Iveco

ei käynnisty

Tietääkö joku missä vika kun iveco ei lähde käyntiin?naftaa se saa joten poltoainetta tulee?
viittais varmaan johonkin sähkövikaan.
pakuun on vaihettu uusi akku ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin.
vuosimalli on-94.onko kellään ollut vastaavaa vikaa?
ja löytyykö netistä mitään iveco sivuja tai vastaavaa.
tv,naapurin iveco

8

3944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokivasara

      kerran moottori saa polttoainetta, niin eikös dieselmoottori silloin lähde käymään edellyttäen että saa myös ilmaa ja kone pyörii ympäri riittävän nopeasti.vika kyllä vaikuttais siltä että ei saa polttoainetta.

    • sammutin

      sähköllä? mersussa alipaineella. eli sammutin hirttänyt päälle??

      • Syöttöpumpun takana solenoidi.
        Solenoidi kun saa virtaa niin se päästää polttoainetta eteenpäin.
        Solenoidin naksahduksen kuulee kun pistää pään lähelle pumppua ja toinen kääntää virran päälle.
        Solenoidin päähän tulee yksi vaaleanpunainen johto.


    • lähti

      Joskus sammuttimen johto irti sitä startattiin ja vedeltiin käyntiin kilometritolkulla. Sitten mentiin Dieselhuoltoon ja huoltomies tökkäsi johdon kiinni ja sanoi että kokeilehan nyt ja AVOT taas mentiin oli tosin vähän vanhempi malli.

    • Juxu

      Käyttöohjekirja neuvoo palauttamaan polttoaineen "hätäkatkaisimen".. On konehuoneessa. Kirja käteen, ja katso siitä

      • 94 mallissa ei ole polttoaineen hätäkatkaisinta, tai saattaa olla jos kyseessä on linja-auto varustus.


    • ileJ61

      Minulla oli polttoaineen tulon esteenä piuha joka meni pumpulle ja oli ottanu runkoon ja polttanu sulakkeen niin etä aiemmin esille tullu solenoidi ei olllu ns. päällä ja ei saanu naftaa koneelle asti. Nyt minulla onkin startti vaiennut. ja olen ottanut kummatkin pultit irti.. pitäisi startin irrota vaan ei irtoa.. >Onko jossakin vielä yksi pultti piilossa, mitä en löytänyt. ja jos on niin missä päin

      • Anonyymi

        Vaikka vanha ketju onkin….startti 3 kpl kiinni ja on ihan veemäisen ahdas….
        Iveco ei käynnisty mullakaan jos seissyt useamnan päivän. Käsipumpulla (joka siinä syöttöpumpun päällä) vaan pumppailla… että imee polttoaineen putkistoon ja lähtee heti tulille
        Vm:-95……


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe