Pyytäisin kokemuksia ilokaasun käytöstä.
Onko sellaista mahdollista saada kunnallisessa hammashoitolassa? Ja mitä se maksaa?
Entä saako kunnallisessa hammashoidossa rauhoittavia lääkkeitä ja miten niiden saaminen onnistuu?
Onko kukaan kokeillut kammoon sitä hoitoa, että ensin mennään sinne vain juttelemaan, toisella kerralla tutustutaan niihin välineisiin tms. ja kolmannella(?) kerralla vasta katsotaan suuhun?
Tiedän, että voi soittaa hammaslääkäriin ja kysyä, joten sitä ei tarvitse sanoa, mutta haluaisin nyt kuulla teudän kokemuksianne.
Asiallisia vastauksia toivoo
Minttu
Ilokaasu ym. kunnal. ham.lääk.
5
6954
Vastaukset
- päkä
mä kävin ilokaasussa poistattamassa viisaudenhampaan. ilokaasu annetaan hammaslääkärissä pikkuhiljaa ja siksi se toimii paremmin kuin esim synnytyksessä käytettynä, koska siellä annetaan heti kerralla tarvittava määrä.
ilokaasussa oli ihan kiva käydä mutta mulla oli hammas niin kiinni että sitä poistettiin muistaakseni puoltoista tuntia. siinä rupes jo tuntuun että lopettas jo. mut kannattaa käydä.- kiinnostunut
tuntuuko kaasun alaisena mitään misssään?
siis onko "tuskia"? :D
ite pitäs kanssa mennä poistattamaan parit viisaudenhampaat jotka ei suostu tulemaan kunnolla näkyviin, eli luultavasti leikataan. en haluis tuntea mitään sillä pelkkä poraaminen tuntuu niin julmetusti että meinaa laatta lentää...
- panikoiva
Minä olen nyt päsemässä eroon todella pahasta hammaslääkäripelosta. Kunnallisellakin puolella on mahdollisuus ilokaasu- ja nukutushoitoon, mutta vain silloin, kun mikään muu ei auta. Muutama kuukausi olin sitä mieltä, että nukutus on ainoa mahdollinen vaihtoehto, mutta nyt matkan varrella on mieli muuttunut.
Kunnalliseen hammaslääkäriin on kyllä pitkät jonot, mutta minä ainakin sain ensin mahdollisuuden tavata hammashuoltajaa, ja hammaslääkärikin olisi ensimmäisellä kerralla ollut halukas pelkkään keskusteluun, mutta itse toivoin jotain edistystä. Jos haluat tarkemmin jutella asiasta, niin kirjoita osoitteeseen [email protected]
Olen mielelläni avuksi, vaikka itsekin vasta työskentelen voittakseni pelkoni. - Fruidec
Ihan kuin olisi jossain pienessä humala tilassa tulee rentoutava olo eikä pelota mikään. Ekalla kerralla pelkäsin vähän kun laitettiin letkut nenään mutta se olikin siistii sit mä halusin sinne seuraavalla kerrallakin
- lkjh2
ilokaasua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 906352
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283170Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859