jeesuksen seuraamisesta

luuk.9:23-27

Jeesus sanoi kaikille:"jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka sen minun tähteni kadottaa, on sen pelastava.
mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä tuhoon ja turmioon?
Joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä on ihmisen Poika häpeävä, kun hän tulee kunniassaan, Isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa.
Totisesti: tässä joukossa on muutamia jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Jumalan valtakunnan."
Viimeksi kirjoitin tänne nettiin kohdan Jumalan valtakunnasta joka Raamatun mukaan ilmenee voimana.
Luukkaan evankeliumissa on myös kohtia Jumalan valtakunnasta.
Siellä lukee myös:"Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset uskoivat ja on liikuttavaa lukea tämä kohta:"Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla."

7

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuloSipi

      Ylistys herralle!

      • sinulla on sivullasi samanlaisia kuin pojallani.


      • SuloSipi
        auroraboreallis kirjoitti:

        sinulla on sivullasi samanlaisia kuin pojallani.

        En sitten tiedä mitä tarkoitat, mutta en oo oikein vieläkään toipunut eron suuresta ahdingosta :(

        En voi lakata syyttelemästä itteäni ja on vaan niin paha olla. Kuumekkin nousee ja laskee päivittäin

        Mikäs poikaas vaivaa ?


      • SuloSipi kirjoitti:

        En sitten tiedä mitä tarkoitat, mutta en oo oikein vieläkään toipunut eron suuresta ahdingosta :(

        En voi lakata syyttelemästä itteäni ja on vaan niin paha olla. Kuumekkin nousee ja laskee päivittäin

        Mikäs poikaas vaivaa ?

        ei häntä mikään vaivaa.
        sulla on sivullasi samanlaisia pelejä kuin mitä hän on tottunut pelamaan.


    • mitään.

      Raamatusta ei löydy ainoatakaan Jeesuksen kirjoittamaa kirjaa. Kaikki Jeesuksen sanomiset ovat toisen käden tietoa, siis muitten ihmisten kirjoittamia.

      • larkkinen

        koskaan nähnyt Jeesusta.Aikalaisia taisi olla joku evankeliumin kirjoittaja,loput kirjoittajista taisi tehdä omansa,toisten muistiinpanojen ja perimätiedon kautta.


    • larkkinen

      siinäpä tulkittavaa, mitä nämä käytännössä sitten kaikki tarkoittaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe