KariHenrik väitti, että kiellän Jeesuksen opetuksen ahtaasta portista.
En kiellä!
Eri asia on, mitä avaralla ja ahtaalla portilla tarkoitetaan (Matt. 7:13-14).
Jeesus puhuu Vuorisaarnassaan kahdesta portista.
Vuorisaarnan lopussa, jossa Hän näistä puhuu, Jeesus johtaa ihmiset iäisyyden eteen.
Vuorisaarnassaan Jeesus paljastaa ihmisen läpikotaisen pahuuden.
Jeesus osoittaa meille, että meidän on inhimillisesti mahdotonta täyttää Jumalan lakia.
Ahtaasta portista sisään meneminen (Matt. 7:13-14) ei onnistu omin avuin; Ahtaasta portista ei mahdu sisään syntitaakkamme.
Emme voi itse itseämme pelastaa.
Tarvitsemme Jeesusta, joka "itse KANTOI meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle;..." (1. Piet. 2:24).
"Varma on tämä sana ja kaikinpuolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan."
Sinä, joka vielä olet syntikuormien taakoittama, käy Jumalan eteen ja tunnusta hänelle syntisi. Älä pakene Häntä.
”Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. (Snl.28:13). Kristuksen tähden Jumala antaa ne sinulle anteeksi.
Näin Sana vakuuttaa.
--
"Ahtaan portin saarna" on käynyt harvinaiseksi; parannusaarnoja harvoin kuulee kirkoissamme.
Ihmiset eivät tahdo tehdä parannusta synneistään.
Puollustelemme itseämme ja syntejämme kuka milläkin tavalla.
Vuorisaarna ja ahdas portti (Matt. 7:13,14)
17
482
Vastaukset
- jpp3
...kirkoista on saarnoissa se suola ja leipä aika pitkälle käsittääkseni, tarkoitan parannuksen saarnaa, kadonnut. Mutta ahtaasta portista olen päässyt samaan käsitykseen kuin sinäkin. Itse asiassa itse yritin päästä Taivasten Valtakuntaan rosvon tavoin, eräänlaisena fariseuksena. Päässäni ymmärsin kevytmielisesti evankeliumin ja luulin olevani siinä täysin oppinut. Laki olikin mieluisampaa.
Mutta Jeesuksen nostettua lain hengelliselle ulottuvuudelle, alkoi saviastia murtua. Täysin murtuneena 'ryömin' armoa Jeesukselta anomaan. Ja silloin kelpasi 'muruset penikalle'. Muistan aina sen hetken kotona, kun Pyhä Henki johdatti etsimään armoa Rooalaiskirjeestä. Monta kertaa kahlasin sen läpi, kunnes Room.4:5 kohdalla Pyhä Henki kirkasti evankeliumin. Jeesus itse on se ahdas portti. En sano, että saman kaavan mukaan on juuri se oikea tapa tulla uskoon. Minun tarinani on tämä. Voisin jatkaa tästä eteenpäinkin kirjoitustani, mutta se ei kuulu tähän asiayhteyteen. - Onko Tapion
oppi taas muuttunut,kun hän kirjoittaa:
"Sinä, joka vielä olet syntikuormien taakoittama, käy Jumalan eteen ja tunnusta hänelle syntisi. Älä pakene Häntä.
”Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. (Snl.28:13). Kristuksen tähden Jumala antaa ne sinulle anteeksi.
Näin Sana vakuuttaa."..
Täytyykö ihmisen sittenkin itse tehdä jotain?
Eikö se kasteen armo riitäkkään?
Eikö kaste poistakkaan syntejä, kun ensin pitää
käydä Jumalan eteen ja tunnustaa syntinä?"Pekka": "Täytyykö ihmisen sittenkin itse tehdä jotain?
Eikö se kasteen armo riitäkkään?
Eikö kaste poistakkaan syntejä, kun ensin pitää
käydä Jumalan eteen ja tunnustaa syntinsä"?
---
Onko kaste sinulle "Pekka" (tai kuka lienetkään) vain vettä ja lainteko?
Mihin kaste velvoittaa? Lue Room. 6:1-14!- ennen vai
Tapio522 kirjoitti:
"Pekka": "Täytyykö ihmisen sittenkin itse tehdä jotain?
Eikö se kasteen armo riitäkkään?
Eikö kaste poistakkaan syntejä, kun ensin pitää
käydä Jumalan eteen ja tunnustaa syntinsä"?
---
Onko kaste sinulle "Pekka" (tai kuka lienetkään) vain vettä ja lainteko?
Mihin kaste velvoittaa? Lue Room. 6:1-14!jälkeen syntien tunnustamisen ja Jumalan luo mene-
misen?
Siis kaste onkin velvollisuus? ennen vai kirjoitti:
jälkeen syntien tunnustamisen ja Jumalan luo mene-
misen?
Siis kaste onkin velvollisuus?Ef. 4:22-24
-
4:22...teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
4:24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
--
Paavali kehoittaa Efeson kristittyjä päivittäiseen uudistumiseen (23). Se merkitsee vanhan ihmisen pois riisumista ja uuteen pukeutumista (24).
Kaikki, jotka oli Kristukseen kastettu, olivat Kristuksen päällensä pukeneet (Gal. 3:27).
Me olemme Kristukseen kiinnitettyjä kasteen kautta. Kaikki kastetut ovat pukeutuneet Kristukseen.
Kristus sanoo: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
Tämä merkitsee sitä, että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt. 22:16).
Synti jää kuitenkin olemaan. Se on todellisesti ihmisluonnossa vielä jäljellä (Kuten Paavali sanoo Room. 7. luvussa).
Läpi koko elämän tarvitsemme jalkojen pesua.
Sallinet, että lainaan Lutheria:
"Uskon kautta siis meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä, ja tämän tähden meidät arvataan puhtaiksi. Kuitenkaan emme omassa itsessämme hetikään tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta; se kuitenkin varmasti annetaan anteeksi eikä sitä viaksemme lueta, mikäli pysymme uskossa ja perkaamme pois jäljelläolevaa saastaisuutta" (Luther).
Pukekaamme siis päivittäin päällemme uusi ihminen, joka on Jumalan mukaan luotu totuuden vahurskauteen ja pyhyyteen (24).- teroitat vauvoille
Tapio522 kirjoitti:
Ef. 4:22-24
-
4:22...teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
4:24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
--
Paavali kehoittaa Efeson kristittyjä päivittäiseen uudistumiseen (23). Se merkitsee vanhan ihmisen pois riisumista ja uuteen pukeutumista (24).
Kaikki, jotka oli Kristukseen kastettu, olivat Kristuksen päällensä pukeneet (Gal. 3:27).
Me olemme Kristukseen kiinnitettyjä kasteen kautta. Kaikki kastetut ovat pukeutuneet Kristukseen.
Kristus sanoo: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
Tämä merkitsee sitä, että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt. 22:16).
Synti jää kuitenkin olemaan. Se on todellisesti ihmisluonnossa vielä jäljellä (Kuten Paavali sanoo Room. 7. luvussa).
Läpi koko elämän tarvitsemme jalkojen pesua.
Sallinet, että lainaan Lutheria:
"Uskon kautta siis meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä, ja tämän tähden meidät arvataan puhtaiksi. Kuitenkaan emme omassa itsessämme hetikään tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta; se kuitenkin varmasti annetaan anteeksi eikä sitä viaksemme lueta, mikäli pysymme uskossa ja perkaamme pois jäljelläolevaa saastaisuutta" (Luther).
Pukekaamme siis päivittäin päällemme uusi ihminen, joka on Jumalan mukaan luotu totuuden vahurskauteen ja pyhyyteen (24).kasteen valvoitteita.
Vauvojen on pantava pois vanha ihminen, jossa he
vaelsivat ennen (tarkoittaako tuo kohdussa olemista?).
Tarkoittaako tuo, että on päivittäin mentävä kasteelle:
"Pukekaamme siis päivittäin päällemme uusi ihminen, joka on Jumalan mukaan luotu totuuden vahurskauteen ja pyhyyteen (24)." teroitat vauvoille kirjoitti:
kasteen valvoitteita.
Vauvojen on pantava pois vanha ihminen, jossa he
vaelsivat ennen (tarkoittaako tuo kohdussa olemista?).
Tarkoittaako tuo, että on päivittäin mentävä kasteelle:
"Pukekaamme siis päivittäin päällemme uusi ihminen, joka on Jumalan mukaan luotu totuuden vahurskauteen ja pyhyyteen (24)."PIENI LAPSI JA USKO
Aivan pieni lapsi on vuorovaikutussuhteessa ympäristönsä kanssa. Lapsen elämän tietoinen osa kasvaa ja muovautuu alkuaikojen vaikutteiden mukaan.
Tästä ymmärrämme, miten vastuullista pikkulasten käsittely on. Lapsi saa jo varhain oikkuja ja päähänpistoja. Näin hänessä tulee esiin synnin turmelema luonne.
"Se, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, ei pääse sinne sisälle",( Mark.10:13-15). Jumala asettaa meille näin lapsen esikuvaksi uskosta ja luottamuksesta Jumalaan.
Samoin lapsi on luottavainen ympäristöään ja muita ihmisiä kohtaan.
Tästä kertoo hyvän esimerkin tunnettu norjalainen kirjailija O. HALLESBY kirjassaan "Uskonelämän salaisuuksia".
"Eräänä päivänä kotiimme tuli kerjäläinen, joka näytti niin iljettävältä ja luotaantyöntävältä, että hän oli melkeinpä pelottava. Mutta pieni lapsemme meni heti hänen luokseen, kiipesi hänen syliinsä ja kietoi kätensä hänen kaulalleen.
Lapsi voi voittaa esteitä, joita me emme kykene voittamaan". Meillä olisi tässä asiassa heiltä paljon opittavaa.
Aikuisina meidän tulisi auttaa lasta taistelemaan niitä pieni ja suuria kiusauksia vastaan, joita hän kohtaa.
Lapsella ei ole kykyä nähdä selvästi todellista syntiä, sydämen sisäistä syntiä.
Meidän tulisikin aloittaa selvimmistä ulkonaisista asioista, kuten toisen ihmisen lyöminen kiivastuksissa. Meidän on osoitettava, että tämä on väärin.
Lapsen kasvaessa meidän tulisi koettaa kääntää hänen katseensa sisäisiin synteihin kuten viha, kiivaus, pahansuopaisuus ym. Meidän on autettava lasta rukoilemaan Jumalalta anteeksiantamusta, kun hän tuntee tehneensä väärin ja että myös Jeesus murehtii siitä.
Katumus ja synnin tunnustaminen on ainut tie rauhaan ja onneen!- kauniisti, mutta
Tapio522 kirjoitti:
PIENI LAPSI JA USKO
Aivan pieni lapsi on vuorovaikutussuhteessa ympäristönsä kanssa. Lapsen elämän tietoinen osa kasvaa ja muovautuu alkuaikojen vaikutteiden mukaan.
Tästä ymmärrämme, miten vastuullista pikkulasten käsittely on. Lapsi saa jo varhain oikkuja ja päähänpistoja. Näin hänessä tulee esiin synnin turmelema luonne.
"Se, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, ei pääse sinne sisälle",( Mark.10:13-15). Jumala asettaa meille näin lapsen esikuvaksi uskosta ja luottamuksesta Jumalaan.
Samoin lapsi on luottavainen ympäristöään ja muita ihmisiä kohtaan.
Tästä kertoo hyvän esimerkin tunnettu norjalainen kirjailija O. HALLESBY kirjassaan "Uskonelämän salaisuuksia".
"Eräänä päivänä kotiimme tuli kerjäläinen, joka näytti niin iljettävältä ja luotaantyöntävältä, että hän oli melkeinpä pelottava. Mutta pieni lapsemme meni heti hänen luokseen, kiipesi hänen syliinsä ja kietoi kätensä hänen kaulalleen.
Lapsi voi voittaa esteitä, joita me emme kykene voittamaan". Meillä olisi tässä asiassa heiltä paljon opittavaa.
Aikuisina meidän tulisi auttaa lasta taistelemaan niitä pieni ja suuria kiusauksia vastaan, joita hän kohtaa.
Lapsella ei ole kykyä nähdä selvästi todellista syntiä, sydämen sisäistä syntiä.
Meidän tulisikin aloittaa selvimmistä ulkonaisista asioista, kuten toisen ihmisen lyöminen kiivastuksissa. Meidän on osoitettava, että tämä on väärin.
Lapsen kasvaessa meidän tulisi koettaa kääntää hänen katseensa sisäisiin synteihin kuten viha, kiivaus, pahansuopaisuus ym. Meidän on autettava lasta rukoilemaan Jumalalta anteeksiantamusta, kun hän tuntee tehneensä väärin ja että myös Jeesus murehtii siitä.
Katumus ja synnin tunnustaminen on ainut tie rauhaan ja onneen!miksi he ovat mielestäsi syntisiä, jotka tarvit-
sevat kastetta? kauniisti, mutta kirjoitti:
miksi he ovat mielestäsi syntisiä, jotka tarvit-
sevat kastetta?Voiko "lihasta syntynyt" lapsi olla synnitön (Joh. 3:6)?
- kinastelemme
kauniisti, mutta kirjoitti:
miksi he ovat mielestäsi syntisiä, jotka tarvit-
sevat kastetta?Kaste on suoja lapselle,
kun se ei itse pysty suojautumaan pahoilta hengiltä.
Sekä myös otetaan samaan hengelliseen seurakuntaan, toivottavasti missä vanhemmatkin on. - jarip
kinastelemme kirjoitti:
Kaste on suoja lapselle,
kun se ei itse pysty suojautumaan pahoilta hengiltä.
Sekä myös otetaan samaan hengelliseen seurakuntaan, toivottavasti missä vanhemmatkin on.lasta ilman kastetta.
- vastasyntyneeltä.
jarip kirjoitti:
lasta ilman kastetta.
Kun menet Jumalan eteen, sinulla on oltava tietty merkki.
????
Kun lapsi syntyy sillä ei ole sitä merkkiä. - olla pitää.
jarip kirjoitti:
lasta ilman kastetta.
Jumalan eteen ei voi tulla ilman kyseistä merkkiä.
Kun menee Jumalan eteen ilman Jeesuksen leimaa, Jumala tappaa. - kirjoituksia,
jarip kirjoitti:
lasta ilman kastetta.
Ette ymmärrä kirjoituksia, niin eksytte.
Luottakaa Jeesukseen,
älkää menkö Jumalan kasvojen eteen.
Ymmärtäkää kirjoituksista,historiasta,
kun ette minua usko,
Raamattu on sitä varten että luette ja tulette tuntemaan Herran tiet pelastukseen. - ole kuullut
olla pitää. kirjoitti:
Jumalan eteen ei voi tulla ilman kyseistä merkkiä.
Kun menee Jumalan eteen ilman Jeesuksen leimaa, Jumala tappaa.yhtään tapausta, että Jumala olisi tappanut kasta-
mattoman!
On sulla julma jumala. - Herran lahja.
Tapio522 kirjoitti:
Voiko "lihasta syntynyt" lapsi olla synnitön (Joh. 3:6)?
Antaako Jumala syntiä lahjaksi?
- kautta
ole kuullut kirjoitti:
yhtään tapausta, että Jumala olisi tappanut kasta-
mattoman!
On sulla julma jumala.Et tunne Jumalaa.
Jeesuksen kautta löydät armon Jumalan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433494Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4312921Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan222791Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831857- 871487
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541370- 911136
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721113- 991096
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.31920