Mikä taistelukalassa on niin ihmeellistä??

-

Olen harrastellut akvaarioita jo 6 vuotta, enkä ole ymmärtänyt, miksi niin monet hössöttävät koko ajan jostain taistelukalasta. Olen sen verran sivistymätön, etten ole edes jaksanut hankkia tietoa tästä rievulta näyttävästä kalasta. Se näyttää aina kaupoissa ja tutuilla jotankin uniselta ja sairaanoloiselta. Yleensä se riippuu pinnassa tai oleilee kiven takana, reppana. Voisiko joku valaista päätäni ja poistaa käsitteeni kalasta... Vai olenko oikeassa kalan suhteen? Onko se sittenkin niin mielenkiinnoton, kuin miltä näyttää?? Mikä on taistelukalan salaisuus???????

Kiitos vastauksista!

6

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiitu

Taistelukala on erikoinen, kuten jalostetut kultakalat, upean värikäs, loistava, rohkea (tyhmä?), utelias, huntu tenhoaa, harvoja värikkäitä pintakaloja, uiskentelee milloin missäkin - myös aivan pohjassa, uros saa vauhtia kun seurana on pari kolme naarasta, eikä makaa apaattisena pohjassa kunnon akvaariossa. Nämä tuli mieleen.

• Nitta

Huonosti hoidettuna ja väärissä olosuhteissa, jollaisiin taistelukalakin ilmeisen usein hankitaan, kalasta kuin kalasta tulee arka, väritön ja masentunut. Oma kokemukseni taistelukaloista on täysin erilainen. Jokainen taistelukala on oma persoonansa. Taistelukalan kutupuuhatkin ovat erityisen kiehovaa seurattavaa. En usko, että yksikään joka on päässyt seuraamaan tuota tapahtumaa, voi sen jälkeen ihmetellä mikä tistelukalassa meitä harrastajia kiehtoo.

• Ahven

Kultakalat on jalostettu niin pitkälle, että ne näyttävät
      ilmapallolta, jossa on jokin harso/riepu evinä/pyrstönä, ja silmät singahtamassa päästä ja myöskin liikkuminen niin vaivalloista että mieleen tulee kärsimysten täyttämä vaivalloinen elämä, verrattuna lähtökohtana olleeseen solakkaan hiukan särkeä yms. muistuttavaan KALAAN..!!!

En ole mikään ns."kettutyttö", mutta rajansa kaikella.
      Onko kyseinen kalanmuoto jokin ihanne, kun niitä jalostetaan yhä vain sairaampaan suuntaan..?

Lisäksi kauppiaat myyvät näitä"kaloja"liian pieniin altaisiin/maljoihin...

Minusta kala on lemmikki siinä kun esim.koirakin, ja sille pitää järjestää elämisen arvoinen elämä...

• Laku

oli taistelukala, se oli tosi reipas ja seilaili pitkin akvaariota, utelias, eikä ikinä melkein lepäillyt pohjalla. Sillä tosin oli hieman lyhkäsiksi kyrsityt eväät kun alussa oli vääränlaista seuraa, mutta väärä seuta lähti ja eväät kasvoivat takas, ja raippaus lisääntyi. Aion kyllä hankkia kohta uuden ja naaraita sille.

• Betta

Minulla on ollut tämä kala n. 1/2 vuotta, ja se on aika persoona.
      1. se ei siedä muita kaloja (ei yhtäkään). Ensin se yrittää tappaa tunkeilijat...epäonnistuu koska on hitaampi...alkaa murjottamaan, muuttuu harmaaksi ja lässähtäneeksi. Nykyään se asuu yksiössä.
      2. ärhentelee kaikelle. Herran oma yksiö on olohuoneessa ja se pitää koko aluetta omanaan. Jos huoneeseen tulee "tunkeilija", niin se suuttuu ja mustaksi muuttuu (kirjaimellisesti).
      3. syö kuin sika. Akvaariossa on oltava kansi tai vesi matalalla ettei Herra innoissaan ruokinnasta pomppaa pytystä pellolle.

Siispä, kaikki taistikset eivät ole ressukoita!

• mari

... kyllä sanoa, että äskeinen ei ainakaan millään lailla lisännyt omaa kiinnostustani kyseistä kalaa kohtaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1483
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      113
      951
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      781
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      774
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      730
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      717
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      72
      707
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      689
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      677
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      68
      672
    Aihe