Olemme aikeissa hankkia asunto auton,jolla kiertelisimme aluksi pohjoismaita ja pohjois eurooppaa.Liikkeen myyjä sanoi, että ainut oikea lämmitysmuoto silloin on Alde-vesikeskuslämmitys.
Saisinko kommentteja?
Uuden Alde-auton saisi saksasta 5-12000 euroa edullisemmin,kuin suomesta.Se on kai riskitöntä,jos
auto on uusi ostettaessa,jolloin mittareita ym. ei ole mahdollisesti manipuloitu.Tulisiko uudesta autosta vero ym.seuraamuksia? Onko kokemuksia?
Truma- vai Alde?
14
2027
Vastaukset
- vai Truma
Truma tietenkin. Kokemusta on kahdesta Aldesta. Nyt Truma hoitaa lämmön. Trumassa ei ole vesipumppuongelmia, ei painavia patteristoja, lämmittää nopeaasti, pitää paikat kuivina kosteillakin ilmoilla, huolto helpompi ja nopeampi ja edullisempi. Jos vielä siinä sähkölämmitysmahdollisuus (uusissa on), eipä muuta lämmtykseltä kaipaakaan.
- Alte Pannu
Nii ei Rumassa oo pumppu, vuan puhallin ongelma. Kylä se Alde on ainoo oikea lämmitysmuoto ja vielä pattereilla sekä lattialämmityksellä.
- höh
Makuasia se on. Aldeenkin joutuu lisäämään patteripituutta jälkikäteen reilusti, jos aikoo saada tasaisen lämmön ympäri koppia. Aivan korin valmistajasta riippumatta.
Truma pitää olla C 6000 sarjasta sähkövastuksilla oleva malli, että lämpö riittää varmasti kovillakin pakkasilla. Ilmasuuttimia joutuu näihinkin lisäilemään jälkikäteen. Joskus vielä pitkään linjaan välipuhaltimen.- =4kw
myös.
- ajattelit
ostaa keski-euroopasta, niin kannattaa harkita myös diesel lämmitintä.loppuu se kaasu pullojen vaihtelu ja lämpöä piisaa
- Kokenut
Mulla on kokemusta molemmista. Jos haluat käyttää autoasi kovillakin pakkasilla, niin ainoa kunnon vaihtoehto on keskuslämmitys. Ellet sitten halua jäätyviä vesiputkia ja säiliöitä, jatkuvaa vetoa, pölykeuhkoa ja rutikuivaa ilmaa ym. vitsauksia. Osta vielä lämmönvaihdinkin, niin voit aina ja missä vaan esilämmittää moottorin ilman sähköä.
Jos löydät sinulle sopivan vesilämmitteisen saksalaisen auton, niin yleensä ne on rakennettu jo alunperin paremmin kuin ilmalämmitteiset "kesäautot". Esim. Euralla ja Knausilla on ollut lähinnä integroidulla puolella kunnollisia talviautoja.- lämmitys
Nyt kun Suomessa alkaa asuntoautojen ylipainopunnitukset ensi keväästä alkaen, on varottava kaikkea mahdollista ylipainoa. Kantavuutta voidaan ´säästää´karmimalla kaikki keskuslämmityksen tuomat lisäpainot pois. Alden järjestelmä painaa riippuen auton koosta noin 135 kg enemmän. Tämän verran on ylimääräistä painoa letkujen ja putkistojen lämmpöpattereiden ja nesteiden takia. Sakot ja henkilöauton kortti tuovat aikamoisen lisäkustannuksen joka kerta ylipainokäryn takia.
- Alte Pannu
lämmitys kirjoitti:
Nyt kun Suomessa alkaa asuntoautojen ylipainopunnitukset ensi keväästä alkaen, on varottava kaikkea mahdollista ylipainoa. Kantavuutta voidaan ´säästää´karmimalla kaikki keskuslämmityksen tuomat lisäpainot pois. Alden järjestelmä painaa riippuen auton koosta noin 135 kg enemmän. Tämän verran on ylimääräistä painoa letkujen ja putkistojen lämmpöpattereiden ja nesteiden takia. Sakot ja henkilöauton kortti tuovat aikamoisen lisäkustannuksen joka kerta ylipainokäryn takia.
Jos ostat tehasvalmiin alde-auton niin kyllä se koko varustus on siinä omassa painossa mukana. Ja rekisteröintikatsaktuksesa auto punnitaan niillä varusteilla ko siinä on. Siinä seleviää omapainon ja kokonaispainon ero jonka voi lastina lisätä kyytiin.
Sitäpaihti minulla on molemmat lämmitysmuojot. Autosa Rumatikki ja vaunusa Alde. Kylä se niin o jotta Talavipakkasella se alde on palajon mukavempi tasasempi ja hilijasempi. Alden ja Truman hintaero uutena on vain pari tonttuu jotta ei se sua olla este. - Hahhah!
lämmitys kirjoitti:
Nyt kun Suomessa alkaa asuntoautojen ylipainopunnitukset ensi keväästä alkaen, on varottava kaikkea mahdollista ylipainoa. Kantavuutta voidaan ´säästää´karmimalla kaikki keskuslämmityksen tuomat lisäpainot pois. Alden järjestelmä painaa riippuen auton koosta noin 135 kg enemmän. Tämän verran on ylimääräistä painoa letkujen ja putkistojen lämmpöpattereiden ja nesteiden takia. Sakot ja henkilöauton kortti tuovat aikamoisen lisäkustannuksen joka kerta ylipainokäryn takia.
Hahhhahhhahhahahahhhaaaa! .... 135 kiloo enemmän... hahhhahhahhahhhaaaa!
No niin. Nyt kun olen saanut silmäni kuivatuksi voin kertoa kaikille asiasta kiinnostuneille, että oman Dethleffsini käyttöohjekirjassa sivulla 195 olevassa kappaleessa 16.1 Erikoisvarusteiden painot, mainitaan Trumatic C6000 ilmalämmitysjärjestelmän ja Alde-vesikeskuslämmitysjärjestelmän väliseksi painoeroksi 3 kg! Alde on siis Trumaa tämän verran painavampi.
Vai että 135 kg! Hehhhehhheh..... - kiloa????
Hahhah! kirjoitti:
Hahhhahhhahhahahahhhaaaa! .... 135 kiloo enemmän... hahhhahhahhahhhaaaa!
No niin. Nyt kun olen saanut silmäni kuivatuksi voin kertoa kaikille asiasta kiinnostuneille, että oman Dethleffsini käyttöohjekirjassa sivulla 195 olevassa kappaleessa 16.1 Erikoisvarusteiden painot, mainitaan Trumatic C6000 ilmalämmitysjärjestelmän ja Alde-vesikeskuslämmitysjärjestelmän väliseksi painoeroksi 3 kg! Alde on siis Trumaa tämän verran painavampi.
Vai että 135 kg! Hehhhehhheh.....Siis 135 kg kö? Se on keskikokoisen garavaanarin paino (nesteineen)!
- jaahaa
lämmitys kirjoitti:
Nyt kun Suomessa alkaa asuntoautojen ylipainopunnitukset ensi keväästä alkaen, on varottava kaikkea mahdollista ylipainoa. Kantavuutta voidaan ´säästää´karmimalla kaikki keskuslämmityksen tuomat lisäpainot pois. Alden järjestelmä painaa riippuen auton koosta noin 135 kg enemmän. Tämän verran on ylimääräistä painoa letkujen ja putkistojen lämmpöpattereiden ja nesteiden takia. Sakot ja henkilöauton kortti tuovat aikamoisen lisäkustannuksen joka kerta ylipainokäryn takia.
tässä hyvä esimerkki henkilöstä joka haluaa olla viisaana mukana keskustelussa vaikka ei ymmärrä asiasta yhtään mitään vai että ihan 135kg just joo
- Auto?
lämmitys kirjoitti:
Nyt kun Suomessa alkaa asuntoautojen ylipainopunnitukset ensi keväästä alkaen, on varottava kaikkea mahdollista ylipainoa. Kantavuutta voidaan ´säästää´karmimalla kaikki keskuslämmityksen tuomat lisäpainot pois. Alden järjestelmä painaa riippuen auton koosta noin 135 kg enemmän. Tämän verran on ylimääräistä painoa letkujen ja putkistojen lämmpöpattereiden ja nesteiden takia. Sakot ja henkilöauton kortti tuovat aikamoisen lisäkustannuksen joka kerta ylipainokäryn takia.
Isoko auto lienee kysymyksessä? Luultavasti kuorma-autoksi katsastettu?
- beetro
Auto? kirjoitti:
Isoko auto lienee kysymyksessä? Luultavasti kuorma-autoksi katsastettu?
Kiitos mielipiteistänne lämmityslaitteen suhteen!
Saisinko mielipiteitä myös auton korimallin suhteen?
Integroitu-vai puoli-integroitu? olemme eläkkeelle
jäävä nuorekas pariskunta. - näistä...
beetro kirjoitti:
Kiitos mielipiteistänne lämmityslaitteen suhteen!
Saisinko mielipiteitä myös auton korimallin suhteen?
Integroitu-vai puoli-integroitu? olemme eläkkeelle
jäävä nuorekas pariskunta.on integroitu esim.
http://www.netticaravan.fi/hakuri/details.php?id=32122
esim.http://www.netticaravan.fi/hakuri/details.php?id=30700
joten siitä vain valitsemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265