kuinka monessa

avioliitossa osataan

keskustella asiat halki?:) esimerkiksi minulla menee aika hemmetin hyvin mieheni kanssa. kun keskustellaan asioista.

ja toinen mikä on autetaan toisiamme erillaisissa asioissa. esimerkiksi lasten hoidossa:)

ja yksi jonka olen tosiaankin huomannut että parisuhde/avioliitto jossa mies tosiaankin jättää kaiken naisen harteille (kotiyöt lapset jne) eikä paljon näytä läheisyyttä kumppanille ja sitten ihmiettelee kun ei "muutkaan läheiset hetket nappaa naista.." (TOKI voi olla toisinkin päin mies hoitaa kaiken).

eli eiköhän monikin asia selviä puhumalla ja toista auttamalla ja tekemällä jotakin yhdessä (ulkoilu/kävely, auttaminen kotitöissä jne) koska eipä se maailman helpointa aina ole esim hoitaa kotia ja lastaxD (että huolehtikaa kumppanistanne!!)

14

1997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------------------------...

      huoh, olipa tylsä juttu... ZzzZZZzzzzZZZzzzzzzzzzzzzzZZZZzzZZzzZZZZZzzZZ

    • ekassa'

      totta kai noin menee siltä osin hyvin, päivä kerrallaan.

      mutta aina, mekään emme edes ehtineet puhumaan, emmekä jaksaneetkaan, kun oli niin kiirettä.

      mut onneksi äiskä oli aika järkevä,
      sanoi lyhyesti toimintaohjeet ja
      kirjoitti jokaiselle myös kirjallisesti.

    • ap....

      olette;D lähinnä tuo eka vastailija siis jos ei kerran liitto onnistu tai toinen auta tai sinä auta kumppaniasi voi voi;DD

      täällä ilmeisesti pitäisi olla vaan voi kun menee huonosti juttuja;P

      NO minullapa ei mene että niele pölyä!! (eka vastailija:D)

      • tulevaisuudessa helpottaa, ...

        Monella vasta vähän aikaa yhdessä olleella parilla meneekin hyvin.

        Mutta kun tulevat lapset, työttömyys, onnettomuudet, sairautta, yleensä vastoinkäymisiä - silloin liitto punnitaan.

        Ensimmäiset 15 vuotta voi mennä hyvin, jos kaikki on kunnossa. Kun lapset tulevat murkkuikään ja molemmilla vanhemmilla on yhtä aikaa tosi kiire työssä ...


      • tulevaisuudessa helpottaa, ... kirjoitti:

        Monella vasta vähän aikaa yhdessä olleella parilla meneekin hyvin.

        Mutta kun tulevat lapset, työttömyys, onnettomuudet, sairautta, yleensä vastoinkäymisiä - silloin liitto punnitaan.

        Ensimmäiset 15 vuotta voi mennä hyvin, jos kaikki on kunnossa. Kun lapset tulevat murkkuikään ja molemmilla vanhemmilla on yhtä aikaa tosi kiire työssä ...

        Kummallista, mutta tuo 15 vuotta on eräänlainen virstanpylväs yhteiselämässä. Lapset ovat murkkuiässä, vanhemmilla aikaa omiin menoihin. Yhteiselämästä tullut arkista (se on totta, vaikka joku muuta väittäisikin). Silloin se rakkaus punnitaan. Jotkut onnistuu, kaikki ei.


      • lisätä se että
        iive kirjoitti:

        Kummallista, mutta tuo 15 vuotta on eräänlainen virstanpylväs yhteiselämässä. Lapset ovat murkkuiässä, vanhemmilla aikaa omiin menoihin. Yhteiselämästä tullut arkista (se on totta, vaikka joku muuta väittäisikin). Silloin se rakkaus punnitaan. Jotkut onnistuu, kaikki ei.

        ollaan oltu yhdessä pitkään ja edelleen melkein sama meno kun alkuaikoina.. lisäksi olemme uusioperhe että tässä saa kokoajan "punnita rakkautta tehdä päätöksiä jne.."

        mutta pitkään on kyllä sinänsä jo kestänyt tämäkin yhteiselo. jep se on totta että jotkut onnistuu toiset ei.

        ja jotkut jää vaan tottumuksesta roikkumaan ja ottamaan paskaa niskaan sekään ei siis ole hyvä..


    • suomalaiset!

      Ikinä ei saisi olla asiat hyvin, vaan aina pitäisi olla jostain valittamassa! Sit jos joku kehtaa sanoa, että hänen parisuhteensa on kunnossa, niin heti riittää näitä, että "no niin onkin vielä, mutta ootapas..." tai sitten toinen vaihtoehto että "oletpas sinä ylpeä, tunnetko nyt ylemmyyttä toisiin nähden".

      Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 11 vuotta, joista 4 naimisissa. Meillä on yksi leikki-ikäinen lapsi. Olemme onnellisia yhdessä! Puhumme ja pussaame paljon. Teemme asioita yhdessä. Emme anna kärpäsestä muodostua härkästä. Tiedämme, että parisuhteen eteen on tehtävä töitä. Rakastamme toisiamme ja suhteemme on edelleen täynnä intohimo, luottamusta, kunnioittamista, ystävyyttä, rakkautta, iloa ja onnea.

      • ap...

        hee hee! eli sanat suustani;) se on totta että lienee sitten toimiva onnellinen parisuhde on niin harvinaista että ihmiset luulee että sellainen on "jotain stua/olematonta"..

        mekin miehen kanssa heti tiedettiin että tossa se (oikea nyt on:))

        mukavaa joulun odotusta:)


      • pitkästi
        ap... kirjoitti:

        hee hee! eli sanat suustani;) se on totta että lienee sitten toimiva onnellinen parisuhde on niin harvinaista että ihmiset luulee että sellainen on "jotain stua/olematonta"..

        mekin miehen kanssa heti tiedettiin että tossa se (oikea nyt on:))

        mukavaa joulun odotusta:)

        yli kahdenkymmenen vuoden ajan, kunnes mies lähti. Mennessään ilmoitti ettei meillä oo enää mitään yhteistä kun lapset on maailmalla, vaikka luulin ihan muuta. Meillä ei riidelty ja puhuttiin asioista, valitettavasti toinen ei vaan puhunut niistä niin kuin oikeasti ajatteli.


      • ap.....
        pitkästi kirjoitti:

        yli kahdenkymmenen vuoden ajan, kunnes mies lähti. Mennessään ilmoitti ettei meillä oo enää mitään yhteistä kun lapset on maailmalla, vaikka luulin ihan muuta. Meillä ei riidelty ja puhuttiin asioista, valitettavasti toinen ei vaan puhunut niistä niin kuin oikeasti ajatteli.

        on että toista ei niinkään tunne tai toinen kyllästyy.. vaikka ei mitään liitossa vikana olisikaan. mutta voiko kyse kumminkin olla jostain ikäkriisi tyyppisestä jutusta?


    • Nimetön

      mitä mieltä olette siitä että vaimo pettää
      olen olut 19v naimisissa
      ei sexsiä 4kuukauteen.

    • osui naulan kantaan!

      Aivan liian monet parit vain ovat liian laiskoja huolehtimaan suhteestaan.
      Omani kaatui siihen, että yritys oli täysin yksipuolista.

      • ap...

        totta että joissain suhteissa toinen osapuoli olisi valmis huolehtimaan suhteesta kun toinen taas ei. (sekin on valitettavaa)..

        sekin on kyllä käynyt mielessä että onko sitten joissain liitoissa toinen vaan kunhan nyt olen tuon kanssa paremman puutteessa.. mielellä eli jos hiukankin on epäilystä että tällä aatoksella lähtee suhteeseen minusta kannattaisi sitten katsoa paremmaksi jättää toinen että voisi olla sitten "mahdollisuus toimivaan oikeeseen liittoon ihmisen kanssa jota oikeasti kiinnostaa olla kyseisen ihmisen kanssa"..

        mutta sepä se kun joku jo tossa mainitsi että nykyään liitot kaatuu jo muutaman vuoden jälkeen.. ja että 15vuotta on se ns paalu että jatketaanko vai ei..


      • ap... kirjoitti:

        totta että joissain suhteissa toinen osapuoli olisi valmis huolehtimaan suhteesta kun toinen taas ei. (sekin on valitettavaa)..

        sekin on kyllä käynyt mielessä että onko sitten joissain liitoissa toinen vaan kunhan nyt olen tuon kanssa paremman puutteessa.. mielellä eli jos hiukankin on epäilystä että tällä aatoksella lähtee suhteeseen minusta kannattaisi sitten katsoa paremmaksi jättää toinen että voisi olla sitten "mahdollisuus toimivaan oikeeseen liittoon ihmisen kanssa jota oikeasti kiinnostaa olla kyseisen ihmisen kanssa"..

        mutta sepä se kun joku jo tossa mainitsi että nykyään liitot kaatuu jo muutaman vuoden jälkeen.. ja että 15vuotta on se ns paalu että jatketaanko vai ei..

        Näitä mielipiteitä kun lukee, niin huomaa ihmisten erilaisuuden. Juuri se on se rikkaus kaikessa. Niin avioliitoissakin. On liittoja, jotka kestävät ja kestävät... puolisot ovat onnellisia, aidosti. On myös liittoja, jotka kestävät, mutta puolisot ovat etäisiä toisilleen. Ja sitten on liittoja, jotka kariutuvat jossain vaiheessa. Ilmeisesti ne liitot ei ole luotu kestämään. Toiset tapaavat sen "oikean" jo heti alussa, toisille sitä onnea ei ole annettu. Toiset vaan joutuvat etsimään sitä "oikeaa" pidempään. Näin se vaan on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe