Uskis ja Lähi-itä?

poikalapsi

Israel ja Palestiina suunnittelevat rauhan solmimista. Miten on: kuuluuko kunnon uskiksen nyt vastustaa rauhaa, koska rauha Lähi-idässä on Raamatun kirjoitusten kanssa ristiriidassa?

14

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Eläkää kaikkien

kanssa rauhassa..."

Mitä tulee Raamatun ennustukseen valerauhasta, niin sekin tulee ajallaan.

Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 5

1. Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
      2. sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
      3. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon

• Matteuksen evankeliumi:
      5:9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

Kuten esimerkiksi arkkipiispa Paarma ja saarnaaja Leo Meller ovat todenneet, kristityn tulee tukea kaikkia rauhanpyrkimyksia Lähi-idässä. Jo yksistään lähetystyön sujuminen vaatii tätä.

• todé

rukoilen rauhaa Jerusalemille.

Rauhanruhtinas tuo kyllä aikanaan rauhan MYÖS Isreliin. Malta vielä hetkinen!

Hoosiannaaaa Daavidin Poikaaa, kii-i-te-etty-yy ol-koo-oon Hän...jees.

• kuokka

mehän pelkäämme sitä niin, että parempi olisi sotia vaan rauhassa.

• todé

Kun suhtaudumme Israeliin ja juutalaisiin, kuten Raamattu kehoittaa, minkäänlaista väärää rauhaa emme haikaile.

• todé kirjoitti:

Kun suhtaudumme Israeliin ja juutalaisiin, kuten Raamattu kehoittaa, minkäänlaista väärää rauhaa emme haikaile.

;o)

• ällikkä
        todé kirjoitti:

mihin.Kysymys on siitä miten te tulkitsette raamattua? Minä en esim.pidä israelia kovin mallimaana tässä suhteessa,pidän esimerkiksi pohjoismaita paljon enemmän raamatun neuvoja ja rauhaa rakastavanpina maina kuten myös vapaudessa ja ihmisarvoissa,vaikka pohjoismaat ei täydellisiä olekkaan niin näkeehän sen jos ottaa järjen päähän ja katsoo mitä maailmalla tapahtuu.

• todé
        ällikkä kirjoitti:

mihin.Kysymys on siitä miten te tulkitsette raamattua? Minä en esim.pidä israelia kovin mallimaana tässä suhteessa,pidän esimerkiksi pohjoismaita paljon enemmän raamatun neuvoja ja rauhaa rakastavanpina maina kuten myös vapaudessa ja ihmisarvoissa,vaikka pohjoismaat ei täydellisiä olekkaan niin näkeehän sen jos ottaa järjen päähän ja katsoo mitä maailmalla tapahtuu.

ei kysymyksessä olekaan Israelin mallivaltiona pitäminen. Ei Raamattukaan sellaisesta puhu, vaan antaa ymmärtää, kuinka "poispoikenneita" juutalaisetkin ovat ihan kaikkine touhuineen.

Jostakin syystä Jumala kuitenkin syntyi ihmiseksi juutalaisen kansan pariin. Siitä koko sotkusoppa Lähi-Idässä.

• "Kun he sanovat

rauha,rauha, ei hätää mitään, silloin yllättää heidät turmio."

• ...ei hätiä mitiä...

:oD

• poikalapsi

Täällä on aiemmin esitetty runsain mitoin käsityksiä, että kunnon hellari on Israelin valtion ja sen terrorismin puolella ja varmasti Palestiinaa vastaan. On mukava huomata, että RAUHA on sentään aika monille olennaisempi kuin Raamatun Israelin ja militantin nyky-Israelin rinnastaminen suoraan - mitä Israel-illat tosin ovat pullollaan puolueellisine informaatioineen.

Palstan militantit kellokkaat eivät ole kanta ottaneet. Jospa järki on viimein voittanut sotainnon.

• mutta...

Jos ei usko rauhaan lähi-idässä, niin se ei tarkoita sitä että vastustaa rauhaa.
        Itse en usko rauhaan Israelin ja palestiinalaisten välillä, vaikka sitä toivonkin.

Olen useasti käynyt Isralissa sekä muutamassa arabimaassa, ja voin kertoa sinulle rehellisesti, että Israel EI OLE terroristivaltio.
        Minusta on loukkaavaa kirjoittelusi terroristivaltiosta ja israelin "sotainnosta"
        Eikö olisi parempi olla ottamatta liikaa kantaa asioihin joista ei tiedä riittävästi?

• öllikkä
        mutta... kirjoitti:

Jos ei usko rauhaan lähi-idässä, niin se ei tarkoita sitä että vastustaa rauhaa.
        Itse en usko rauhaan Israelin ja palestiinalaisten välillä, vaikka sitä toivonkin.

Olen useasti käynyt Isralissa sekä muutamassa arabimaassa, ja voin kertoa sinulle rehellisesti, että Israel EI OLE terroristivaltio.
        Minusta on loukkaavaa kirjoittelusi terroristivaltiosta ja israelin "sotainnosta"
        Eikö olisi parempi olla ottamatta liikaa kantaa asioihin joista ei tiedä riittävästi?

mitä Israel touhusi Libanonissa viimevuonna.Siellä sai pommeja niskaansa niin kristityt kuin arabit ja muslimit.Tosin sen myönsi osa Israelilaisita poliitiikoista että homma ei mennyt kuten olisi pitänyt.Eikä tarvitse olla kuin ihan tavallinen maalaisjärki kun huomaa mikä on oikein ja mikä väärin,siihen ei mutkikkaita poliittisia tai uskonnollisia puheita tarvita eikä selittelyjä vaan rehellistä arviointikykyä.

• on uskovaisia

piirejä, jotka ovat kovasti pahoillaan (lievä sanonta), jos rauha tulee Palestiinaan. Tosin riski rauhan tuloon on häviävän pieni.

"Herran päivää" on odotettu 2000v ja saadaan odottaa toiset 2kv, jollei jotkut hihhulit saa jouokkotuhoaseita käsiinsä, jä vähän auta profetiaa.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2682
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      338
      2397
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2094
    4. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      47
      1766
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1675
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1559
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      43
      1429
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1409
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1355
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1146
    Aihe