Onko kenelläkään kokemusta

Pukeli

silikonivuokasta? Näin sellaisella paistettavan kakkua telkkarissa. Aika hassu, sellainen lieruava. Jos se on hyvä niin ostan, jos taas joku moittii en osta.
Muutenkin kaikenlaisia mölkkeröitä kaapit pullollaan.

14

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelpaa, kun

      haikailet silikonien perään...

    • paivansadeko

      Me ollaan oltu tyytyväisiä, tyttären kanssa ostettiin. Kestävät uunin ja pakastimen. Ei tarvi voidella ei mitään. Irtoavat helposti kakuista ym.

      • Pukeli

        Minulla oli ennen sellainen peltinen vuoka, jonka heitin menemään, kun ostin teflon vuokan. Harmittaa. Siinä peltisessä kohosi kakku ihan toisella tavalla, eli paljon paremmin.


      • paivansadeko
        Pukeli kirjoitti:

        Minulla oli ennen sellainen peltinen vuoka, jonka heitin menemään, kun ostin teflon vuokan. Harmittaa. Siinä peltisessä kohosi kakku ihan toisella tavalla, eli paljon paremmin.

        ja nousi kanssa. Jopa heikolla ruuanlaitto taidolla. Tytär on paljon parempi kokki :)


    • tuttuni joka on oikea jauho peukalo ja leipoo jatkuvasti kakkuja ja ties mitä kaikkea, on todella tyytyväinen.
      Meillä ei ole, mutta en myöskään tee kakkuja, pullaa vain ja piirakoita.

      • Pukeli

        siinähän sitten voisi paistaa pienen bostonkakun. Harvinaisia ovat minunkin kakkujen leipomiset, mutta joskus.
        Tekeekö se sun tuttusi mitään uuniruokia siinä silikonivuokassa?


      • Pukeli kirjoitti:

        siinähän sitten voisi paistaa pienen bostonkakun. Harvinaisia ovat minunkin kakkujen leipomiset, mutta joskus.
        Tekeekö se sun tuttusi mitään uuniruokia siinä silikonivuokassa?

        juuri oltiin pieni aika sitten syömässä heillä ja oli kattanut joulupöydän. Kertoi että eka kerta kun ei perunalaatikko ottanut kiinni reunoihin.
        Kakuista saa eri mallisia koska noita silikonivuokia tuntuu olevan joka lähtöön.
        Minä pysyn kyllä entisissä;D


      • Itärajan Iita
        umalehtinen kirjoitti:

        juuri oltiin pieni aika sitten syömässä heillä ja oli kattanut joulupöydän. Kertoi että eka kerta kun ei perunalaatikko ottanut kiinni reunoihin.
        Kakuista saa eri mallisia koska noita silikonivuokia tuntuu olevan joka lähtöön.
        Minä pysyn kyllä entisissä;D

        erikoiselta kauhoa ruokaa silikonipotista :)
        Tuleekohan vaan yhtähyvää ruokaa, kun savipotissa?
        Nyt Uma pieni tauko, niskaa koskee.

        PS: NIMIMERKKINI ON REKISTERÖINYT VIRALLISESTI JOKU MUU. NÄIN SIINÄ SITTEN KÄVI.


      • Itärajan Iita kirjoitti:

        erikoiselta kauhoa ruokaa silikonipotista :)
        Tuleekohan vaan yhtähyvää ruokaa, kun savipotissa?
        Nyt Uma pieni tauko, niskaa koskee.

        PS: NIMIMERKKINI ON REKISTERÖINYT VIRALLISESTI JOKU MUU. NÄIN SIINÄ SITTEN KÄVI.

        voi sentään. Mutta älä moisesta piittaa. Palaillaan illalla sillä minä menen kuulemaan hoosiannaa.


    • s_kamu

      Käytännässä se paistaa kakut valkoiseksi, eli terve pintaväri puuttuu. Ei tietenkään haittaa kuorrutettavissa kakuissa. Näitähän on erilaisia, on muffinsivuokiakin jopa.
      Kaapista löytyy kakkuvuoka, mutta harvemmin käytetään juuri tuloksen värittömyyden takia.

      • Pukeli 1

        mulle paljon. Kiitos!


      • paivansadeko

        on kakkujen ja muiden leivonnaisten pinta saanut kauniin tasaisen värin.


      • paivansadeko kirjoitti:

        on kakkujen ja muiden leivonnaisten pinta saanut kauniin tasaisen värin.

        Meillä on kakkuvuoka,mutta ei ole kolahtanut.

        Minä en pidä,kun se on sellanen lieru,että saa olla tosi tarkkana,kun panee uuniin,ettei taikinat plumpsahda pellolle.
        Eräs ystäväni kerran livautti moisen käsistään oikein komiasti lattialle.

        Jos teen yhen jonkun,niin käytän mieluummin ihan teflonpinnotteista,eipä siihenkään ihmeemmin tartu.Jos panen useamman kerralla,niin tuo vetelys tulee mukaan,kun on kerran hankittu.
        Mutta enempiä en hanki.


      • s_kamu
        paivansadeko kirjoitti:

        on kakkujen ja muiden leivonnaisten pinta saanut kauniin tasaisen värin.

        Kyllä tuli väriä sittenkin.
        Kokeilin heti.

        Kakun pinta on sellainen kiiltävä ja oudon näköinen. Ja vuokahan on lieru, kahdella kädellä käsiteltävä.
        Kuulemma hyvä hyytelöitä ja jäädykkeitä tehtäessä.
        Tuo vaaleus oli jäänyt muistiin varmaan mikroaaltouuni-kokeilusta. Mutta sen mikroaallon saa leivonnassa unohtaa, ei ole uunikakun vertaista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe