Jos museo-autot kielletään

niin hallitus kaadetaan

aivan varmasti ja anarkia valtaa koko Suomen!!

13

5058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihertäjä

      Tämä kieltohan on aivan selvä asia, tulee voimaan vuoden sisällä. Anarkiaa tämä ei varmasti aiheuta missää muodossa, luonnotuhoajia joita myös autoharrastajiksi kutsutaan, ei ymmärrä kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen.

      • XXF

        Taidat olla jotenski asiaa tuntematon kun noin epärealististisesti otat kantaa. Museoauto on ajoneuvo joka on hyväksytty sellaiseksi tarkan, normaali liikennekatsastuksen lisäksi, 72 kohtaa sisältävän katsastuksen jälkeen. Ajoneuvolla saa ajaa vain 30 päivää vuodessa. Ajopäivät ovat yleensä kesäaikaan jolloin polttomoottorin päästöt ovat pienimillään. Jos museoautot mitätöidään, niin eiköhän samalla voitais tuhota kaikki muukin museoitu tavara. Kaikki mitä on jäänyt menneiltä sukupolvilta meille. Vai Miten?????


      • mobilisti41
        XXF kirjoitti:

        Taidat olla jotenski asiaa tuntematon kun noin epärealististisesti otat kantaa. Museoauto on ajoneuvo joka on hyväksytty sellaiseksi tarkan, normaali liikennekatsastuksen lisäksi, 72 kohtaa sisältävän katsastuksen jälkeen. Ajoneuvolla saa ajaa vain 30 päivää vuodessa. Ajopäivät ovat yleensä kesäaikaan jolloin polttomoottorin päästöt ovat pienimillään. Jos museoautot mitätöidään, niin eiköhän samalla voitais tuhota kaikki muukin museoitu tavara. Kaikki mitä on jäänyt menneiltä sukupolvilta meille. Vai Miten?????

        Museoauto niin kuin mikä tahansa muukin museoesine on kappale kansallista historiaa, mitä säilytetään tuleville sukupolville nähtäväksi.
        Kun museoauto edustaa osaa tieliikenteestä, on luonnollista että sellaista saa hieman ulkoiluttaa yleisilläkin teillä, ja näin ilahaduttaa paitsi kuskia myös muita tiellä kulkijoita.


      • "Vihertäjä",

        ole ollenkaan mikään vihertäjä, Hänen aikaisenmista viesteistään päätellen Hän on luonnontuhooja nro:1 ja muutoinkin vanhempiensa kustannuksella elelevä ja kirjoitteleva kakara.


      • Mini -64
        mobilisti41 kirjoitti:

        Museoauto niin kuin mikä tahansa muukin museoesine on kappale kansallista historiaa, mitä säilytetään tuleville sukupolville nähtäväksi.
        Kun museoauto edustaa osaa tieliikenteestä, on luonnollista että sellaista saa hieman ulkoiluttaa yleisilläkin teillä, ja näin ilahaduttaa paitsi kuskia myös muita tiellä kulkijoita.

        Tapaan joskus, kutsusta, käydä näyttäytymässä Minillä, Jawalla, loota Kadetilla tai Soliferilla. Kesätapahtumissa tms. tilaisuuksissa ja huomannut miten paljon muistoja nuo mainiot vehkeet ihmisissä tuovat mieleen. Minillä liikkuessa olen kuullut mm.
        -Meillä on joskus ollut tollanen, mut valkone...
        -Mä olen joskus muinoin ajanu tommosen mettään, mutten loukannu.
        -Mä olen joskus 60-luvulla ajanut kilpaa tollasella.
        Näitähän riittää. Yksi tyylikäs iäkkäämpi rouva kertoi , että hänen ensimmäinen autonsa v. 62 oli "just tuollainen punainen Mini", pyyteli koeajoa, mutta ei päästy alueelta ulos. Paras oli yhdessä rompetapahtumassa, kun olin Jawalla liikkeellä täydessä tämmingissä tuliterät kumiterät jalassa. Muuan vanhempi mies tuli siihen ja ryhtyi juttusille. Aloitti, kuten tapana on,. Muistan joskus -6o luvun alussa, kun... No se tarina oli sellainen, että hän nuorena oli töissä Porvoossa ja lähti sitten, ihan samanlaisella 250 Jawalla, Turkuun tyttöä riiaamaan pikkukengät jalassa. Matkalla yllätti sade ja kengät kastuivat, niin hän osti kumiteräsaappaat. Kengät laitettiin laatikkoon ja senaikaisella paperinarulla kiinni. Sade jatkui ja Turkuun päästyään ei kenkälaatikosta eikä paperinaruista ollut enää jälkeäkään kengät piti ripustaa nauhoista kaulaan roikkumaan. Senaikaiset pula-ajat paperinarut...
        Hauskoja tarinoita kuulee.


      • MMJKLMS
        Mini -64 kirjoitti:

        Tapaan joskus, kutsusta, käydä näyttäytymässä Minillä, Jawalla, loota Kadetilla tai Soliferilla. Kesätapahtumissa tms. tilaisuuksissa ja huomannut miten paljon muistoja nuo mainiot vehkeet ihmisissä tuovat mieleen. Minillä liikkuessa olen kuullut mm.
        -Meillä on joskus ollut tollanen, mut valkone...
        -Mä olen joskus muinoin ajanu tommosen mettään, mutten loukannu.
        -Mä olen joskus 60-luvulla ajanut kilpaa tollasella.
        Näitähän riittää. Yksi tyylikäs iäkkäämpi rouva kertoi , että hänen ensimmäinen autonsa v. 62 oli "just tuollainen punainen Mini", pyyteli koeajoa, mutta ei päästy alueelta ulos. Paras oli yhdessä rompetapahtumassa, kun olin Jawalla liikkeellä täydessä tämmingissä tuliterät kumiterät jalassa. Muuan vanhempi mies tuli siihen ja ryhtyi juttusille. Aloitti, kuten tapana on,. Muistan joskus -6o luvun alussa, kun... No se tarina oli sellainen, että hän nuorena oli töissä Porvoossa ja lähti sitten, ihan samanlaisella 250 Jawalla, Turkuun tyttöä riiaamaan pikkukengät jalassa. Matkalla yllätti sade ja kengät kastuivat, niin hän osti kumiteräsaappaat. Kengät laitettiin laatikkoon ja senaikaisella paperinarulla kiinni. Sade jatkui ja Turkuun päästyään ei kenkälaatikosta eikä paperinaruista ollut enää jälkeäkään kengät piti ripustaa nauhoista kaulaan roikkumaan. Senaikaiset pula-ajat paperinarut...
        Hauskoja tarinoita kuulee.

        OLISI UPEAA JOS OIS JOSKUS KORTTI JA EKA AUTO AMAZON JOKA SITTEN VAIHTUISI 220 SE MERSUUN JOLLA SITTEN KULJETETTAISI TYTTÖJÄ JA TYTÖT KIKATTELISIVAT TAKAPENKILLÄ JA SITTEN AMAZON.96.REKORD.125.AMAZON.220.250 JA SITTEN 220 SE MERSULLA KÄYTÄISIIN JOPA RUISROCKISSA JA PROVINSSIROCKISSA JA RMJIISSÄ JA SITTEN VIELÄ KAIVOPUISTOSSA


    • uuden

      ns. ekologisen auton valmistus on aiheuttanut 24 vuoden päästöt kun tulee tehtaasta ulos,että se siitä, hurskastelijat,,,

      • Tämä niin usein mielellään "unohdetaan". Lisäksi öljyä ne käyttää nykyisetkin koneet. Ja nykyisillä bensoilla vanhatkin moottorit saastuttaa taatusti vähemmän kuin 1970-luvun karstabensoilla. Ei siis pelkkä tekniikka ratkaise, vaan myös polttoaineen ominaisuudet.


    • Pelle Peloton

      Eihän siinä ole mitään järkeä, harva niillä edes viitsii ajella montaakaan päivää vuodessa, käytännössä ne museovehkeet seisoo tallissa tai jossain museossa. Otetaan käyttöön muutamaksi kesä päiväksi tyttären häihin taikka kerho tapaamiseen.
      Jollain T-Fordilla nyky likenteessä... saa olla oma pakoputki huurteessa liikennevaloissa, että mihin suuntaa se lähtee, jos väkisin joutuu liikennevaloihin.
      Tää on vissiin taas jonkun taliaivon aivotuksia koko juttu, saasteetko tässä jutussa on mukana, millä taas hööpötetään???

      Entäs muut vanhat härvilät, vanha lentokone ruiskii öljyt pitkin taivaita, joskus potkurinkin (akseli katkes...), huhhuh!

    • niin....

      se johtuu siitä, että museoauto-statuksen väärinkäyttö on lisääntynyt räjähdyksenomaisesti 70-80 lukuisten autojen museokatsastusmahdollisuuden ja täysin olemattoman valvonnan takia. Museoautoksi jo kelpaavia autojahan löytyy vanhojen ukkojen autotalleista läjäpäin - puhaltaa vain pölyt pois ja katsastukseen. Sen jälkeen normaalina käyttöautona halpoja kilometrejä - ei paina katsastukset eikä vakuutukset tai käyttömaksut.

      • Piippari

        Naapurisi ukolla on museoautoja ja sekös pistääkin vetuttamaan, eikä edes maksa käyttömaksuja niistä.. Kyttäät verhon takaa ja pistät ylös vihkoon, koska se käynnistää moottorin. Noin se menee..


      • sfslkfjlsjf
        Piippari kirjoitti:

        Naapurisi ukolla on museoautoja ja sekös pistääkin vetuttamaan, eikä edes maksa käyttömaksuja niistä.. Kyttäät verhon takaa ja pistät ylös vihkoon, koska se käynnistää moottorin. Noin se menee..

        ja naapurin ukon toilailuista kärsii kohta kaikki museoautoilija !


      • Mini-64

        Aken tiedotteessa 2006 oli muutamia lukuja. Museoajoneuvoja oli rekisterissä 21900 kpl, joista 58% henkilöautoja loput moottoripyöriä ja mopoja ja muita. Museoajoneuvojen keski-ikä on (oli)42,4 vuotta. Moottoriajoneuvoja oli silloin n.2,3 miljoonaa, eli joka 2000:s moottoriajoneuvo on museoauto (0,5 promillea). Onko sillä mitään merkitystä, jos joku naapurin pappa ajelee -72 mallisella mersullaan ilmatteeks. Häh. Luvatonta se kyllä on, mutta täysin merkityksetöntä. Oletetaan, että joka 10:s Ma:n omistaja ajaisi luvatta se tarkoittaisi n. 1000 autoa liikenteessä. Väitän, että muuten laittomia siviiliautoja on liikenteessä moninkertainen määrä. Uskaltaisin väittää, että polttoöljyllä kulkevia dieseleitä on enemmän. Olen noiden museovärkkien kanssa pelannut vuosia, tunnen monta M-ajoneuvoharrastajaa, mutta en tunne tai edes tiedä yhtään luvatta ajajaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe