Matti Vanhasella kadonnut ote lopullisesti

TEHY:n työriidan aikana maan hallitus asettui selkeästi tukemaan kiistan toista osapuolta. Näin tapahtui, vaikka pääministeri Vanhanen onkin nyt isyytensä tekoon kiistänyt keskiviikkona 21.11. Keskuskauppakamari Foorumissa pitämässään onnettomassa puheessaan. Tosin Vanhanen veti maton itsensä alta hyökkäämällä samassa puheessa voimakkaasti Tehyä vastaan ja syyllistäen sen lähes kaikesta mahdollisesta. Tämä jos mikä syö Vanhasen uskottavuutta. Tosin tuota uskottavuutta ei kaikilla tahoilla ole ollut ennestäänkään mm. pääministerin hölmöilyä hipovien naisseikkailujen seurauksena. Harvinaisen monet kansalaiset näet vielä edellyttävät valtiojohdolta uskottavuutta ja säädyllistä käytöstä.

Vaikka työselkkaus on takanapäin, maan pääministeri katsoo asiakseen hyökätä toisen osapuolen kimppuun ja syyllistää jopa sen yksityisiä jäseniä. Perustellusti voi kysyä miksi? Etenkin, kun arvon pääministerin näkökulma on hämmästyttävän kapea. Vanhanen antaa ymmärtää, että tässä riitatilanteessa ovat vain hoitajat syyllisiä. Tuomion he olisivat myös, hänen mukaansa, ansainneet, jos työriidasta olisi koitunut ”vammautumisia ja kuolemantapauksia”. Joutuu pakostakin kysymään, eikö vastuu uhreista olisi kuulunut ensisijaisesti työnantajapuolelle ja myös valtiovallalle? Vain hoitajiako olisi pitänyt manata oikeuteen, jos huonosti olisi käynyt? Eikö tässä työkiistassa ollutkaan toista osapuolta? Oli toki, mutta Vanhanen antaa implisiittisesti ymmärtää, että hoitajien vaatimukset olivatkin ”kiristystä”. Outoa, että 60 prosenttia kansasta oli toista mieltä, antaessaan tukensa tehyläisille.

Vanhasen puhe kauppakamariväelle muodostunee tässä nykytilanteessa eräänlaiseksi vedenjakajaksi. Härskiydessään se oli nimittäin aivan omaa luokkaansa. Puheella ehkä kosiskeltiin arvovaltaista kuulijakuntaa, mutta muitakin tavoitteita sillä ilmiselvästi oli. Miten vain, vaikka hitunen totuuttakin siinä olisi saanut olla mukana. Pääministeri olisi voinut esimerkiksi kertoa sen, miksi hoitajat olivat pakotettuja joukkoirtisanoutumisiin. Näin tapahtui, koska kaikki aikaisemmat työtaistelut olivat vesittyneet työnantajan määritellessä yksipuolisesti lakkorajat. Tällainen ei teollisuuden työtaisteluissa olisi kerta kaikkiaan mahdollista.

Vanhasen pienisieluisuutta osoittaa myös hänen vihottelunsa oppositiolle. Juuri sille taholle, joka puhui sen ratkaisun puolesta, joka lopulta myös toteutui. Tässä mielessä kiukku on tietysti ymmärrettävää, mutta ei tosin silloin, jos se suhteutetaan puhujan yhteiskunnalliseen asemaan. Tosiasiahan on, että oppositio esitti ainoaa mahdollista ratkaisua. Hallitus ja riidan työnantajapuoli olivat sen sijaan keskittyneet ylläpitämään näyttävää performancea, jossa sairaaloiden osastoja tyhjennettiin, lentokoneet lennättivät potilaita ja takseilla suhailtiin edes taas viemässä työmääräyksiä orjan asemaan alennetuille hoitajille. Tämä lähinnä medialle tarkoitettu pullistelu vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulikin.

Opposition osoittama viisaus kiukutti ”valtiomies” Vanhasta aivan lapsellisuuden rajoille asti. Hän nimittäin julisti kauppakamariväelle, että nykyiset oppositiopuolueet ”olisivat tulevaisuudessa mahdollisessa hallitusvastuussa hallituksen todellinen heikko lenkki" ja että ”asetelman syntyminen pitää tulevaisuudessa estää sillä, että hallitusta muodostettaessa aiheesta kirjoitetaan riittävän selvästi ohjelmaan”.

Eiköhän tämä meidän yöjuoksun Kirkkonummen mestari kanna nyt aivan turhaa huolta. Seuraavien vaalien jälkeen voi näet hyvinkin olla sellainen tilanne, että uutta hallitusta kasattaessa Matti Vanhanen voi keskittyä itsensä kannalta oleellisimpiin asioihin. Kuten nyt edellä mainittuun yöjuoksuun ja sen sisarlajiin sylipainiin. Mikäli oikein muistan, muuan Susanna Ruusunen eräänlaisen valmentajan ominaisuudessa oli kovin tyytymätön meidän Mattimme suorituksiin kyseisessä lajissa.

Tosin pääministeri itse lienee ollut asiasta eri mieltä, koska on suvainnut viedä kiistan oikeuden ratkaistavaksi. Ehkäpä asia siellä sitten selvenee, viisaiden lautamiesten pohdinnoissa...

21

566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras pääministeri

Kansa on tyytyväinen Matti Vanhaseen ja Matin rehtiin toimintaan.

Turhaa vatvot Matin yksityisasioita. Olet tyhmä änkky.

Jatka Matti rehtiä politiikka ja hoida asioita samaan tyylin, se on kansan mieleen.

• tuhlaa aikaansa

tuollaisen tuherruksen aikaansaamiseen.

Haisee koko teksti punaiselle oksennukselle.

Kyllä se on kumma kun maallamme ei saisi mennä hyvin. Aina demarit jokeltaa vastaan kuin pikkukakarat.
      Olisivat tehneet ihmisläheisempää politiikkaa, eivätkä olisi pelkästään keskittyneet oman puolueen ja sen edustajien etujen ajamiseen, unohtaen kansalaiset, niin voisivat ehkä ollakkin tällä hetkellä hallituksessa. Ei silloin kyllä hoitsut olisi saanut mitään korotuksia, koska niitä ei olisi sak/demarit kiihoittaneet kiristämään ihmishengillä.
      Paha maku jäi tuosta kaplakasta ihmisten mieliin. Demarit tulevat kokemaan sen tulevissa vaaleissa.
      Hoitsujen arvostuskin putosi lähes nollaan.

Ylpeys käy lankeemuksen edellä.
      Onkohan avaajallekkin käynyt samoin?

Kovin on surkeaa ja katkeroitunutta tekstiä.

• Hienoa, että tälläkin palstalla joku jaksaa kirjoittaa vähän pidemmin ja perustellen.

PerusKEPUlaisella loppuvat argumentit alkuunsa ja sitten mennään jo henkilöön kohdistuvaan solvaukseen.

Pitäkäämme me muut mielessä marsalkka Mannerheimin motto: "Puhtain asein, puhtaan asian puolesta."

• Heh heh

Punikit ovat kavalia.

• Uusi-Ukki

True Informer, sinä kirjoitat sellaista tekstiä jota harvoin tällä saitilla saa lukea, toivottavasti myöskin sinä liityt niihin harvoihin kirjoittajiin jotka tällä saitilla kirjoittavat asioista niinkuin ne ovat. Jos olet tätä palstaa vähänkin seurannut, olet kyllä selvillä keitä minä näillä kirjoittajilla tarkoitan. Sinun täytyy olla erikoinen Mies tai Naishenkilö, ole kumpi olet, mutta olet tosiaan tuon nimimerkkisi henkilö siitä ei ole epäilystäkään.

Teinkö muuten vaikutuksen sinuun noilla hienoilla sivistyssanoillani, näkeehän, että tässä kirjoittaa lukenut ja tietävä ihminen, vitsi, vitsi. Sain tämän sivistyssana kirjan tyttäriltäni viime isänpäivänä lahjaksi siksi kun olin muka käyttänyt sivistyssanoja hiukan väärissä paikoissa. Minä olen kansakoulupohjalla maailman läpijuossutm ihminen, ensikerran kirjoitin koneella 75-vuotiaana, kun lapset ostivat tämän koneen mulle lahjaksi, nyt kaksi vuotta myöhemmin kirjoitan kuin vanhat tekijät Yksi ja kaksisormijärjestelmällä.

Tässä tuli nyt vähän turhankin pitkä selostus persoonastani, mutta halusin että sinä uutena palstalaisena voit lukea minua kuin avointa kirjaa , tällä ah niin kierolla ja vääristyneellä Kepupalstalla.

Informatiivinen tarkoittaa, olet tiedottava, tietoja antava, valaiseva, sitä juuri kirjoituksesi oli. Tämä selitys siksi kun sain tyttäriltäni tuon sivistysanakirjasen selvityksineen, heti katsoin mitä mahtaa tuo nimimerkkisi tarkoittaa. Minä olen Uusi-Ukki Oulusta,toiseksi haukutuin kirjoittaja, olen näitten Kepulireppanoiden mielestä persona Ingrata,persona non grata, enkä sitä voi kun valittaa, vaikka tuolla toisaalla taas kehunkin heidän entistä Kultturiministeriään mikään ei auta, valitettavasti.

• Uusi-Ukki kirjoitti:

True Informer, sinä kirjoitat sellaista tekstiä jota harvoin tällä saitilla saa lukea, toivottavasti myöskin sinä liityt niihin harvoihin kirjoittajiin jotka tällä saitilla kirjoittavat asioista niinkuin ne ovat. Jos olet tätä palstaa vähänkin seurannut, olet kyllä selvillä keitä minä näillä kirjoittajilla tarkoitan. Sinun täytyy olla erikoinen Mies tai Naishenkilö, ole kumpi olet, mutta olet tosiaan tuon nimimerkkisi henkilö siitä ei ole epäilystäkään.

Teinkö muuten vaikutuksen sinuun noilla hienoilla sivistyssanoillani, näkeehän, että tässä kirjoittaa lukenut ja tietävä ihminen, vitsi, vitsi. Sain tämän sivistyssana kirjan tyttäriltäni viime isänpäivänä lahjaksi siksi kun olin muka käyttänyt sivistyssanoja hiukan väärissä paikoissa. Minä olen kansakoulupohjalla maailman läpijuossutm ihminen, ensikerran kirjoitin koneella 75-vuotiaana, kun lapset ostivat tämän koneen mulle lahjaksi, nyt kaksi vuotta myöhemmin kirjoitan kuin vanhat tekijät Yksi ja kaksisormijärjestelmällä.

Tässä tuli nyt vähän turhankin pitkä selostus persoonastani, mutta halusin että sinä uutena palstalaisena voit lukea minua kuin avointa kirjaa , tällä ah niin kierolla ja vääristyneellä Kepupalstalla.

Informatiivinen tarkoittaa, olet tiedottava, tietoja antava, valaiseva, sitä juuri kirjoituksesi oli. Tämä selitys siksi kun sain tyttäriltäni tuon sivistysanakirjasen selvityksineen, heti katsoin mitä mahtaa tuo nimimerkkisi tarkoittaa. Minä olen Uusi-Ukki Oulusta,toiseksi haukutuin kirjoittaja, olen näitten Kepulireppanoiden mielestä persona Ingrata,persona non grata, enkä sitä voi kun valittaa, vaikka tuolla toisaalla taas kehunkin heidän entistä Kultturiministeriään mikään ei auta, valitettavasti.

Kiitos vain toivotuksista, mutta en minä täällä ihan uusi kirjoittaja ole. Olen vain sattuneesta syystä pitänyt pitkähkön tauon kirjoittelussa.

Nyt tuo Vanhasen tämän viikon toiminta vain antoi aiheen pitkähköön kirjoitukseen.

• kun tuolla lailla
        True_Informer kirjoitti:

Kiitos vain toivotuksista, mutta en minä täällä ihan uusi kirjoittaja ole. Olen vain sattuneesta syystä pitänyt pitkähkön tauon kirjoittelussa.

Nyt tuo Vanhasen tämän viikon toiminta vain antoi aiheen pitkähköön kirjoitukseen.

säntäilee kiittämään. Hänellehän tunnin tauko on ikuisuus.

• pitkä punikki toimittajan
        True_Informer kirjoitti:

katkeruuden purkaus, pelehdi nyt vain sen ruususesi kanssa, että saat vähän mania , kirjoituksestasi huokuu syvääkin syvempi katkeruus.

• Poprikohvi

Kirjoituksesi täyttää poliittisen manifestin tunnusmerkit täydellisesti. Siinä hyökätään Vanhasen kimppuun, vaikka Vanhanen ei ole ollut lakon osapuoli.

Tehyn lakkouhan alla pääministerin tehtävä oli luonnollisesti turvata hengenvaarassa olevien potilaiden hoito. Joukkoirtisanoutumiset eivät olleet aitoja - niitä ei tehty siksi, että irtisanoutuja olisi halunnut päättää työsuhteensa - ja tästä syystä niiden ainoaksi perusteeksi jäi se, että työnantajaa kiristetään ihmishengillä. Kun tätä verrataan taannoiseen lääkärilakkoon, huomataan selkeä ero: lääkäriliitto asetti itse suojelutyön rajat väljästi, jotta hengenvaaraa ei aiheutuisi.

Muistettakoon myös tehyläisten lausuma, jonka mukaan sairaalat olisivat kestäneet ehkäpä viikon ilman koko henkilökuntansa työpanosta. Tämä tieto perustuu sairaaloiden johdon kertomaan. Joukkoirtisanotumisten tarkoitus kumoutuu juuri tällä seikalla vastustamattomasti. Kysymys oli vain tehyläisten huonosta harkinnasta.

Pääministerinä Vanhanen asettui siis puolustamaan yksittäisen kansalaisen oikeutta hoitoon hengenvaaran uhatessa. Olisi outoa, mikäli valtiovalta ei suojelisi kansalaisiaan. Tämä olisi syytä ymmärtää oppositiossakin.

• ei sanaakaan totta

Otsikossa kaikki. :-(

• täytyy olla

todellisen expertin käsialaa :)))

• Heikoin lenkki

täällä olijoista eli heikoinpää on kapilla.

• Niinpä niin

Kirjoitus on kopioitu ja on ammattitoimittajan tekstiä, sikäli veikkauksesi Kapista meni pieleen.

Neuvoisin sinua tekemään jotain, noinkin avoimesti ilmeneville terveysongelmille. Ei ole aivan normaalia, nähdä yhtä ihmistä, jokaisessa kriittisessä kirjoituksessa. Ehkä pieni tauko keskustelupalstoilta olisi paikallaan.

• Tosi on
        Niinpä niin kirjoitti:

Kirjoitus on kopioitu ja on ammattitoimittajan tekstiä, sikäli veikkauksesi Kapista meni pieleen.

Neuvoisin sinua tekemään jotain, noinkin avoimesti ilmeneville terveysongelmille. Ei ole aivan normaalia, nähdä yhtä ihmistä, jokaisessa kriittisessä kirjoituksessa. Ehkä pieni tauko keskustelupalstoilta olisi paikallaan.

Demarit ovat yhteiskunnan heikoin lenkki ja Heinäluoma tyhmin kansanedustaja.

• meni pieleen?
        Niinpä niin kirjoitti:

Kopsattuja tekstejähän kapin tekstit aina on.
        Ei kai nyt kapia ammattikirjoittajana ole kukaan ikinä pitänytkään. Mutta kukaan muu pölkkelö ei tuollaista nikkiä käyttäisi. Siinähän tuo paljastu myöskin kun ukistakin tuli kielimies, siis muutenkin kuin silleen.
        Sehän jo kertoo kaiken.
        On muka palstalta poissa. Mutta kun ei kehtaa tulla omalla nimellään viimeisten "turpaansaannoksien" jälkeen.
        Antaa pölyn ensin hälvetä.
        Kohta tulee taas omalla nikillään kilometrin pituisen paskakirjoituksen kera, ja vieläpä useamman.
        Tämäkin oli taas vaan vsstavetona kun Hietanen hieman sivalsi.
        Hietasen jutskat ovat kuitenkin paljon parempia ja värikkäämpiä, vauhdikkaampia sekä huumorilla höysrettyjä, verraten tuon aasin vetämän paskakärryjen laahustamista muistuttaviin kepuvastaisiin töherryksiin.

• Niinpä niin
        meni pieleen? kirjoitti:

Kopsattuja tekstejähän kapin tekstit aina on.
        Ei kai nyt kapia ammattikirjoittajana ole kukaan ikinä pitänytkään. Mutta kukaan muu pölkkelö ei tuollaista nikkiä käyttäisi. Siinähän tuo paljastu myöskin kun ukistakin tuli kielimies, siis muutenkin kuin silleen.
        Sehän jo kertoo kaiken.
        On muka palstalta poissa. Mutta kun ei kehtaa tulla omalla nimellään viimeisten "turpaansaannoksien" jälkeen.
        Antaa pölyn ensin hälvetä.
        Kohta tulee taas omalla nikillään kilometrin pituisen paskakirjoituksen kera, ja vieläpä useamman.
        Tämäkin oli taas vaan vsstavetona kun Hietanen hieman sivalsi.
        Hietasen jutskat ovat kuitenkin paljon parempia ja värikkäämpiä, vauhdikkaampia sekä huumorilla höysrettyjä, verraten tuon aasin vetämän paskakärryjen laahustamista muistuttaviin kepuvastaisiin töherryksiin.

Osittain ja täysin kopioidulla tekstillä on eroa, mikäli kopio oman mielipiteensä tueksi tekstiä, tekijä on luonut kirjoituksensa itse. Asianlaita on luonnollisesti toinen, mikäli kopio kolumnin sanasata sanaan, kirjoittaja on silloin alkuperäinen toimittaja.

Uusi-Ukin haukkuminen saattaa vaikuttaa, jopa jostakin älykkäältä puuhalta, sitä se ei kuitenkaan ole. Vilpittömän ja rehellisen kirjoittajan avointen kannanottojen saama vastaanotto täällä, kertoo lähinnä vain näiden vastaajien sivistyksen puutteista.

En ole perehtynyt Hietasen juttuihin, sikäli en voi tähän vertailuun ottaa kantaa.

• Uusi-Ukki
        Niinpä niin kirjoitti:

Onko tämän aloituksen tekijä sinulle tuttu, vai kätkeytyykö siihen joku vanha saittilainen. Tuntuu vaan kun kehuin hyvää aloitetta niin tuntuu, että olen vähintään maanpetoksen tehnyt. Kyllä minua vähän ihmetyttää jos jotakin kirjoittajaa erehtyy kehumaan, niin heti on homo tai jonkun rikoksen tehnyt. Kyllä näitten Kepulireppanoiden täytyy olla todella sairaita, ne eivät hyväksy pienintäkään Kepuarvostelua. Epäilen sinun tietävän tämän kirjoittajan, eihän sitä tietenkään voi näille Kepulireppanoille julkistaa, jos he saisivat tietää, siinä seuraisi Jompen kohtalo.

Ja se olisi joutuminen tämän sontakepulilauman jatkuvan vainon alaisuuteen elämänsä loppuun asti, parempi kun et anna vihjettäkään, toivottavasti hän viihtyy vähän pitempääkin tällä palstalla.

• ei teistä kumpikaan
        Uusi-Ukki kirjoitti:

Onko tämän aloituksen tekijä sinulle tuttu, vai kätkeytyykö siihen joku vanha saittilainen. Tuntuu vaan kun kehuin hyvää aloitetta niin tuntuu, että olen vähintään maanpetoksen tehnyt. Kyllä minua vähän ihmetyttää jos jotakin kirjoittajaa erehtyy kehumaan, niin heti on homo tai jonkun rikoksen tehnyt. Kyllä näitten Kepulireppanoiden täytyy olla todella sairaita, ne eivät hyväksy pienintäkään Kepuarvostelua. Epäilen sinun tietävän tämän kirjoittajan, eihän sitä tietenkään voi näille Kepulireppanoille julkistaa, jos he saisivat tietää, siinä seuraisi Jompen kohtalo.

Ja se olisi joutuminen tämän sontakepulilauman jatkuvan vainon alaisuuteen elämänsä loppuun asti, parempi kun et anna vihjettäkään, toivottavasti hän viihtyy vähän pitempääkin tällä palstalla.

viihdy täälä sokeana kateudesta molemmat,(hallitus kaatuu)??????

• Niinpä niin
        Uusi-Ukki kirjoitti:

Aivan totta, merkilliseksi on keskustelu vallan mennyt. Vilpittömän ihmisen ja sellaisen joka pyrkii aitoon keskusteluyhteyteen. On sitä vaikeaa ymmärtää ja varmaan vielä vaikeampi siihen sopeutua.

Tieteen filosofia lähtee siitä perusajatuksesta, että totuus on prosessi. On olemassa tietämisen perusta, jota sitten tarkennetaan lisää, oppimalla ja omaksumalla erilaisia näkökohtia. Tämän prosessinluonteeseen kuuluu myös valmius siihen, että koko ajatelun perusta pohditaan uudelleen. Maailmaa ei nähdä siten valmiina, että kaikki tieto on jo nyt olemassa.

Keskiajalle ajateltiin tiedon olevan jähmeä kokonaisuus, jota oli mahdollista hallita (lähinnä kirkon opein). Katollisen kirkon valta-aseman murtuminen, oli looginen seuraus tietomäärän lisääntymisestä. Osalla islmistisista maista, tämä näkemys on vielä vallitseva. Tieto suodatetaan uskonnollisten näkemysten lävitse, "väärä" tieto tulee hylätyksi. Vastakkaiset mielipiteen torjutaan ja niiden esittäjiä pyritään rankaisemaan. Kommunisitissa maissa oli samantapainen ajatustapa. Yllättäen suomalasessakin yhteiskunnassa on tätä näkemyskantaa vielä varsin runsaasti, nämä "saittikepulaiset" edustavat "yhden tiedon" filosofiaa yllättävän homogeenisesti. Syitä en ole ymmärtänyt.

Jep, alkuperäinen kirjottaja on tuttu, siksi tekstin tunnistin.

• kuten Heinäluoma
        Niinpä niin kirjoitti:

Aivan totta, merkilliseksi on keskustelu vallan mennyt. Vilpittömän ihmisen ja sellaisen joka pyrkii aitoon keskusteluyhteyteen. On sitä vaikeaa ymmärtää ja varmaan vielä vaikeampi siihen sopeutua.

Tieteen filosofia lähtee siitä perusajatuksesta, että totuus on prosessi. On olemassa tietämisen perusta, jota sitten tarkennetaan lisää, oppimalla ja omaksumalla erilaisia näkökohtia. Tämän prosessinluonteeseen kuuluu myös valmius siihen, että koko ajatelun perusta pohditaan uudelleen. Maailmaa ei nähdä siten valmiina, että kaikki tieto on jo nyt olemassa.

Keskiajalle ajateltiin tiedon olevan jähmeä kokonaisuus, jota oli mahdollista hallita (lähinnä kirkon opein). Katollisen kirkon valta-aseman murtuminen, oli looginen seuraus tietomäärän lisääntymisestä. Osalla islmistisista maista, tämä näkemys on vielä vallitseva. Tieto suodatetaan uskonnollisten näkemysten lävitse, "väärä" tieto tulee hylätyksi. Vastakkaiset mielipiteen torjutaan ja niiden esittäjiä pyritään rankaisemaan. Kommunisitissa maissa oli samantapainen ajatustapa. Yllättäen suomalasessakin yhteiskunnassa on tätä näkemyskantaa vielä varsin runsaasti, nämä "saittikepulaiset" edustavat "yhden tiedon" filosofiaa yllättävän homogeenisesti. Syitä en ole ymmärtänyt.

Voi sitä tyhmyyttä, mitä vasemmisto kylvää. Onneksi on Keskusta ja Vanhanen, joka antaa punakoneelle kyytiä.

Punakone on heikoin lenkki yhteiskunnassa.

• Siksi taistellaan
        Niinpä niin kirjoitti:

Sulku sosialismille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3722
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      96
      2702
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2378
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2337
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2315
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe