Niin kysyisinpä vaan että voiko viljakäärme tappaa ihmisen kuristamalla?
voiko viljakäärme tappaa ihmisen kuristamalla?
6
2791
Vastaukset
- niinkin...
käynyt! eli varovainen kannattaa olla nuiden käärmeiden kanssa! ei ole mikään leikin asia, jos käärme pääsee kuristamaan. voi kauhia kun ajatteleekin niin tekis mieli hakata pää poikki siltä viljakäärmeeltä, hui!
- viljoista ja muistakin
Ei todellakaan voi. Viljakäärme ei kykene saamaan hengiltä edes jäniksen tai kotikissan kokoista eläintä, ja niiden luonnollista ravintoa ovat hiiren, myyrän ja rotanpoikasen kokoiset eläimet. Kuristajakäärmeet eivät muutoinkaan kurista kuin saalisvietin herättyä l. metsästäessään. Ainut tapa jolla ko. laji voi ihmistä vahingoittaa on pureminen (ainut puolustautumiskeino pakenemisen lisäksi), ja tuolloinkin vahinko on nuppineulan piston luokkaa. Ts. ei juuri satu ja verta tulee pahimmillaan tippa tai kaksi. Ihmiselle potentiaalisesti hengenvaaralliset kuristajakäärmelajit ovat laskettavissa sormin, käytännössä noita lajeja on 6 kpl ja kaikki ovat boideja.
- s12
Kiitos paljon kaikkille vastanneille!
- se olla jättimäinen viljakä...
joka ihmisen hengiltä kuristaisi. Puremaan voi tietysti kuolla jos rupeaa miettimään, miten kyseinen käärmelaji ihmisen hengiltä saisi. Ja tämäkin tapahtuisi niin , että käärme purisi, purema tulehtuisi ja siihen kuolisi, mikä on taas lähestulkoon mahdotonta.
Mitä tuohon käärmeen puremaan tulee, olen kasvattanut viljakäärmeitä 6 vuotta, jona aikana olen saanut n. 10 puremaa joista kaksi on vaatinut antibioottikuurin.
Ja mitä siihen tulee miltä purema tuntuu, niin on se nyt vähän kivuliaampi kuin nuppineulan pisto, ja verta kyllä on tullut ihan reippaasti. Mutta aina niistä puremista on selvitty;)
- Viljakäärme fani
Ei minun mielestä :)
- dr no
Mistäs tuollaista sait päähäsi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1626483
- 521882
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441610- 541132
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271059Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se491009Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13970Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897