Olen ajatellut hakea Saksasta kesäautoksi tuon nelipaikkaisen Ferrarin. Vuosimalli olisi -94 -95 ja hinta Saksassa 55 000€-70 000€.
Haluaisinkin kysellä, että olisiko kellään kokemusta ko. mallista tai yleensä Ferrarista. Mitä kannattaa ostaessa ottaa huomioon? Onko merkillä jotain tyypillisiä teknisiä vikoja? Ja mitä eroa tuolla vanhalla 456 GT:llä ja uudella 456M:llä? Tehoja näyttäisi ainakin olevan yhtä paljon, eli tuo 442 hevosta.
Itselläni ei ole koskaan Ferraria ollut ja nyt ajattelin että yhden kerran elämän aikana olisi mukava tuo omistaa.
Tuossa halvin myynnissä oleva 456 GT mobilen mukaan: http://www.mobile.de/SIDn4N3vzbL3pkCebRQvGVHAw-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1056728128A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B64%5D-t-vMkSm_xsO~BSRA5B14C456A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111122287334&top=4&
Kiitokset vastauksista ja hyvää kesän jatkoa kaikille.
Ferrari 456 GT
21
5934
Vastaukset
- Jyrki.M
Lisäksi olisi kiva tietää paljonkohan tuon markkina-arvo mahtaisi olla? Eli paljon veroja joutuisi maksamaan. Arvioita, kiitos.
J.M - 155156
Tänä keväänä ilmestynyt brittiläinen EVO-lehti (en muista mikä kuukausi, mutta kannessa Alfa Romeo 147 GTA) kertoi vinkkejä käytetyn "superauton" ostajille. Artikkelissa oli juttua ainakin yhden Ferrari 456 omistajan kokemuksista.
Sen jutun lukemisen jälkeen Alfa Romeon omistaminen tuntuu peräti järkiratkaisulta. - ranevaan
Verojen määrä on vähintään 84.000e, olettaen että käytetyn arvo Suomessa 230.000e (verrataan luultavasti käytettyyn 550 Maranelloon koska Suomen kilpiin ei ole tietääkseni yhtään 456:ta myyty). Luultavasti verot menee kuitenkin 91.000 euroon. Eihän siinä tietenkään mitään jos on budjetti kunnossa. GT:n ja M:n (Modificata) välillä erot ovat hyvin pieniä, lähinnä kosmeettisia. Esimerkiksi tuolta: http://www.qv500.com/ferrari456p2.htm löydät tietoa eroista.
456 on alunperin oikeastaan lämpimillä mailla asuville päivittäiseen käyttöön tehty Ferrari, eikä sillä Suomessa tietenkään tee talvisin mitään. Kesäautoksi on tarjolla samaan hintaan sporttisempiakin malleja, esim. 550 Maranello. Mutta jos tarvitset olemattomat takapenkit (jotka ovat samaa luokkaa kuin Porsche 911:ssa) on tämä "herrasmiesferrari" oikea ratkaisu.
Tekniset viat Ferrareissa ovat lähinnä tuolla moottorin puolella, öljyvuotoja jne.
Itse haen luultavasti ensi keväänä Testarossan. Täksi kesäksi ei taida enää ehtiä.- fani
En ole istumaan päässyt mutta näyttää ihan tilavilta nuo takapenkit eikä todellakaan voi verrata 911:seen.
Muutenkin ulkonäkö melko hillitty mutta täytyy muistaa että monacossa rajat hieman hämärtyy autoissa niinkuin kaikessa mussakin verrattuna suomeen. :-) - Jyrki.M
Kiitokset vastauksista.
Mobilen mukaan ensimmäinen Maranello tuli vuosina 96/97, joten tuskin vuosimallia 94 tai 95 olevaa autoa verrattaisiin uudempaan(?). Tuo mainitsemasi 91 000 euroa tuntuu kyllä jo aika hurjalta. Mistä päättelit tuon arvon olevan 230 000 euroa? Uutena ostettuna Ferrari 456M maksaa Suomessa 413400 euroa ja tuo hakemani auto on lähes kymmenen vuotta vanha, joten siinä ajassa olettaisin auton arvon alenevan enemmän kuin vajaa puolet niinkuin mainitsit. Halvin Maranello lähtisi Saksasta 78 900 eurolla mikä olisi jo 20 000 euroa enemmän kuin halvin 456, joten sen osalta päätöksen olen jo tehnyt. - tepi
Jyrki.M kirjoitti:
Kiitokset vastauksista.
Mobilen mukaan ensimmäinen Maranello tuli vuosina 96/97, joten tuskin vuosimallia 94 tai 95 olevaa autoa verrattaisiin uudempaan(?). Tuo mainitsemasi 91 000 euroa tuntuu kyllä jo aika hurjalta. Mistä päättelit tuon arvon olevan 230 000 euroa? Uutena ostettuna Ferrari 456M maksaa Suomessa 413400 euroa ja tuo hakemani auto on lähes kymmenen vuotta vanha, joten siinä ajassa olettaisin auton arvon alenevan enemmän kuin vajaa puolet niinkuin mainitsit. Halvin Maranello lähtisi Saksasta 78 900 eurolla mikä olisi jo 20 000 euroa enemmän kuin halvin 456, joten sen osalta päätöksen olen jo tehnyt.laskisi?? Katsoppa esim. Celica turbo 4wd carlos sainz editionin hintoja, speciaali malli (vaikka ei voi nyt sentään Ferrariin verrata) Hinta vuonna 1991 oli erikoishinta 205 000 mk eli n.35 000 euroa, nykyään pyydetään näistä käytettynä n.20 000 - 23 000 euroa. Auto lähes 13 vuotta vanha! Paljonko hinta laskenut? laskeppa
- Jyrki.M
tepi kirjoitti:
laskisi?? Katsoppa esim. Celica turbo 4wd carlos sainz editionin hintoja, speciaali malli (vaikka ei voi nyt sentään Ferrariin verrata) Hinta vuonna 1991 oli erikoishinta 205 000 mk eli n.35 000 euroa, nykyään pyydetään näistä käytettynä n.20 000 - 23 000 euroa. Auto lähes 13 vuotta vanha! Paljonko hinta laskenut? laskeppa
Kiitos sinullekkin vastauksista. Tarkoitus kuitenkin oli kertoa mielipiteitä 456:sta eikä Celicasta.
- Tepi
Jyrki.M kirjoitti:
Kiitos sinullekkin vastauksista. Tarkoitus kuitenkin oli kertoa mielipiteitä 456:sta eikä Celicasta.
Ferrari pudottaa arvoa prosentuaalisesti enemmän kuin Toyota, niinkö?
- tepi
kun minä ostan sen. Onnitteletko jo tässä vaiheessa?
- Enzo
Hienoa jos aiot todella 456:sen tuoda, tarkasta kuitenkin auton historia, sen on oltava täydellisesti tiedossa ja jokainen merkkihuolto tehtynä ja omistustaustat selvillä. Ensimmäinen 456:n omistaja rahoittaa tyypillisesti ensimmäisen kymmenen vuoden aikana noin 100.000 puntaa arvonalennusta (luvut EVOsta jouluk 2002) ja pahimmassa tapauksessa lähes toisen mokoman huolto- ja korjauskuluissa. Lehden testiyksilö oli juuri käynyt 8.500:n huollossa, siis punnan, ei mailin. Maileja oli kertynyt 12.000.
Takapenkit ovat ihan kunnolliset ja muutenkin tässä on viimeisen päälle hieno matka-auto. Niin kuin Maranellokin. Osta kallein 456 minkä voit ja mieti ennakkoon paljonko voit budjetoida käytttökuluja lähivuosille. Ilman yllätyksiä 20.000 euroa saattaa riittää jos et aja kovin paljoa.- Jyrki.M
Vannoutuneena Mersumiehenä merkin vaihtaminen tietysti arveluttaa. 10-vuoden aikana ei ole yhteenkään Mersuun tullut minkäänlaista vikaa ja liikkeessä olen joutunut käymään vain määräaikaishuollon takia. Formuloissa tuo Ferrarin kestävyys näyttäisi olevan ylitse muiden, mutta enpätä siviililiikenteessä? Ei kyllä huvittaisi lähteä Pohjois-Suomesta pääkaupunkiseudulle korjauttamaan tuonhintaista autoa.
Mistäköhän löytäisin kansainvälisiä Ferrarin harrastajia, joilta voisin kysyä heidän kokemuksiaan?
J.M - jakke
Jyrki.M kirjoitti:
Vannoutuneena Mersumiehenä merkin vaihtaminen tietysti arveluttaa. 10-vuoden aikana ei ole yhteenkään Mersuun tullut minkäänlaista vikaa ja liikkeessä olen joutunut käymään vain määräaikaishuollon takia. Formuloissa tuo Ferrarin kestävyys näyttäisi olevan ylitse muiden, mutta enpätä siviililiikenteessä? Ei kyllä huvittaisi lähteä Pohjois-Suomesta pääkaupunkiseudulle korjauttamaan tuonhintaista autoa.
Mistäköhän löytäisin kansainvälisiä Ferrarin harrastajia, joilta voisin kysyä heidän kokemuksiaan?
J.Mhttp://groups.google.fi/groups?hl=fi&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&group=alt.autos.ferrari
"10-vuoden aikana ei ole yhteenkään Mersuun tullut minkäänlaista vikaa" montako mersua tuo sisältää ja mitä malleja?, tuo on nimittäin aika hyvin kun nyky laatu ei mersullakaan ole entisen veroista.Esimerkkinä vaikka A sarja,vito ja ML joissa on todellakin ollut vikoja jopa runsaasti. - 550
Luulisin, että Ferrari on parantantanut autojensa valmistusmenetelmiä luotettavuuden suuntaan erittäin paljon juuri edellisen 10 vuoden aikana. Itse olen ajellut 550:llä 11,000km eikä vikoja ole ollut.
Jos mietit 456:sta niin etsi luotettava myyjä, joka tietää edellisen omistajan ajotavat. Tuhat kilometriä radalla tekee aika erilaista jälkeä kuin 10,000 tavallisella motarilla.
Jos et tarvitse takapenkkiä niin kannattaa harkita joko 550:tä tai 360:tä. Kasilla varustettua 360:stä on markkinoilla paljon ja vauhtia riittää silläkin enemmän kuin useimmilla ajotaitoa.
Budjettiratkaisuna vuokraat ensin auton ja cruisaat tänä kesänä Euroopan läpi. Maksaa varmasti paljon, mutta kuitenkin vähemmän kuin yksi kytkinremontti. Saatat lisäksi huomata aika nopeasti, ettei kotimaisiin sakkoihin ole oikeasti varaa, eikä 80 ole oikeastaan kovin kiva vauhti Ferrarille ;-)
t. Wrooom - Jyrki.M
jakke kirjoitti:
http://groups.google.fi/groups?hl=fi&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&group=alt.autos.ferrari
"10-vuoden aikana ei ole yhteenkään Mersuun tullut minkäänlaista vikaa" montako mersua tuo sisältää ja mitä malleja?, tuo on nimittäin aika hyvin kun nyky laatu ei mersullakaan ole entisen veroista.Esimerkkinä vaikka A sarja,vito ja ML joissa on todellakin ollut vikoja jopa runsaasti.Enpä paljoa saanut tietoa Ferrarista, mutta lämpimät kiitokset kaikille vastanneille.
Jakelle:
Minun omistamani Mersut ikäjärjestyksessä:
*joku 90-luvun alun E-sarjalainen, olisikohan ollut E300 aina vuoteen 94 saakka
*1994-1997 S320 vm. 94
*1997-2000 E320 neliveto vm 97
*2000- S320 tällä hetkellä ajettu noin 140t km
Ja sokerina pohjalla:
Edesmenneen vaimoni isän vuonna 1982 uutena ostettu Mersu, joka on tällä hetkellä vaimoni käytössä pelkästään kaupunkiajossa. Autolla ajettu noin 890t km. Kerran jättänyt tielle pari vuotta sitten; korjaus maksoi noin 300mk. Auto senkus paranee vanhetessaan. Tunnearvon vuoksi emme myy autoa. Ruostetta ja kolhuja on, mutta tekniikka ei petä.
Siinä Jakelle todistetta siitä, miksi Mersu on ylivoimaisesti maailman paras automerkki. - Jyrki.M
550 kirjoitti:
Luulisin, että Ferrari on parantantanut autojensa valmistusmenetelmiä luotettavuuden suuntaan erittäin paljon juuri edellisen 10 vuoden aikana. Itse olen ajellut 550:llä 11,000km eikä vikoja ole ollut.
Jos mietit 456:sta niin etsi luotettava myyjä, joka tietää edellisen omistajan ajotavat. Tuhat kilometriä radalla tekee aika erilaista jälkeä kuin 10,000 tavallisella motarilla.
Jos et tarvitse takapenkkiä niin kannattaa harkita joko 550:tä tai 360:tä. Kasilla varustettua 360:stä on markkinoilla paljon ja vauhtia riittää silläkin enemmän kuin useimmilla ajotaitoa.
Budjettiratkaisuna vuokraat ensin auton ja cruisaat tänä kesänä Euroopan läpi. Maksaa varmasti paljon, mutta kuitenkin vähemmän kuin yksi kytkinremontti. Saatat lisäksi huomata aika nopeasti, ettei kotimaisiin sakkoihin ole oikeasti varaa, eikä 80 ole oikeastaan kovin kiva vauhti Ferrarille ;-)
t. WrooomTervehdys ja kiitos mielenkiintoisesta näkökulmasta.
Paljonko on 550 mittarissa kilometrejä yhteensä? Omistatko tuon auton? Haitko Saksasta? Jos hait, niin paljonko jouduit veroja maksamaan?
Niin kyllähän Modena ja Maranello näyttävät paremmilta kuin 456, mutta hintaakin taas piisaa. Halvin 456 lähtee noin 60 tuhannesta eurosta, Maranello 80 tuhannesta ja 360 nuoresta iästään johtuen noin 90 tuhannesta. Ja tuo 456 sopii itselleni paremmin, koska tilaa on enemmän.
Tuo vuokraus tuntuisi kyllä aika houkuttelevalta. Suomesta ei varmaan vuokralla olevaa 456:ta löydy, mutta Modenalla varmasti saa jo hyvän tuntuman. Saksassa noita vuokralla olevia Ferrareita varmasti olisi, mutta enpähän oikein tiedä miten se homma onnistuisi taas käytännössä. - jakke
Jyrki.M kirjoitti:
Enpä paljoa saanut tietoa Ferrarista, mutta lämpimät kiitokset kaikille vastanneille.
Jakelle:
Minun omistamani Mersut ikäjärjestyksessä:
*joku 90-luvun alun E-sarjalainen, olisikohan ollut E300 aina vuoteen 94 saakka
*1994-1997 S320 vm. 94
*1997-2000 E320 neliveto vm 97
*2000- S320 tällä hetkellä ajettu noin 140t km
Ja sokerina pohjalla:
Edesmenneen vaimoni isän vuonna 1982 uutena ostettu Mersu, joka on tällä hetkellä vaimoni käytössä pelkästään kaupunkiajossa. Autolla ajettu noin 890t km. Kerran jättänyt tielle pari vuotta sitten; korjaus maksoi noin 300mk. Auto senkus paranee vanhetessaan. Tunnearvon vuoksi emme myy autoa. Ruostetta ja kolhuja on, mutta tekniikka ei petä.
Siinä Jakelle todistetta siitä, miksi Mersu on ylivoimaisesti maailman paras automerkki.tuo kertoi paljon :) hyvää kesän jatkoa
- ranevaan
550 kirjoitti:
Luulisin, että Ferrari on parantantanut autojensa valmistusmenetelmiä luotettavuuden suuntaan erittäin paljon juuri edellisen 10 vuoden aikana. Itse olen ajellut 550:llä 11,000km eikä vikoja ole ollut.
Jos mietit 456:sta niin etsi luotettava myyjä, joka tietää edellisen omistajan ajotavat. Tuhat kilometriä radalla tekee aika erilaista jälkeä kuin 10,000 tavallisella motarilla.
Jos et tarvitse takapenkkiä niin kannattaa harkita joko 550:tä tai 360:tä. Kasilla varustettua 360:stä on markkinoilla paljon ja vauhtia riittää silläkin enemmän kuin useimmilla ajotaitoa.
Budjettiratkaisuna vuokraat ensin auton ja cruisaat tänä kesänä Euroopan läpi. Maksaa varmasti paljon, mutta kuitenkin vähemmän kuin yksi kytkinremontti. Saatat lisäksi huomata aika nopeasti, ettei kotimaisiin sakkoihin ole oikeasti varaa, eikä 80 ole oikeastaan kovin kiva vauhti Ferrarille ;-)
t. Wrooom...Tuo Ferrarin vuokraaminen ja Euroopan läpi cruisailu siis. Muutenkin olisi ensi kesänä suunnitelmissa lähteä ajamaan Monte Carloon ja takaisin, miksi ei sitten samantien Ferrarilla. :) Jos sinulla on tarkempaa tietoa mistä ja miten noita autoja vuokrataan niin kerro toki.
Voisi kerätä vähän isommankin Ferrari-porukan mukaan. Eiköhän aleta jo suunnittelemaan asiaa tosissaan. Onko Suomessa minkäänlaista virallista Ferrari-clubia? Voisi selvittää onko laajempaa kiinnostusta asiaan. Tuo Monte Carlo nyt on vain yksi vaihtoehto, toki voisi ajaa esim. ihan Gibraltarillekin saakka ja takaisin.
-R - 550
ranevaan kirjoitti:
...Tuo Ferrarin vuokraaminen ja Euroopan läpi cruisailu siis. Muutenkin olisi ensi kesänä suunnitelmissa lähteä ajamaan Monte Carloon ja takaisin, miksi ei sitten samantien Ferrarilla. :) Jos sinulla on tarkempaa tietoa mistä ja miten noita autoja vuokrataan niin kerro toki.
Voisi kerätä vähän isommankin Ferrari-porukan mukaan. Eiköhän aleta jo suunnittelemaan asiaa tosissaan. Onko Suomessa minkäänlaista virallista Ferrari-clubia? Voisi selvittää onko laajempaa kiinnostusta asiaan. Tuo Monte Carlo nyt on vain yksi vaihtoehto, toki voisi ajaa esim. ihan Gibraltarillekin saakka ja takaisin.
-Rhttp://www.agenturspezial.com/ ja
http://www.agenturspezial.com/ferrari.htm
antaa vähän suuntaa hommaan. - ranevaan
550 kirjoitti:
http://www.agenturspezial.com/ ja
http://www.agenturspezial.com/ferrari.htm
antaa vähän suuntaa hommaan.Kiitoksia. Yllättävän edullisia kun verrataan esim. Floridan autovuokraamojen hintatasoon, siellä Ferrarit on tuplasti kalliimpia.
- jjj
550 kirjoitti:
Luulisin, että Ferrari on parantantanut autojensa valmistusmenetelmiä luotettavuuden suuntaan erittäin paljon juuri edellisen 10 vuoden aikana. Itse olen ajellut 550:llä 11,000km eikä vikoja ole ollut.
Jos mietit 456:sta niin etsi luotettava myyjä, joka tietää edellisen omistajan ajotavat. Tuhat kilometriä radalla tekee aika erilaista jälkeä kuin 10,000 tavallisella motarilla.
Jos et tarvitse takapenkkiä niin kannattaa harkita joko 550:tä tai 360:tä. Kasilla varustettua 360:stä on markkinoilla paljon ja vauhtia riittää silläkin enemmän kuin useimmilla ajotaitoa.
Budjettiratkaisuna vuokraat ensin auton ja cruisaat tänä kesänä Euroopan läpi. Maksaa varmasti paljon, mutta kuitenkin vähemmän kuin yksi kytkinremontti. Saatat lisäksi huomata aika nopeasti, ettei kotimaisiin sakkoihin ole oikeasti varaa, eikä 80 ole oikeastaan kovin kiva vauhti Ferrarille ;-)
t. WrooomJämsän suunnalla viime aikoina? Viime lauantaina nimittäin sellainen siellä liikkui.
- Euro-V8
Jyrki.M kirjoitti:
Vannoutuneena Mersumiehenä merkin vaihtaminen tietysti arveluttaa. 10-vuoden aikana ei ole yhteenkään Mersuun tullut minkäänlaista vikaa ja liikkeessä olen joutunut käymään vain määräaikaishuollon takia. Formuloissa tuo Ferrarin kestävyys näyttäisi olevan ylitse muiden, mutta enpätä siviililiikenteessä? Ei kyllä huvittaisi lähteä Pohjois-Suomesta pääkaupunkiseudulle korjauttamaan tuonhintaista autoa.
Mistäköhän löytäisin kansainvälisiä Ferrarin harrastajia, joilta voisin kysyä heidän kokemuksiaan?
J.MHenkilöauto-Ferrarien kestävyys ei tunnetusti ole turhan korkeaa luokkaa.
Vähän ajoa, paljon kalliita huoltokorjaamopäiviä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154