Pyytäisin kokemuksia ilokaasun käytöstä.
Onko sellaista mahdollista saada kunnallisessa hammashoitolassa? Ja mitä se maksaa?
Entä saako kunnallisessa hammashoidossa rauhoittavia lääkkeitä ja miten niiden saaminen onnistuu?
Onko kukaan kokeillut kammoon sitä hoitoa, että ensin mennään sinne vain juttelemaan, toisella kerralla tutustutaan niihin välineisiin tms. ja kolmannella(?) kerralla vasta katsotaan suuhun?
Tiedän, että voi soittaa hammaslääkäriin ja kysyä, joten sitä ei tarvitse sanoa, mutta haluaisin nyt kuulla teudän kokemuksianne.
Asiallisia vastauksia toivoo
Minttu
Ilokaasu ym. kunnal. ham.lääk.
5
7823
Vastaukset
- päkä
mä kävin ilokaasussa poistattamassa viisaudenhampaan. ilokaasu annetaan hammaslääkärissä pikkuhiljaa ja siksi se toimii paremmin kuin esim synnytyksessä käytettynä, koska siellä annetaan heti kerralla tarvittava määrä.
ilokaasussa oli ihan kiva käydä mutta mulla oli hammas niin kiinni että sitä poistettiin muistaakseni puoltoista tuntia. siinä rupes jo tuntuun että lopettas jo. mut kannattaa käydä.- kiinnostunut
tuntuuko kaasun alaisena mitään misssään?
siis onko "tuskia"? :D
ite pitäs kanssa mennä poistattamaan parit viisaudenhampaat jotka ei suostu tulemaan kunnolla näkyviin, eli luultavasti leikataan. en haluis tuntea mitään sillä pelkkä poraaminen tuntuu niin julmetusti että meinaa laatta lentää...
- panikoiva
Minä olen nyt päsemässä eroon todella pahasta hammaslääkäripelosta. Kunnallisellakin puolella on mahdollisuus ilokaasu- ja nukutushoitoon, mutta vain silloin, kun mikään muu ei auta. Muutama kuukausi olin sitä mieltä, että nukutus on ainoa mahdollinen vaihtoehto, mutta nyt matkan varrella on mieli muuttunut.
Kunnalliseen hammaslääkäriin on kyllä pitkät jonot, mutta minä ainakin sain ensin mahdollisuuden tavata hammashuoltajaa, ja hammaslääkärikin olisi ensimmäisellä kerralla ollut halukas pelkkään keskusteluun, mutta itse toivoin jotain edistystä. Jos haluat tarkemmin jutella asiasta, niin kirjoita osoitteeseen [email protected]
Olen mielelläni avuksi, vaikka itsekin vasta työskentelen voittakseni pelkoni. - Fruidec
Ihan kuin olisi jossain pienessä humala tilassa tulee rentoutava olo eikä pelota mikään. Ekalla kerralla pelkäsin vähän kun laitettiin letkut nenään mutta se olikin siistii sit mä halusin sinne seuraavalla kerrallakin
- lkjh2
ilokaasua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5932075- 1021030
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18977Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki4837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101835Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50749- 70747
- 63715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74678- 65563