Ormox ja

Ismox............

Äidilleni vaihdettiin sydänlääke Ormoxista Ismoxiin. Onko tämä samaa lääkettä ? Äiti mielestä hänelle tulee huono olo Ismoxista !

5

14433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niissä

saa olla jonkin verran eroa, esim. sidos/apuaineet voivat olla eri ja ne taas vaikuttavat mm. lääkkeen imeytymiseen.
      Miksi lääke vaihdettiin?? Jos kerran Ormox toimi ok.
      Lääkeaine molemmissa on sama, mutta ed.mainitut sid.aineet saattavat muuttaa imeytymistä ja siksi yleensä RR-taudin, syd. ja joitakin muita EI vaihdeta.
      Onko se resepti kirjoitettu Ormox:lle vai Ismox:lle? Apteekissako tämä vaihto tapahtui vai lääkärikö yks kaks kirjoitti toiselle lääkkeelle reseptin? On lääkkeitä joita ei apteekissa kannata vaihtaa, ei vaikka olisi hinnassa eroa, kaikkea kun ei rahalla voi mitata.

Itselläni on 3 kroonista sairautta ja käytän kaikkiin alkuperäistä lääkettä, en gen.sub.

Ja reseptillä ei sitten saa enää O:ta jos on otettu Ismox, vaikka se resepti olisikin kirjoitettu Ormoxille ja lääkettä olisi jäljellä. Jos ottaa rinnakkaisen, niin siitä ei sitten ole sillä reseptillä "paluuta" alkuperäiseen.

Uutta reseptiä nyt sitten vain pyytämään, sille Ormoxille jos se on sopinut aiemmin.

• jos haluaa

alkuperäiseen lääkkeeseen, ilmoittaa vaan seuraavalla lääkkeenhakukerralla apteekissa että haluaa ottaa reseptissä alunperin määrättyä lääkettä.

• alkuperäiseen
        jos haluaa kirjoitti:

alkuperäiseen lääkkeeseen, ilmoittaa vaan seuraavalla lääkkeenhakukerralla apteekissa että haluaa ottaa reseptissä alunperin määrättyä lääkettä.

palaamismahdollisuus, näin ei aina ole suinkaan ollut. Jos viitsisit laittaa asianmukaisen linkin, kiitos.

• juupa juu

kannattaisi varmaan alunperinkin valita edullisempi valmiste, niin ei noita imeytymisestä johtuvia muutoksia sitten tule lääkevaihtojen takia. rinnakkaisvalmiste voi olla jopa parempi kuin alkuperäinen, apuaineiden kehitys kun menee eteenpäin koko ajan (eli alkuperäisessä lääkkeessä ei välttämättä ole yhtä hyvät apuaineet kuin uudemmassa rinnakkaisessa lääkkeessä). itse ainakin kokeilisin edullisempaa ensin, se on vaan tyhmää maksaa liikaa... mutta eipä sille mitään voi, että monella muorilla ja vaarilla taitaa jo purkin ulkonäön muutos aiheuttaa haittavaikutuksia ;). ja lääkärin määräys on kuin jumalan sana, siihen ei parane puuttua.

• on linkki
        alkuperäiseen kirjoitti:

palaamismahdollisuus, näin ei aina ole suinkaan ollut. Jos viitsisit laittaa asianmukaisen linkin, kiitos.

toivottavasti selventää asiaa :) http://www.apteekit.net/do/folder?rs=621/642/1015/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2512
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1196
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1147
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe