Aivoilla ajatellen

Miten helluntailaiset perustelee väitteensä että ihmisen tietoinen toiminta tapahtuu Sydämessä?

Lääketiede on tutkinut että tietoinen toiminta tapahtuu aivoissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivot

Raamatussakin "Sydän-ongelma" esiintyy n. 500 kertaa ja se osoittaa "Jumalan" tietämättömyyden ihmisen anatomiasta ja on pahempi moka kuin maan väitetty littanuus.

Aivoja ei Raamatussa mainita kertaakaan.

40

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollista?

      "Aivoja ei Raamatussa mainita kertaakaan."

      Johtuisikohan se siitä, kun ihmisen kehitys oli tuolloin vielä kesken? Darwinhan syntyi vasta paljon myöhemmin.
      Tai siitä, ettei tuohon aikaan ihmisillä ollut aivoja?

      • vika vaihtoehto

        vaikuttaa parhaimmalta!


      • ...

        "Tai siitä, ettei tuohon aikaan ihmisillä ollut aivoja?"

        Jos ihmisellä ei ole aivoja niin ihminen ei ole silloin elossakaan.


      • paikkansa
        ... kirjoitti:

        "Tai siitä, ettei tuohon aikaan ihmisillä ollut aivoja?"

        Jos ihmisellä ei ole aivoja niin ihminen ei ole silloin elossakaan.

        Kuolleistako se peku puhuikin?
        Peku sanoi, ettei raamatussa mainita kertaakaan aivoja. Jos raamatussa ei jotain mainita sitä ei ole olemassa.


      • ...
        paikkansa kirjoitti:

        Kuolleistako se peku puhuikin?
        Peku sanoi, ettei raamatussa mainita kertaakaan aivoja. Jos raamatussa ei jotain mainita sitä ei ole olemassa.

        aivot mainitaan Raamatussa siinä mielessä, koska Jumala loi ihmisen. Eikös ihmiseen kuulu myös aivot? Vai olisiko Raamatussa pitänyt mainita erikseen joka ikinen elin ja solu mitä Jumala laittaa ihmiseen?


    • mahdollista````````

      niin silloin olisi suuri vaara, et uskova saa jumalattoman aivot tai toisinpäin.
      mutta eihän uskova / uskomaton sitä tiedä koska on uusi ihminen.

    • Josuli

      Se sydän mistä Raamattu puhuu ei tarkoita ihmisen fyysistä sydäntä, vaan ihmisen sisintä (eikä edelleen fyysisessä mielessä). Sydän on symbolinen merkitys.

      • Raamattu puhuu

        jäniksen märehtimisestä, niin se tarkoittaa symbolisesti.


      • Josuli
        Raamattu puhuu kirjoitti:

        jäniksen märehtimisestä, niin se tarkoittaa symbolisesti.

        siis missäpäin Raamattua puhutaan jäniksen märehtimisestä?


      • 3 Ms. 11:6
        Josuli kirjoitti:

        siis missäpäin Raamattua puhutaan jäniksen märehtimisestä?

        Tuolta pitäisi löytyä.


      • Raamatussa tietoisuus on fyysisessä sydämessä jota osoittaa sadat eri jakeet.
        http://www.koivuniemi.com/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=syd%E4

        Tuo onneton tietämättömyyden virhe Raamatussa on niin suuri että oikaisu veisi uskon viimeisiltäkin uskovaisilta.

        Kyseinen virhe Raamattuun tuli siitä yksinkertaisesta syystä että sydän pompottaa ja tunnetiloissa vieläpä nopeampaan tahtiin.

        Olisivat Raamatunkirjoittajat kysyneet neuvoa Kiinalaisilta tai Egyptiläisiltä kun heillä asia tiedettiin aiemmin.


      • värkki on taidollinen sydän?
        Pe.ku kirjoitti:

        Raamatussa tietoisuus on fyysisessä sydämessä jota osoittaa sadat eri jakeet.
        http://www.koivuniemi.com/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=syd%E4

        Tuo onneton tietämättömyyden virhe Raamatussa on niin suuri että oikaisu veisi uskon viimeisiltäkin uskovaisilta.

        Kyseinen virhe Raamattuun tuli siitä yksinkertaisesta syystä että sydän pompottaa ja tunnetiloissa vieläpä nopeampaan tahtiin.

        Olisivat Raamatunkirjoittajat kysyneet neuvoa Kiinalaisilta tai Egyptiläisiltä kun heillä asia tiedettiin aiemmin.

        "35:26 ja kaikki naiset, joiden taidollinen sydän heitä siihen vaati, kehräsivät vuohenkarvoja. "


      • vt-luopio
        Pe.ku kirjoitti:

        Raamatussa tietoisuus on fyysisessä sydämessä jota osoittaa sadat eri jakeet.
        http://www.koivuniemi.com/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=syd%E4

        Tuo onneton tietämättömyyden virhe Raamatussa on niin suuri että oikaisu veisi uskon viimeisiltäkin uskovaisilta.

        Kyseinen virhe Raamattuun tuli siitä yksinkertaisesta syystä että sydän pompottaa ja tunnetiloissa vieläpä nopeampaan tahtiin.

        Olisivat Raamatunkirjoittajat kysyneet neuvoa Kiinalaisilta tai Egyptiläisiltä kun heillä asia tiedettiin aiemmin.

        Tarkoitatko että raamatun kirjoittajilla ei ollut aivoja, koska aivot-sanaa ei raamatussa mainita?
        Mitkä sisäelimet raamatussa mainitaan?


      • Josuli
        3 Ms. 11:6 kirjoitti:

        Tuolta pitäisi löytyä.

        Luin sen mutta ei se mielestäni ole symbolinen asia vaan ihan määräys jota juutalaiset noudattavat tänäkin päivänä.


      • vt-luopio kirjoitti:

        Tarkoitatko että raamatun kirjoittajilla ei ollut aivoja, koska aivot-sanaa ei raamatussa mainita?
        Mitkä sisäelimet raamatussa mainitaan?

        alla olevassa kohdassa selviää kyseisen ruumiinosan tarkoitus hyvin selvästi kun sitä verrataan vielä muihin elimiin.

        5.Moos.29:4 Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne.

        Raamatussa on kymmeniä kohtia joissa ilmoitetaan "ajattelevan" sydämen sijainti ruumiissa ja sen pompottelu.


    • selittyy tietenkin

      aivan samoin kuin maalättykin.

      Tuon ajan ihmiset pitivät selvänä, että sydämessä asuu ihmisen sielu.

      Koska Raamattu on ajan kuvaus, sen tietotaso on tasan se, mikä tuon ajan yleinen taso oli. Ei yhtään enempää. Raamatusta ei löydy (paitsi ankarasti selittämällä, joka taito uskovilla on hyvin kehittynyt) mitään tietoa, joka ei olisi tuon ajan ihmillä ollut.

      Tuo on yksi merkittävä syy, miksi on niin käsittämätöntä, että joku voi pitää Raamattua koko totuutena.

      Tosin kristinuskoiset ovat vielä suhteellisen ujoja kehumaan Raamattua.

      Eräs suomimuslimi tuolla muslimipalstalla väittää kiven kovaan, että kaikki tieteelliset totuudet (siis tämän päivän tasoiset) löytyvät Koraanista mm. matemaatiset kaavat.

      Ei vähäinen väite. Se vaatii jo melkoista uskoa.

    • Kadun*Nainen

      sähköiset impulssit mänövät aivojen läpi, mutta itse tuntosarvet ovat jokapuolella kehoa, ja sydän reagoi kiihdyttämällä ja laskemalla pulssia
      tästä tämä aivoitus lienee peräsin


      maapallon pyöreys olisi pitänyt mielstäni selittää hyvin havainnollisesti Raamatussa
      kyse on kauniista asiasta, jonka tiesivät esim
      mayat jo paljon ennen Raamattua

      • uskovaksi?

        fiksu tyttö.

        Monelta olisi säästytty, jos Raamattu olisi täsmällisesti kirjoitettu.

        Mutta kirjoittajat halusivat pitää pelin jännänä. Ehkä he olivat kaukokatseisia ja ajattelivat ympäripyöreän tekstin kestävän ajan hammasta paremmin.

        Ja näinhän se on. Jos Raamattu olisi ilmoittanut esimerkiksi maan muodon, iän ja aseman aurinkoon nähden täsmällisesi, uskovien joukko olisi kutistunut merkittävästi.


      • Kadun*Nainen
        uskovaksi? kirjoitti:

        fiksu tyttö.

        Monelta olisi säästytty, jos Raamattu olisi täsmällisesti kirjoitettu.

        Mutta kirjoittajat halusivat pitää pelin jännänä. Ehkä he olivat kaukokatseisia ja ajattelivat ympäripyöreän tekstin kestävän ajan hammasta paremmin.

        Ja näinhän se on. Jos Raamattu olisi ilmoittanut esimerkiksi maan muodon, iän ja aseman aurinkoon nähden täsmällisesi, uskovien joukko olisi kutistunut merkittävästi.

        en itse lajittele ihmisiä uskon mukaan. tietysti
        minäkin saan uskoa, eikä se hävetä, mutta muut uskovat voivat vierastaa avaruudellisempaa katsetta, joka ei perustu pelkästään Sanaan.

        Meidän on pakko ottaa huomioon ihmisten tietämyksen taso, kun Raamattua koottiin.
        Sieltä löytyy toisaalta aivan käsittämätöntä viisautta, minkä voisi kuvitella tulevan Jumalalta, mutta myös epävarmaa maapallon-lätyn tms. kuvausta.

        Kyse on kootuista paloista


      • mutta tuo sydämen pulssi johtuu eri asiasta.

        Sydän toimii vain pumppuna ja joutuu pumppaamaan sitä nopeammin mitä enemmän muut elimet tarvitsevat happea ja ravinteita laskimot tuovat samalla elimistön kuona-aineita pois.

        Mayat tosiaan tiesi asian ja kristinuskon nimissä nuo "harhaoppiset" tapettiin sukupuuttoon kun eivät kelvanneet edes kristittyjen orjiksi.


      • Kadun*Nainen
        Pe.ku kirjoitti:

        mutta tuo sydämen pulssi johtuu eri asiasta.

        Sydän toimii vain pumppuna ja joutuu pumppaamaan sitä nopeammin mitä enemmän muut elimet tarvitsevat happea ja ravinteita laskimot tuovat samalla elimistön kuona-aineita pois.

        Mayat tosiaan tiesi asian ja kristinuskon nimissä nuo "harhaoppiset" tapettiin sukupuuttoon kun eivät kelvanneet edes kristittyjen orjiksi.

        Pe.kun sekstori on Raamattu.

        muusta asiasta en opeta. muuta kuin mitä Raamattu sanoo ja sen varmaan tidätkin.


      • oletin että
        uskovaksi? kirjoitti:

        fiksu tyttö.

        Monelta olisi säästytty, jos Raamattu olisi täsmällisesti kirjoitettu.

        Mutta kirjoittajat halusivat pitää pelin jännänä. Ehkä he olivat kaukokatseisia ja ajattelivat ympäripyöreän tekstin kestävän ajan hammasta paremmin.

        Ja näinhän se on. Jos Raamattu olisi ilmoittanut esimerkiksi maan muodon, iän ja aseman aurinkoon nähden täsmällisesi, uskovien joukko olisi kutistunut merkittävästi.

        hon är nainen kun nm on kadun-nainen?
        lieneekö enää tyttö iässä, kun tuntuu olevan tuota perspektiiviä asioihin ja suhteellisuuden tasokin on
        sijoittunut kohdalleen.


      • Kadun*Nainen
        oletin että kirjoitti:

        hon är nainen kun nm on kadun-nainen?
        lieneekö enää tyttö iässä, kun tuntuu olevan tuota perspektiiviä asioihin ja suhteellisuuden tasokin on
        sijoittunut kohdalleen.

        Jag är ganska fresh


      • still?
        Kadun*Nainen kirjoitti:

        Jag är ganska fresh

        det var länge sen när jag var fresh. jag var fresh när jag var tgugo år gammal(t)

        min tror på Jeesys Cristys har gått bort.


      • määritellään, tiedätkö sitten
        Pe.ku kirjoitti:

        mutta tuo sydämen pulssi johtuu eri asiasta.

        Sydän toimii vain pumppuna ja joutuu pumppaamaan sitä nopeammin mitä enemmän muut elimet tarvitsevat happea ja ravinteita laskimot tuovat samalla elimistön kuona-aineita pois.

        Mayat tosiaan tiesi asian ja kristinuskon nimissä nuo "harhaoppiset" tapettiin sukupuuttoon kun eivät kelvanneet edes kristittyjen orjiksi.

        Se että sinä olet mikä olet? Aistit ja ajattelet. Ja sittenkun kuolon aika koittaa sä et olekaan... Mikä susta ei enää olekaan. Mitäs siinä sitten tapahtuu...


      • Kadun*Nainen
        still? kirjoitti:

        det var länge sen när jag var fresh. jag var fresh när jag var tgugo år gammal(t)

        min tror på Jeesys Cristys har gått bort.

        skulle det vara j vet inte, att kalla Jeesus tillbaka till livet. Jag vet inte. Det är bra
        (jag vet) att kommunikera & vara närma & leva
        & skära starkaste känslan som är kärleken. Det är min Job.


      • Jansku H
        Pe.ku kirjoitti:

        mutta tuo sydämen pulssi johtuu eri asiasta.

        Sydän toimii vain pumppuna ja joutuu pumppaamaan sitä nopeammin mitä enemmän muut elimet tarvitsevat happea ja ravinteita laskimot tuovat samalla elimistön kuona-aineita pois.

        Mayat tosiaan tiesi asian ja kristinuskon nimissä nuo "harhaoppiset" tapettiin sukupuuttoon kun eivät kelvanneet edes kristittyjen orjiksi.

        Meinaaksä Peku että jos et millään raatsis tehdä jotain sä sanoisit: "EI MULLA OO AIVOJA TEHDÄ SITÄ" kun vielä suurin osa ihmisistä vois sanookin että "ei mulla oo sydäntä tehdä sitä"

        No ei se mitään. Snl 4:23 "yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee"


      • att nyförtiden jag
        Kadun*Nainen kirjoitti:

        skulle det vara j vet inte, att kalla Jeesus tillbaka till livet. Jag vet inte. Det är bra
        (jag vet) att kommunikera & vara närma & leva
        & skära starkaste känslan som är kärleken. Det är min Job.

        är puskajohan. jag vill inte har Jesys tillbaka därför att hon eiku han har aldrig bott i mitt hjärtä.

        jag lever ny i syn? (synti) jag har underkomplex och
        jag har förlorat mina nyckler till himmeln. vad skall jag göra ny.jag har inte lust.


      • Kadun*Nainen
        att nyförtiden jag kirjoitti:

        är puskajohan. jag vill inte har Jesys tillbaka därför att hon eiku han har aldrig bott i mitt hjärtä.

        jag lever ny i syn? (synti) jag har underkomplex och
        jag har förlorat mina nyckler till himmeln. vad skall jag göra ny.jag har inte lust.

        love is the abloy


        feel and keep it


        I can send a trial


        muiskista


      • Kadun*Nainen kirjoitti:

        Jag är ganska fresh

        On vähän ylimielistä vastailla Suomen kielisiin keskusteluihin jollain muulla kielellä.
        Ei se viisasta tee jos vastailee eri kielellä vaan se osoittaa jotain muuta ihmisestä.

        Itsekin osaan kolmea kieltä ja lisäksi Savoa välttävästi ja kolmen kielen osaaminen nuoremmalla sukupolvella on jo aika yleistä ja on sopimatonta sillä viisastella.

        No kristinuskon emämaassa USA:a hyvin harva osaa edes muita kieliä ja mannereuroopasta tulleet englanninkieliset elokuvatkin siellä dubataan USA:n murteelle.


      • Kadun*Nainen
        Pe.ku kirjoitti:

        On vähän ylimielistä vastailla Suomen kielisiin keskusteluihin jollain muulla kielellä.
        Ei se viisasta tee jos vastailee eri kielellä vaan se osoittaa jotain muuta ihmisestä.

        Itsekin osaan kolmea kieltä ja lisäksi Savoa välttävästi ja kolmen kielen osaaminen nuoremmalla sukupolvella on jo aika yleistä ja on sopimatonta sillä viisastella.

        No kristinuskon emämaassa USA:a hyvin harva osaa edes muita kieliä ja mannereuroopasta tulleet englanninkieliset elokuvatkin siellä dubataan USA:n murteelle.

        Aber ich muß agains anargist und jeder kämpfen, das noch Mensch ist


      • voi sanoa
        oletin että kirjoitti:

        hon är nainen kun nm on kadun-nainen?
        lieneekö enää tyttö iässä, kun tuntuu olevan tuota perspektiiviä asioihin ja suhteellisuuden tasokin on
        sijoittunut kohdalleen.

        80:stä naista, yhtä hyvin kun pojaksi vastaavaa miestä. Joka tapauksessa se oli tarkoitettu kohteliaisuudeksi.


      • Kadun*Nainen
        voi sanoa kirjoitti:

        80:stä naista, yhtä hyvin kun pojaksi vastaavaa miestä. Joka tapauksessa se oli tarkoitettu kohteliaisuudeksi.

        Halkashkoon kahtia. Eli myöhäinen murrosikä.

        Kaikkea Hyvää Teille Rakkaat Lukijat. Nyt tuli lähtö töihin.


      • Hö ö
        Kadun*Nainen kirjoitti:

        Aber ich muß agains anargist und jeder kämpfen, das noch Mensch ist

        ich weiss nicht liebst du mich aber ich, ich liebe dich und ohne dich sterbe ich.


    • sitten,,,.

      tapahtuu, kun se henki joka meille annettiin, otetaan poissa. Juuri se henki, joka pitää aivot ja sydämen yhteistyössä ja josta sanotaan, että kuka tietää mitä ihmisessä on, kuin ihmisen henki itse.
      Se henki, joka liittyy kahteen valittavana olevaan henkeen, maailman henkeen, joka tuo epäuskon, epäilykset, epävakaan elämän kysymyksineen, tai yhtyy Henkeen, joka tuo elämän.

      Siitä ihmisessä olevasta hengestä sanotaan, että se voidaan vaatia poissa milloin vain ja sitten, kun se vaaditaan poissa, ei sydämellä, eikä aivoilla ole mitään sanomista siihen, että ne käyvät täysin käyttökelvottomiksi ja maatuminen alkaa, eli kuten Jumala ilmoittaa, että maasta sinä olet tullut ja maaksi sinä jälleen tulet.

      • tjaaah

        jag förstår inte vad skriver och menar du fast? du kriver finska.

        mitt eller min hjärn? (aivo)är död.
        hur som hellst mitt hjärttä är ockå död.

        i dag känner jag inte mitt herzslåg eiku att mitt hjärt slår.


      • että sinulla,,,.
        tjaaah kirjoitti:

        jag förstår inte vad skriver och menar du fast? du kriver finska.

        mitt eller min hjärn? (aivo)är död.
        hur som hellst mitt hjärttä är ockå död.

        i dag känner jag inte mitt herzslåg eiku att mitt hjärt slår.

        on sielu.
        Sielu taltioi kaiken ja vaikka ihminen kuolee ja aivot maatuvat, ei se sielun muisti kuole, vaan se jatkaa muistamistaan, eli elämistään. Mihin se sielu menee, riippuu siitä valinnasta kenen käskyjä se on kuunnellut, kenen ruokaa syönyt, kenen tansseja tanssinut.

        Niiden sielu, jotka ovat antautuneet Jumalan Hengen johdateltavaksi, on kuunnellu Hengen opetuksia, on syönnyt Hengen antamaa ravintoa, on karkeloinut ja iloinnut Hengen johdossa, menee taivaaseen, sillä se sielu on voitettu Jeesuksen urhrityön kautta Jumalalle.

        Toisten sielut seuraavat henkiopastaan, eli häntä, joka on sielua ravinnut, joka on käskyt antanut ja joka on tanssit tanssittanut.

        Tiedäthän, että jopa ns. uskovaiset ilmaisevat sielullisuutta, eli eivät ole taipuneet Jumalan Tahdon alamaisuuteen niin, että sielu ei tulisi Hengen sijaan.

        Hengen sijaan ei tule nöyrä sielu, vaan se oppii.

        Tätä asiaa ei voi tätä selvemmin kertoa, sillä liikumme ihmisymmärryksen rajamailla ja jos ihmisellä ei ole Jeesus Päänä, niin ihminen ei voi ymmärtää kovinkaan avarasti. Eikö niin.


      • sielua, ei voi olla
        että sinulla,,,. kirjoitti:

        on sielu.
        Sielu taltioi kaiken ja vaikka ihminen kuolee ja aivot maatuvat, ei se sielun muisti kuole, vaan se jatkaa muistamistaan, eli elämistään. Mihin se sielu menee, riippuu siitä valinnasta kenen käskyjä se on kuunnellut, kenen ruokaa syönyt, kenen tansseja tanssinut.

        Niiden sielu, jotka ovat antautuneet Jumalan Hengen johdateltavaksi, on kuunnellu Hengen opetuksia, on syönnyt Hengen antamaa ravintoa, on karkeloinut ja iloinnut Hengen johdossa, menee taivaaseen, sillä se sielu on voitettu Jeesuksen urhrityön kautta Jumalalle.

        Toisten sielut seuraavat henkiopastaan, eli häntä, joka on sielua ravinnut, joka on käskyt antanut ja joka on tanssit tanssittanut.

        Tiedäthän, että jopa ns. uskovaiset ilmaisevat sielullisuutta, eli eivät ole taipuneet Jumalan Tahdon alamaisuuteen niin, että sielu ei tulisi Hengen sijaan.

        Hengen sijaan ei tule nöyrä sielu, vaan se oppii.

        Tätä asiaa ei voi tätä selvemmin kertoa, sillä liikumme ihmisymmärryksen rajamailla ja jos ihmisellä ei ole Jeesus Päänä, niin ihminen ei voi ymmärtää kovinkaan avarasti. Eikö niin.

        ihmisellä on fyysinen ja psyykkinen olemus ja sielu on uskonnollisuutta. Kun ihminen kuolee, kuollee kaikki muukin ihmisessä. hän elää enää vain tänne jäävien muistoissa, se on minulle ihmisen sielu. kuolleiden sielut elävät minun muistissani sekä valveilla ollessa että unissa.

        minun ymmärrykseni ei riitä ymmärtämän ylimaallisia asioita, ainakaan niitä joilla on nimi ja joiden mukaan jotkut tanssahtelevat.


      • riitä,,,.
        sielua, ei voi olla kirjoitti:

        ihmisellä on fyysinen ja psyykkinen olemus ja sielu on uskonnollisuutta. Kun ihminen kuolee, kuollee kaikki muukin ihmisessä. hän elää enää vain tänne jäävien muistoissa, se on minulle ihmisen sielu. kuolleiden sielut elävät minun muistissani sekä valveilla ollessa että unissa.

        minun ymmärrykseni ei riitä ymmärtämän ylimaallisia asioita, ainakaan niitä joilla on nimi ja joiden mukaan jotkut tanssahtelevat.

        ymmärtämään, koska et usko.

        Kaikkeen tarvitaan uskoa, eli sinun on kuitenkin uskottava tavallasi. Sinä uskot, että aivot ja elimet on tehdas, joka kykenee säätelemään ihmisessä kaiken, eli pitämään elivoiman yllä. Niin sinun on uskottava, mutta et tiedä, koska et tahdo uskoa, että ihmisessä on henki, joka määrittää kaiken.
        Eli iloinen henki on tae terveydelle ja masentunut henki saa ruumiin aivot ja sydämen ja selän ym. tuntemaan tunteita, joita niiden ei tarvitsisi tuntea, jos ihmisellä olisi usko Luojaan, joka on elämän ylläpitäjä ja rauhan ja ilon antaja.

        Minä uskon, että ihmiselle puhallettiin henki, joka saa tämän ruumiin pysymään toiminnassa juuri niin kauan, kuin saamme sen hengen pitää ja koska henkeni yhtyy ilolla Jumalan Henkeen saan todistaa voimasta, vapaudesta, ilosta ja rauhasta.

        Kumpi on viisaampi usko, sekö jossa sinä uskot, että olemme tehtaita, joita säätää elimet, vai usko, jonka minä omaan, että ihmisen sisällä on henki, joka pitää elämän yllä.

        Sielua voi kutsua vaikka psyykeksi, sillä se omaa kaikki opit ja jos sielu on saanut huonoa, niin se voi vaurioitua niin pahasti, että ihminen lamaantuu, eikä kykene elämään ihmisarvoista elämää.
        Jeesus kykenee ihmisen sielun tekemään terveeksi.


      • puskajuulia
        riitä,,,. kirjoitti:

        ymmärtämään, koska et usko.

        Kaikkeen tarvitaan uskoa, eli sinun on kuitenkin uskottava tavallasi. Sinä uskot, että aivot ja elimet on tehdas, joka kykenee säätelemään ihmisessä kaiken, eli pitämään elivoiman yllä. Niin sinun on uskottava, mutta et tiedä, koska et tahdo uskoa, että ihmisessä on henki, joka määrittää kaiken.
        Eli iloinen henki on tae terveydelle ja masentunut henki saa ruumiin aivot ja sydämen ja selän ym. tuntemaan tunteita, joita niiden ei tarvitsisi tuntea, jos ihmisellä olisi usko Luojaan, joka on elämän ylläpitäjä ja rauhan ja ilon antaja.

        Minä uskon, että ihmiselle puhallettiin henki, joka saa tämän ruumiin pysymään toiminnassa juuri niin kauan, kuin saamme sen hengen pitää ja koska henkeni yhtyy ilolla Jumalan Henkeen saan todistaa voimasta, vapaudesta, ilosta ja rauhasta.

        Kumpi on viisaampi usko, sekö jossa sinä uskot, että olemme tehtaita, joita säätää elimet, vai usko, jonka minä omaan, että ihmisen sisällä on henki, joka pitää elämän yllä.

        Sielua voi kutsua vaikka psyykeksi, sillä se omaa kaikki opit ja jos sielu on saanut huonoa, niin se voi vaurioitua niin pahasti, että ihminen lamaantuu, eikä kykene elämään ihmisarvoista elämää.
        Jeesus kykenee ihmisen sielun tekemään terveeksi.

        tai joku kone joka käy kauralla tai bensiinillä.
        "että ihmisessä on henki, joka määrittää kaiken."

        henki, no mikä se on? määrittää kaiken? minkä kaiken?
        positiivinen henki, iloinen henki=tae terveydelle.
        tietty, käytän vain sanoja positiivien elämän asenne.

        " koska henkeni yhtyy ilolla Jumalan Henkeen saan todistaa voimasta, vapaudesta, ilosta ja rauhasta."

        totta kai tuota omaa näkemystäsi puolustat koska se antaa sulle mitä sä toivot elämältä.

        "Kumpi on viisaampi usko, sekö jossa sinä uskot, että olemme tehtaita, joita säätää elimet, vai usko, jonka minä omaan, että ihmisen sisällä on henki, joka pitää elämän yllä. "

        Ei tällaisia asioita voi vertailla. Sulla on usko, mulla ei ole ainakaan sellaista uskoa joksi uskon klassinen määritelmä määritellään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe