onko museoauto, jos?

rakentaj

löytää vaikkapa vanhan auton moottorin/rungon ja alkaa sille väsätä muita osia kylkeen tuloksena kokonainen auto. Olen nähnyt sellaisen ajopelin jossa oli vain moottori alkuperää mutta niin vain meni museoautoksi kakistelematta. Tässä nyt en viitsi jostain syystä kertoa missä auto nyt on. Sen rakentelija voi tunnistaa rakennelmansa.

5

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entistäjä.

      Onhan se, jos kerran auto on saatettu sellaiseen asuun, kuten asetus vaatii.

      Mikä on alkuperää??

      • aloittaj

        Siis autoon sopiva moottori löyty jostain ladon takaa ja siihen rakennettiin uusi runko toisen samanlaisen auton mallin mukaan. Sitten löyty Amerikasta käytettyjä osia iso liuta, jotka putsattiin ja pakkeloitiin. Koripeltejä löyty sieltä sun täältä ja osa tehtiin itse. Eli autossa alkuperää siis vain moottori ja muuta samanlaisen auton osaa 50%. Loput tehty itse. Mielestäni autoa ei olisi saanut kastastaa museoautoksi koska se oli tehty osista jälkeenpäin.


      • Höpö höpö
        aloittaj kirjoitti:

        Siis autoon sopiva moottori löyty jostain ladon takaa ja siihen rakennettiin uusi runko toisen samanlaisen auton mallin mukaan. Sitten löyty Amerikasta käytettyjä osia iso liuta, jotka putsattiin ja pakkeloitiin. Koripeltejä löyty sieltä sun täältä ja osa tehtiin itse. Eli autossa alkuperää siis vain moottori ja muuta samanlaisen auton osaa 50%. Loput tehty itse. Mielestäni autoa ei olisi saanut kastastaa museoautoksi koska se oli tehty osista jälkeenpäin.

        Eipä taida nää tarinat pitää paikkaansa. Jos joku alkaa tehdä museo autoa pelkän moottorin ympärille...tai yleensä autoa. Täytyi olla tosiharvinainen...kuitenkin runkomalli löytyi ja varaosia sieltä täältä Amerikkaa. Autossa on PALJON muitakin osia kuin mainitut "kone,runko ja pinta pellit...sekä ne 50%" osia. Mitähän mahto olla ne loput itse tehdyt...varmaan Ne helpoimmasta päästä olevat vaihteisto,takavalon lasit ja painevaletut listat unohtamatta sivalon kupua:) Kerroppa jos vielä kehtaat? mallimerkki niin nauretaan porukalla...(tarinan keksijälle).


      • Entistäjä
        Höpö höpö kirjoitti:

        Eipä taida nää tarinat pitää paikkaansa. Jos joku alkaa tehdä museo autoa pelkän moottorin ympärille...tai yleensä autoa. Täytyi olla tosiharvinainen...kuitenkin runkomalli löytyi ja varaosia sieltä täältä Amerikkaa. Autossa on PALJON muitakin osia kuin mainitut "kone,runko ja pinta pellit...sekä ne 50%" osia. Mitähän mahto olla ne loput itse tehdyt...varmaan Ne helpoimmasta päästä olevat vaihteisto,takavalon lasit ja painevaletut listat unohtamatta sivalon kupua:) Kerroppa jos vielä kehtaat? mallimerkki niin nauretaan porukalla...(tarinan keksijälle).

        Tiedän monia tapauksia joissa auto on rakennettu moottori numeron mukaan..elikkä melko vaikeaa on löytää nykyään osiltaan täydellistä esim 1920 luvun autoa joten melko varmaan siihen joutunee jenkeistä osia hommaileen.Noin 8v sitten ostin t-fordin osa läjän ja entisöin niistä auton ja pystyn kertomaan että mitkään osat eivät alkujaan ole samasta autosta..mutta entä sitten jos auto kunnostetaan samaan ulkoasuun kun se tehtaalta lähtiessä on ollut niin ketä se vaivaa paljonko siinä on ns. alkuperäis osaa?? PS. ja tiedän yhden T-Fordin johon löytyi vain moottorin lohko jossa valmista numero ja loput on rakennettu itse ja jenkki uustuotanto osilla, eipä siinä niin moni selkoisen rakenteet ole etteikö niitä 2000 luvun koneilla saisi tehtyä itse..


    • -IK-

      Hyvin harvassa 20-luvun tolppa-autossa on alkuperäisiä osia enää lähelläkään 50% mutta ei siihen kukaan takerru. Joku lähtökohta pitää kuitenkin olla identiteetille. Ei ihan tyhjästä autoyksilöä enää nykyään saa kilpiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe