Ainoa uskollinen isä

PSALMI 89 - YLISTYS USKOLLISELLE I S Ä L L E !

Psalmi 89:2-9

89:2 Minä laulan Herran armoteoista lakkaamatta, julistan suullani sinun uskollisuuttasi polvesta polveen.
89:3 Minä sanon: ikiajoiksi on armo rakennettu, sinä olet perustanut uskollisuutesi taivaisiin. -
89:4 "Minä olen tehnyt liiton valittuni kanssa, olen palvelijalleni Daavidille vannonut:
89:5 'Minä vahvistan sinun jälkeläisesi ikiajoiksi ja rakennan sinulle valtaistuimen polvesta polveen'." Sela.

89:6 Ja taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhäin seurakunta sinun uskollisuuttasi.
89:7 Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra?

89:8 Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat.
89:9 Herra, Jumala Sebaot, kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Ja sinun uskollisuutesi ympäröitsee sinua.

Psalmi 89:21-30

89:21 minä olen löytänyt Daavidin, palvelijani, olen voidellut hänet pyhällä öljylläni.
89:22 Minun käteni on lujasti tukeva häntä, minun käsivarteni on häntä vahvistava.

89:23 Ei vihollinen yllätä häntä, eikä vääryyden mies häntä sorra;
89:24 vaan minä hävitän hänen ahdistajansa hänen edestänsä ja lyön hänen vihamiehensä maahan.
89:25 Minun uskollisuuteni ja armoni on hänen kanssansa, ja minun nimessäni kohoaa hänen sarvensa.

89:26 Minä asetan hänen kätensä vallitsemaan merta ja virtoja hänen oikean kätensä.
89:27 Hän kutsuu minua: 'Sinä olet minun isäni, sinä minun Jumalani ja pelastukseni kallio.'
89:28 Ja minä asetan hänet esikoiseksi, maan kuninkaista korkeimmaksi.

89:29 Minä säilytän armoni hänelle iankaikkisesti, ja minun liittoni hänen kanssaan on luja.
89:30 Minä annan hänen jälkeläistensä säilyä iäti ja hänen valtaistuimensa niin kauan, kuin taivaat pysyvät.

Jeesus, Daavidin poika - armahda minua!

8

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta, mutta ... Ehkä kummastelet aihetta ja
      oltarukouksessasi kantelet Isälle. Kehotat Häntä ehkä tekemään muutoksia - ihmisen näkökulmasta outoon - ehdottomaan uskollisuuteensa.
      Onhan kaikkien tiedossa Israelin jumalaton meno!

Kuitenkin uskollisuus on itseisarvo - ei se riipu
      toisen osapuolen edesottamuksista. Olisihan se outoa, jos aviopuoliso alkaisi uskottomaksi vain sen vuoksi, että toinen ENSIN oli.
      Kyllä Jumala velvoittaa itsensä olemaan uskollinen
      loppuun asti.

Rohkenen sanoa (nöyrästi), ettei Israelin Jumalaksi lupautunut Jumala antaisi itselleen oikeutta olla uskoton ja hylätä.
      Raamatussa Hän uhittelee paljonkin, mutta niinhän me maalliset isät myös joudumme toistuvasti tekemään uppiniskaisten murrosikäisten suhteen.

Luulenpa, että Isä vastaisi hämmästelyysi: "Minkä kirjoitin, sen kirjoitin".

MINKÄ KIRJOITIN, SEN KIRJOITIN

Psalmi 89:31-38

89:31 Jos hänen poikansa hylkäävät minun lakini eivätkä vaella minun oikeuksieni mukaan,
      89:32 jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni,
      89:33 niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;

89:34 mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
      89:35 En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.

89:36 Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele:
      89:37 'Hänen jälkeläisensä pysyvät iankaikkisesti, ja hänen valtaistuimensa on minun edessäni niinkuin aurinko,
      89:38 se pysyy lujana iankaikkisesti niinkuin kuu. Ja todistaja pilvissä on uskollinen.'" Sela.

Adventtia!

• Antti...

lopeta jo Israel-hullutuksesi. Se on vastoin Raamatussa olevia Jeesuksen sanoja. Jeesus sanoi, että juutalainen kansa hylättäisiin ja heidän osansa annettaisiin toiselle kansalle (Mt. 21:43). Sinä huudat koko ajan samalla tavalla kuin Jeesukselle vastannut kansa "ei ei!" (Lk 20:16).

• Antti... kirjoitti:

lopeta jo Israel-hullutuksesi. Se on vastoin Raamatussa olevia Jeesuksen sanoja. Jeesus sanoi, että juutalainen kansa hylättäisiin ja heidän osansa annettaisiin toiselle kansalle (Mt. 21:43). Sinä huudat koko ajan samalla tavalla kuin Jeesukselle vastannut kansa "ei ei!" (Lk 20:16).

Tuota lipsahdustasi, että Israelin Jumala olisi hyljännyt Jerusaleminsa, et uskaltaisi minun Isäni
        kuullen sanoa!

No eipä saa Jeesuksen sana sussa sijaa! Vain yhden jakeen löysit - Matt 21:43 - koskien hylkäämistä!!
        Askel eteenpäin käy ilmi, että Jeesus puhuu vain SINUSTA, eikä Israelin kansasta !!!

Matteuksen evankeliumi:
        21:45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.

Asia käy vielä selvemmin toisesta viittaamastasi kohdasta - Luuk 20:16, pari jaetta eteenpäin - sillä siinä te lainopettajat tahtoisitte heti tappaa Jeesuksen, mutta ette uskalla, SILLÄ JEESUS JA KANSA YMMÄRTÄVÄT TOISIAAN.
        Tässä se - ettei totusu unohtuisi:

Luukkaan evankeliumi:
        20:19 Ja kirjanoppineet ja ylipapit tahtoivat ottaa hänet sillä hetkellä kiinni, mutta he pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut sen vertauksen heistä.

En jaksa uskoa, että advarit yleisesti ottaen
        olisivat tolleen läpeensä kieroja kuin sinä.
        Älä nuku etsikkoaikasi ohi!
        En sano tätä kristittynä vaan Herran omana.

• Etkö ymmärtänyt vielä?
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tuota lipsahdustasi, että Israelin Jumala olisi hyljännyt Jerusaleminsa, et uskaltaisi minun Isäni
        kuullen sanoa!

No eipä saa Jeesuksen sana sussa sijaa! Vain yhden jakeen löysit - Matt 21:43 - koskien hylkäämistä!!
        Askel eteenpäin käy ilmi, että Jeesus puhuu vain SINUSTA, eikä Israelin kansasta !!!

Matteuksen evankeliumi:
        21:45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.

Asia käy vielä selvemmin toisesta viittaamastasi kohdasta - Luuk 20:16, pari jaetta eteenpäin - sillä siinä te lainopettajat tahtoisitte heti tappaa Jeesuksen, mutta ette uskalla, SILLÄ JEESUS JA KANSA YMMÄRTÄVÄT TOISIAAN.
        Tässä se - ettei totusu unohtuisi:

Luukkaan evankeliumi:
        20:19 Ja kirjanoppineet ja ylipapit tahtoivat ottaa hänet sillä hetkellä kiinni, mutta he pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut sen vertauksen heistä.

En jaksa uskoa, että advarit yleisesti ottaen
        olisivat tolleen läpeensä kieroja kuin sinä.
        Älä nuku etsikkoaikasi ohi!
        En sano tätä kristittynä vaan Herran omana.

Jeesuksen aikaiset lainopettajat YMMÄRSIVÄT, että Jeesus mainitsemissasi kohdissa puhui juuri heistä!

Etkös sinä YMMÄRRÄ vieläkään, että Hän tänä päivänä
        puhuu juuri SINUSTA-SINUSTA-SINUSTA?!?

Matteuksen evankeliumi:
        21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Matteuksen evankeliumi:

Luukkaan evankeliumi:
        20:16 Hän tulee ja tuhoaa nämä viinitarhurit ja antaa viinitarhan muille." Niin he sen kuullessaan sanoivat: "Pois se!"

Luukkaan evankeliumi:

Ellet käänny, valtakunta otetaan pois sinun osaltasi - näin on nähtävä - sillä Raamattu ei voi tyhjiin raueta!

• alex-kasi

Jumalasta kuin naapurin Kallesta :)

Antti - Jumala On - aina ja ianklaikkisesti ja ihminen voi vain osallistua. Siis on parempi tulla tuntemaan Jumalaa kuin kaiken aikaa punnita Jumalan tekoja oman mittapuun mukaan..

• Mutta ASIASSA hän on oikeassa!
        alex-kasi kirjoitti:

Antti - Jumala On - aina ja ianklaikkisesti ja ihminen voi vain osallistua. Siis on parempi tulla tuntemaan Jumalaa kuin kaiken aikaa punnita Jumalan tekoja oman mittapuun mukaan..

Asiahan oli se, että joku ylifariseus luuli todsitavansa, että Jeesus on hyljännyt Israelin.
        Pari raamatunjaetta mainitsi sivumennen.

Antti laittoi ne jakeet viestiinsä ja lisäsi ne pari jaetta, jotka todistavat vääjäämättä, että Jeesus
        tarkoitti VAIN johtajia, ylifariseuksia - eikä LAINKAAN kansaa.

Olkaatten siunatut!

KYLLÄ ANTTI ON OIKEASSA - lainopettajat Jeesus hylkää, vaan ei KANSAA!

Matteuksen evankeliumi:
        21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Matteuksen evankeliumi:

Luukkaan evankeliumi:
        20:16 Hän tulee ja tuhoaa nämä viinitarhurit ja antaa viinitarhan muille." Niin he sen kuullessaan sanoivat: "Pois se!"

Luukkaan evankeliumi:

• alex-kasi kirjoitti:

VAikea puhua isästä kuin vieraasta siasta, sillä Hän on tunkeutunut niin läheiseksi - ilman että mä olisin tehnyt mitään; paitsi että olen tunnustanut hänet Isäkseni.

Naapurin kalle, jonka alex-kasi mainitsi - mistäs tiesikin - on rakas ja läheinen hänkin, muttei niin tuttavallinen kuin taivaallinen Isäni.

Älkäämme olko muukalaisia, vaan LAPSIA!

• Omega 3 rasvahapot
        AnttiVKantola kirjoitti:

VAikea puhua isästä kuin vieraasta siasta, sillä Hän on tunkeutunut niin läheiseksi - ilman että mä olisin tehnyt mitään; paitsi että olen tunnustanut hänet Isäkseni.

Naapurin kalle, jonka alex-kasi mainitsi - mistäs tiesikin - on rakas ja läheinen hänkin, muttei niin tuttavallinen kuin taivaallinen Isäni.

Älkäämme olko muukalaisia, vaan LAPSIA!

Jeesus ei oikein usko, että semmoista isää olisi olemassakaan, joka ei lapselleen KALAA suostuisi
        antamaan! Vai onkohn tuossa raamatunkohdassa kyse
        tutukivasta tuomiosta - Jeesus ottaa selville, KUKA se isä on?

Luuk. 11:11
        Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen.

Joka tapauksessa Jeesus tässä toteaa kalan ihan pyytämisen arvoiseksi asiaksi. Juuri siitähän on
        tullut sanontakin: menen pyytämään kalaa.

Jeesuksen pääpointti kuitenkin, opettaessaan tuossa opetuslapsia rukoilemaan, on se, että
        taivaallinen Isä OIKEASTI on paras mahdollinen kuviteltavissa oleva isä. Pari jaetta eteenpäin:

Luuk 11:13
        Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1149
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      881
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      322
      644
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      641
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      114
      614
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      608
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      595
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      590
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      75