Miksi Rooman paavi

veljeilee protestanttien

kanssa vaikka paavi aikoinaan tuomitsi liikkeen kirkonkiroukseen?
Suomalaisia kirkonmiehiä ravaa jatkuvasti paavin pakeilla ja siellä naureskellaan oikein joukolla ja ääneen. Ei tietoakaan kirkonkirouksesta.

Suomalaisia kirkonmiehiä en ihmettele vaikka käyvätkin paavia katsastamassa. Onhan siellä komea kirkko ja sieltä saa hienoja kuvia varsinkin jos onnistuu pääsemään paavin kanssa samaan kuvaan.
Niitä on Suomessa hienoa esitellä muille papeille ja kirkonmiehille jotka eivät vielä ole päässeeet kumartelemaan paavia.

Kuten huomaamme ja opimme: Kirkonmiehetkin ovat hyvin turhamaisia herransa palvelijoita.

13

802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vali Verso

paavi. Protestantit ja protestantit. Jos ja kun 1500-luvulla, silloisessa tilanteessa, jotakin julistettiin niin ei kai se merkitse, että niissä juoksuhaudoissa tarvitsee taistella maailmanloppuun asti. Entäs jos asioita on mietitty uudelleen ja saavutettu toisenlaisia tuloksia kuin aikaisemmin?

• pol. teatteria

No, sitten pitäisi perua kiroukset, jos ei kerran olla juoksuhaudoissa.

Niitä ei peruta? Miksi?
        Koska se merkitsisi omien erheiden ja harhojen
        myöntämistä. Sitä paavi ei voi tehdä, hän on systeemin vanki = "Kaiken tämän saat, jos kumarrat minua"

Mikä paaville siis neuvoksi?
        Käydään ekumeenisia keskusteluja ja markkinoidaan omaa tuotetta.
        Vasta yhteistyön syvetessä peruuttamattomasti pannaan luterilaisille eteen todelliset vaateet: tunnusta meidät tai mene helvettiin.

Todelliselle uskovalle ja Jumalan lapselle kirkko ei ole tärkein. Tärkeintä on usko Kristukseen:
        Millaiseen Kristukseen?
        KAIKEN täyttäneeseen, ei mihinkään prelaattien ja mariologian apupoikakristukseen.

Rakastan rehellisiä katolisia sisaria ja veljiä.
        Miksi vihata?
        He ovat kirkkoineen Babylonian vankeudessa:
        Nebukadnessar on haalinut temppelin pyhät astiat omakseen ja käyttää niitä juomingeissaan.

Kaikki on kerran paljastuva Kristuksen tullessa.
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.
        Omaan pyhyyteensä ja tekoihinsa luottava ei pelastu koskaan, hän halventaa Kristuksen sovintotyön. Sitä vanhurskas Jumala ei salli.

• kirkonkiroukset

on unohdettu ja paavi katselee suopeasti kun Paarman joukot käyvät kilvan häntä ihailemassa ja kuvia ottamassa.
        Paavi on senverran kiero mies että hän vain odottaa koska protestantit kypsyvät tarpeeksi ja palaavat isäkirkon huomaan.
        Senjälkeen alkaa taas pyhäkköjen koristelu pyhimysten ja Marian kuvilla. Kaikki vanha rekvisiitta kaivetaan esiin.
        Sitten alkaa taas virrata mammonaakin paavin suuntaan.
        Paavihan tunnetusti rakastaa maallista valtaa voimaa ja kimallusta.
        Kustaa Vaasa aikoinaan tympääntyi paavin ahneuteen ja otti mielihyvin Lutterin opit vastaan.
        Hän saattoi nyt ottaa kirkon omaisuutta ja tuloja omaan tyhjään kistuunsa.
        Sellainen oli Kustaa Vaasa. Hävitti paavinkirkon maastaan ja siirsi kirkon varat omiin taskuihinsa ja sekös paavia harmitti vaikka kaukana asuikin.

• tossa edellä kirjoitatte
        kirkonkiroukset kirjoitti:

on unohdettu ja paavi katselee suopeasti kun Paarman joukot käyvät kilvan häntä ihailemassa ja kuvia ottamassa.
        Paavi on senverran kiero mies että hän vain odottaa koska protestantit kypsyvät tarpeeksi ja palaavat isäkirkon huomaan.
        Senjälkeen alkaa taas pyhäkköjen koristelu pyhimysten ja Marian kuvilla. Kaikki vanha rekvisiitta kaivetaan esiin.
        Sitten alkaa taas virrata mammonaakin paavin suuntaan.
        Paavihan tunnetusti rakastaa maallista valtaa voimaa ja kimallusta.
        Kustaa Vaasa aikoinaan tympääntyi paavin ahneuteen ja otti mielihyvin Lutterin opit vastaan.
        Hän saattoi nyt ottaa kirkon omaisuutta ja tuloja omaan tyhjään kistuunsa.
        Sellainen oli Kustaa Vaasa. Hävitti paavinkirkon maastaan ja siirsi kirkon varat omiin taskuihinsa ja sekös paavia harmitti vaikka kaukana asuikin.

on aivan järkyttävä "taustaoletus" kaikkeen, mitä paavista tai katolisesta kirkosta kirjoitatte. Pidätte paavia paholaistakin pirullisempana ja juonikkaampana, joka vain haluaa viedä kanssaan helvettiin "teidät TOSIUSKOVAT protestantit". On surullista, että teillä on tuollainen kuva. Olette totaalisen väärässä! Ja koska ette sitä itse tajua, tilanteenne on sitäkin säälittävämpi! Voi teitä...voi teitä.

Toivoisin teiltä reaalista järjenkäyttöä ja asioihin tutustumista. On todella surkuhupaisaa, että katolisesta kirkosta aikoinaan eronneista ja heidän perustamistaan ja niistä siinneistä tuhansista eri kirkko- ja lahkokunnista olevat ihmiset - heidän jälkeläisensä - kehtaavat ajatella Kristuksen perustamasta kirkosta sellaista, joka on täyttä sontaa. On kuin 2-vuotias lapsi väittelisi matematiikan tohtori-isänsä kanssa matematiikasta. Voi teitä, voi teitä! - Rukoilen teille parannuksen teon armoa ja silmiä nähdä ja korvia kuulla.

• ruusunpunainen
        tossa edellä kirjoitatte kirjoitti:

on aivan järkyttävä "taustaoletus" kaikkeen, mitä paavista tai katolisesta kirkosta kirjoitatte. Pidätte paavia paholaistakin pirullisempana ja juonikkaampana, joka vain haluaa viedä kanssaan helvettiin "teidät TOSIUSKOVAT protestantit". On surullista, että teillä on tuollainen kuva. Olette totaalisen väärässä! Ja koska ette sitä itse tajua, tilanteenne on sitäkin säälittävämpi! Voi teitä...voi teitä.

Toivoisin teiltä reaalista järjenkäyttöä ja asioihin tutustumista. On todella surkuhupaisaa, että katolisesta kirkosta aikoinaan eronneista ja heidän perustamistaan ja niistä siinneistä tuhansista eri kirkko- ja lahkokunnista olevat ihmiset - heidän jälkeläisensä - kehtaavat ajatella Kristuksen perustamasta kirkosta sellaista, joka on täyttä sontaa. On kuin 2-vuotias lapsi väittelisi matematiikan tohtori-isänsä kanssa matematiikasta. Voi teitä, voi teitä! - Rukoilen teille parannuksen teon armoa ja silmiä nähdä ja korvia kuulla.

kuva paavinkirkosta ja itse paavista.
        Kirkon historia eli menneisyys on toisenlainen.
        Se on kertomus valtaa haluavista rahaa rakastavista himojensa mukaan elävistä jumalansa hylänneistä miehistä joiden joukkoon pääsi kerran livahtamaan paaviksi nainenkin ja synnytti lapsen suuressa juhlakulkueessa Roomassa.
        Jos jotain kaunista ja hyvää näet kirkon historiassa olet totaalisesti erehtynyt ja uskot kardinaalien propagandaan Kristuksen kirkkona.

Tutkaile nyt edes vähän taaksepäin ja ota laput pois silmiltäsi. Vedä senjälkeen johtopäätökset ja kerro sitten meille miltä tuntuu.

• Kun puhut

"Katolisista" tarkoitatko kreikkalaiskatolista itärooman valtiokirkkoajärjestelmää vai roomalaiskatolista länsiroomalaista valtiokirkkohaaraa? Slaavilaista vai latinalaista kirkonhaaraa jne. Vai näetkö vain oman kirkkolahkosi oikeana ja ainoana? Kirjoituksistasi saa sen käsityksen. Sivuutat mm. kaikki metropiitat ja puhut vain paavista; joka ei ole koskaan hallinnut yhtenäisesti, ja kiistattomasti edes omalla yhtenäiskirkollisella toimialueellaan; huolimatta monista pakkoleista.

• sillä olen
        ruusunpunainen kirjoitti:

kuva paavinkirkosta ja itse paavista.
        Kirkon historia eli menneisyys on toisenlainen.
        Se on kertomus valtaa haluavista rahaa rakastavista himojensa mukaan elävistä jumalansa hylänneistä miehistä joiden joukkoon pääsi kerran livahtamaan paaviksi nainenkin ja synnytti lapsen suuressa juhlakulkueessa Roomassa.
        Jos jotain kaunista ja hyvää näet kirkon historiassa olet totaalisesti erehtynyt ja uskot kardinaalien propagandaan Kristuksen kirkkona.

Tutkaile nyt edes vähän taaksepäin ja ota laput pois silmiltäsi. Vedä senjälkeen johtopäätökset ja kerro sitten meille miltä tuntuu.

tutustunut katolisen kirkon historiaan. Naispaavi Johanna on täysin tuulesta temmattu juttu. Kirkosta nyt on kaikkea liikkeellä - ollut aina! Huonoja paaveja on ollut, mutta oppi on pysynyt silti samana eli oikeana. Ei huonot paavit tai muut ihmiset tee mistään kirkosta huonoa. Totuus kuitenkin on, että suurin osa, ehdoton enemmistö, paaveista(kin) on ollut hyviä ja hurskaita. Miksi muistaa vain ne alle kymmenen huonoa? Ei siltä pohjalta voi oikeanlaista johtopäätöstä tehdä.

Edellisillä kirjoittajilla oli niin äärettömän negatiivinen käsitys ja kuva paaviudesta ja katolisesta kirkosta. Tarkoitan katolisella kirkolla paavin alaisuudessa olevia. Kirjoittajilla oli sellainen kuva, että kaikki paavit vain ajattelevat, miten saisivat joukkoonsa muita kristittyjä. Ja tämä vieläpä viekkaalla motiivilla ja valtaa ja rahoja hamuten! Tätä vastaan protestoin. Tuollainen jos mikä on taikauskoon verrattavaa ajattelua. Voi sellaisia ihmisiä, jotka näkevät kaikkialla vain pahaa tai jotain uhkaa.

• terveisistä

Suomen kirkko on edelleen sama kirkko. Ainoastaan opetus muuttui, kun palattiin apostoliseen ja raamatulliseen opetukseen.

Kuuntelin paavin saarnaa Suomessa. Jumalan sanaahan se oli, siltäosin kun lainaukset olivat Johanneksen evankeliumia. Puheet parannuksesta olivat myös asiaa.
        Kuka sitä kieltää.

Se, että ekumenia on suurta valtapeliä, on aivan luonnollinen asia. Sitä paavit ovat harrastaneet 1600 vuotta, valtansa kasvattamista. Välillä tuli takkiin. Pyhyys ja Jumala ovat siitä pelistä kaukana.
        Siitä huolimatta, paavillakaan ei ole lupa tallata Jumalan sanaa jalkoihinsa.

Rakkaat ystävät, usko on jotain muuta kuin kuulumista oikeaan kirkkoon. Sellainen peli kuuluu fanibisnekseen ja jääkiekkoon.

Usko on lujaa luottamusta siihen, mitä toivotaan, ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy. Usko tarttuu Jumalan lupauksiin Kristuksesta.

Kaikkien ihmisoppien, olivatpa katoliset dogmit, hindulaisuus, islam, jehovien oppiviidakko, kaikki rakentuvat Jumalan hyvittämiselle ja mielyttämiselle. Ne eivät ole uskoa, koska ne korvaavat Kristuksen sovintotyön.

• Universaalikirkon kaveri
        terveisistä kirjoitti:

Suomen kirkko on edelleen sama kirkko. Ainoastaan opetus muuttui, kun palattiin apostoliseen ja raamatulliseen opetukseen.

Kuuntelin paavin saarnaa Suomessa. Jumalan sanaahan se oli, siltäosin kun lainaukset olivat Johanneksen evankeliumia. Puheet parannuksesta olivat myös asiaa.
        Kuka sitä kieltää.

Se, että ekumenia on suurta valtapeliä, on aivan luonnollinen asia. Sitä paavit ovat harrastaneet 1600 vuotta, valtansa kasvattamista. Välillä tuli takkiin. Pyhyys ja Jumala ovat siitä pelistä kaukana.
        Siitä huolimatta, paavillakaan ei ole lupa tallata Jumalan sanaa jalkoihinsa.

Rakkaat ystävät, usko on jotain muuta kuin kuulumista oikeaan kirkkoon. Sellainen peli kuuluu fanibisnekseen ja jääkiekkoon.

Usko on lujaa luottamusta siihen, mitä toivotaan, ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy. Usko tarttuu Jumalan lupauksiin Kristuksesta.

Kaikkien ihmisoppien, olivatpa katoliset dogmit, hindulaisuus, islam, jehovien oppiviidakko, kaikki rakentuvat Jumalan hyvittämiselle ja mielyttämiselle. Ne eivät ole uskoa, koska ne korvaavat Kristuksen sovintotyön.

Okei, jos kirkko ei ole niin tärkeä, niin, missä ihmiset sitten saisivat kristillistä opetusta? Miten ihminen voisi kehittyä henkisesti/hengellisesti, ellei olisi opetusvirkaa, joka Pyhän Hengen avulla ihmisiä opettaa? Ei ihminen yksin pysty tekemään päätöksiä oikein, eikä hän yksin voi kokea olevansa pelastettu, jos hän on hengellisesti irti kirkosta! Tarvitaan opetusta ja opetusvirkoja! Tarvitaan ihmisiä, joilla on valta antaa anteeksi syntejä-Pyhän Hengen ohjaamana.
        Kaikki jotka Jeesusta rakastavat haluavat varmasti hyvää, mutta yksin, heitteillä, ilman kirkkoa mistään ei tule mitään ja se on tosi!

Se on surullista, kun Suomen suuret ihanat kirkot on viety..Turun kaunis tuomiokirkko, joka oli omistettu Pyhälle Jumalan äidille Marialle on otettu pois. Enää ei ole Jumalansynnyttäjän kuvia missään, ei ole muutakaan katolisesta uskosta muistuttavaa..Samoin on monien vanhojen kirkkojen kanssa. Minä vierailen mielellään vanhoissa "luterilaisissa" kirkoissa, koska niissä on mukava meditoida vanhaa Suomalaista katolista menneisyyttä. Että kymmenen pistettä sille yhdelle tyypille, joka tällä palstalla pauhaa esi-isien uskosta!!Samaa mieltä olen!

• vastauksestanne
        Universaalikirkon kaveri kirjoitti:

Okei, jos kirkko ei ole niin tärkeä, niin, missä ihmiset sitten saisivat kristillistä opetusta? Miten ihminen voisi kehittyä henkisesti/hengellisesti, ellei olisi opetusvirkaa, joka Pyhän Hengen avulla ihmisiä opettaa? Ei ihminen yksin pysty tekemään päätöksiä oikein, eikä hän yksin voi kokea olevansa pelastettu, jos hän on hengellisesti irti kirkosta! Tarvitaan opetusta ja opetusvirkoja! Tarvitaan ihmisiä, joilla on valta antaa anteeksi syntejä-Pyhän Hengen ohjaamana.
        Kaikki jotka Jeesusta rakastavat haluavat varmasti hyvää, mutta yksin, heitteillä, ilman kirkkoa mistään ei tule mitään ja se on tosi!

Se on surullista, kun Suomen suuret ihanat kirkot on viety..Turun kaunis tuomiokirkko, joka oli omistettu Pyhälle Jumalan äidille Marialle on otettu pois. Enää ei ole Jumalansynnyttäjän kuvia missään, ei ole muutakaan katolisesta uskosta muistuttavaa..Samoin on monien vanhojen kirkkojen kanssa. Minä vierailen mielellään vanhoissa "luterilaisissa" kirkoissa, koska niissä on mukava meditoida vanhaa Suomalaista katolista menneisyyttä. Että kymmenen pistettä sille yhdelle tyypille, joka tällä palstalla pauhaa esi-isien uskosta!!Samaa mieltä olen!

Ikävä kyllä itse olet väärässä, sillä et ymmärrä tekstin sisältöä.

Anteeksi, minusta tuntuu, että sinulta jää muukin sisältö ymmärtämättä tässä hengellisyydessä.

Miten, muuten, menettelet joulukarkkien kanssa?
        Sinä ilmeisesti syöt koreat kääreet ja toiset varsinaisen karamellin?

• Mikä malja tämä on?

Ja kuka sitä erehtyy hörppimään? Olisi mukava kuulla sinun versiosi; - jopa "myllynkivestä": "joka heitetään kiivaasti pois"? Maljahan onkin jo tullut lukijoille varsin tutuksi. (Ilm.17:4; 18:21)

• Universaalikirkon kaveri
        vastauksestanne kirjoitti:

Ikävä kyllä itse olet väärässä, sillä et ymmärrä tekstin sisältöä.

Anteeksi, minusta tuntuu, että sinulta jää muukin sisältö ymmärtämättä tässä hengellisyydessä.

Miten, muuten, menettelet joulukarkkien kanssa?
        Sinä ilmeisesti syöt koreat kääreet ja toiset varsinaisen karamellin?

Okei! Viestistäsi saa sellaisen kuvan, että paavi havittelee valtaa, vai etkö sinä sitä yrittänyt sanoa? Vai ymmärsinkä minä täysin väärin? Olet sitä meiltä, että Jumalan sana on raamatussa? Paavi puhuu Jumalan sanaa, jos lainaa raamattua, mutta muutoin hän on vallanhaluinen tyyppi? Sellaisen kuvan minä sain viestistäsi. Itse pidän paavia tärkeänä hahmona kristinuskon kannalta ja olen sitä mieltä, että hän toimii korkeammassa ohjauksessa. Joten en jaksaisi lähteä syyttelemään vallanhalusta häntä.

Miksi söisin kääreitä, kun karkki on paljon parempaa..En minä mitään kiiltokuvia rakasta, vaan Jumalaa ja luulen, että sinäkin samaa Jumalaa rakastat, sen huomaa tekstistäsi!

• Uskovien yhteys

Okei! Viestistäsi saa sellaisen kuvan, että paavi havittelee valtaa, vai etkö sinä sitä yrittänyt sanoa? Vai ymmärsinkä minä täysin väärin? Olet sitä meiltä, että Jumalan sana on raamatussa? Paavi puhuu Jumalan sanaa, jos lainaa raamattua, mutta muutoin hän on vallanhaluinen tyyppi? Sellaisen kuvan minä sain viestistäsi. Itse pidän paavia tärkeänä hahmona kristinuskon kannalta ja olen sitä mieltä, että hän toimii korkeammassa ohjauksessa. Joten en jaksaisi lähteä syyttelemään vallanhalusta häntä.

Miksi söisin kääreitä, kun karkki on paljon parempaa..En minä mitään kiiltokuvia rakasta, vaan Jumalaa ja luulen, että sinäkin samaa Jumalaa rakastat, sen huomaa tekstistäsi!

Eiköhän paavin vallanhalu ole historiassa todistettu?

Paavin valtaa ei koskaan ole kirkossa yleisesti tunnustettu. Aikoinaan sovittiin, että Aleksandria hallitsee idän seurakuntia ja Rooman piispa läntisiä maalaisseurakuntia.
        Kristikunta ei vieläkään tunnusta paavia ylimmäksi johtajakseen.

Keisari Foike antoi paaville valtaa kirjeellään, mikä todistaa siitä, ettei tätä valtaa siihen mennessä ollut yleisesti tunnustettu.

Vielä 400-luvulle tultaessa Karthagon piispa oli arvossaan suurempi, Italiassa Milanon piispa.

Paavi voi olla tärkeä kristinuskon kannalta. Käyttihän Jumalan aikoinaan jumalatonta Nebukadnessaria ajamaan asiaansa.
        ---
        Jos rakastat Jumalaa, älä sitten etsi rakenteita ja kääreitä, vaan ydintä, Hänen sanaansa.
        Mariaa ei ole sinun edestäsi ristiinnaulittu, eikä hän ole Kristuksen esimies ja välittäjä.
        Jeesus käski rukoilla hengessä ja totuudessa Isää.
        ----
        Ei sinua kirkko pelasta, vaan Kristus, joka tarjotaan sinulle Raamatussa.
        Kirkko ei ole luonut Raamattua, mutta Raamattu = Jumalan on luonut kirkon uskovissaan.

Tärkeintä ei silloin ole askaroida kirkkojen omistuksen kanssa, vaan kysyä itseltään: Olenko pelastettu, onko osani vanhurskaiden ylösnousemuksessa? Ovatko syntini anteeksiannetut ja miksi?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7105
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3428
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe