Olen aikoinani käyttänyt molempia lääkkeitä. Ja nyt taas tilanne sellainen, että lääkitys pitäisi aloitella.Mutta en tiedä kumpaa pyytäisin lääkäriltä.Toki ei se asia selviä kyselemällä täältä muiden kokemuksia, mutta muuten olisi kiva kuulla teidän ajatuksia ja tuntemuksia näistä lääkkeistä.
itselläni auttoivat molemmat, mutta myös molemmista oli haittoja. Cipralex aiheutti levottomuutta ja seksuallista haluttomuutta, efexor taas väsytti, teki muistivaikeuksia, ja ärtyisyyttä. Niin ja vaikuttipa sekin negatiivisesti seksuaalisiin haluihin.
Löytyykö kokemuksia että olis ollut molempia lääkkeitä joskus käytössä?
itselläni auttoivat molemmat, mutta myös molemmista oli haittoja. Cipralex aiheutti levottomuutta ja seksuallista haluttomuutta, efexor taas väsytti, teki muistivaikeuksia, ja ärtyisyyttä. Niin ja vaikuttipa sekin negatiivisesti seksuaalisiin haluihin.
Löytyykö kokemuksia että olis ollut molempia lääkkeitä joskus käytössä?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Söin Cipralexia ensin puoli vuotta, sitten vaihdoin Efexoriin jota olen syönyt nyt nelisen kuukautta. Olen ollut Efexoriin tyytyväisempi, koen että siitä on minulle enemmän apua. Sivuvaikutukset ovat olleet molemmissa samat; seksuaalista haluttomuutta, hikoilua ja vessassa ravaamista öisin. Ärtyneisyys minulla väheni molempien lääkkeiden kanssa ja nukun paremmin. Aika eri lailla kyllä tuntuu vaikuttavan lääkkeet ihmisiin, mitä täältä olen lukenut. Joten varmaankin vaan kokeilemalla selviää. Nythän on tullut uusikin lääke markkinoille, Cymbalta.
Minä söin Efexoria n. 5 vuotta, enkä huomannut mitään haittavaikutuksia, päinvastoin. Ei ollut hikoilua, univaikeuksia, seksuaalista haluttomuutta tai muutakaan. Lopettaminen olikin sitten oma juttunsa, mutta voiton puolella ollaan jo siinäkin.
Cipralexia kokeilin joskus ennen Efexorin aloittamista, mutta minulle se ei sopinut ollenkaan. Masennusoireeni tuplaantui, ja minusta tuli "zombie"..
Nämäkin ovat niin yksilöllisiä, että mikä kenellekin sopii. Itse aloittaisin Efexorin uudelleen jos tarvitsisi. Toivottavasti en enää joudu miettimään lääkkeen aloitusta uudelleen.
Tsemppiä sulle!