Mulla en ensi kuussa hammaslääkäri-aika ja samalla poistetaan 2 amalgaami paikkaa.
Jostain luin että kannattaa jotain lisäravinteita syödä ennen ja jälkeen poiston. Mitä lisäravinteita kannattaisi napsia?
Amalgaamin poisto
18
2231
Vastaukset
- on otettu
kolme ja kaksi vielä jäljellä.Työkaverini suositteli minulle seleeniä,koska se kuulemma sitoo myrkkyjä..:)
- kusin-vitamin
ainakin C-vitamiinia voi ottaa kuurimaisesti sekä ehkä E:tä ja jos oikein haluaa pillereitä ottaa niin ubikinonia (löytyy myös E-vitamiini yhdistettynä) Seleeni on tosin tärkein koska se sitaa metalleja.
- kokemusta on
Olen menossa ensi kuussa amalgaamien poistoon ja syön Jaakkolan määräämänä E,A,B,C,D vitamiineja, ubikinonia,seleeniä, sinkkiä,kaliumia, kalsiumia, beetakaroteiinia,mangaania, magnesiumia,kuparia, biotiinia ja seleeniä. Lisäksi on sellaisia pakastebriketteinä sekä aminohappoja että vihreätee/spiruliina/vehnän oras pakasteita.
Lisäksi on nk. mucoporetta-tabletit joita otetaan liuotettuna veteen kaksi per päivä. Se on kuulemma antioksidantti ja suojelee elimistöä.
Lisäravinnemäärä on ihan älyttömän suuri (20tbl aamulla,3 päivällä ja 5illalla), mutta mulla onkin oireita hurjasti ja liittyy muihin sairauksiin.
Parasta tässä on että ne ovat auttaneet :D:D:D:D
Mikäli sulla ei ole oireita niin ehkä perusvitamiinit riittävät. Oman kokemuksen mukaan suosittelisin kuitenkin tuota Mucoporetta-tablettia. Se on aloitettava 2vkoa ennen poistoa ja jatkettava ainakin viikon jälkeenpäin.
Tsemppiä!- poistaminen
maksaa? Harkitsen itsekin...
- amalgami
poistaminen kirjoitti:
Mulla on 15 paikkaa ja 5 uutta reikää, joten kokonaiskustannus tulee osin kelan korvauksen kanssa 1300 euroa. Jotku tosin kehuvat saanensa jopa 500eurolla vaihdettua. Karkeasti ottaen noin 100e per paikka. Huom! arvio on tosi karkea..
- sande72
amalgami kirjoitti:
Mulla on 15 paikkaa ja 5 uutta reikää, joten kokonaiskustannus tulee osin kelan korvauksen kanssa 1300 euroa. Jotku tosin kehuvat saanensa jopa 500eurolla vaihdettua. Karkeasti ottaen noin 100e per paikka. Huom! arvio on tosi karkea..
Miks ihmeessä vaihdatte? Mulla on vaihdettu liuta muovipaikkoja amalgaamiksi, kun muovit ei kestä, alta löytyy katastrofeja, hampaita juurihoitoon ja joutunut kruunutukseen.
- veemäistä
sande72 kirjoitti:
Miks ihmeessä vaihdatte? Mulla on vaihdettu liuta muovipaikkoja amalgaamiksi, kun muovit ei kestä, alta löytyy katastrofeja, hampaita juurihoitoon ja joutunut kruunutukseen.
esim. kun suussa maistuu metallille kaiken aikaa. Mulla muovit ovat kestäneet moitteettomasti.
- Hyvä saada
amalgami kirjoitti:
edes jonkinmoinen arvio. Mulla 5 paikkaa, joista yksi on pieni.
Ei kai tuo nyt niin tappavan kalliiksi tule... - huonoja kokemuksia
sande72 kirjoitti:
Useampi vanha kunnon amalgaamipaikka on vaihdettu nyt muovisiin ja jo vuoden sisällä niitä on jouduttu uudelleen korjailemaan saumavuotojen takia ja yksi hammas jopa ärsyyntyi muovipaikasta niin että juurihoito oli edessä.
nyyh, mielummin valitsisin sen metallinmaun suussa kuin ainaisen uudelleen ja uudelleen paikkaamisen kierteen. - käyny
huonoja kokemuksia kirjoitti:
Useampi vanha kunnon amalgaamipaikka on vaihdettu nyt muovisiin ja jo vuoden sisällä niitä on jouduttu uudelleen korjailemaan saumavuotojen takia ja yksi hammas jopa ärsyyntyi muovipaikasta niin että juurihoito oli edessä.
nyyh, mielummin valitsisin sen metallinmaun suussa kuin ainaisen uudelleen ja uudelleen paikkaamisen kierteen.huono tuuri. Kaverilla on ollu muovit amalgaamien tilalla jo seitsemän vuotta eikä ole tarvinnut kertaakaan korjailla.
Itsellänikään ei ole muovipaikka koskaan irronnut, joten sikäli kyllä uskallan mennä vaihtamaan. - tuli viiden
poistaminen kirjoitti:
paikan vaihdosta yksityisellä maksaan noin 260 euroa..Putsaavat samaan hintaan vielä noi kaikki hampaat!
- noin halvalla
tuli viiden kirjoitti:
paikan vaihdosta yksityisellä maksaan noin 260 euroa..Putsaavat samaan hintaan vielä noi kaikki hampaat!
pääsit?
- vikako?
nyyh, mielummin valitsisin sen metallinmaun suussa kuin ainaisen uudelleen ja uudelleen paikkaamisen kierteen.Onko se aina materiaalin vika, jos lopputulos ei ole hyvä?
Onko se valojen vika jos kävelet päin punaista, tulet auton tönäisemäksi?
Onko se puun vika jos katot romahtaa?
Onko se potilaan vika, jos hän saa oireita esim.amalgaamista, jos siinä on jopa yli puolet 1. asteen hermomyrkyksi luokiteltavaa ainetta, elohopeaa? - länsisuomen
noin halvalla kirjoitti:
pääsit?
puolella pääsee noin halvalla.Tämä summa tuli jäi siis kelan vähennyksen jälkeen maksettavaksi.
- vähätellä
nyyh, mielummin valitsisin sen metallinmaun suussa kuin ainaisen uudelleen ja uudelleen paikkaamisen kierteen.tuota metallinmaku-ongelmaa. Oon laihtunut ja huonommassa kunnossa yleensäkin sen takia, kun ei ruoka maistu.
- maku.
vähätellä kirjoitti:
tuota metallinmaku-ongelmaa. Oon laihtunut ja huonommassa kunnossa yleensäkin sen takia, kun ei ruoka maistu.
Jos sinulla on tuota metallin makua suussasi, voi olla että kärsit amalgaamipaikkojen aiheuttamista ongelmista.
Onko tätä makua tuntunut jo pitkäänkin?
http://www.kuntonetti.org/keskustelu/viewtopic.php?id=96 - -,-,-,-,-,-,-,-,-
poistaminen kirjoitti:
Minä vaihdatin kaksi amalgaamia posliinipaikkoihin jotka sorvattiin siinä samalla käynnillä uudella sorvilla ja maksoi yhdeltä hampaalta noin 350 € kelakorvauksen jälkeen, niin että kallista on.
- Pyytää
Tarpeenmukaista suojausta nimenomaan amalgaamin poistossa: Kofferdam-liina ja korvausilmamaski: estää elohopean pääsemisen elimistöön. Jos ei näitä ole unohda kyseinen hammaslääkäri. Biohammaslääkärit tietää asian! Tietoa löytyy netistä. Nim. Kokenut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197