Kun olen kertonut nimeni ja näin, niin rupeanko päällepäsmäriksi ja heti sanomaan että haluan sen ja sen? eli antakaa vinkkejä miten sulatan kasvattajan sydämen puhelimen välityksellä?
Miten varaan pennun
4
253
Vastaukset
- n.sorsa
otappas aluksi selville rodusta minkä haluat.
Kirjoista, netistä, rodunomistajilta, pentuvälityksestä, kasvattajilta ja käyt katsomassa rotua vaikkapa jossain näyttelyssä.
Siinävaiheessa, kun on jonkunlainen tieto rodusta voit alkaa pentuja katselemaan ja vanhenmpia voit tutkia koira.net.
http://jalostus.kennelliitto.fi/
Kyselet kaikkea tyhmää kasvattajilta ja sanot omia kommenteja väliin.
Saat jo taustatietojesi turvin vähän tietoa kasvattajan ammattitaidosta rodun suhteen, onko kyseessä kasvattaja joka esim. on teetättännyt ensinmäiset pennut ja saattaa olla vielä huonompi tieto rodusta, kun sinulla.
Eikä puhelimitse koiria ostella vain joudut kyllä valitettavasti menemään paikanpäälle varaamaan/ katsomaan pentuja. Pahinmassa tapauksessa joudut hakemaan koiran satojenkin kilometrien päästä.
Varaudu siihen, että saattaa upota rahaa ennenkuin edes näät koiraa useita satoja euroja. - miksiköhän
Miksi sinun pitäisi esittää jotain muuta kuin olet?
Olemalla oma itsesi keskustelun aikana. Ja kyllä sinun tulee nähdä pennut, et voi näkemättä varata.
Ja kunnon kasvattaja haluaa nähdä sinut. Ehkä saat,ehkä et,siis puhelimitse ;)
Mitään vinkkejä ei ole antaa,kun on reilusti vaan oma itsensä.Aina hyvä asia on se,että on ottanut selvää rodusta paljon,miettinyt pitempään koiran ottoa,ja nimenomaista rotua ym.
Ja aina kannattaa muistaa,että kaikki kasvattajat ei suinkaan ota varausta vastaan näkemättä ihmistä/koko perhettä,korkeintaan voi tehdä alustavan varauksen eli jättää lopullisen päätöksen teon vasta sitten,kun on nähnyt perheen.
Minä mm.olen niin ikävä ihminen,ettei niin isoa rahaa löydy,että varaisin jollekin pennun näkemättä perhettä.
Kun se puhelin on kuin netti.Puhua voi mitä vaan,ja olla jotain ihan muuta...- vitkastele
parhaita yhdistelmiä kysellään hyvissä ajoin, mieluiten käy esittäytymässä kasvattajalla jo ennen pentujen syntymää tai kun tiedät milloin yhdistelmä toteutetaan.
Moni jää langalle soittelemaan kun alkaa kyselemään pentuja vasta niiden ollessa muutaman viikon ikäisiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?994537- 272385
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1092223- 2002179
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4101931- 1691503
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001269Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321075Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72976Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79850