Nyt kepulaisten on syytä painaa mieleensä puolueensa puheenjohtajan pääministeri Vanhasen ilosanoma. Vanhasen mukaan ministeri Anttilan neuvottelema sopimus on erittäin hyvä. Siis se on erittäin hyvä, ellei täydellinen. Painakaa nyt se mieleenne. Jotkut muut kuin kepulaiset ovat esittäneet toisenlaisiakin arvioita, mutta ei teidän pidä niitä lukea. Ne ovat todennäköisesti vain kateellisten punikkien pahansuopia arvauksia.
Sitten ennen seuraavia eduskuntavaaleja voitte oikein mantrana toistaa sitä, että saavutettu neuvottelutulos oli erittäin hyvä ja maataloutemme on sillä pelastettu. Uskokaa puheenjohtajaanne, älkää uskoko maakuntianne terrorisoivia satraappeja missään tapauksessa.
Muuten kohta tv:stä tulee ohjelma, joka kertoo eläinmaataloutemme eettisistä perusteista, joita täällä on aina haluttu kepulaisten piirissä mainostaa. Siis YLE1 klo 21.05.
Kepulaisten muistiin
28
722
Vastaukset
- muistitikku
Mutta se ohjelma... Inhimillisyys kunniaan. Hyvä ohjelma.
Pitäydy please omissasi, kaikkea et voi korjata, kaikken et pysty vaikuttamaan.
Kehitysyhteistyövaikuttajana olen oppinut arvostamaan mielipiteitäsi, mutta kuitenkin: Iske silloin kun on mihin iskeä ja tulee riittävästi osumia, hyvässä mielessä. Tiedät, mitä tarkoitan. - Mullberry-mummo
Pääministerin ilosanoma "erittäin hyvä" niille eläintilojen viljelijöille, jotka joutuvat lopettamaan tuotannon. Aika karmea totuus 1/2 eläintiloista joutuu lopettamaan kuuden vuoden aikana. Pääministerimme ei tainnut oikein eilen olla ajatasalla, tai luotti sokeasti maatalousministerimme asiantuntemukseen. Taitaa koko kepulaiskaarti olla kuutamolla. Eipäs tarvitse ihmetellä, jos sekerit meni jns. Tässä taitaa olla kysymys jo pahimman luokan katastrofista suomalaisia maanviljelijöitämme kohtaan.
- rahat tai elukan henki
Porvarihallituksen hallitusohjelmaan on kirjattu oikein kahteen otteeseen, että maanviljelijöiden tulotasoa aiotaan parantaa. Hallitusohjelman kirjauksen pettäminen on pahempi, kuin vaalilupauksen pettäminen.
- Maltillinen oikeistolainen
rahat tai elukan henki kirjoitti:
Porvarihallituksen hallitusohjelmaan on kirjattu oikein kahteen otteeseen, että maanviljelijöiden tulotasoa aiotaan parantaa. Hallitusohjelman kirjauksen pettäminen on pahempi, kuin vaalilupauksen pettäminen.
tuottajien tulotasoa pitää tietenkin parantaa, mutta sellaisten tukien maksaminen, joilla tuotetaan yli oman tarpeen ja ylituotanto viedään tukien rahoittamana vääristämään vapaata kilpailua muissa EU-maissa, ei tietenkään ole hyväksyttävä tapa parantaa maataloustuottajien tulotasoa.
Muita keinoja on keksittävä, ja siinä toivoisi MTK:n olevan aloitteellinen mieluummin kuin mankuvan "saavutettujen etujensa" vähitellen toteutettavaa menettämistä, varsinkin kun nuo "edut" perustuvat kansainvälisesti epäoikeudenmukaiseen tukeen.
- syyllisiä
eläinten huonoon kohteluun, koska te vaaditte edullisia elintarvikkeita aina vain vähemmällä palkalla.
- alle....
että ostetaan ulkomailta VIELÄ tehokkaammin tuotettua lihaa.
- Maltillinen oikeistolainen
Pääministeri Vanhanen on erittäin oikeassa sen suhteen, että 141-tukipäätös on suomalaisille erittäin hyvä ottaen huomioon, Vanhasta vapaasti lainaten, että me emme voi maksaa tukea, joka johtaa ylituotantoon ja markkinoiden sotkemiseen.
Ennätin kommentoida asiaa Oiva Härköselle samasta aiheesta aamulla avaamassasi ketjussa, joka on jo palstan häiriköinnin vuoksi painunut pois palstan etusivulta, mutta tässä linkki sinne:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000030984137
Näyttää siltä, että olin osannut ennakoida Vanhasen ajatusjuoksun, vaikken linkin juttua kirjoittaessani ollut lukenut hesariani enkä kuunnellut muitakaan uutisia.
Nyt pitäisi minun mielestäni pitää visusti erillään MTK:n korporatiivinen ja lyhytnäköinen, konservatiivinen etupoliriikka, joka on täysin Suomen EU-politiikan ja vapaaseen markkinatalouteen siirtymisen vastaista.
Myös MVV käsitteli asiaa aika asiantuntevasti. Tässä linkki hänen avaukseensa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000030987067
Kannattaa siis jättää turha politikointi sivuun ja keskustalla mieluummin asiasta.- Maltillinen oikeistolainen
Nämäkin sinun, Mielipidepankki, kannattaa lukea, että saat laajemman otteen asiaan pelkän kepuvastaisen polemiikkisi sijaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000030984879
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000030985241
- Emeritus
"Muuten kohta tv:stä tulee ohjelma, joka kertoo eläinmaataloutemme eettisistä perusteista, joita täällä on aina haluttu kepulaisten piirissä mainostaa. Siis YLE1 klo 21.05."
------------------------------------
...tarkoituksesi ei jäänyt epäselväksi. ernesto.raf, sanoi saman asian suorasanaisemmin.
Jos minä olisin samanlainen ääliö, kuin sinä tai ernesto tai känä, voisin antaa ymmärtää, että Lehtimäen lesbopariskunta tyypilliseen demaritapaan pyrkii poistamaan tarpeettomat kansalaiset aiheuttamasta yhteiskunnalle kustannuksia.
Tämä esimerkki oli tarpeen tehdä selväksi, mitä kaikkea "kepukauna" saa aikaan kun se saa tilaa häiriintyneiden aivoissa.- nhytfc
Olet sinä palstan surkein sönkkö.
Ei ihme, että sinut naurettiin ulos kokoomuksesta ja kaunaisen katkeruutesi ajamana rupesit keppulinreppanaksi. - Emeritus
nhytfc kirjoitti:
Olet sinä palstan surkein sönkkö.
Ei ihme, että sinut naurettiin ulos kokoomuksesta ja kaunaisen katkeruutesi ajamana rupesit keppulinreppanaksi....nettirunkkarin ero.
Esimerkkinä voidaan sanoa:
Korhonen edustaa tyypillistä nettiluuseria, joka kertoo mieipiteitään virtuaalisesti, kun ei jostain syystä uskalla sitä julkisesti ja suoraan tehdä.
Korhosen puolesta voin sanoa, että hän sentään on tietyssä mielessä rehellinen, koska hänet voi tarvittaessa perätä vastuuteen. Ja lisäksi hän osaa jopa kirjoittaa, jopa niin paljon, että jaksan lukea häntä yleensä loppuun asti, jos on kyseessä esim. matkakertomus.
Nettirunkkarin määritelmän taas sujuvasti täyttää
nämä puskasta-ampujat kuten sinä, ernesto, neutraalitarkkailijat jne., jopa MPP, jotka eivät uskalla asettaa itseänsä millään tavoin alttiiksi. Rekisteröityneet nimimerkkikirjoittajat minä määrittelen ns. puolirunkkareiksi, jotka koskaan eivät edes pääse "päämääräänsä".
141-tuen leikkaaminen antaa sosialidemokraateille mehukkaan mahdollisuuden tehdä asiasta välikysymys hallitukselle. Jos aihe tuntuu vieraalta, ainahan SDP voi konsultoida asiassa MTK:ta tai kopsata sanamuotoja suoraan MTK:n julkilausumista.
SDP:n ongelmana on kuitenkin, että vaikka puolue haluaa varmaankin ihan vilpittömästi käyttää suomalaisten verorahoja eteläsuomalaisten viljelijöiden tulotason tukemiseen, tuo verorahojen siirto ei välttämättä miellytä odotetussa määrin kaikkia SDP:n kannattajia. Samalla puolueessa tuskin uskotaan, että välikysymys tekisi kepulaisista viljelijöistä automaattisesti SDP:n äänestäjiä.
Asia ei paljoa muutu, vaikka SDP vain yhtyisi perussuomalaisten ja kristillisten tekemään välikysymykseen. Mielenkiintoista nähdä, miten käy.- kepulainen, vaikka
et sitä varmaankaan usko. Mutta, mutta. Olet ilmeisesti joskus 1960-luvulla valmistunut lakimies. Minä valmistuin samalla vuosikymmenellä matemaatikoksi. Molemmat ilmeisesti olimme nuorina vasemmistolaisia, mutta ennen taistolaisia. Minun oppi-isiäni, ehkä sinunkin olivat mm. Pentti Saarikoski ja Arvo Salo. Olemme sitten eläneet elämämme hieman eri maailmoissa, sinä ilmeisesti virkamiehenä ja sitten pankki/vakuutustehtävissä, joka oli silloin myös virkamiestä vastaava tehtävä. Minä olen ollut kansainvälisessä suuryhtiössä tietohallintopäällikkönä, jossa tietysti silloin oli yhtä varma leipä kuin virkamiehellä. Minä kuitenkin näytän oppineen kansainvälistä liiketoimintaa roppakaupalla enemmän kuin sinä.
Sinä uskot vieläkin melko naiivisti sosialidemokratiaan. No, tietysti juristilla on tai ainakin oli mahdollisuus päästä läpi pahasta maailmasta oppimatta mitään. Mutta sitä minä en ymmärrä, miten sinä jaksat hyökätä kepun kimppuun. Onko joku esim. kepulainen nainen pettänyt sinut, vai luuletko todella, että se, mitä Matti Vanhanen puhuu voisi muuttaa maailman. Luulisi eläkkeellä olevalla juristilla olevan tärkeämpää tekemistä. Olisi tietysti parempi, että minun veikkaukseni nuoruudestasi olisi väärä. Toivoisin, että meistä 1960-luvun vasemmistolaisista kenestäkään ei olisi tullut tuollaista.Olen yrittänyt välttää keskustelun siirtymistä kirjoittajaan ja hänen motiiveihinsa myös omalta osaltani. Syitä on minusta turha hakea miltään 60-luvulta. Poliittiset ja muut mielipiteeni ovat ehtineet vaihtua sen jälkeen jo moneenkin kertaan. Ammattiurallani näin mielestäni yhteiskuntaa hyvin paljon laidasta laitaan ihan konkreettisesti. Sitä pidän palkkiona palkan lisäksi.
Minulle tämä on harrastus harrastusten joukossa. En halua puida asioita vain omassa päässäni, vaan testauttaa niitä myös muilla. Joskus kirjoitan hieman vakavammin, joskus kevyemmin ja ilkikurisemmin, koska viime mainittu tyyli herättää yleensä enemmän keskustelua. Tai ainakin agression purkauksia. Ehdin kyllä tehdä yllättävän paljon myös kaikkea muuta ja teenkin, koska minulla on sellainen päähänpinttymä, että pitkän iän ja terveenä pysymisen salaisuus on tietyn vireystilan säilyttäminen.
Kepulaisuutta pidän Suomelle vahingollisena ja siksi olen ottanut sen arviointini kohteeksi. Joskus aiemmin kohteena olisi voinut olla kommunismi, mutta kun sitä ei enää ole, kepulaisuus seuraavaksi vahingollisempana saa kelvata.
Mitä tulee niihin henkilöäni koskeviin muihin arvauksiisi, niin niihin en viitsi alkaa vastailemaan, kun en pidä arvailujasi kovin asiallisina.- kovinkin
Mielipidepankki kirjoitti:
Olen yrittänyt välttää keskustelun siirtymistä kirjoittajaan ja hänen motiiveihinsa myös omalta osaltani. Syitä on minusta turha hakea miltään 60-luvulta. Poliittiset ja muut mielipiteeni ovat ehtineet vaihtua sen jälkeen jo moneenkin kertaan. Ammattiurallani näin mielestäni yhteiskuntaa hyvin paljon laidasta laitaan ihan konkreettisesti. Sitä pidän palkkiona palkan lisäksi.
Minulle tämä on harrastus harrastusten joukossa. En halua puida asioita vain omassa päässäni, vaan testauttaa niitä myös muilla. Joskus kirjoitan hieman vakavammin, joskus kevyemmin ja ilkikurisemmin, koska viime mainittu tyyli herättää yleensä enemmän keskustelua. Tai ainakin agression purkauksia. Ehdin kyllä tehdä yllättävän paljon myös kaikkea muuta ja teenkin, koska minulla on sellainen päähänpinttymä, että pitkän iän ja terveenä pysymisen salaisuus on tietyn vireystilan säilyttäminen.
Kepulaisuutta pidän Suomelle vahingollisena ja siksi olen ottanut sen arviointini kohteeksi. Joskus aiemmin kohteena olisi voinut olla kommunismi, mutta kun sitä ei enää ole, kepulaisuus seuraavaksi vahingollisempana saa kelvata.
Mitä tulee niihin henkilöäni koskeviin muihin arvauksiisi, niin niihin en viitsi alkaa vastailemaan, kun en pidä arvailujasi kovin asiallisina.sairaaloiselta. Toiseksi kirjoituksesi ovat tosi valheellisia ja perättömiä. Eilenkin maltillinen oikeistolainen kumosi sinun kaikki kirjoituksesi. Etkö ota opiksesi jos sinua neuvotaan.
Olet tällä palstalla epäsuositui kirjoittaja. Ammut paljon myös nikittömänä. kovinkin kirjoitti:
sairaaloiselta. Toiseksi kirjoituksesi ovat tosi valheellisia ja perättömiä. Eilenkin maltillinen oikeistolainen kumosi sinun kaikki kirjoituksesi. Etkö ota opiksesi jos sinua neuvotaan.
Olet tällä palstalla epäsuositui kirjoittaja. Ammut paljon myös nikittömänä.Kun elettiin Vanhasen ykköshallituksen aikaa, tämä sama maltillinen oikeistolainen eli Jäbä oli monessa asiassa kanssani ihan samaa mieltä. Eivät minun Kepua koskevat arvioni ole tässä miksikään muuttuneet.
Kirjoitukseni voivat sinun mielestä olla valheellisia ja perättömiä. Olen usein perustellut näkemyksiäni esim. tilastotiedoilla taikka viittauksilla poliitikkojen taikka lehdissä esitettyihin näkemyksiin. Tämä melkein johtaa siihen, että kaikki omista näkemyksistäsi poikkeavat mielipiteet ovat tosi valheellisia ja perättömiä.
Olen mahdollisesti epäsuosituin kirjoittaja. Yllättävän paljon kirjoitukseni kuitenkin usein herättävät huomioita. Kommentteja tulee sekä puolesta että vastaan. En pyri miksikään suosituksi kirjoittajaksi. Jees, jees -miehet ovat erikseen, minä en kuulu heihin. Järkevää keskustelua syntyy vain siitä, että osataan olla eri mieltä kuin muut.
Käytän lähes aina (99,9 %) omaa nimimerkkiäni. Olen joskus maksanut potut pottuina muutamalle palstan typerykselle ilman vakionikkiäni, koska en halua itseäni samaistettavan alatyylin kirjoittajiin.
Muuten toisin kuin sinä tämä maltillinen oikeistolainen on ihan asiallinen kirjoittaja, jonka kanssa on ihan mukava vääntää kättä. Johtuneeko siitä, että olemme hänen kanssaan samoilta kulmilta kotoisin.- Maltillinen oikeistoolainen
Kun elettiin Vanhasen ykköshallituksen aikaa, tämä sama maltillinen oikeistolainen eli Jäbä oli monessa asiassa kanssani ihan samaa mieltä. Eivät minun Kepua koskevat arvioni ole tässä miksikään muuttuneet.
Kirjoitukseni voivat sinun mielestä olla valheellisia ja perättömiä. Olen usein perustellut näkemyksiäni esim. tilastotiedoilla taikka viittauksilla poliitikkojen taikka lehdissä esitettyihin näkemyksiin. Tämä melkein johtaa siihen, että kaikki omista näkemyksistäsi poikkeavat mielipiteet ovat tosi valheellisia ja perättömiä.
Olen mahdollisesti epäsuosituin kirjoittaja. Yllättävän paljon kirjoitukseni kuitenkin usein herättävät huomioita. Kommentteja tulee sekä puolesta että vastaan. En pyri miksikään suosituksi kirjoittajaksi. Jees, jees -miehet ovat erikseen, minä en kuulu heihin. Järkevää keskustelua syntyy vain siitä, että osataan olla eri mieltä kuin muut.
Käytän lähes aina (99,9 %) omaa nimimerkkiäni. Olen joskus maksanut potut pottuina muutamalle palstan typerykselle ilman vakionikkiäni, koska en halua itseäni samaistettavan alatyylin kirjoittajiin.
Muuten toisin kuin sinä tämä maltillinen oikeistolainen on ihan asiallinen kirjoittaja, jonka kanssa on ihan mukava vääntää kättä. Johtuneeko siitä, että olemme hänen kanssaan samoilta kulmilta kotoisin.Hagiksen torin ladalta vanhan Tossun poikia, mm. Jussi Raittisen, Alpo Rothin ja Pekka Laihon kanssa samaa vuosikertaa, Tossun kasvatteja hekin. Pertti Salolainen oli kolme luokkaa ylempänä.
Nimierkin myötä jätin chattalun ja toisille kirjoittajille takaisin antamisen sekä tendenssimäisen jonkin puolueen/poliitikon piikittelyn. Tavoittelen nyt pelkkää maltillista ja mahdollisimman objektiivista asiakeskustelua niin hyvin kuin siihen kykenen. Sitä vaan on täällä säälittävän vähän.
Joku sanoi minun kumonneen kaikki sinun kirjoituksesi. Siitä ei ole kyse. Olen vain tuonut juttuihisi omat kommenttini, usein rinnakkaiset ja eri mieltä olevat, joskus pitkälle samaakin mieltä olevat. On sitten kunkin lukijan kanta, mitä meidän kirjoituksistamme uskoo.
Palstalla on paljon sellaisia - valitettavasti - joiden asennemaailma on lukossa. Omasta puolueestaan riippuen, he uskovat siitä ainoastaan hyvää, kun muut puolueet ovat pelkästään pahoja. Näiden tyyppien kanssa ei keskustelua synny. Heitä näyttää kertyneen nyt Sinun kimppuusi melkoinen lauma.
Asiallista keskustelua haluamme molemmat harrastaan, niin jatketaan sitä kumpikin omilla mielipiteillämme. Tämä on toisaalta oivat tapa testata sitäkin, miten nopeasti ja sujuvasti saa ajatuksensa sormien kautta näppiksille miettimättä sen kummemmin tyylikeinoja tai stilisointia. Olen omasta mielestäni kehittynyt kirjoittajana ja mielipiteitteni perustelijana melkoisesti tämän harrastuksen ansiosta. - Niin varmaan sinäkin? - vastasit
Olen yrittänyt välttää keskustelun siirtymistä kirjoittajaan ja hänen motiiveihinsa myös omalta osaltani. Syitä on minusta turha hakea miltään 60-luvulta. Poliittiset ja muut mielipiteeni ovat ehtineet vaihtua sen jälkeen jo moneenkin kertaan. Ammattiurallani näin mielestäni yhteiskuntaa hyvin paljon laidasta laitaan ihan konkreettisesti. Sitä pidän palkkiona palkan lisäksi.
Mitä tulee niihin henkilöäni koskeviin muihin arvauksiisi, niin niihin en viitsi alkaa vastailemaan, kun en pidä arvailujasi kovin asiallisina.Minua kyllä kiinnostaa, minkälainen ihminen ja millä taustoilta kirjoittaa. Se auttaa kirjoituksen analysoinnissa. Miksi se olisi kiellettyyä varsinkin, jos siinä ei ole mitään moitetta. Vastaväitteiden pitää tietysti löytyä asioista. Henkilöitä en muista koskaan solvanneeni. Jos pidät solvauksena tuota vanhan sanonnan mukailua, että jos on elänyt tietyn elämän, ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään, niin se on jo herkkähipiäisyyttä.
- on erinomainen
Maltillinen oikeistoolainen kirjoitti:
Hagiksen torin ladalta vanhan Tossun poikia, mm. Jussi Raittisen, Alpo Rothin ja Pekka Laihon kanssa samaa vuosikertaa, Tossun kasvatteja hekin. Pertti Salolainen oli kolme luokkaa ylempänä.
Nimierkin myötä jätin chattalun ja toisille kirjoittajille takaisin antamisen sekä tendenssimäisen jonkin puolueen/poliitikon piikittelyn. Tavoittelen nyt pelkkää maltillista ja mahdollisimman objektiivista asiakeskustelua niin hyvin kuin siihen kykenen. Sitä vaan on täällä säälittävän vähän.
Joku sanoi minun kumonneen kaikki sinun kirjoituksesi. Siitä ei ole kyse. Olen vain tuonut juttuihisi omat kommenttini, usein rinnakkaiset ja eri mieltä olevat, joskus pitkälle samaakin mieltä olevat. On sitten kunkin lukijan kanta, mitä meidän kirjoituksistamme uskoo.
Palstalla on paljon sellaisia - valitettavasti - joiden asennemaailma on lukossa. Omasta puolueestaan riippuen, he uskovat siitä ainoastaan hyvää, kun muut puolueet ovat pelkästään pahoja. Näiden tyyppien kanssa ei keskustelua synny. Heitä näyttää kertyneen nyt Sinun kimppuusi melkoinen lauma.
Asiallista keskustelua haluamme molemmat harrastaan, niin jatketaan sitä kumpikin omilla mielipiteillämme. Tämä on toisaalta oivat tapa testata sitäkin, miten nopeasti ja sujuvasti saa ajatuksensa sormien kautta näppiksille miettimättä sen kummemmin tyylikeinoja tai stilisointia. Olen omasta mielestäni kehittynyt kirjoittajana ja mielipiteitteni perustelijana melkoisesti tämän harrastuksen ansiosta. - Niin varmaan sinäkin?tausta maltilliselle oikeistolaiselle ja kyllä sen huomaa kirjoituksistasi. Älkää nyt kuitenkaan ruvetko MPP:n kanssa varomaan väittelyä. Toivoisi MPP:n myös siirtyvän tuontyyppiseen keskusteluun ilman puolueiden ja poliitikkojen piikittelyä. Uskoisin hänen siihen pystyvän.
No, meni jo liikaa kehuskeluksi. Kylllä minä eteläpohjalaissyntyisenä noudatan edelleen Rannanjärven neuvoa: Kukaan ei oo mikään. Olen kotoisin syvimmästä Kepulandiasta. Ehkäpä minä siksi, vaikka en kepulainen olekaan, ymmärrän kepulaisia. Kyllä he ovat ihan kunnon suomalaisia, vaikka MPP on jo epäillyt sitäkin, että he ovat jotenkin huonontunutta rotua. - nimittömältä
Kun elettiin Vanhasen ykköshallituksen aikaa, tämä sama maltillinen oikeistolainen eli Jäbä oli monessa asiassa kanssani ihan samaa mieltä. Eivät minun Kepua koskevat arvioni ole tässä miksikään muuttuneet.
Muuten toisin kuin sinä tämä maltillinen oikeistolainen on ihan asiallinen kirjoittaja, jonka kanssa on ihan mukava vääntää kättä. Johtuneeko siitä, että olemme hänen kanssaan samoilta kulmilta kotoisin.Kieltämättä olet asiallisuuteen pyrkivä kirjoittaja.
Niin on Oiva Härkönenkin.
Olette kuin vastapari, hirvittävän kapeakatseisia, oman puolueen ehdottomaan ja ainaiseen oikeassaoloon sokeasti uskovia. Perusteluja kaivatte kyllä lehdistä ja muista lähteistä jotka sopivasti tukevat kapeaa katsantoanne. Yleissivistyksen puute näkyy kauas.
Molemmilla teillä on myös tapa jättää keskustelu heti kun jäätte vähänkin alakynteen, pää pensaaseen ja uusi avaus palstalle, sillä välttää totuuden kohtaamisen ja voi narsistisesti todeta kuten sinä: "...johtaa siihen, että kaikki omista näkemyksistäsi poikkeavat mielipiteet ovat tosi valheellisia ja perättömiä."
Nämä huomioina palstalla usein rekisteröimättömänä kirjoittelevalta - Kysynpähän vaan
Kritisoit vasemmistolaista idealismia hiukan kitkerään sävyyn. Saman tien voisit kritisoida paljoa muutakin utopistista uskoa, jota politiikka tulvii. Sitä on vihreissä, perussuomalaisissa, keskustassa, vasemmalla, oikealla ja vielä oikeammalla.
Ajattele vaan niitä idealisteja, joiden mielestä kaikki muuttuu yyväksi kunhan eroamme EU:sta... Tai liitymme Natoon... tai palaamme luontoon ja elämme kommuuneissa ituja syömällä... tai uskomme, että soslailsimin ja kapitalismin taistelussa on oltava sosialismin rintamassa... tai, että talousongelmat ratkaistaan libertarismilla, jossa valtion tehtävänä on vain armejan ja poliisin ja tuomioistuinlaitosten ylläpito, jotka nekin voi ulkoistaa...
Kun poliittisen asennoitumisen yksi ulottuvuus on sokea usko omaan ideologiaan, niin ei se ole yksin vanhan 60-luvun vasemmistolaisuuden piirre. - muuten oikein
nimittömältä kirjoitti:
Kieltämättä olet asiallisuuteen pyrkivä kirjoittaja.
Niin on Oiva Härkönenkin.
Olette kuin vastapari, hirvittävän kapeakatseisia, oman puolueen ehdottomaan ja ainaiseen oikeassaoloon sokeasti uskovia. Perusteluja kaivatte kyllä lehdistä ja muista lähteistä jotka sopivasti tukevat kapeaa katsantoanne. Yleissivistyksen puute näkyy kauas.
Molemmilla teillä on myös tapa jättää keskustelu heti kun jäätte vähänkin alakynteen, pää pensaaseen ja uusi avaus palstalle, sillä välttää totuuden kohtaamisen ja voi narsistisesti todeta kuten sinä: "...johtaa siihen, että kaikki omista näkemyksistäsi poikkeavat mielipiteet ovat tosi valheellisia ja perättömiä."
Nämä huomioina palstalla usein rekisteröimättömänä kirjoittelevaltaOivalla ja MPP:llä on kummallakin erinomaisen hyvä yleissivistys, mutta he eivät käytä sitä kuin kirjoitteluunsa sopivilta osiltaan.
- vastausta
Kysynpähän vaan kirjoitti:
Kritisoit vasemmistolaista idealismia hiukan kitkerään sävyyn. Saman tien voisit kritisoida paljoa muutakin utopistista uskoa, jota politiikka tulvii. Sitä on vihreissä, perussuomalaisissa, keskustassa, vasemmalla, oikealla ja vielä oikeammalla.
Ajattele vaan niitä idealisteja, joiden mielestä kaikki muuttuu yyväksi kunhan eroamme EU:sta... Tai liitymme Natoon... tai palaamme luontoon ja elämme kommuuneissa ituja syömällä... tai uskomme, että soslailsimin ja kapitalismin taistelussa on oltava sosialismin rintamassa... tai, että talousongelmat ratkaistaan libertarismilla, jossa valtion tehtävänä on vain armejan ja poliisin ja tuomioistuinlaitosten ylläpito, jotka nekin voi ulkoistaa...
Kun poliittisen asennoitumisen yksi ulottuvuus on sokea usko omaan ideologiaan, niin ei se ole yksin vanhan 60-luvun vasemmistolaisuuden piirre.1 Olet täysin oikeassa, mutta tässä käsiteltiin nyt tätä vasemmistolaista ideologiaa.
2 Ei 60-luvun vasemmistolaisuus ollut ollenkaan sokeaa uskoa yhteen asiaan, vaan hyvin keskustelevaa. Kyllä minä sen tiedän, kun kannatin aikoinaan sitä. Jotkut eivät vaan huomaa, että maailma on muuttunut. Yksisilmäisyys tuli 1970-luvulla taistolaisuuden myötä. - ihan noin
muuten oikein kirjoitti:
Oivalla ja MPP:llä on kummallakin erinomaisen hyvä yleissivistys, mutta he eivät käytä sitä kuin kirjoitteluunsa sopivilta osiltaan.
...toki molempien herrojen yleissivistys palstan keskitason voittaa, mutta se kapea-alaisuus näkyy, asioita on tarkasteltu värillisten lasien takaa ja faktojakin vääristellään omiin aatteisiin sopiviksi. Oiva on vääristelyään pidempään harrastanut mutta MPP on kirinyt kovaa kyytiä viime aikoina
- Toteanpahan vaan
vastausta kirjoitti:
1 Olet täysin oikeassa, mutta tässä käsiteltiin nyt tätä vasemmistolaista ideologiaa.
2 Ei 60-luvun vasemmistolaisuus ollut ollenkaan sokeaa uskoa yhteen asiaan, vaan hyvin keskustelevaa. Kyllä minä sen tiedän, kun kannatin aikoinaan sitä. Jotkut eivät vaan huomaa, että maailma on muuttunut. Yksisilmäisyys tuli 1970-luvulla taistolaisuuden myötä.Oli se yhtä keskustelevaa kuin uskonlahkolaisten oppiriidat siitä, mikä on oikeaa kommunimia, sosialismia tai muuta kansanvaltaista edistyksellisyyttä.
Markkinataloutta lyötiin kuin vierasta sikaa laulamalla 20 perheestä ja syyllistämällä kapitalismi kaikesta pahasta huomaamatta, että itänaapurissa oli maailman suurin valtionkapitalistinen ja imperialistinen yhden puolueen diktatuuri.
Yksi tuon ajan parhaista uskovaisista, SKDL:nkin kansanedustajana viivähtänyt pastori Terho Pursiainen, erittäin älykäs mies muuten, on myöhemmin, joskus 80-luvulla, kirjoittanut johonkin EVA:n julkaisuun, ettei maailmassa ole toista niin hyvää toimintaympäristöä demokraattisille valtioille kuin vapaa markkinatalous, joka pidetään lainsäädännön avulla vapaana, niin etteivät keskittyvien pääomien haltijat pysty kartelleillaan markkinoiden tarjontapuolen vapautta estämään.
Terho Pursiaisen näkemysten kehitys on minusta erittäin kuvaavaa siinä kehityksessä, jossa edistyksellisyys, uudistamisen halu ja yhteiskunnan kehittämisen innovointi on siirtynyt vasemmistosta oikeiston haltuun.
Nyt voimme kai hyvin perustellusti sanoa, että konservatiivisuus istuu vasemmistossa ja osin keskustassa, kun uutta luova edistyksellisyys on kokoomuksen, vihreiden ja keskustan vähemmistön varassa.
Keskustassa tapahtunee selvin muutos, mikäli Vanhanen taustajoukkoineen osaa perustella keskustan konservatiiviselle enemmistölle, että markkinataloudessa on oman edun mukaista nähdä, mihin suuntaan maailma muuttuu ja mennä sinne täysillä mukaan, jotta oman hyvinvoinnin rahoittamiseen saadaan parhaat mahdollisuudet. - tuon myönnän,
Toteanpahan vaan kirjoitti:
Oli se yhtä keskustelevaa kuin uskonlahkolaisten oppiriidat siitä, mikä on oikeaa kommunimia, sosialismia tai muuta kansanvaltaista edistyksellisyyttä.
Markkinataloutta lyötiin kuin vierasta sikaa laulamalla 20 perheestä ja syyllistämällä kapitalismi kaikesta pahasta huomaamatta, että itänaapurissa oli maailman suurin valtionkapitalistinen ja imperialistinen yhden puolueen diktatuuri.
Yksi tuon ajan parhaista uskovaisista, SKDL:nkin kansanedustajana viivähtänyt pastori Terho Pursiainen, erittäin älykäs mies muuten, on myöhemmin, joskus 80-luvulla, kirjoittanut johonkin EVA:n julkaisuun, ettei maailmassa ole toista niin hyvää toimintaympäristöä demokraattisille valtioille kuin vapaa markkinatalous, joka pidetään lainsäädännön avulla vapaana, niin etteivät keskittyvien pääomien haltijat pysty kartelleillaan markkinoiden tarjontapuolen vapautta estämään.
Terho Pursiaisen näkemysten kehitys on minusta erittäin kuvaavaa siinä kehityksessä, jossa edistyksellisyys, uudistamisen halu ja yhteiskunnan kehittämisen innovointi on siirtynyt vasemmistosta oikeiston haltuun.
Nyt voimme kai hyvin perustellusti sanoa, että konservatiivisuus istuu vasemmistossa ja osin keskustassa, kun uutta luova edistyksellisyys on kokoomuksen, vihreiden ja keskustan vähemmistön varassa.
Keskustassa tapahtunee selvin muutos, mikäli Vanhanen taustajoukkoineen osaa perustella keskustan konservatiiviselle enemmistölle, että markkinataloudessa on oman edun mukaista nähdä, mihin suuntaan maailma muuttuu ja mennä sinne täysillä mukaan, jotta oman hyvinvoinnin rahoittamiseen saadaan parhaat mahdollisuudet.mutta pahimmat ylilyönnit tulivat vasta taistolaisuuden myötä. En väitä myöskään sitä, etteikö minullakin ollut vääriä ajatuksia tuolloin. Mutta puolustaudutaan nyt vaikka Winston Churchillin sanoin: Sillä, joka ei ole nuorena radikaali, ei ole sydäntä ja sillä, joka ei ole vanhana konservatiivi, ei ole päätä.
- Toteanpahan vain
tuon myönnän, kirjoitti:
mutta pahimmat ylilyönnit tulivat vasta taistolaisuuden myötä. En väitä myöskään sitä, etteikö minullakin ollut vääriä ajatuksia tuolloin. Mutta puolustaudutaan nyt vaikka Winston Churchillin sanoin: Sillä, joka ei ole nuorena radikaali, ei ole sydäntä ja sillä, joka ei ole vanhana konservatiivi, ei ole päätä.
Riippumatta aatteesta tai ideologiasta, johon nuorena hurahtaa, tulevat merkittävimmät erot minun mielestäni siitä, ollaanko radikaaleissa liikkeissä älyllisesti asioita eritellen vai laput silmillä fanaattisesti ja kritiikittömästi kaiken uskoen.
Itse olin nuorukaisena liberaali, koska katsoin järkevimmäksi punnita asiat erikseen kaikilta kanteilta ennen kannanottoa, mutta se aate ei saanut poliittista kannatusta, eli jäi poliittisesti voimattomaksi. Pekka Tarjannetta pidin esimerkillisenä poliitikkona, joka ei intoillut minkään ideologian perässä, vaan haki ratkaisuja yhteiskunnan kehitämisen ongelmiin nimenomaan ääri-ideologioista vapaalla tasolla.
kun hän siirtyi politiikasta sivuun, minusta tuli kokoomuksen kannattaja, koska löysin kokoomuksesta sen verran liberaalia ajattelua, että katsoin aiheelliseksi etsiä ehdokkaitani siitä joukosta.
Nuorsuomalaisia seurasin myös aktiivisesti, etenkin Penttilää ja Tarkkaa, joilla oli mielestäni kelvollisia ajatuksia. Se puolue vaan kaatui siihen, että ehdokkaiksi otettiin kaiken maailman kylähulluja, jotka veivät puolueelta uskottavuuden yhden eduskuntakauden aikana.
Kokoomus on onneksi kehittynyt koko ajan liberalimpaan ja vastuullisempaan keskustaoikeistolaiseen suuntaan. Ei se minulle ideaali puolue kaikissa asioissa edelleenkään ole, mutta on kuitenkin vähiten huono muihin puolueisiin verrattuna. Olen löytänyt kaikissa vaaleissa sieltä itselleni aika helposti ehdokkaan, joka ei ole kovin kaukana omasta maailmankäsityksestäni.
Vasemmistolaisia tunsin 60-70-luvuilla muutamia, ihan järki-ihmisiä, mutta en itse löytänyt sieltä juurikaan kaikua omille yhteiskuntanäkemyksilleni, kun olin liian liberaali ja liian vähän sosialisti.
- ##############
...huolissasi oman idolisi Heinäluoman puheista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad981643- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201041- 166962
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126772- 81699
- 51698
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38665- 57661