Mulle tulee meiliin joka päivä joku raamatun lause sivustolta www.uskonkirjat.net. Kieliasu ei ole nykyraamatun mukainen vaan vanhahtava.
Onko se joku vanha raamatun käännös vai jonkun suuntauksen oma raamatun tulkinta?
Luen mielelläni ja kuitenkin usein oloni on outo, aivankuin se ei olisi oikea sanoma.
Kuulun ev.lut kirkkoon (en ole aktiivijäsen), mutten haluais lukea minkään lahkon kääntämää tekstiä.
Jos joku osais vastata niin iso kiitos!
uskonkirjat
5
508
Vastaukset
- huolestunutreino
Kannattaa pitäytyä oikeassa kirkonkin käyttämässä Raamatun versiossa, niin ei tule väärinymmärryksiä. Muuta kirjallisuutta et aiheesta tarvitse, ellet aio lahkojen mukana mennä.
- ap.
Onko tuo uskonkirjat.net jonkun lahkon käännös.
Luen kyllä raamattua lähes joka päivä, mut on mukava saada myös päivän sana meiliin.
Tiedän, et esmes JT:lla on oma raamatun käännös, mutta en, onko muilla. - on oma
ap. kirjoitti:
Onko tuo uskonkirjat.net jonkun lahkon käännös.
Luen kyllä raamattua lähes joka päivä, mut on mukava saada myös päivän sana meiliin.
Tiedän, et esmes JT:lla on oma raamatun käännös, mutta en, onko muilla.Uuden Maailman käännös, joka on väännös. Sitäpaitsi jt ei ole kristillinen lainkaan.
Kenelläkään herätysliikkeellä ei ole omaa käännöstä, vaan käytävät joko -38, tai -92 kirkkoraamattukäännnöstä, joista jälkimmäinen on tosi heikko, sitä ei pitäisi kenenkään ottaa käyttöön, sanovat hebrean alkukielen tuntijat.
Paras suomenkielinen käännös ja uskollisin alkukielelle on Biblia, lestadiolaisten käännös, sanovat myöskin alkukielen tuntijat. Huomautan, että itse en ole lestadiolainen.
Yksi parhaista englantilaista käännöksistä on KJV. Myöskin uskollinen alkukielelle.
Ja saanko ystävällisesti huomauttaa; kaikki muut ovat lahkolaisia Raamatun mukaan, paitsi juutalaiset. Siis kaikki kristilliset yhetisöt ovat lahkoja, evlut mukaanlukien. Joten lopettakaan lahkoista puhuminen, kun ette kerran osaa katsoa asiaa Raamatun pohjalta.
>>Onko tuo uskonkirjat.net jonkun lahkon käännös. - ap.
on oma kirjoitti:
Uuden Maailman käännös, joka on väännös. Sitäpaitsi jt ei ole kristillinen lainkaan.
Kenelläkään herätysliikkeellä ei ole omaa käännöstä, vaan käytävät joko -38, tai -92 kirkkoraamattukäännnöstä, joista jälkimmäinen on tosi heikko, sitä ei pitäisi kenenkään ottaa käyttöön, sanovat hebrean alkukielen tuntijat.
Paras suomenkielinen käännös ja uskollisin alkukielelle on Biblia, lestadiolaisten käännös, sanovat myöskin alkukielen tuntijat. Huomautan, että itse en ole lestadiolainen.
Yksi parhaista englantilaista käännöksistä on KJV. Myöskin uskollinen alkukielelle.
Ja saanko ystävällisesti huomauttaa; kaikki muut ovat lahkolaisia Raamatun mukaan, paitsi juutalaiset. Siis kaikki kristilliset yhetisöt ovat lahkoja, evlut mukaanlukien. Joten lopettakaan lahkoista puhuminen, kun ette kerran osaa katsoa asiaa Raamatun pohjalta.
>>Onko tuo uskonkirjat.net jonkun lahkon käännös.Kerrataan eli osoitteesta uudetkirjat.net tulee meiliini joka päivä päivän sana, kuka lie tilannut. Ei siis ole pelkästään hengellisen kirjallisuuden kauppa.
Esim. tänään:
Lähettäjä "Uskonkirjat.net"
Aihe Päivän Sana
Vaihtoehdot TEXT/HTML
Päivän Sana 2. joulukuuta 2007
Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
Ps. 1:1-2 KR33/38
- :::
Raamatusta on olemassa suora käännös alkuperäiskieliltä englanniksi (siis esimerkiksi Evankeliumit koine-kreikasta englanniksi ja VT mahdollisimman vanhoista kirjoituksista). Tämä käännös kulkee nimellä "Young's Literal" ja se on kaikkein vähiten lahkojen "värittämä" käännös.
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon nykyisin käyttämä raamatunkäännös on kelvottoman huonoa tekstiä millä tahansa mittarilla mitattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191354
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275