Solujen arvo negatiiviseksi?

Tomi K....

Miten saan excelin solujen arvon negatiiviseksi? Eli soluissa on jo jokin arvo, mutta tahtoisin muuttaa halutut solujen arvot negatiiviseksi ilman, että se täytyy tehdä jokaisessa solussa erikseen.

6

17844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

Voit muuttaa solujen arvon negatiiviseksi parillakin tavalla.

1.
      Syötä -1 johonkin vapaasen soluun.
      Muokkaa -> Kopioi.
      Valitse solut, jotka sisältävät muutettavat arvot.
      Muokkaa -> Liitä määräten -> Kerro.

2.
      Muutettavat arvot ovat esim. soluissa A1:A100
      Tee uusi sarake viereen ja lisää kaava =-A1 soluun B1 ja kopioi se alaspäin.

• Anonyymi

Suurkiitos, tätä etsin ja tämä löytyi helposti vielä vuonna 2022. Vaihtoehti 1 on simppeli. Netistä ei mikään katoa ;)

• eikös se toimi muotoilullakin?
      maalaa alue ja laita solumuotoiluksi esim. -0 tai jos desimaaleja haluat -0,00 jne

• juhakorkeapudas

mutta mitään hyötyä siitä ei voi olla, koska laskutoimituksissa lasketaan silti positiivisen arvon mukaan.

• rpo

onnistuu. Klikkaa kyseisen taulun nimeä ja valitse Näytä koodi. Kopioi makro sinne. Muuta makron aluemääritys tarvettasi vastaavaksi.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
      Static aja As Boolean
      If Not Intersect(Target, Range("A1:B10")) Is Nothing Then 'Muuta alue tarvittavaksi
      On Error Resume Next
      If (aja = False) Then
      aja = True
      With Target
      If .Value = 0 Then aja = False: Exit Sub
      Luku = .Value
      .Value = Luku * -1
      aja = False
      End With
      Else: aja = False
      End If
      End If
      End Sub

• rpo

Kyseinen makro muuttaa solun arvon negatiiviseksi jo lukua syötettäessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6261
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      19
      3556
    3. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      518
      2763
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      59
      1928
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      32
      1921
    6. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      26
      1515
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      31
      1421
    8. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1251
    9. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1249
    10. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      11
      1083
    Aihe