Voiko meitä rangaista vanhempiemme synneistä? Lähettääkö Jumala meille kärsimyksiä esimerkiksi sen takia, että mahdollisesti vanhempamme ovat tehneet syntiä ja on saattanut esimerkiksi käydä niin, että lapsi syntyy äpäränä, ilman isää? Rankaiseeko Jumala jälkeläisiä tällaisesta haureudesta? Raamatussa sanotaan vanhan testamentin puolella, että rangaistaan isiemme teoista, mutta uuden testamentin puolella taas sanotaan, että ei rangaista. Mikä on totuus?
Onko Jumalan rangaistus esimerkiksi se, että porttokirkon porttopappi kastaa lapsen, kärsii nuoruuden isättömyydestä ja harrastaa haureutta saunaillassa? Vai onko tämä vain ihmisen omaa alemmuudentunnetta ja heikkoutta?
Eli yksinkertaisesti, rangaistaanko meitä vanhempiemme synneistä vai ei?
Vanhempiemme synnit, olemmeko niistä vastuussa?
27
546
Vastaukset
- lapset
perii vanhempien pahatteot kirouksena, mutta uskova lapsi katkaisee kirouksen.
Uskoville on lupaus ettei kosteta isien tekoja.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Hes. 4:6
Ja kun olet saanut ne päättymään, on sinun pantava maata toistamiseen, oikealle kyljellesi, ja kannettava Juudan heimon syntivelkaa neljäkymmentä päivää; päivän kutakin vuotta kohti minä olen sinulle pannut.
Hes. 18:19
Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
Hes. 18:20
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.- Hese
"Syntinen oli jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7). On Raamatun oppi.
Lasten viattomuusoppi on uskonlahkojen keksimä harhaoppi, jolla he rauhoittelevat kastamatta jätettävien lapsien vanhempia!
Kun luet sitä Hesekieliä muutaman jakeen eteenpäin ja taaksepäin tuosta tarkoituksella asiayhteydestä irrottamastasi jakeesta, niin sinulle alkaa selvitä, että vanhempien syntivelka kulkee suvussa. Tuon syntikirouksen katkaisee vain 100%lain käskyjen noudattaminen. Ja kun tiedämme, että se on ihmiselle mahdoton asia.
Daavidinkin huoripoika otettiin pois juuri päivää ennen kuin olisi pitänyt luovuttaa 8 pv. iässä lapsen sakramentissa/nyk.kaste, Jumalan omaksi.
Syntien anteeksisaaminen ei tarkoita sitä, etteikö synnin seuraukset realisoidu perillisille.
13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."
15 Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
Valit. 5:7 "Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa."
Paavali sanoo uuden liiton ihmisistä noin v. 50Jkr., että kaikki ovat syntisiä ja synnin vallassa jo syntymästä alkaen.
Ei ole ketään vanhurskasta(vanhurskas=Jumalalle kelpaava.)Lihasta syntyy liha eli turmeltunut.
Room.3
9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta" - pöljien äiti,
Hese kirjoitti:
"Syntinen oli jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7). On Raamatun oppi.
Lasten viattomuusoppi on uskonlahkojen keksimä harhaoppi, jolla he rauhoittelevat kastamatta jätettävien lapsien vanhempia!
Kun luet sitä Hesekieliä muutaman jakeen eteenpäin ja taaksepäin tuosta tarkoituksella asiayhteydestä irrottamastasi jakeesta, niin sinulle alkaa selvitä, että vanhempien syntivelka kulkee suvussa. Tuon syntikirouksen katkaisee vain 100%lain käskyjen noudattaminen. Ja kun tiedämme, että se on ihmiselle mahdoton asia.
Daavidinkin huoripoika otettiin pois juuri päivää ennen kuin olisi pitänyt luovuttaa 8 pv. iässä lapsen sakramentissa/nyk.kaste, Jumalan omaksi.
Syntien anteeksisaaminen ei tarkoita sitä, etteikö synnin seuraukset realisoidu perillisille.
13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."
15 Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
Valit. 5:7 "Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa."
Paavali sanoo uuden liiton ihmisistä noin v. 50Jkr., että kaikki ovat syntisiä ja synnin vallassa jo syntymästä alkaen.
Ei ole ketään vanhurskasta(vanhurskas=Jumalalle kelpaava.)Lihasta syntyy liha eli turmeltunut.
Room.3
9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta"etkö edes sitä tajua että Kristus täytti kaiken lain. Ei olekkaan ketään hurskasta isesään mutta Kristuksessa 100%sti puhtaita.
Gal. 3:23
Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
Gal. 3:22
Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat. - Hese
pöljien äiti, kirjoitti:
etkö edes sitä tajua että Kristus täytti kaiken lain. Ei olekkaan ketään hurskasta isesään mutta Kristuksessa 100%sti puhtaita.
Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.Nyt on kuitenkin niin, että tietyt Jumalan säätämät hengelliset lait ja periaatteet ovat voimassa sekä vanhan että uuden liiton aikana. Ei laista ole kadonnut pieninkään piirto."Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Vai onko mielestäsi taivas ja maa kadonnut?
Mitä ihminen kylvää, niin sitä hän kerran myös niittää. Vanhempien syntien seuraukset on aina lapsien kannettava kolmanteen ja neljänteen polveen saakka. - Hese
pöljien äiti, kirjoitti:
etkö edes sitä tajua että Kristus täytti kaiken lain. Ei olekkaan ketään hurskasta isesään mutta Kristuksessa 100%sti puhtaita.
Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.Uudestikastajien opin mukaan pieni lapsi ei voi uskoa!
Mites nyt suu pannaan?
Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. - tarkoittaa
Hese kirjoitti:
Nyt on kuitenkin niin, että tietyt Jumalan säätämät hengelliset lait ja periaatteet ovat voimassa sekä vanhan että uuden liiton aikana. Ei laista ole kadonnut pieninkään piirto."Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Vai onko mielestäsi taivas ja maa kadonnut?
Mitä ihminen kylvää, niin sitä hän kerran myös niittää. Vanhempien syntien seuraukset on aina lapsien kannettava kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.2. Moos. 20:6
mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. - tuomitsemaan
Hese kirjoitti:
Uudestikastajien opin mukaan pieni lapsi ei voi uskoa!
Mites nyt suu pannaan?
Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.jos olen väärässä voin sen myöntää toisin kuin monet muut täällä jotka lyövät päätään seinään lopunikäänsä.
- Hese
tarkoittaa kirjoitti:
2. Moos. 20:6
mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.Käskyjen noudattaminen on kaikkien käskyjen noudattaminen.
Ihminen ei siihen pystynyt.
Room. 3:20
sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto
9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Ilman lahjaksi saatua Pyhän Hengen lahjaa, kastetta ja uskonlahjaa, joka on yksi Pyhän Hengen ominaisuus, ihminen ei voi uudestisyntyä ja päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Maailmaan ne lapset syntyy. Synnin alle, hengellisesti kuolleeseen tilaan, johon ihminen joutui syntiinlankeemuksessa eli perisynnissä. "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette". Saatana käänsi senkin tarkoittamaan, että ihmisen ymmärrys vaan siitä synnitä laajenee, kun oppii erottamaan hyvän ja pahan. Lahkolaiset muuten käyttävät samaa termiä, kun he puhuvat kastamattomista lapsistaan! Oppivat erottamaan hyvän ja pahan. Tulevat ymmärtävään ikään." Ne on kaikki käärmeen sanontoja!
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.' - sinunopin mukaan
Hese kirjoitti:
Käskyjen noudattaminen on kaikkien käskyjen noudattaminen.
Ihminen ei siihen pystynyt.
Room. 3:20
sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto
9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Ilman lahjaksi saatua Pyhän Hengen lahjaa, kastetta ja uskonlahjaa, joka on yksi Pyhän Hengen ominaisuus, ihminen ei voi uudestisyntyä ja päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Maailmaan ne lapset syntyy. Synnin alle, hengellisesti kuolleeseen tilaan, johon ihminen joutui syntiinlankeemuksessa eli perisynnissä. "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette". Saatana käänsi senkin tarkoittamaan, että ihmisen ymmärrys vaan siitä synnitä laajenee, kun oppii erottamaan hyvän ja pahan. Lahkolaiset muuten käyttävät samaa termiä, kun he puhuvat kastamattomista lapsistaan! Oppivat erottamaan hyvän ja pahan. Tulevat ymmärtävään ikään." Ne on kaikki käärmeen sanontoja!
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'kaikki helvetissä, vajavaistahan se vaellus on tänäänkin uskovilla, Kristus täytti lain ja sovitti synnit niin vanhanliiton aikana eläneiden kuin nykyajanuskovienkin.
Tuohon raamatunvastaiseen perisyntiasijaan en ota kantaa kun se menee jo ohi tämän jutun. - Hese
sinunopin mukaan kirjoitti:
kaikki helvetissä, vajavaistahan se vaellus on tänäänkin uskovilla, Kristus täytti lain ja sovitti synnit niin vanhanliiton aikana eläneiden kuin nykyajanuskovienkin.
Tuohon raamatunvastaiseen perisyntiasijaan en ota kantaa kun se menee jo ohi tämän jutun.Viimeinen tuomio, jossa kaikki tuomitaan tekojensa mukaan, on vasta edessäpäin. Nyt ei ole mitään "kadotustuomiota" niillä, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä." - Hese
sinunopin mukaan kirjoitti:
kaikki helvetissä, vajavaistahan se vaellus on tänäänkin uskovilla, Kristus täytti lain ja sovitti synnit niin vanhanliiton aikana eläneiden kuin nykyajanuskovienkin.
Tuohon raamatunvastaiseen perisyntiasijaan en ota kantaa kun se menee jo ohi tämän jutun.Perisynti on sama asia kuin ihmisen syntiinlankeemus paratiisissa. Siitä seurasi ihmisen hengellinen kuolema, synnytyskivut naisille, ihmisen fyysinen kuolemine, sairaudet.
Jos perisyntiä ei olisi, niin kukaan ei kuolisi, ei olisi mitää synnytyskipuja naisilla, ei mitään sairauksia.
Jokainen tietää, että niin ei ole asianlaita!
- näinhän seon
Tarkoittaa pahojen tekojen siirtymistä henkilön (sielun) seuraaviin reinkartioihin. Tämä on päivän selvää jo Raamatunkin kertomana. "Kolmanteen ja neljänteen polveen..."
- Naatan
15 Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti - näinhän seon
Naatan kirjoitti:
15 Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti..lapsi sattuikin sairastumaan ihan muuten vaan? Lapset kun pakkaavat sairastella ihan ilman Herran lyöntejäkin.
- Hese
näinhän seon kirjoitti:
..lapsi sattuikin sairastumaan ihan muuten vaan? Lapset kun pakkaavat sairastella ihan ilman Herran lyöntejäkin.
Ihmisen elämässä ei tapahtu mitään Jumalan sitä sallimatta.
28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut"
Samoin onnettomuuksista Jumala ottaa vastuun.
Jes. 45:7
minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
Sananl. 16:4
Kaiken on Herra tehnyt määrätarkoitukseen, niinpä jumalattomankin onnettomuuden päivän varalle.
Tsunamistakin yksi pappi sanoi TV:ssä, että nyt Jumala käänsi selkänsä. Mutta kyllä asia oli toisinpäin.
- näet
Äpäränä syntynyt on saanut mahdollisuutensa juuri siksi!!!
Ei kukaan synny tänne Jumalan sitä sallimatta.
Jos olet äpäränä syntynyt, pyydä Herraa siunaamaan sinut omaksi lapsekseen! Miehen, joka 40 vuotta eli Jumalan vihan alla kantaen sitä häpeää
ja tuskaa, miten vanhempien syntinen elämä aviottomalle
lapselle antoi, kun Jumala oikein olantakaa ja jatkuvasti
kosti hänelle vanhempiensa syntisiä tekoja.
Se paikka, jossa ihminen voi vapaaksi päästä, niin omista kuin
vanhempiensakin synneistä, on ahtaan portin ja ahtaan oven takana:
Ahdas portti ja ovi
Kirjoittanut: Teuvo Suni 4.1.2006 klo 22.36
Ihmistä ei pelasta tämän maailman jumalan vallasta
sekään, vaikka osaisi ulkoa kaikki ne sanat, jotka
Jeesus maan päällä kulkiessaan sanoi.
Ei sekään, vaikka joka sunnuntai istuisi jonkun
porttoseurakunnan jumalanpalveluksissa ja kuuntelisi
pappien litanioita syntien anteeksiantamisesta.
Ei sekään, vaikka kastattaisi itsensä miten monta
kertaa, tai minkälaisella vesimäärällä tahansa - joko
kokonan tai vain kourallisella vettä.
Hänet pelastaa vain Kristuksen kohtaaminen jo täällä
maan päällä, eikä vain sitten joskus viimeisellä tuomiolla
kuoleman rajan takana.
Kristus voidaan kohdata vain yhdessä paikassa, ja se
paikka on ahtaan portin tai oven takana. Matteus
kirjoittaa ahtaasta portista ja Luukas ahtaasta ovesta:
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät
avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie
kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka
vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä
sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät
siihen kykene.
Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven.
Kun te sitten seisotte ulkona ja huudatte: 'Herra, avaa
meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme
sinun kanssasi ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä.
Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät'."
Jeesus sanoo myös:
"Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei
enää koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää
koskaan ole janoissaan.
Kaikki, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni,
ja sitä, joka minun luokseni tulee, minä en aja pois.
Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja
uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä
herätän hänet.'
Huomatkaa tästä: "joka näkee Pojan." Ei siis niin, että
joka on Pojasta jotakin kuullut tai itse lukenut, vaan:
"joka näkee Pojan."
Ja ainoa Pojan näkemispaikka maailmassa on ahtaan
portin tai oven takana. Siellä hän on tälläkin hetkellä
omiansa odottamassa, jotta saisi pestä heidät puhtaaksi
ristillä vuodattamansa veren ansiosta, ja sitten tuohon
puhtaaksi pestyyn sydämeen hän on valmis jokaiselle
lahjoittamaan ikuisen elämän sinetiksi Pyhän eli
Totuuden Henkensä.
Raamatussa meille on annettu varsin selvä reittikartta
tuohon puhdistuspaikkaan. Tässä vain muutama
karttamerkki:
"Me olemme kaiken tämän todistajat - samoin Pyhä
Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka
häntä tottelevat."
"Onko Jumalan edessä oikein totella ennemmin teitä
(piispoja ja pappeja) kuin Jumalaa. Ratkaiskaa itse. Me
emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet
ja kuulleet."
"Minä sanon teille: ellette noudata Jumalan tahtoa
paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset,
te ette pääse taivasten valtakuntaan."
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa
niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa häntä,
ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan
hänen luokseen."
Siis näin arvovaltainen taivaallinen esikunta on tuolla
ahtaan portin takana jokaista sinne saapuvaa
odottamassa.
Jumala antaa Kristuksen suorittaa puhdistuksen,
ja kun hän näin on uudestisynnyttänyt omansa taivaan
kansalaiseksi, hän myös tässä tapahtumassa leikkaa
poikki napanuoran, jolla ihminen on sidottu
vanhemmilta perittyihin synteihin, kuten Jumala
jo Mooseksesta lähtien on profeetoilleen ilmoittanut:
"Isää ei tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa
isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta
rikoksesta."
"Niinä päivinä ei sanota: "Isät söivät raakoja
rypäleitä, lasten hampaita vihloo."
Jokainen kuolee näet oman syntinsä tähden, ja joka syö
raakoja rypäleitä, sen omia hampaita vihloo."
"Kaikki ihmiset, niin isät kuin pojat, ovat minun
vallassani, minun määrättävissäni, ja kuolema on vain sen
osana, joka on syntiä tehnyt."
Ja uudestisynnytetyllä ihmisellä on vain yksi synti,
joka voi hänet kadotukseen johtaa. Se on Pyhän
Hengen pilkka:
"Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka
ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus
tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen
herjaamista ei anteeksi anneta.
Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle
annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä
vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä,
eikä tulevassa maailmanajassa."
Tässä Kristus leikkaa poikki vuosituhansia ihmisiä
rasittaneen perisynnin ketjun, jolla paratiisin
ensimmäisestä herätyskokouksesta lähtien on Saatana
ihmiset tähän liittoonsa liittänyt.
Tuossa kokouksessahan Saatana sai oveluudellaan
ihmiset noudattamaan hänen tahtoaan. Ja joka sama
herätysmenetelmä on toistunut sukupolvesta toiseen,
kun aina vain uusia antikristuksia ja vääriä profeettoja
ilmaantuu. Jotka sitten taas aivan uusilla menetelmillä
kumoavat Jumalan määräyksiä, ja tuovat niiden tilalle
omat, ihmisiä miellyttävät oppinsa. Näin yksinkertainen
tuo kaava on:
"Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra
Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala
todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään
puutarhan puusta?"
Ja kun se sitten lipevin sanoin ylisti omaa Jumalan
tuntemustaan, niin ei suinkaan ollut ihme, että:
"Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä
ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se
antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja
antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan
ja mieskin söi."
Tämän tapahtuman takia tällä reittikartalla on
tällainenkin merkintä:
"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis
luopumaan isäsätään ja äidistään, vaimostaan ja
lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta
elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni,
ei voi olla minun opetuslapseni."
Tuon ahtaan portin takana sitten tapahtuu se, jonka
Paavalikin sai kokea, ja josta hän Titukselle kirjoitti:
"Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä ja
tottelemattomia, olimme eksyksissä ja monenlaisten
himojen ja nautintojen orjia, elimme pahuuden ja
kateuden vallassa, vihattuina ja toisiamme vihaten.
Mutta kun Jumalan, meidän pelastajamme hyvyys ja
rakkaus ihmisiä kohtaan tuli näkyviin, hän pelasti
meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan
pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät
puhtaaksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki
uudisti meidät.
Tämän Hengen hän runsaana vuodatti meidän päällemme
Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, jotta me
hänen armonsa ansiosta tulisimme vanhurskaiksi ja
saisimme osaksemme ikuisen elämän niin kuin toivomme."
Tämä tapahtuma on myös se ainoa tapahtuma ihmisen
elämässä, jossa hän juo Kristuksen veren ja syö hänen
ruumiinsa, kuten Kristus itse sanoi:
"Totisesti, totisesti; ellete syö Ihmisen Pojan lihaa
ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää.
Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni,
on ikuinen elämä, ja viimeisenäpäivänä minä herätän hänet."
Saatana on tietenkin tälle rajulle tapahtumalle tuonut
oman ja ihanan versionsa, jonka varmaan jokainen
näiden palstojen keskustelija on jossakin elämänsä
vaiheessa nauttinut.
Se on tämän lavean tien jumalan helppo ja halpa kopio:
pieni viinitilkka ja pahvinmakuinen öylätti. Mutta
tämä onkin sitten jo kokonaan toinen juttu.
Tästä Jumalan, Kristuksen ja Pyhän Hengen yhteisestä
taivaaseenkelpuutustarkastuksesta onkin sitten helppo
lähteä jatkamaan matkaa, kun ihminen on tankattu koko
totuudella, kuten luvattu olikin:
"Kun Totuuden Henki tulee, te tulette tietämään
koko totuuden.
Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen,
minkä kuulee ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.
Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille
ilmoittaa, hän saa minulta."
Kun Kristus sitten näin puhdistetun ja tankatun ihmisen
lähettää tämän maailman jumalan valtakunnan ihmisten
keskelle, hän onkin täällä vieraan valtakunnan vakooja,
valheelle vaarallisen vihollisen sanansaattaja,
ja siksi Jeesus niin monesti muistutti omiansa tästä
heidän osakseen tulevasta kirouksesta:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet
osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan,
niin kuin en minäkään kuulu."
"Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi,
teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu tähän maailmaan,
koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut,
ja siksi maailma vihaa teitä."
"Totisesti, totisesti: te saatte itkeä ja valittaa,
mutta maailma iloitsee. Te joudutte murehtimaan,
mutta tuskanne muuttuu iloksi.
Nainen, joka synnyttää, tuntee tuskaa, kun hänen
hetkensä koittaa. Mutta kun lapsi on syntynyt, äiti ei
enää muista kipujaan vaan iloitsee siitä, että
ihminen on syntynyt maailmaan.
Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä
uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota
kukaan ei voi teiltä riistää. Sinä päivänä te ette
kysy minulta mitään."
Ei tarvitse kysyä, koska ei ole mitään kysyttävää,
kun hän on jo täällä maan päällä paljastanut koko totuutensa.
Kuten nyt tämän ahtaan portin ja oven
salaisuuden.
Tuon ahtaan nportin tuskan yönä minut johdatti siitä läpi
tämä tuskanhuuto: "Herra Jeesus armahda!"
Se oli pakko huutaa tuon tuskan keskellä, kun Kristus
näytti ihmiselle kaikki hänen syntinsä ja rikkomuksensa
- joiden takia hän joutui tuon tuskien tien kulkemaan
ja verensä vuodattamaan.
Tässä paikassa on jokainen ihminen yksin se suurin
syntinen, jonka takia Kristus ristille nostettiin.
Tuolla huudolla minut pelastettiin Saatanan kahleista,
ja sillä tullaan pelastamaan kaikki muutkin,
jotka lähtevät elämässään Jumalan tahdon mukaiselle tielle.
Se huuto pelastaa, koska näin on luvattu:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä,
pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka,
niin on Herra luvannut.
Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
Tuo turvapaikka ei ole maallinen Siionin vuori
eikä maalalinen Jerusalem, vaan:
"Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen
taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä
merta enää ollut.
Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui
taivasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin
morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.
Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen,
joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä!
Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa.
Jumala itse on heidän luonaan, ja hän pyyhkii
heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa
ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa,
sillä kaikki entinen on kadonnut."- ihmine n
haluaa pelastuksen omien tekojensa tähden.
Vaikkakin Jeesus sanoo:
8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä Et taida Teuvo Suni itse huomata miten kireiltä ja kuolleilta
nuo sinun stoorisi ja niiden jatkuva toistaminen kuulostavat.
Se ahdas portti, jonka läpi sinä olet kertomasi mukaan käynyt,
ei ole tuonut sinulle ainakaan vapautuneisuutta eikä kiitollisuutta.
Murheellisena joutuu havaitsemaan, että sinun hedelmäsi ovat karvaat.
Elämäsi ja tarinasi kautta ei tule esille niitä Hengen hyviä hedelmiä,
joita Jumalan Henki aikaansaa kuuliaisissa Kristuksen seuraajissa.
Ahkera todistaja sinä olet, se on myönnettävä.
Mutta mikä on todellisuudessa se kokemus, josta todistuksesi annat?
Teuvo Suni, olisiko sinulla edessäsi vielä elämäsi tärkein ratkaisu:
tulla pois sen väärän portin takaa, jonne olet eksynyt kulkemaan!ihmine n kirjoitti:
Vaikkakin Jeesus sanoo:
8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeilläsaadaan vain Kristukselta ahtaassa portissa, eikä
yhdenkään porttoseurakunnan oppien kautta.Semper.Fidelis kirjoitti:
Et taida Teuvo Suni itse huomata miten kireiltä ja kuolleilta
tulla pois sen väärän portin takaa, jonne olet eksynyt kulkemaan!mitä ihmisen silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mitä ihminen
ei ole voinut sydämessään aavistaa, minkä Jumala on valmistanut nille,
jotka häntä rakastavat.
MEILLE Jumala on ilmoittanut sen hengellään, sillä Henki tutkii
kaiken, myös Jumalan syvimmät salaisuudet. Kuka muu kuin ihmisen
oma henki tietää mitä ihmisessä on? Samoin vain Jumala tietää,
mitä Jumalassa on.
Mutta ME emme ole saaneet maailman (noiden uudestikastettujen
ja muiden epäuskoisten henkeä), vaan Jumalan oman Hengen, jotta me tietäisimme
mitä hän on lahjoittanut meille.
Siitä Me myös puhumme, mutta Me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden
opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla.
Ihminen (eikä varsinkaan uudestikastettu) ota vastaan Jumalan Hengen
puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan
sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.
Hengellinen ihminen sen sijaan pystyy tutkimaan kaikkea, mutta häntä
itseään ei kukaan voi tutkia. Kuka tuntee Herran mielen, niin että
voi neuvoa häntä? MUTTA MEILLÄ ON KRISTUKSEN MIELI."Semper.Fidelis kirjoitti:
Et taida Teuvo Suni itse huomata miten kireiltä ja kuolleilta
tulla pois sen väärän portin takaa, jonne olet eksynyt kulkemaan!Ihmisen lihaa ei ole luotu kahta kastetta varten.
Mutta kun se on Saatanan tahdosta tehyt, niin
altaassa uitettua lihaa alkaa heti kiristää,
kun se totuuden kuulee.- maltahan.
TeuvoSuni kirjoitti:
Ihmisen lihaa ei ole luotu kahta kastetta varten.
Mutta kun se on Saatanan tahdosta tehyt, niin
altaassa uitettua lihaa alkaa heti kiristää,
kun se totuuden kuulee.Teuvo,Teuvo.
maltahan. kirjoitti:
Teuvo,Teuvo.
sinun jumalasi ilosanoma:
"Teuvo maltahan. Teuvo. Teuvo?"
Kyllä minä maltillinen olen, mutta kiivaus totuuden puolesta
on kyllä kuluttanut myöskin minun lähettäjääni.- kuluttanut.
TeuvoSuni kirjoitti:
sinun jumalasi ilosanoma:
"Teuvo maltahan. Teuvo. Teuvo?"
on kyllä kuluttanut myöskin minun lähettäjääni.>>>sinun jumalasi ilosanoma:
on kyllä kuluttanut myöskin minun lähettäjääni. - acim lai nen
ihmine n kirjoitti:
Vaikkakin Jeesus sanoo:
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeilläIhmisen ei tarvitse todellakaan mitään TEHDÄ omaksi pelastuksekseen, mutta hänen on LUOVUTTAVA SIITÄ MITÄ HÄN ON JO TEHNYT ja Jumalan töihin lisännyt. Pois kaikki oma.
Siis ei mitään temppuja: kilauttamista rahaa kirstuun, ehtoollista, Jeesuksen verellä noitumisia ym. Ihmisen tulee todellakin olla ihan nollilla jotta Jumalan tekemiset saisivat astua voimaan. kuluttanut. kirjoitti:
>>>sinun jumalasi ilosanoma:
on kyllä kuluttanut myöskin minun lähettäjääni."Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä
lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi rahanvaihtajien rahat maahan
ja kaatoi heidän pöytänsä. Kyyhkysten myyjille hän sanoi:
"Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!"
Silloin opetuslapset muistivat, mitä kirjoituksissa sanotaan:
"Kiivaus sinun temppelisi puolesta kuluttaa minut."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial191754Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1441738Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3111390Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221108Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091092- 1391048
- 285975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3945- 11945
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898