Outo paikka, mutta jo pitkään vaivannut. Siis molemmissa (toisessa enemmän) paukaloissatyvestä alaspäin särkyä. Auttaa kun hieron niitä. Mistä ihmeestä moinen paikka? Mitään erityistä rasitusta en ole koskaan niillä tehnyt, kun kipuilu alkaa. Välillä jonkun päivän parempi ja taas jatkuu. Kädet puutuu kyynärpäähän asti välillä, liekö yhteyttä. Rannekanavan ahtauma jo leikattu. Mikähän vikana?
peukalon tyvi
4
4390
Vastaukset
- sammahär
molemmat kädet leikattu ja oikeassa kädessä peukalon tyvessä kolotusta varsinkin nukkumaan mennessä, häiritsee unentuloa.
Silloin tällöin ollut aamulla pikkusormi ja ulkosyrjä kämmenestä puutunut, kolottaa myöskin ulkosyrjää kyynärpäähän päin.
Tuli mieleen, että nytkö rannekanavavaiva uusiutuu, muutama vuosi leikkauksesta. voi itku...- ei kiva kipu
Mulla myös rannekanavat leikattu. Peukaloiden särky kamalaa ja ns. pinsettiote aiheuttaa kipua, voimat vähentyneet myös.
Muistan lääkärin sanoneen, että jos puutumista tulee käden ulkosyrjälle eli just pikkurilliin ja ehkä puolikkaaseen nimettömäänkin, oire johtuu olkapään jostakin pinteestä tms. Jos nukun pitkään samalla kyljellä, alkaa mullakin puutua senpuoleisen käden ulkosyrjä.
- sama vaiva
Moi!
Mulla on leikattu molemmat rannekanavat 11 v. sitten, ja nyt on oireilua ollut muutaman kuukauden. Peukalon tyvet on pahimmat ja kipu säteilee ylöspäin. Yöt ovat pahimpia. Kädet ovat "kömpelöt", tavaroita putoilee, kansia ja korkkeja en saa auki jne.
Jostain ihmeen syystä mulle on jäänyt mielikuva, ettei tämä vaiva voisi uusiutua, mutta pahalta nyt näyttää.
Eikä tuo hermoratatutkimus kauheesti houkuta, sen verran ikävä kokemus se oli. Eipä vaan taida olla muita vaihtoehtoja....- kiri
Kertokaa minkälaiset oireet teillä oli. Onkohan minullakin tuollainen hermopinne? Minulla vaivat alkoivat yhtäkkiä 2 kk sitten. Peukalon tyveä, ensin toinen ja pian myös toinen, särkee myös levossa, peukalo-etusormi puristusote sattuu, samaten kiertäessä purkkeja ja pullon korkkeja auki, voimaa ei myöskään ole, ehkä kivun takia. Kädet ovat kömpelöt, pikkutarkkuus on hävinnyt. Nyt on aamuisin huonomman käden sormet tunnottomat kun herään.
Vaiva hankaloittaa kovasti elämää. Tarvitsen työssäni koko ajan pikkutarkkuutta ja peukalo-etusormi-otetta. En ole vielä käynyt missään lääkärissä. Onkohan kiire? Paheneekohan kun odottelee? Auttaako käden sitominen esim ideal-siteellä?
Onko hieromisesta ja painelusta apua?
Kiitos tiedoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078