ketä heitä kaikkia on-Heikki Salo...viitaten Rea Peltola viesteihin.
Luulen niitä paljonkin oleva...
Kenestä tulee joskus menestyjä....
Menestyneet ja fiksut Lapualaislähtöiset
23
1467
Vastaukset
- vähän tunnettu
Eeva Muilu, nuori ja lahjakas koreografi ja tanssija, josta on Hesarissa ollut monta kiittävää juttua. Myös televisiossa nähty. Isä ja äiti (os. Lassila) Lapualta.
Hannele Ranta-Lassila, isä Lapualta. Oikeustieteen tohtori, hoiti finanssioikeuden professuuria Kari S. Tikan kuoleman jälkeen, Keskuskauppakamarin apulaisjohtaja. Suomen Pankin johtokunnan jäsenen Pentti Hakkaraisen vaimo - ja varmaan paljon muutakin.
Pirkko-Liisa Haarman os. Autio, syntynyt ja ylioppilaaksi päässyt täältä. Oli korkeimman oikeuden jäsen, nyt varmaankin eläkkeellä. - jostain lukenut
vanhus jo mutta onko Elsi Hetemäki jotanki lapualaine
älä olisi tehny noin raakoja kriteereitä, kun pitää laitta jo listaan avioliiton kauttakin menestyneet:D
- nyt et
mielestäni ymmärtänyt lukemaasi
nyt et kirjoitti:
mielestäni ymmärtänyt lukemaasi
viestin aloituksessa pyydetään fiksuja lapualaisia kertomaan menestyjiä, mutta lista ei ole pitkä vai tarkoitatko kommenttiani siitä naisesta? aika heikkoa on jos pitää laittaa naisen ansiolistaan myöskin avioliitto ja sen kautta miehenkin ansiolistaa
- tarpeeksi pitkälle
mave kirjoitti:
viestin aloituksessa pyydetään fiksuja lapualaisia kertomaan menestyjiä, mutta lista ei ole pitkä vai tarkoitatko kommenttiani siitä naisesta? aika heikkoa on jos pitää laittaa naisen ansiolistaan myöskin avioliitto ja sen kautta miehenkin ansiolistaa
A) Kyseisellä lapualaisjuurisella naisella on omaa meriittiä rutkasti tullakseen mainituksi tässäkin kohtaa.
B) Aviomies on mainittu siksi, että siitä viisas saattaa ymmärtää kyseisen naisihmisen kuljettavan omaa fiksuuttaan myös tätä kautta ihan jonkinmoisiin kammareihin, missä kaikenlaisiin asioihin vaikutetaan.
C) Heikkoa, Mave? tarpeeksi pitkälle kirjoitti:
A) Kyseisellä lapualaisjuurisella naisella on omaa meriittiä rutkasti tullakseen mainituksi tässäkin kohtaa.
B) Aviomies on mainittu siksi, että siitä viisas saattaa ymmärtää kyseisen naisihmisen kuljettavan omaa fiksuuttaan myös tätä kautta ihan jonkinmoisiin kammareihin, missä kaikenlaisiin asioihin vaikutetaan.
C) Heikkoa, Mave?ensinnäkin C) on kysymys eli ei ole perustelu, vaan kysymys. A) kohdan kyllä ymmärsin ja ymmärtää kyllä kyseinen nainenkin, mutta sinä et tunnu ymmärtävän kohtaa B) Luuletko naisen laittavan cv:hin olevansa naimisissa sen ja sen kanssa ja se on SIELLÄ oikein töissä? Sinä aloit tuomaan meriittejä, millä pieni sieluiset ihmiset kehuskelevat" mä olin samassa hissisä pääjohtajan kanssa ja mä sanoin sille hei!, minä oon päässy siis piireihin:)" Naisen ansiot on hyvät, mutta aviomiehen sekoittaminen niihin, antaa kuvan kuin nainen olisi mennyt avioliittoon järkisyistä eikä rakkauden takia.
- asiaa?
mave kirjoitti:
ensinnäkin C) on kysymys eli ei ole perustelu, vaan kysymys. A) kohdan kyllä ymmärsin ja ymmärtää kyllä kyseinen nainenkin, mutta sinä et tunnu ymmärtävän kohtaa B) Luuletko naisen laittavan cv:hin olevansa naimisissa sen ja sen kanssa ja se on SIELLÄ oikein töissä? Sinä aloit tuomaan meriittejä, millä pieni sieluiset ihmiset kehuskelevat" mä olin samassa hissisä pääjohtajan kanssa ja mä sanoin sille hei!, minä oon päässy siis piireihin:)" Naisen ansiot on hyvät, mutta aviomiehen sekoittaminen niihin, antaa kuvan kuin nainen olisi mennyt avioliittoon järkisyistä eikä rakkauden takia.
C) Oli nääs tyylikeino. Näytti tosi hyvältä yhdistää C. ja Sinä. (Näin kulki aatokseni: kaks ilman kolmatta olis ollut orpo. Kolme kukkaakin sopii jotenkin silmälle paremmin kuin kaksi.)
A) Sinun A:si ei ollenkaan auennut?
B) Ketjun alottaja ei kysynytkään kenekään CV:n perään vaan fik-suu-den, ja se jättää tilaa vastaajankin arvioinnille. Olen näet sitä mieltä, että oli aika fiksusti (huom. sana 'fiksu') naitu. Jos olis esimerkiksi nainut Sinut, kohtaa B. ei olisi tarvittu ollenkaan. asiaa? kirjoitti:
C) Oli nääs tyylikeino. Näytti tosi hyvältä yhdistää C. ja Sinä. (Näin kulki aatokseni: kaks ilman kolmatta olis ollut orpo. Kolme kukkaakin sopii jotenkin silmälle paremmin kuin kaksi.)
A) Sinun A:si ei ollenkaan auennut?
B) Ketjun alottaja ei kysynytkään kenekään CV:n perään vaan fik-suu-den, ja se jättää tilaa vastaajankin arvioinnille. Olen näet sitä mieltä, että oli aika fiksusti (huom. sana 'fiksu') naitu. Jos olis esimerkiksi nainut Sinut, kohtaa B. ei olisi tarvittu ollenkaan.sinä vain täytät kohdat, vaikka ei olisi perusteita, koska se näyttää hyvältä?oikeastaan sinulla oli vain yksi peruste, eikä kahta,saatika kolmea. Mikäli sinulle avioliitto on meriitti, jolla kiivetään yhteiskunnallisessa arvoasteikossa ylöspäin, niin onneksi olkoon avioliitossasi:D taidat rakastaa miestäsi tosi paljon:) Ilman muutahan sinä fiksuna naisena olet nainut fiksusti ja nainut rahaa/yhteiskunnallista arvostusta?et kai ole vain jonkun Lapualaisen päättäjän vaimo?
- arvoon
mave kirjoitti:
sinä vain täytät kohdat, vaikka ei olisi perusteita, koska se näyttää hyvältä?oikeastaan sinulla oli vain yksi peruste, eikä kahta,saatika kolmea. Mikäli sinulle avioliitto on meriitti, jolla kiivetään yhteiskunnallisessa arvoasteikossa ylöspäin, niin onneksi olkoon avioliitossasi:D taidat rakastaa miestäsi tosi paljon:) Ilman muutahan sinä fiksuna naisena olet nainut fiksusti ja nainut rahaa/yhteiskunnallista arvostusta?et kai ole vain jonkun Lapualaisen päättäjän vaimo?
Väittelystänne en tiedä mitään, mutta opettele mave kirjoittamaan. Tekstihän on aivan alle kouluvaatimusten
arvoon kirjoitti:
Väittelystänne en tiedä mitään, mutta opettele mave kirjoittamaan. Tekstihän on aivan alle kouluvaatimusten
Mun teksti ja mä saan päättää miten laitan kirjaimet ja välimerkit:D
- luettavaa
mave kirjoitti:
Mun teksti ja mä saan päättää miten laitan kirjaimet ja välimerkit:D
Ehkä noin, muttei suurimpien kirjoitusvirheiden poisto ainakaan vaikeuta tekstin lukemista.
- lainata
mave kirjoitti:
sinä vain täytät kohdat, vaikka ei olisi perusteita, koska se näyttää hyvältä?oikeastaan sinulla oli vain yksi peruste, eikä kahta,saatika kolmea. Mikäli sinulle avioliitto on meriitti, jolla kiivetään yhteiskunnallisessa arvoasteikossa ylöspäin, niin onneksi olkoon avioliitossasi:D taidat rakastaa miestäsi tosi paljon:) Ilman muutahan sinä fiksuna naisena olet nainut fiksusti ja nainut rahaa/yhteiskunnallista arvostusta?et kai ole vain jonkun Lapualaisen päättäjän vaimo?
>>sinä vain täytät kohdat, vaikka ei olisi perusteita, koska se näyttää hyvältä?
luettavaa kirjoitti:
Ehkä noin, muttei suurimpien kirjoitusvirheiden poisto ainakaan vaikeuta tekstin lukemista.
elleivät ne osaa sitä lukea, niin ei ne ymmärrä sisältöäkään:D
- huolia
mave kirjoitti:
elleivät ne osaa sitä lukea, niin ei ne ymmärrä sisältöäkään:D
Eiköhän ne tulkintaongelma ole lähinnä kirjoittajan ongelma. Lukija voi aina kysyä uudelleen, jos haluaa. Kirjoittaja taas ei voi tietää, että ymmärsikö toinen oikein.
huolia kirjoitti:
Eiköhän ne tulkintaongelma ole lähinnä kirjoittajan ongelma. Lukija voi aina kysyä uudelleen, jos haluaa. Kirjoittaja taas ei voi tietää, että ymmärsikö toinen oikein.
50% täällä käyvistä ihmisistä ei kuitenkaan ymmärrä:D
- ääliötä kinastelee
lainata kirjoitti:
>>sinä vain täytät kohdat, vaikka ei olisi perusteita, koska se näyttää hyvältä?
siis kaksi ei menestynyttä ja viksua.
- kinastele,
ääliötä kinastelee kirjoitti:
siis kaksi ei menestynyttä ja viksua.
kunhan nyt huvikseni jotain kirjoittelen. Ihan niin kuin luulin Sinunkin tekevän. Muutuitko tosikoksi matkan varrella?
- paha juttu
mave kirjoitti:
50% täällä käyvistä ihmisistä ei kuitenkaan ymmärrä:D
Kirjoitusvirheiden takia ei ymmärrä juuri kukaan. Miksi kirjoittaa väärin, jos voi kirjoittaa oikein?
- ja fiksut
Lapualaislähtöiset. ??? Noh,kaippa niitäkin voi olla.
- yhtä fiksu
Osaan lukea ja kirjoittaa, myös laskea, ei vain ole sattunut samoja mahiksia kuin näillä menestyneille.
Olen yhtä fiksu kuin nimetyt.
"Silmieni tasalta kattoon jokaasta".
- Helap..
Meiltä Hellammasta on lähtöisin seuraavat kolme kovaa:
http://www.lapua.fi/hellanmaa/hella20/kolme_vaikuttajaa.htm
Seppo Hautalahan oli Vesi-Seppojen perustaja. Ketola perusti Puolimatka rakennusliikkeen ja oli aikoinaan Suomen rikkain mies.
Aro taas oli yleisnero, joka kävi koulua kaksi luokkaa kerrallaan ja osasi peräti 21 eri kieltä.
Muitakin, vähän pienempiä herroja ja daameja löytyy jo pelkästään Hellanmaasta. Lapualaiset ovat kunnostautuneet erityisesti yritysjohtajina. - Talvitie on
haudattukin Lapualle.Keskon nykyinen johtaja Halmesmäki tulee nyt yhtä-äkkiää mieleen.Jorma Jaskari suuren ja menestyvän rakennusliikkeen omistaja ja perustaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115037Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493302Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853059Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku362112- 811787
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411540450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211454Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1181130- 161099
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431067