Lähetystyöhön?

datter

Olen nähnyt muutamia näkyjä lähetystyöhön liityvistä aiheista ja kerron ne tänne, että joku voisi sanoa oman mielipiteensä.

Ensimmäinen näkyni on siltä ajalta, kun olin todella pieni enkä asiaa paljon miettinyt. Ympärilläni oli paljon tummaihoisia ja laihoja lapsia, jotka yrittivät tarttua minusta kiinni, kuin pyytääkseen apua. Aluksi juoksin pakoon, mutta kun lapset alkoivat itkemään pysähdyin ja menin takaisin heidän luokseen. Tämä näky on todella hutera, enkä muista sitä kovinkaan tarkkaan.

Toinen näky tapahtui, kun olin hereillä (tästä on vain puoli vuotta). Siinä oli mies ja nainen iho oli palanut ja he itkivät, mies huusi "Jos joku vain olisi kertonut meille!" Uskon että kaikki voivat päätellä missä he olivat ja mitä jonkun olisi heille pitänyt kertoa. Se oli niin hirvittävän näköistä, ja kun vielä tajusin, että "alakerran" väestä osa saattaa ollakkin tässä asemassa. Sen jälkeen tuli ajatus "maailmassa on ihmisiä jotka saattavat joutua tuohon asemaan! Heille täytyisi kertoa!"

On toki muitakin näkyjä, mutta nämä ovat parhaiten muistissa säilyneet.

Nämä merkit eivät tokikaan lopu tähän. Eräänä iltanan rukoilin merkkiä pitäisikö minun mennä lähetystyöhön ja avasin vielä radion ja siellä alkoi juuri keskustelu lähetystyöstä. Seuraavana päivänä meille tuli lehti jonka pääartikkeli käsitteli lähetystyötä ja radiostakin tuntui tulevan paljon lähetystyöhön liittyviä keskusteluja. Illalla rukoilin jotenkin näin "Minun paikkani taitaa sitten olla lähetystyössä? Jos näin on osoita minulle maa." Seuraavana päivänä selaillessani koulussa erästä kirjaa joka kertoi eri maista, kirja avautui Somalian kohdalta (Somalia sijaitsee Afrikan sarvessa ja heistä n. 99% on muslimeja). Seuraavana päivänä kun aloitimme erään tunnin taululla luki monia eri sanoja mutta eniten silmään pisti nuo Somalia ja somali. Rukoilin n. viikon ajan Somalian rauhan puolesta ja että sinne ei olisi kiellettyä mennä lähetystyöhön, samalla tutkiskelin sitä netistä ja kirjoista. Viikko sen jälkeen kun aloin rukoilemaan Somalian rauhan puolesta ilmestyi lehti, jossa kerrottiin että Somalian rauhanneuvottelut etenevät loistavasti ja ohimennen taidettiin mainita että pyritään mahdollistamaan lähetystyöntekijöiden maahan pääsyn. Pakkohan siitä oli heti kiittää Isää...

Muuten miten pääsee diakoniksi?

6

1367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi kouluttautua

      Jos sä olet 14-vuotias, kuten Galleria kertoo, niin ehkä asiaan olis tässä vaiheessa järkevintä suhtautua tyylillä: "ans kattoo mitä tuleman pitää". = jos näkysi on Jumalasta, se toteutuu, ja vahvistuu vielä monin tavoin, mutta jos ei, niin se "unohtuu", ja jotain muuta tulee tilalle.

      Tiedoksi kuitenkin, että diakoniksi voi kouluttautua Diakonia-ammattikorkeakoulussa: http://www.diak.fi/

      Ja sinne voi hakea sitten kun on ammatillinen perustutkinto tai lukio käytynä.

    • x-lähetys

      Ennen lähtöäsi, ole evankeliumin julistajana Suomessa. Evankelista julistaa Jumalan evankeliumia niille jotka tahtovat kuulla.

      Jos Suomessa kykenee voittamaan sieluja, niin siinä voi onnistua lähetyskentilläkin.

      Lähetyskentille ei kannata mennä, ellei itse ole selvästi ja varmasti uskossa. Useimman kannattaisi jäädä Suomeen ja olla hyvä ihminen täällä lähimmäisiä kohtaan.

      Jos Jumala jonkun lähettää ja ihminen itse on siitä täysin varma ja siihen valmis, silloin lähteminen voi olla hyvä asia.

      Kehitysaputyöhön, ruokaa ja lääkkeitä jakamaan pääsee helpommin.

    • asiallista.

      Kasva aikuiseksi ja kunnioita ihmisiä enemmän. Älä enää koskaa uhkaile heikompiasi helvetillä.

      Auta ihmisiä omasta hyväntahtoisuudesta, mutta älä pakota heitä uskoosi. Tuputtamisella et voita mitään.

    • Varjeltu sielu

      Ei pitäis mennä toitottamaan vaihtoehtomystiikkaa millekkään kansalle. Minusta se on epäeettistä ja moraalitonta. Kukin saa olla uskomatta eikä mitään piruntorjuntapattereita pitäisi perustaa.

    • Hanna

      Sinulla on selvästi lähetyskutsu. Rukoile johdatusta Jumalalta ovien avautumiseen ja valmistautumiseesi tuohon tehtävään. Ei sinulle ole annettu turhaan noita näkyjä, Pyhä Henki ohjaa ja antaa sinulle askel askeleelta viisautta miten mennä eteenpäin kutsumuksessasi.

    • PM

      Vielä on paljon niitä, jotka eivät ole kuulleet evankeliumia täällä Suomessa ja ympäri maailmaa.
      Lähetystyöhön vain rohkeasti!
      Terv. PM
      http://marttilat.weebly.com/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe