voinko vähentää matkavähennuset n.2500EUR/v.
kun minulla on vapaa autoetu?
Asun Hyvinkäällä.
Kiitos vastauksista
vapaa autoetu ja matkavähennykset?
2
2009
Vastaukset
- jasse.p
mulla tulee työmatka kilometrejä vuodessa n.17tkm.
mites tarkka verottaja on siitä 18tkm?
pitääkö tehdä joku selvitys?
välillä menen asiakaskäynneille kotoa.
ja välillä teen töitä kotona.
eli voinko silti vähentää matkakulut noraalisti?- vähennykset
vapaalla autoedulla.Halvimman mukaan joko kilometrien mukaan autolla ta julkisilla jos mahdollista.Itse jouduin selvittämään viime vuonna verottajalle paljonko yleensä ajan omia km. kun työmatkaakin kertyi lähes 18,000 km.Olin nimittäin kolme vuotta saannut verottajalta auolla ajaamisella työmatkavähennykset.
Siinä oli vähän vaikea selitellä että auto olisi seissyt pihalla iltaisin ja viikonloppuisin. Todellisuudessahan omaa ajoa oli kertynyt enemmän.Tapaus meni harkintavero lautakunnalle ja jouduin keväällä maksamaan 1200 eur lisäveroja omasta ajosta. ai niin,minäkin selvitin että usein tein asiakaskäyntejä (työajoa)kodin ja konttorin välillä.No nämä työajothan vähennettiin suoraan työmatkavännyksistäni ja jouduin silti maksamaan kahden vuoden liiat työmatkavähennykset takaisin.
Tästä opin että vapaa autoetu ei todellakaan ole vapaa vaan erittäin rajallinen ja kallis etu.Viiden työsuhdeauton jälkeen luovuin keväällä autoedusta ja ajan nykyään omalla autolla ja saan km-korvauksia työajosta.Palkkakin nousi verotusarvon verran eikä tarvitse verottajalle selvitellä.
Mikäli haluat silti autoedun ja haluat saada työmatkavähennykset auton käytöstä niin vapaa aikana saat enää ajaa sen 1000km.
Tietenkin nostattamalla verotusarvon todellisten vapaa ajan kilometrien mukaan vältyt jälkiveroista. Ne 18,000 kilometriä ylittävät ajot ovat todella kalliit.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271281Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että276922- 72915