Lahden helluntaiseurakunnan työntekijä Jouko Varis joutui auto-onnettomuuteen 21.11.2007. Rukoillaan omaisten ja seurakunnan puolesta, jotka ovat surussa
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1457176
Rukoillaan myös ruandalaisnaisen puolesta, että hän ei joutuisi tapetuksi Ruandassa, jonne hänet käännytetään vastoin tahtoaan
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Seurakunta suojelee ruandalaisnaista Lahdessa/1135230738169
Jouko Varis ylennettiin
12
1989
Vastaukset
- otan osaa
On aina suuri suru,kun läheinen lähtee yllättäen keskuudestamme.Olen pahoillani omaisten puolesta.
On kuitenkin surullista,että niin moni Jumalan palvelija joutuu kohtaamaan kuolemansa onnettomuuden kautta.Ja kun näin käy,niin kuolema pyritään jotenkin ylevöittämään ja pahimmillaan selitetään rakastavan Jumalan kotiinkutsuna palvelijalleen.
Tässä yhteydessä ei yleensä muisteta Raamatun selvää sanaa,joka voi joskus tehdä kipeää:
"Ps.91:10. EI KOHTAA sinua ONNETTOMUUS, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11. Sillä hän antaa ENKELEILLEEN sinusta KÄSKYN VARJELLA sinua kaikilla teilläsi.
Vaikka suru on suuri,niin miettimistä riittää! - Anonyymi
Arvuutus lukijoille. Onko ko. henkilö haudassa, välitilassa, vai onko hän jo taivaassa?
Jos on haudassa, niin silloinhan hänellä on mahdollisuus ylösnousemukseen viimeisen pasunan soidessa.
Jos hän on välitilassa, niin mistä tiedetään, kummalla puolen hän on.
Kärsiikö jonkun syyn takia- ja pyytää vettä, sekä anoo, että joku menisi kertomaan jollekin ongelmasta. Vai onko hän paremmalla Abarahamin helman puolella, siellä ehkä on hänen tuttunsa toiselta puolen anelemassa vettä, ja vastaavasti, että joku menisi puhumaan, jne. opin mukaan. Siellä Abrahamin helmassa olisi hikinen osa, kun ei pysty vastaamaan pyyntöön.
Voi olla, että siellä on saarnattu helluntalainen vettä pyytämässä. Pastori sanoo, että puhuinhan minä. jne.
Vai olisiko hän kuitenkin jo taivaassa, johon Jeesus on mennyt valmistamaan sijaa, kun homma on valmis, niin hän tulee hakemaan omansa.
Nyt pastori on mennyt ominlupineen jo paikkaansa kuluttamaan ja joutuu tulemaan takaisin, kun ei vielä ollut ylösnousemusruumista ja henki, mikä palasi Jumalan tykö- haahuili ilman ruumista.
Siis vanha jäi hautaan, uutta ei vielä ollut ja taivaassa eli henki? ruumiissako?
Selvitelkääpä asiaa, kun oikein mallipastori esimerkki helluntaikirkon piispasta kyse.- Anonyymi
Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt. Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä. On toinen, joka todistaa minusta, ja minä tiedän, että se todistus, jonka hän minusta todistaa, on pätevä. Te lähetitte lähettiläät Johanneksen luo, ja hän todisti sen, mikä totta on. Mutta minä en ota ihmiseltä todistusta, vaan puhun tämän, että te pelastuisitte. Hän oli palava ja loistava lamppu, mutta te tahdoitte ainoastaan hetken iloitella hänen valossansa. Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt. Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa, eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän. En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä; mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala? Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" (Joh 5:25-47) - Anonyymi
Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään,
vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä;
ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
(Joh 6:37-40) - Anonyymi
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä;
ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
(Joh 6:44-47)
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä,
ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. (Joh 6:51-54)
- Anonyymi
Muistaako kukaan, miten tämä Jouko Varis opetti tästä osasta, kuoleman jälkeen?
Kuinka hän näki osan, sillä jokainenhan me kuolemme ja kuolema on raja johon käymme. Ja siitä on näköaloja kirjoiteltu monelta suunnalta.
Jeesus sanoi senkin, että jos emme tunne kirjoituksia, niin siitä on seuraus se, että eksymme.
Mitä meidän on kirjoituksista siis opittava?
Oliko Joukon muistotilaisuudessa lainattu Paavalin opetusta?
Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1Te 4:13-18)
Mikä on johtopäätös kirjoituksista? - Anonyymi
ts. kun seisomme kuolleen ihmisen haudalla. Ihmisen, joka tavallaan on edustaja helluntaikirkon "piispana". Meidän pitäisi ymmärtää- paikkamme itsekin, kun elämän ja kuoleman rajapinta kolkuttaa jokaisen kohdalla.
Mitä opetetaan, mistä kirjoitetaan ja miten ymmärrämme.
Eihän tämä ole vaikea kysymys, vai onko?
Minä kuolen, niin missä olen, ja milloin olen! - Anonyymi
1Kor.15:35-36 Biblia (1776) Vaan joku taitais sanoa: kuinkas kuolleet nousevat? ja minkäkaltaisella ruumilla he tulevat? Sinä tomppeli! se minkä sinä kylvät, ei tule eläväksi, ellei hän (ensin) kuolle. Hes.37:3
- Anonyymi
Et saanut vastausta aikaiseksi. Ensihän puhuttiinkin kuolemasta.
Ja kun on kuollut- kuis sitten tapahtuu`*?
On kirjoitusten oppi ja ------ miten esim. Varin teitä opetti?
Ruonansuu meni tänään tuonpuoleisuuteen.
Mutta mihin suuntaan, taivaaseen, välitilaan, vai hautaan.
Nyt ei tuomita edesmenneitä, vaan mietitään opetusta, mihin katsoa.
Jos menen hautaan, siis mistä aiotaan ylösnousta, niin mikä on olomuoto, uni?
Jos menen välitilaan, oppina Abarahamin helma, niin onko jo muuttuneena se ruumis, joka on ylösnousemuksessa olevainen. Ja jos on pappi- opettanut, niin entä jos onkin siellä vettä anomassa ja pyytämässä, että menkää sanomaan.
tahi pappina siellä paremman Abarahamin helman helmoissa, mutta pappina näkee seurakuntansa sen ja sen opettaman henkilön tuskissaan anomassa, koska...
Eli millainen on Abrahamin helma, että siinä pastorina kertoo, ettekö kuunnelleet.
Ja jos sen sanoo, onko olomuoto onnellinen? --- ylösnousemusta odotellen.
Jos sitten meneekin taivaaseen, jossa on Jeesus mennyt sijaan valmistamaan ja tullaankin etuajassa- mitä siinä? Onko JO ylösnousemusruumis olemassa, ja miksi?
Kaikkihan kuitenkin muuttuu kun Hän saapuu Ajan täyttyessä, siinä h-hetkeen!
Jos on menty taivaaseen, etukäteen, niin millaisen se henki liikkuu sen Antajan edessä.
Kuitenkin kaikki joutuvat tuomioistuimen eteen- vanhurskaatkin.
Nyt soutakaa, ja huovatkaa rehellisesti- ihan oikeasti, ilman tässä pilkkaamista puhun, koska näköaloja esitetään. Teiltäkin tullaan kysymään jokaisesta sanastakin tilin mukaan.
Kuinka te "lohdutatte jäljellejääneitä". Kun minä astun varmasti tuonen ovista sisään.
Leski ilmoittaa kutsun hautajaisiin. Ollaan arkun äärellä, on kuulijat, surijat, jos nyt surraan, Puhutaan ummet ja lammet. Voi ehkä joku jotain kehuakin, jonkun olemattoman syyn takia.
Määritetään sitten minut heidän sanoineen ---johonkin-- ..
Näinhän tapahtuu. Mitä odotatte kuulevanne, että sanoisitte Amenen?
Joukoahan me emme siten mittaa, että tuomaroimme. Ei- pois se. Herra on tuomari, mutta jotain opetetaan missä ollaan tässä väliajassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et saanut vastausta aikaiseksi. Ensihän puhuttiinkin kuolemasta.
Ja kun on kuollut- kuis sitten tapahtuu`*?
On kirjoitusten oppi ja ------ miten esim. Varin teitä opetti?
Ruonansuu meni tänään tuonpuoleisuuteen.
Mutta mihin suuntaan, taivaaseen, välitilaan, vai hautaan.
Nyt ei tuomita edesmenneitä, vaan mietitään opetusta, mihin katsoa.
Jos menen hautaan, siis mistä aiotaan ylösnousta, niin mikä on olomuoto, uni?
Jos menen välitilaan, oppina Abarahamin helma, niin onko jo muuttuneena se ruumis, joka on ylösnousemuksessa olevainen. Ja jos on pappi- opettanut, niin entä jos onkin siellä vettä anomassa ja pyytämässä, että menkää sanomaan.
tahi pappina siellä paremman Abarahamin helman helmoissa, mutta pappina näkee seurakuntansa sen ja sen opettaman henkilön tuskissaan anomassa, koska...
Eli millainen on Abrahamin helma, että siinä pastorina kertoo, ettekö kuunnelleet.
Ja jos sen sanoo, onko olomuoto onnellinen? --- ylösnousemusta odotellen.
Jos sitten meneekin taivaaseen, jossa on Jeesus mennyt sijaan valmistamaan ja tullaankin etuajassa- mitä siinä? Onko JO ylösnousemusruumis olemassa, ja miksi?
Kaikkihan kuitenkin muuttuu kun Hän saapuu Ajan täyttyessä, siinä h-hetkeen!
Jos on menty taivaaseen, etukäteen, niin millaisen se henki liikkuu sen Antajan edessä.
Kuitenkin kaikki joutuvat tuomioistuimen eteen- vanhurskaatkin.
Nyt soutakaa, ja huovatkaa rehellisesti- ihan oikeasti, ilman tässä pilkkaamista puhun, koska näköaloja esitetään. Teiltäkin tullaan kysymään jokaisesta sanastakin tilin mukaan.
Kuinka te "lohdutatte jäljellejääneitä". Kun minä astun varmasti tuonen ovista sisään.
Leski ilmoittaa kutsun hautajaisiin. Ollaan arkun äärellä, on kuulijat, surijat, jos nyt surraan, Puhutaan ummet ja lammet. Voi ehkä joku jotain kehuakin, jonkun olemattoman syyn takia.
Määritetään sitten minut heidän sanoineen ---johonkin-- ..
Näinhän tapahtuu. Mitä odotatte kuulevanne, että sanoisitte Amenen?
Joukoahan me emme siten mittaa, että tuomaroimme. Ei- pois se. Herra on tuomari, mutta jotain opetetaan missä ollaan tässä väliajassa.Jos on oikeasti noin kova hätä mihin joudut kuoleman jälkeen, niin suosittelen vilpittömästi päästämään Jeesuksen sydämeesi. Hätä loppuu siihen paikkaan. "Ken on turva Jumalassa, turvassa on parhaimmassa..."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on oikeasti noin kova hätä mihin joudut kuoleman jälkeen, niin suosittelen vilpittömästi päästämään Jeesuksen sydämeesi. Hätä loppuu siihen paikkaan. "Ken on turva Jumalassa, turvassa on parhaimmassa..."
Kysymys on opetuksesta! Opetuksessa julistetaan tuomiota, esim. välitilasta.
Luterilaisen lapsikasteen jumala- jos vauva ei ole kastettu, niin opetettujen sydän huutaa tuskaa- vauvani on kirkon näköisen jumalan edessä helvetin tulessa.
Siinä ensimmäinen lähtökohta- opille ja opetuksille.
Kuoleman jälkeen, missä olet?
Minulla on kirjoitusten näköala edessäni, sen tiedän. Mutta mitä teille on kerrottu, mihin uskotte!
Jätän Joukon sillätavalla rauhaan, tunsihan vaimoni hänet jo polvihousuissa kulkevana.
Mitä taas jätetty opetus kertoo- sitä voi tarkastella, oppiaksemme kirjoitukset.
- Anonyymi
Kelpo mies lähti ja tilalle on tullut pääosin muslimeja, joiden tapoihin kuuluu monenlaisista synneistä koostuva piip.
https://www.youtube.com/watch?v=2qC42cI--E8
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553763- 322179
- 402074
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171721Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401542Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251482- 791443
- 1381172
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221133Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115