Onko kenelläkään kokemusta

Pukeli

silikonivuokasta? Näin sellaisella paistettavan kakkua telkkarissa. Aika hassu, sellainen lieruava. Jos se on hyvä niin ostan, jos taas joku moittii en osta.
Muutenkin kaikenlaisia mölkkeröitä kaapit pullollaan.

14

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelpaa, kun

      haikailet silikonien perään...

    • paivansadeko

      Me ollaan oltu tyytyväisiä, tyttären kanssa ostettiin. Kestävät uunin ja pakastimen. Ei tarvi voidella ei mitään. Irtoavat helposti kakuista ym.

      • Pukeli

        Minulla oli ennen sellainen peltinen vuoka, jonka heitin menemään, kun ostin teflon vuokan. Harmittaa. Siinä peltisessä kohosi kakku ihan toisella tavalla, eli paljon paremmin.


      • paivansadeko
        Pukeli kirjoitti:

        Minulla oli ennen sellainen peltinen vuoka, jonka heitin menemään, kun ostin teflon vuokan. Harmittaa. Siinä peltisessä kohosi kakku ihan toisella tavalla, eli paljon paremmin.

        ja nousi kanssa. Jopa heikolla ruuanlaitto taidolla. Tytär on paljon parempi kokki :)


    • tuttuni joka on oikea jauho peukalo ja leipoo jatkuvasti kakkuja ja ties mitä kaikkea, on todella tyytyväinen.
      Meillä ei ole, mutta en myöskään tee kakkuja, pullaa vain ja piirakoita.

      • Pukeli

        siinähän sitten voisi paistaa pienen bostonkakun. Harvinaisia ovat minunkin kakkujen leipomiset, mutta joskus.
        Tekeekö se sun tuttusi mitään uuniruokia siinä silikonivuokassa?


      • Pukeli kirjoitti:

        siinähän sitten voisi paistaa pienen bostonkakun. Harvinaisia ovat minunkin kakkujen leipomiset, mutta joskus.
        Tekeekö se sun tuttusi mitään uuniruokia siinä silikonivuokassa?

        juuri oltiin pieni aika sitten syömässä heillä ja oli kattanut joulupöydän. Kertoi että eka kerta kun ei perunalaatikko ottanut kiinni reunoihin.
        Kakuista saa eri mallisia koska noita silikonivuokia tuntuu olevan joka lähtöön.
        Minä pysyn kyllä entisissä;D


      • Itärajan Iita
        umalehtinen kirjoitti:

        juuri oltiin pieni aika sitten syömässä heillä ja oli kattanut joulupöydän. Kertoi että eka kerta kun ei perunalaatikko ottanut kiinni reunoihin.
        Kakuista saa eri mallisia koska noita silikonivuokia tuntuu olevan joka lähtöön.
        Minä pysyn kyllä entisissä;D

        erikoiselta kauhoa ruokaa silikonipotista :)
        Tuleekohan vaan yhtähyvää ruokaa, kun savipotissa?
        Nyt Uma pieni tauko, niskaa koskee.

        PS: NIMIMERKKINI ON REKISTERÖINYT VIRALLISESTI JOKU MUU. NÄIN SIINÄ SITTEN KÄVI.


      • Itärajan Iita kirjoitti:

        erikoiselta kauhoa ruokaa silikonipotista :)
        Tuleekohan vaan yhtähyvää ruokaa, kun savipotissa?
        Nyt Uma pieni tauko, niskaa koskee.

        PS: NIMIMERKKINI ON REKISTERÖINYT VIRALLISESTI JOKU MUU. NÄIN SIINÄ SITTEN KÄVI.

        voi sentään. Mutta älä moisesta piittaa. Palaillaan illalla sillä minä menen kuulemaan hoosiannaa.


    • s_kamu

      Käytännässä se paistaa kakut valkoiseksi, eli terve pintaväri puuttuu. Ei tietenkään haittaa kuorrutettavissa kakuissa. Näitähän on erilaisia, on muffinsivuokiakin jopa.
      Kaapista löytyy kakkuvuoka, mutta harvemmin käytetään juuri tuloksen värittömyyden takia.

      • Pukeli 1

        mulle paljon. Kiitos!


      • paivansadeko

        on kakkujen ja muiden leivonnaisten pinta saanut kauniin tasaisen värin.


      • paivansadeko kirjoitti:

        on kakkujen ja muiden leivonnaisten pinta saanut kauniin tasaisen värin.

        Meillä on kakkuvuoka,mutta ei ole kolahtanut.

        Minä en pidä,kun se on sellanen lieru,että saa olla tosi tarkkana,kun panee uuniin,ettei taikinat plumpsahda pellolle.
        Eräs ystäväni kerran livautti moisen käsistään oikein komiasti lattialle.

        Jos teen yhen jonkun,niin käytän mieluummin ihan teflonpinnotteista,eipä siihenkään ihmeemmin tartu.Jos panen useamman kerralla,niin tuo vetelys tulee mukaan,kun on kerran hankittu.
        Mutta enempiä en hanki.


      • s_kamu
        paivansadeko kirjoitti:

        on kakkujen ja muiden leivonnaisten pinta saanut kauniin tasaisen värin.

        Kyllä tuli väriä sittenkin.
        Kokeilin heti.

        Kakun pinta on sellainen kiiltävä ja oudon näköinen. Ja vuokahan on lieru, kahdella kädellä käsiteltävä.
        Kuulemma hyvä hyytelöitä ja jäädykkeitä tehtäessä.
        Tuo vaaleus oli jäänyt muistiin varmaan mikroaaltouuni-kokeilusta. Mutta sen mikroaallon saa leivonnassa unohtaa, ei ole uunikakun vertaista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe