Purukumi

terveellistäkö ?

Purukumin pureskeltavan rakenteen muodostaa niin sanottu purukumin perusaine, jota saadaan useiden puulajien hartseista. Suurin osa purukumista valmistetaan nykyisin puunjalostusteollisuuden sivutuotteista. Purukumin perusainetta voidaan valmistaa myös öljyteollisuuden sivutuotteista. Perusaineen lisäksi purukumin valmistamiseen käytetään pääasiassa makeutus- ja aromiaineita.

3

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Se, että kyseiset termit ovat mahdollisesti sinulle tuntemattomia ja kuulostavat "epäilyttäviltä", ei tee purukumia vaaralliseksi. Monet puujalostus- ja öljyteollisuuden sivutuotteet ovat ihan vaaratonta tavaraa. Öljy-etuliite ei aina tarkoita myrkyllisyyttä...

• samaa mieltä,

koska purukummi on ainakin minulta saada paikat ennenaikaisesti irti sekä rikkonut hampaat, murtanut palaisia hampasita sekä kerran saivat irtomaan sillan suustani eli koko keinotekoisen hampaan joka jäi purukummiin.

• kuuleppa

Nuo syyt ei ole purukumin syytä. Jos purkka pystyy irrottamaan paikan tai sillan irti niin silloin se ei ole kunnolla kiinni ja on oikeastaan hyvä että lähtee sillä silloin hampaan ja sillan välissä on kariesta.
        Toisaalta taas jos jäystät sitä purkkaa niin että hampaat halkeilevat niin eiköhän olisi syytä tarkistaa purenta muutenkin. Ei hampaat halkeile sen takia että sytö purkkaa. JA jos olet tuon syyyhteyden huomannut niin miksi ihmeessä puret sitä???
        Hampaiden takia sinun ei tarvitse purra ksylitoli purkkaa kuin pari minuuttia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33