nyt haluaisikaan uskoa moisia asioita omasta äitikullastaan? Tai mistäpä sitä tietää. Ehkä sinä voisitkin uskoa Crystal. :D

        Pidän kyllä myöskin Chiquistä ja itse asiassa Chiqui onkin yksi kolmesta lempihahmoistani sarjassa. :)


      • nainen-
        nainen- kirjoitti:

        "Tiedän kyllä, mistä puhun; mutta jos jonkun oikean ja väärän taju on noin hämärtynyt, en valitettavasti voi sille mitään."

        Onko tuossa nyt kyseenalaistettu minun ja/tai muiden Oresteksesta pitävien henkilöiden "oikean ja väärän taju"?

        Ei. En pidä Oresteksen kaikkia tekoja (mm.pettämistä) oikeutettuna, mutta Oresteksen reaktio äitinsä rikoksia kohtaan on minusta oikeutettu, koska hänellä ei tähän asti ole ollut mitään todisteita äitinsä rikoksista. Ja kukapa nyt haluaisikaan uskoa moisia asioita omasta äitikullastaan? Tai mistäpä sitä tietää. Ehkä sinä voisitkin uskoa Crystal. :D

        Pidän kyllä myöskin Chiquistä ja itse asiassa Chiqui onkin yksi kolmesta lempihahmoistani sarjassa. :)

        on se, että vaikka sekä Orestes että Chiqui ovat ihania, molemmat ovat yhtä syyllisiä. Molemmat pettivät, valehtelivat, mokasivat minkä ehtivät, eivätkä edes oikeastaan lopulta halunneet toisiaan.
        Siksi ero olikin ehkä yksi parhaista asioista joita heidän suhteessaan tapahtui: molemmat saivat haluamansa. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe