Neuvoja kaipaava!!!

Kiitos.

Kysyisin semmosta, että mikä on paras vaihtoehto toimia seuraavanlaisessa tilanteessa? Asumme kerrostalo asunnossa ja meillä on 5 leikattua kissaa, joista nuorimmat kolme eivät ole oppineet sisäsiisteiksi. Niistä on tullut valitusta naapurustosta. Vaihtoehtojahan olisi:

1. pitää kissat sotkemassa asuntoa jatkossakin
2. antaa ne eteenpäin
3. lopettaa ne

Itseäni ei tuo ensimmäinen vaihtoehto kiehdo alkuunkaan, vaikka eläinrakas olenkin, on niistä sen verran paljon riesaa ollut.

Toinen vaihtoehto taas on epätodennäköinen, sillä kuka muukaan huolii epäsiistejä kissoja kotiinsa?

Kolmas vaihtoehto tuntuu turhan rajulta, mutta jääkö se ainoaksi viisaaksi päätökseksi?

Mielipiteitä. Kahta siistiä ja kilttiä kissaa emme siis missään nimessä ole luovuttamassa mihinkään.

11

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johannes19.

      Tai amatsoni tai Nuppu-85 varmasti ottaa ne, he varmasti tappelevat siitä kuka saa ottaa kissasi:)

      • Sori mutta mä en siedä ympärilläni muuta elävää kuin kärpäset, tulee muuten hiton levoton olo.

        Onhan se niin, että kun on ottanut tapetin väreihin sopivat "sisustuskoristeet", niin vähintä mitä odottaa on se, että ne ei kusis ympäriinsä.
        Ehkä parempi ostaa ensikerralla posliinimirrejä olohuoneen nurkkaan.

        Sori, mutta vaikkei lemmikeitä kohdellakaan kuin teollisuuskoneita, liittyy niiden ottoon aina vastuu ja velvollisuudet, joten kärsivällisyyttä sisäsiistiksi kasvattamiseen - joku muu osaa varmasti neuvoa miksi kissat merkkailevat ympäristöään, ja miten tätä voi hillitä.


      • Pakkanen Katja
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Sori mutta mä en siedä ympärilläni muuta elävää kuin kärpäset, tulee muuten hiton levoton olo.

        Onhan se niin, että kun on ottanut tapetin väreihin sopivat "sisustuskoristeet", niin vähintä mitä odottaa on se, että ne ei kusis ympäriinsä.
        Ehkä parempi ostaa ensikerralla posliinimirrejä olohuoneen nurkkaan.

        Sori, mutta vaikkei lemmikeitä kohdellakaan kuin teollisuuskoneita, liittyy niiden ottoon aina vastuu ja velvollisuudet, joten kärsivällisyyttä sisäsiistiksi kasvattamiseen - joku muu osaa varmasti neuvoa miksi kissat merkkailevat ympäristöään, ja miten tätä voi hillitä.

        Mikäs pervo sinä olet? ;)


    • 1977

      Nyt meni hiukan ohi... Kulkeeko kissasi siis naapureissa olemassa ei-sisäsiistejä vai miksi kissojesi siisteyskasvatus kiusaa naapureitasi?

      Mielipiteenä se, jos kulkevat naapurustossa olemassa siivottomia, niin lopetus on varmaan parasta. Kuten se on kaikille kissoille jotka kulkevat vapaana raa'assa maailmassa. Jos naapurit taas valittavat siitä, että kissat pissaa omalle lattiallesi, niin ehkä on parasta vain sanoa heille, että pitävät huolta vain omista kämpistään...

    • jonnekki kauas metsätien varteen

      • tyhmä........

        ehdotus,miksi muuten inhoot kissoja?Ja sulle jolla näitä ongelmia on niin voisit kysyä eläinlääkäriltä mistä kissojen käytös vois johtua,onkohan teillä muuten ihan liikaakin niitä,mun mielestä 2per huusholli on ihan hyvä.


      • Kiitos.
        tyhmä........ kirjoitti:

        ehdotus,miksi muuten inhoot kissoja?Ja sulle jolla näitä ongelmia on niin voisit kysyä eläinlääkäriltä mistä kissojen käytös vois johtua,onkohan teillä muuten ihan liikaakin niitä,mun mielestä 2per huusholli on ihan hyvä.

        Jeps kiitoksia vinkeistä. Tosiaan ei ne meidän kissat naapureiden kämppiä sotke, mutta hajuthan leviää rappukäytävään meidän asunnosta.

        Olemme sitkeästi korjanneet jälkiä, ja kokeilleet ilmanraikastimesta ja kissastopista kaikenmaailman kikkakonsteihin (mm. neilikan pitäisi pitää kissat loitolla,joten olemme sitä laittaneet nurkkiin jne) mutta silti eivät tunnu vahingossakaan menevän hiekka-astialle. Eivätkä ole enää pieniä pentuja, että oppisivat isompien mukana sisäsiisteyden tms.


      • 1977
        Kiitos. kirjoitti:

        Jeps kiitoksia vinkeistä. Tosiaan ei ne meidän kissat naapureiden kämppiä sotke, mutta hajuthan leviää rappukäytävään meidän asunnosta.

        Olemme sitkeästi korjanneet jälkiä, ja kokeilleet ilmanraikastimesta ja kissastopista kaikenmaailman kikkakonsteihin (mm. neilikan pitäisi pitää kissat loitolla,joten olemme sitä laittaneet nurkkiin jne) mutta silti eivät tunnu vahingossakaan menevän hiekka-astialle. Eivätkä ole enää pieniä pentuja, että oppisivat isompien mukana sisäsiisteyden tms.

        Kissa on hygieninsa suhteen erittäin tarkka. Jos laatikossa on yhdetkin vanhat pissat, niin kissa ei välttämättä sinne tarpeilleen mene.

        Koska teillä on useampi kissa, kannattanee olla useampi hiekkalaatikko, jotta ei tarvitse likaisiin hiekkoihin mennä kyykkimään. Ja hiekan vaihtoa useasti... Opettele lukemaan kissojasi, milloin on aikeissa kyykistyä tai ruikkaista; tekee varmaan jotain sitä ennen, heilutelee häntäänsä pystyssä tai jotain, niin syöksy nopeasti ja vie laatikolle ja palkkaa jollain herkulla kun tekee oikeaan paikkaan. Vaikkei opi yhtä hyvin kuin koira palkkaamalla, niin oppii kuitenkin ajan myötä.


      • piimaahiekka
        Kiitos. kirjoitti:

        Jeps kiitoksia vinkeistä. Tosiaan ei ne meidän kissat naapureiden kämppiä sotke, mutta hajuthan leviää rappukäytävään meidän asunnosta.

        Olemme sitkeästi korjanneet jälkiä, ja kokeilleet ilmanraikastimesta ja kissastopista kaikenmaailman kikkakonsteihin (mm. neilikan pitäisi pitää kissat loitolla,joten olemme sitä laittaneet nurkkiin jne) mutta silti eivät tunnu vahingossakaan menevän hiekka-astialle. Eivätkä ole enää pieniä pentuja, että oppisivat isompien mukana sisäsiisteyden tms.

        Kissanhiekkana myydään myös piimaahiekkaa. 20 litran laatikko maksaa 15€. Piimaahiekka imee nesteet sisäänsä ja hajuhaittoja ei pissasta ole. Kakasta hiekka imee kosteuden vaan silti kakka haisee, riittävän usealla puhdistuksella (2kissaa ja laatikko riittää 3 viikkoa) kyllä on potta hajuton. Kerran kuussa tietysti täytyy vaihtaa kaikki hiekat, mikä sekin on harvemmin kuin muissa kissanhiekoissa. Tottakai täytyy desinfioida koko loota samalla ja se käy kätevästi kiehuvalla vedellä. Minuutti ja kaikki bakteerit ovat kuolleet.


    • luonnostaan

      Kissat eivät tee tarvettaan mihin sattuu. Aina on oltava hiekkalaatikko ja pentu oppii sisäsiistiksi kun sen vie hiekkalaatikolle sekä vahtii, että ainakin kerran tekee tarpeensa sinne. Sen jälkeen kissa automaattisesti tekee tarpeensa hiekkalaatikkoon mikäli sitä pidetään puhtaana.

      Ensimmäisenä mieti, onko hiekka sopivaa, onko puhdistus riittävän usein, onko laatikkoja liian vähän ja paikka sopiva. 5:lle kissalle ei välttämättä riitä yksi laatikko ja kerran päivässä puhdistus.

      Mikäli et saa killejä sisäsiistiksi ohjeeni avulla, niin silloin on kissoissa jotain vikaa ja on parempi lopettaa ne. Katsoisin kuitenkin omistajana ensin peiliin.

      Et kuitenkaan kertonut ovatko pennut minkä ikäisiä ja ovatko sisäkissoja? Ihmetyttää vain tuo naapuruston valitus.

      • kysyjä.,

        hei!
        ajattelin kysyä että oletko leikkauttanut kissasi?
        meilläkin on useampi kissa ja hiekassa olen huomannut valtavia eroja!!!! meidän kissat ainakin on ranttuja hiekan suhteen.käytetään inodorea m&m.stä ostettua.kallista mutta sen arvoista hiekkaa. pissan voimakkuuden haju johtuu usein myös sopimattomasta ruuasta. kehoitan ostamaan el.kaupan ruokia.ne ovat parempia kuin markettien.sinne minne kissat on ruukannut pissiä, niin desinfioi hajut hyvin pois. laita vaikka kissan karkoitetta niihin paikkoihin ja voithan kokeilla käyttää myös feliwayta kotonasi kokeeksi.uskoisin ongelman poistuvan kunhan vain löydät "aiheuttajan".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe