hänen rinnuksissaan- onkohan hän oikeutettu enää kantamaan sitä- puolustaahan Erkki niin kiihkeästi paavo Lipposen kähmintöjä Bushin sotakoalition kanssa?
Ottakaa kantaa!
Tuomiojan rauhanmerkki
21
1199
Vastaukset
- Saana M
että irakiinkin meni sentään oman maan kansalaisia muka suomen enemmistön mielipidettä edustamaan ja sotaa vastustamaan, niin mitähän tuumisi Tuomiojan lausunnosta: ulkoministeriö ei välttämättä saa sitten ihmiskilpiä autettua...húh!
Minusta Tuomioja voisi lopettaa rauhanmerkillään pelleilyn, se lokaa koko rauhanliikettä.- Ihmettelijä
ei suomalaisia ihmiskilpiä ole mahdollista auttaa, itsepä ovat linjansa valinneet.
- George W. Bush
Koko rauhanliike pitäisi lopettaa. Sehän on vain lähinnä henkistä esinahan edes-takas vetelyä...
- puolustelun
määrä on suoraan verrannollinen siihen miten kipeitä juttuja yritetään peittää.
Matkan varrella on käynyt vääjäämättömästi ilmi, että koko demareiden värisuora, koko konkkaronkka, Halonen, Tuomioja ja Lipponen, ovat hoitaneet Irak-ongelman suhteen Suomen asiat todella kelvottomalla ja selkärangattomalla tavalla.
Vaikka maamme olisi millaisissa kulissientakaisissa velkasitoutumuksissa usalaisiin juutalaispankkiireihin, ulkopolitiikan pitäisi pysyä sellaisena että siitä kestää kääntää esiin se mikä on ollut välttämätöntä. Nyt on erehdytty tekemään jotain joka ei ilmeisestikään siedä päivänvaloa.
Lipponen oli jo 60-luvulla jääräpäinen voimapolitiikan ihannoija, poliittisten fraasien, kliseiden ja muun "realismin" jauhaja. Tuomioja taas idealistisempi. Samoin Halonen. Valta näyttää nyt lopullisesti rappeuttaneen koko kolmikon. Kun valta alkaa maistaa makeammalta kuin ihanteet ja totuus, olisi aika heittää rauhanmerkit rintapielestä. Jos ei osaa luopua ajoissa, ajautuminen umpikujaan panee puolustautumaan haavoittuneen eläimen tavoin. Silloin raadellaan muita, revitään poliittiset vastustajat palasiksi, kuten Jäätteenmäelle tehtiin. Pian on tulilinjalla jo tavallinen tietoa kyselevä kansakin.- sanottu
Juuri tuosta on kysymys.
- xxx
Tuomioja on vanha taistolainen ja erittäin suomettunut. Hän oli niitä, jotka aikoinaan marssivat "imperialisteja" vastaan, Chilen, Nicaraguan ja Angolan puolesta, kannattivat "solidaarista" työläisten paratiisia N:liittoa. Ja pitää Karjalaakin "vanhana venäläisenä" alueena. Että sellainen mies.
- peace
hän on puolueessaan, parempi kuin Lipponen mennen tullen!
- kiitos
peace kirjoitti:
hän on puolueessaan, parempi kuin Lipponen mennen tullen!
olisi saanut päättää aivan aidosti sodasta sitä ei olisi koskaan tullut.
Pitäköön Erkki merkkinsä. Kiitos. - eri mieltä
kiitos kirjoitti:
Pitäköön Erkki merkkinsä. Kiitos.Vuosien varrella olen oppinut ajattelemaan, että tuota merkkiä kantavat hyvin ajattelevat ihmiset. Olen nähnyt sellaisen esimerkiksi Stephen Hawkingin rintapielessä.
Sotia ja väkivallan käyttöä on aina pyritty puolustelemaan sillä että niitä tehdään hyvässä tarkoituksessa, että tarkoitus siis pyhittää keinot. Pasifisti ei ajattele noin. Pasifisti on henkilö, joka tekee itse omat ratkaisunsa, johon kuuluu se että keinojen ja päämäärien jesuiittamainen kytkentä hänen kohdallaan katkeaa. Pasifisti on suhtautumisessaan väkivaltaan ehdoton.
Siksi lauseella "Jos Erkki olisi saanut päättää aivan aidosti sodasta sitä ei olisi koskaan tullut" ei ole mitään mieltä. Tuomioja on saanut aivan aidosti päättää siitä onko mukana Suomen vetämisessä mukaan USA:n sotahankkeeseen vai ei. Hän on puolensa valinnut, kun on Lipposen taakse asettunut. Todellinen rauhanmies olisi vastaavassa tilanteessa sanoutunut paikaltaan irti ja tehnyt kansalaisille julkisesti selväksi miksi hän ei voi virassaan jatkaa.
Mutta se olisi vaatinut paitsi moraalia myös rohkeutta. - Erkki on pop
eri mieltä kirjoitti:
Vuosien varrella olen oppinut ajattelemaan, että tuota merkkiä kantavat hyvin ajattelevat ihmiset. Olen nähnyt sellaisen esimerkiksi Stephen Hawkingin rintapielessä.
Sotia ja väkivallan käyttöä on aina pyritty puolustelemaan sillä että niitä tehdään hyvässä tarkoituksessa, että tarkoitus siis pyhittää keinot. Pasifisti ei ajattele noin. Pasifisti on henkilö, joka tekee itse omat ratkaisunsa, johon kuuluu se että keinojen ja päämäärien jesuiittamainen kytkentä hänen kohdallaan katkeaa. Pasifisti on suhtautumisessaan väkivaltaan ehdoton.
Siksi lauseella "Jos Erkki olisi saanut päättää aivan aidosti sodasta sitä ei olisi koskaan tullut" ei ole mitään mieltä. Tuomioja on saanut aivan aidosti päättää siitä onko mukana Suomen vetämisessä mukaan USA:n sotahankkeeseen vai ei. Hän on puolensa valinnut, kun on Lipposen taakse asettunut. Todellinen rauhanmies olisi vastaavassa tilanteessa sanoutunut paikaltaan irti ja tehnyt kansalaisille julkisesti selväksi miksi hän ei voi virassaan jatkaa.
Mutta se olisi vaatinut paitsi moraalia myös rohkeutta.pitää olla kun käymme tämän miehen uraa katsomaan on se huikea! Mitä me moittimaan vanhaa miestä?
- kysyvä?
eri mieltä kirjoitti:
Vuosien varrella olen oppinut ajattelemaan, että tuota merkkiä kantavat hyvin ajattelevat ihmiset. Olen nähnyt sellaisen esimerkiksi Stephen Hawkingin rintapielessä.
Mutta se olisi vaatinut paitsi moraalia myös rohkeutta.parlamentista vai...juuri Irakin takia- kuka se oli?
- Rane
kiitos kirjoitti:
Pitäköön Erkki merkkinsä. Kiitos.Tässä on taas joukkio mitkä kannttaa DIKTAATTORI HUSSEIN HIRMUHALLINTOA!!!!!!!!! MIKSI!!!!!!
- vautsi
Rane kirjoitti:
Tässä on taas joukkio mitkä kannttaa DIKTAATTORI HUSSEIN HIRMUHALLINTOA!!!!!!!!! MIKSI!!!!!!
täällä. Ei todella ole siitä kysymys!
- USA
vautsi kirjoitti:
täällä. Ei todella ole siitä kysymys!
Siitä on kysymys.
- iällä
Erkki on pop kirjoitti:
pitää olla kun käymme tämän miehen uraa katsomaan on se huikea! Mitä me moittimaan vanhaa miestä?
on moraalin ja rohkeuden kanssa?
- häh
USA kirjoitti:
Siitä on kysymys.
Perustele
- terävä kuin mikä
on vetreämpi päästään kuin kuulkaa ikina moni 20 tupakalla ja viinalla päänsä lätrännyt tyyppi.
- 60-luvun nuori
Silloin ei kiinnostanut muu kuin jokapäiväinen leipä.
Nyt olen yrittänyt etsiä metallista rauhanmerkkiä, jonka voisi laittaa vetoketjuun tai riipuksena.
Mistä kummasta sellaisen saisi hankittua. gooklessa on käyty jokainen rauhanliike läpi.Ainakin kuopion torilla on koju jo useampaa kesää, missä myydään kaikkea intiaani ja hippityylisiä koruja huiveja ym. ja sieltä ainakin löytyy rauhanmerkkejä, useammassakin kaulakorumallissa. Itsekin just odotan , että saan rahaa ja voin käydä rauhanmerkkikorun ostamassa seuraavalla viikolla.:) ja kannattaa katsastaa markkinoilla kaikenlaisilta koru ja pändipaita myyjiltä, jospa rauhanmerkkejä löytyis.
- kv3052
On sinänsä hyvä asia kun Erkki Tuomiojakin on rauhanliikkeen kannattaja.
Merkki symboloi nykyihmiselle ainoastaan rauhaa, ja sen kantaja on rauhanliikkeen kannattaja. Ainahan löytyy ihmisiä, ketkä näköjään rauhaakin vastustavat. Alkuperäinen idea on vastustaa nimenomaan ydinsotaa.
Tulkaapa esille te, jotka kannatatte ydinsotaa.
Minnä kannan hopeista rauhanmerkkiä ja lisäksi hopeista ristiä viestittääkseni
ihmisille olevani väkivallaton tyyppi ja minkä tahansa sodan vastustaja. Ristiä lisäksi kannan syystä, ettei tarvitse kenenkään alkaa minulta kyselemään saatanan merkistä tms.
Kun kaikki huomaavat rauhanaatteen tärkeyden maailmassa, vaikka merkkiä
kantamatta, on silloin jo päästy alkuun pitkällä, pitkällä taipaleella. On totta, että
rauhanmerkki oli hyvin suosittu hippiliikkeessä, mutta joka osasi jo silloin nähdä karmean tulevaisuuden.
Kaulaketju merkkeineen on kaunis myös miehellä rinnalla roikkumassa, joka minulle taiteilijana sopii hyvin. Viesti on myös selkeä: tässä on ihminen, joka jotakin ajatteleekin.- Jimmy_
Itse en pitäisi rauhanmerkkiä ristin kanssa, koska noidanjalka on myös vanha okkulttinen symboli.
Ja sen suurin suosio yllättäen ajoittuu 60-luvulle, jolloin alkoi myös voimakas vaihtoehtoisen hengellisyyden ja okkultismin kasvu länsimaissa. Pakko vetää vielä natsikortti: myös SS-upseerien haudoissa käytettiin kyseistä symbolia koska se symboloi kuolemaa, Saksan kolmas panssaridivisioona käytti myös tunnusta, syystä koska valtakunta oli kiinnostunut pakanamystiikasta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956828- 1592016
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501088Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919