"Ja Jumala mullisti maan muodon"

24

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimerkki

raamatun lukemisesta pyhän hengen avulla.

• pelastusyksikkö

onko sillä mitään merkitystä mitä mohikaani ajattelee? haittaako se sinun uskonelämääsi?

Raamatussa lukee selvästi, että Jumala loi taivaan ja maan ja että Jumalan päivän pituus ei ole ihmisten tiedossa. Jumala loi maan ja varmaan muokkasi sen muotoja moneenkin otteeseen, varmaan loi myös monia eliösukupolvia ennen ihmisen tuloa maan päälle. sitähän emme tiedä, mutta eipä se ole taivaaseen pääsyni kannalta yhtään olennaista tietoakaan. en ahdistu sen takia, eikä pitäisi sinunkaan. nyt kohdista voimavarasi sen miettimiseen miten saataisiin voitettua mahdollisimman monta sielua Jeesukselle!

siunausta sinulle!

• asioista enempi

kuin arvaatkaan:

Psalmi 104

Luojan ylistys

5 Sinä perustit maan lujasti paikoilleen,
      horjumatta se pysyy ajasta aikaan.
      6 Alkumeri peitti maan kokonaan,
      ja vedet lepäsivät vuorten yllä,
      7 mutta sinä käskit vesiä, ja ne pakenivat,
      ne virtasivat kiireesti, kun äänesi jylisi.
      8 Ja vuoret kohosivat, laaksot vaipuivat
      kukin kohdalleen, niin kuin säädit.
      9 Sinä asetit rajat, joita vedet eivät ylitä, eivätkä ne enää palaa peittämään maata.

• to...

on erilaisia luomistarinoita, tuo psalmin kertoma on vanhinta ainesta ja perustuu kaananilaisiin myytteihin joissa jumalat maata luodessaan joutuivat taistelemaan vesiä ja vesipetoja vastaan. Pedot olivat rahab ja leviathan, joista jälkimmäistä hetki sitten tarjottiin toisen uskovan toimesta dnosaurukseksi. Vedet muuten toisessa tarinassa nimenomaan pantiin taas peittämään maat, mutta Noan tarinaa ei tuossa vaiheessa ollut vielä kirjoitettu tai psalmilaulaja ei sitä tuntenut.

• ettei

ilmastonmuutoksesta tarvi olla huolissaan, koska merenpinta ei tulekaan nousemaan. Raamatussa näin on luvattu.

9 Sinä asetit rajat, joita vedet eivät ylitä, eivätkä ne enää palaa peittämään maata.

• to...
        ettei kirjoitti:

ilmastonmuutoksesta tarvi olla huolissaan, koska merenpinta ei tulekaan nousemaan. Raamatussa näin on luvattu.

vedenpaisumustarina väitti että vedet nousivat kerran vielä ja peittivät maan. Kumpi nyt pitää paikkansa?

• luomiskertomukset
        to... kirjoitti:

on erilaisia luomistarinoita, tuo psalmin kertoma on vanhinta ainesta ja perustuu kaananilaisiin myytteihin joissa jumalat maata luodessaan joutuivat taistelemaan vesiä ja vesipetoja vastaan. Pedot olivat rahab ja leviathan, joista jälkimmäistä hetki sitten tarjottiin toisen uskovan toimesta dnosaurukseksi. Vedet muuten toisessa tarinassa nimenomaan pantiin taas peittämään maat, mutta Noan tarinaa ei tuossa vaiheessa ollut vielä kirjoitettu tai psalmilaulaja ei sitä tuntenut.

kerovat yhdestä ja samasta luomisesta. Asiaan ei vaikuta se, että haluaako lukija ymmärtää ne, vai ei halua.

Raamatun luomiskeromus on ylivertainen, jos sitä vertaa ns. evoluutio teoriaan. Tosin, se on tarpeeksi avara pitämään myös sen sisällään, johtuen 'evon' vajavuudesta.

Luotuakin ihmeellisempi on Luoja, eli Jumala.
        Jumala taas on niin itsessään olemassa oleva, (Jumala on se joka ON)että jopa ateistien "Jumalaa ei ole" on mahdollista Jumalalle itselleen. Jumala on samalla se alkutila, jossa ei ole vielä mitään, ei avaruus-tomuhiukkastakaan; Ja saman aikaisesti läsnä kaikessa luoduissa.

• hyödyttää, vaikka
        ettei kirjoitti:

vain Himalajan huippu olisi veten pinnalla?

Huomaa sana PEITTÄMÄÄN.

• selitää tuon
        to... kirjoitti:

vedenpaisumustarina väitti että vedet nousivat kerran vielä ja peittivät maan. Kumpi nyt pitää paikkansa?

eli Psalmi 104 'Luojan ylistyksen' kirjoittaja on kirjoitettu vedenpaisumuksen jälkeen.

Jumalan asettama raja:
        1Moos 9
        8. Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen:
        9. "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
        10. ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
        11. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
        12. Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
        13. minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
        14. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
        15. muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.
        16. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
        17. Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".

Tätä rajaa Psalmin kirjoittaja tarkoitti.

• to...
        selitää tuon kirjoitti:

eli Psalmi 104 'Luojan ylistyksen' kirjoittaja on kirjoitettu vedenpaisumuksen jälkeen.

Jumalan asettama raja:
        1Moos 9
        8. Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen:
        9. "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
        10. ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
        11. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
        12. Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
        13. minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
        14. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
        15. muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.
        16. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
        17. Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".

Tätä rajaa Psalmin kirjoittaja tarkoitti.

psalmi kuvaa nimenomaan luomista:" Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti.6 Sinä peitit sen syvyyden vesillä kuin vaatteella: vuoria ylempänä seisoivat vedet. 7 Mutta ne pakenivat sinun nuhteluasi, sinun jylinääsi ne juoksivat pakoon;
        8 vuoret kohosivat ja laaksot laskeutuivat paikkoihin, jotka sinä olit niille valmistanut. 9 Sinä panit rajan, jonka yli vedet eivät käy eivätkä palaja peittämään maata. " Maa pantiin perustuksille kuten muinaiset israelilaiset sen kuvittelivat olevan ja vedet pantiin paikoilleen, samoin vuoret ja laaksot, ei siinä ole kuin yhdestä ajasta ja tarinasta kyse. Israelilaiset eivät tietenkään tunteneet mannerlattojen liikkeitä, jotka vasta ovat muodostaneet vuoret ja laaksot ja nehän ovat aikojen kuluessa moneen kertaan muotoutuneet uudelleenkin.

• to... kirjoitti:

jokinasteen luetun ymmärtämisen vaikeus.

Koska Jumala nimenomaan sanoo, että,Hän asetti kaarensa taivalle osoittamaan, että vadenpaisumuksen kaltaista ei nää milloinkaan tule.
        Mistähän myyttien ja tarujen kirjoista olet lukenut ja sekoitat sen Raamatun kanssa.

• to...
        Mohikaani_27 kirjoitti:

jokinasteen luetun ymmärtämisen vaikeus.

Koska Jumala nimenomaan sanoo, että,Hän asetti kaarensa taivalle osoittamaan, että vadenpaisumuksen kaltaista ei nää milloinkaan tule.
        Mistähän myyttien ja tarujen kirjoista olet lukenut ja sekoitat sen Raamatun kanssa.

on ilmiö joka on ollut aina kun on ollut sekä vettä että valoa, sehän on valon taittumista vesipisarassa jolloin valo hajoaa tietyllä tavalla. Muinaiset israelilaiset liittivät sateenkaaren vedenpaisumustarinaan ja saivat siitä sille selityksen, kun eivät muuten sitä voineet ymmärtää.

• "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" tarkoittaakin että "Alussa Jumala mullisti maan muodon" eikä että "Jumala loi maailmankaikkeuden tyhjästä".

Kirjaimellisesti otettuna lausehan voi tarkoittaa kumpaa tahansa, missään tapauksessa universumin luominen ei ole ainoa tulkinta.

• maan muodon,

niin mistä se ja koska ja miten ja kenen toimesta se mullistettava maa oli tullut ja olemassa ennen kuin Jumala mullisti sen muodon. Kai, jos jotain mullistetaan, on oltava jo olemassa se, mitä mullistetaan.

• maan muodon, kirjoitti:

niin mistä se ja koska ja miten ja kenen toimesta se mullistettava maa oli tullut ja olemassa ennen kuin Jumala mullisti sen muodon. Kai, jos jotain mullistetaan, on oltava jo olemassa se, mitä mullistetaan.

Siinäpä se, luomiskertomus ei väitä muuta kuin että tämä maailma ja taivas sen kannalta on luotu. Kaikki mitä on, on luotu: tässä maailmassa. Universumi kokonaisuutena on saattanut aina olla ja tulla aina olemaan ilman mitään luomista.

Tietysti Jumala on luonut lukemattomia muita maailmoja maapallon nykyisen järjestyksen lisäksi ja samoin maapallon edellinenkin tila on ollut luotu asia, mutta koko kaikkeutta ei välttämättä ole luotu, ei mitään ainakaan tyhjästä vaan järjestelemällä olemassaolevia elementtejä ja tuomalla asioita henkimaailmasta aineelliseen maailmaan.

• selityksissään ison pyörän pyörimään ja ruvennut suorastaan muuttelemaan tekstejä. Pahus vaan, että remmi luistaa.

• käännös alkutekstistä. Hän on oli erikoistunut Hebrean ja Aramean sekä Kreikankielen asiantuntija vuosikymmenien kokemuksella.
      Ja hän on luotettava kaikenkaikkiaan näissä käännösasioissa.
      Asui Israelissa lähes koko elämänsä!

• to...

koulutukseltaan kansakoulun käynyt rautieläinen, mutta Israelissa asuminen viisastuttaa, Raamatun alkukieletkin oppii siellä ilman koulutusta. Harva kielitieteilijäkään on erikoistunut seemiläisten kielten lisäksi hepreaan arameaan sekä sen lisäksi kreikkaan, ne kun kuuluvat eri kieliryhmiin. Mutta kyllä syvännöt osaa.

• to...
        to... kirjoitti:

koulutukseltaan kansakoulun käynyt rautieläinen, mutta Israelissa asuminen viisastuttaa, Raamatun alkukieletkin oppii siellä ilman koulutusta. Harva kielitieteilijäkään on erikoistunut seemiläisten kielten lisäksi hepreaan arameaan sekä sen lisäksi kreikkaan, ne kun kuuluvat eri kieliryhmiin. Mutta kyllä syvännöt osaa.

kielten, heprean ja aramean, lisäksi kreikkaan.

• Raamatunkäännökset vältäkään. Raamatun höpöjutut eivät siis muutoin meinaa järkeviksi vääntyä kuin etsimällä käännöskyhäelmiä milloin mistäkin?

• Työmies2 kirjoitti:

Raamatunkäännökset vältäkään. Raamatun höpöjutut eivät siis muutoin meinaa järkeviksi vääntyä kuin etsimällä käännöskyhäelmiä milloin mistäkin?

Raamattu, oli sen sitten kääntänyt kuka tahansa. Ei se "virallisuus" takaa ehdotonta aitoa käännöstä.
        Jos joku saa Pyän hnegne kautta ja on edellytykset, kuten Olavi Syvännöllä oli, hän on luotettava, siinä kuin virallisetkin, ja paremminkin.

Väärä ja asiaton oli siis kommenttisi, mutta ethän sinä voisikaan teitää, niikuin tietää tulisi, niin se vaan on, että ellei Pyhä Henki ole opettajana, pimeäksi Raamatun tunteminen jää.
        Mutta voit aina päästä osallikseksi, jos annt elämsä sille, joka voi pelastaa iankakkiseen elämään, tai...!
        Jeesus on pelastaja, edelleenkin! Usko pois!

• "Mohikaanin mielestä Jumala ei luonutkaan maata vaan mullisti sen muodon."

Valehtelet! En ole sanonut, että ei luonut, puhut taas jälleen omiasi.

Miten Hän olisi voinut mullistaa maata, ellei Hän ensin olisi sitä aikonaan luonut, hölmö?

JUmala loi maailaman ties koska, joskus aikojen ALUSSA, materiat valmiiksi, koska tiesi siitä tekevänsä joskus maan luomalleen ihmiselle.

Koska Jumala ei ole olemassa ajassa, Hän vain on, ilman alkua ja loppua, niin onhan Hän voinut luoda kaiken avaruuden maeriat niin aikaisin, ettmme kykene edes ajattelemaan sinne saakka, ei käsityksemme riitä siihen.
      kaikki ihmisten mittaamat ja arvioimat ajat on pelkkää fiktiota, sillä ei sitä voi kukaan milloinkaan saada tietää.

Voihan Jumalalla olla materiaa niin kaukana, yli taivaitten ulottuvaissa äärettömissä sanomattomien valovuosien päässä, ollut olemassa aikana josta meillä ei ole aavistustakaan. Koska Jumala on ajaton. Ei voida luodata Jumalan syvyyksiin, pituuksiin leveyksiin tai korkeuksiin.

Jos voi ajatella päättymättömyyttä, sellaista joka ei lopu milloinkaan eikä minnekkään, jatkuu ja jatkuu, yhä vaan kauemmas ja kauemmas.

Mahdotonta sieltä ihmisen on jotain alkukohtaa hakea. Mieletöntä edes yrittää mittailla mittaamattomuutta.
      Ei pienen ihmisen rahkeet riitä Jumalan mittaan!

• maailmankaikkeuvest

Käytät siit sanaa vaa Jumal.

• maailmankaikkeuvest kirjoitti:

Käytät siit sanaa vaa Jumal.

suomentaa tuon , onko savoo, hilijaa vaiko kovvoo, ei ymmärrä? Vai onko näppäimistö sevonnunna?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      690
      2718
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1366
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1274
    4. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      113
      1225
    5. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      47
      1188
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      103
      1042
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      112
      953
    8. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      949
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      779
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      761
    Aihe