luuk.9:23-27
Jeesus sanoi kaikille:"jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka sen minun tähteni kadottaa, on sen pelastava.
mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä tuhoon ja turmioon?
Joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä on ihmisen Poika häpeävä, kun hän tulee kunniassaan, Isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa.
Totisesti: tässä joukossa on muutamia jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Jumalan valtakunnan."
Viimeksi kirjoitin tänne nettiin kohdan Jumalan valtakunnasta joka Raamatun mukaan ilmenee voimana.
Luukkaan evankeliumissa on myös kohtia Jumalan valtakunnasta.
Siellä lukee myös:"Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset uskoivat ja on liikuttavaa lukea tämä kohta:"Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla."
jeesuksen seuraamisesta
7
266
Vastaukset
- SuloSipi
Ylistys herralle!
- SuloSipi
auroraboreallis kirjoitti:
sinulla on sivullasi samanlaisia kuin pojallani.
En sitten tiedä mitä tarkoitat, mutta en oo oikein vieläkään toipunut eron suuresta ahdingosta :(
En voi lakata syyttelemästä itteäni ja on vaan niin paha olla. Kuumekkin nousee ja laskee päivittäin
Mikäs poikaas vaivaa ? SuloSipi kirjoitti:
En sitten tiedä mitä tarkoitat, mutta en oo oikein vieläkään toipunut eron suuresta ahdingosta :(
En voi lakata syyttelemästä itteäni ja on vaan niin paha olla. Kuumekkin nousee ja laskee päivittäin
Mikäs poikaas vaivaa ?ei häntä mikään vaivaa.
sulla on sivullasi samanlaisia pelejä kuin mitä hän on tottunut pelamaan.
- mitään.
Raamatusta ei löydy ainoatakaan Jeesuksen kirjoittamaa kirjaa. Kaikki Jeesuksen sanomiset ovat toisen käden tietoa, siis muitten ihmisten kirjoittamia.
- larkkinen
koskaan nähnyt Jeesusta.Aikalaisia taisi olla joku evankeliumin kirjoittaja,loput kirjoittajista taisi tehdä omansa,toisten muistiinpanojen ja perimätiedon kautta.
- larkkinen
siinäpä tulkittavaa, mitä nämä käytännössä sitten kaikki tarkoittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1179931Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki775012Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694822Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.73290Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j142497Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1071730Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.551530- 471526
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591444Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?661382