Koirarotujen tietäjät!

Hukassa!

40

3152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolelle menee. Joku Saksan pystäreistä tai sheltti tai sekoitus. Jälkimmäiseen kallistun.

      • näköjään

      • jopas jotakin.

        Ei ainakas sheltti eikä sheltin sekoituskaan.

        - Eikö toimihenkilö tunne edes rotuja ?


      • issu56
        n.sorsa kirjoitti:

        http://cgi.mtv3.fi/helmi/testikone/flash.shtml?43

        tämän sain vastaukseksi:

        KULTAINENNOUTAJA
        Kultainennoutaja on lempeä ja yhteistyöhaluinen. Se on kärsivällinen, mutta hieman omistushaluinenkin luonne. Monet lapsiperheet hankkivat kultaisennoutajan, koska se tulee hyvin toimeen lasten kanssa.

        Kultainennoutaja rakastaa ulkoilua. Linjoja pitää kuitenkin pitää silmällä  kultainennoutaja pyöristyy melko helposti.

        Noutajanainen on kultaisennoutajan mukaisesti myös yhteistyöhaluinen ja lempeä. Hän ei menetä hermojaan lähes koskaan, ja rakastaa luonnossa samoilua.

        Olisitpa hoksannut tehdä tuosta ihan uuden aloituksen...olisi voinut paljastua ihan vaikka mitä :)).


      • Ursa

      • n.sorsa kirjoitti:

        http://cgi.mtv3.fi/helmi/testikone/flash.shtml?43

        Puudelit ovat alun perin kotoisin Ranskasta, sivistyksen kotomaasta. Puudelien ulkonäköä kuvaillaan usein hienostuneeksi, siroksi ja aistikkaaksi. Iloiset villakoirat kiintyvät läheisiinsä syvästi. Ne saattavatkin olla hieman epäluuloisia ja pidättyväisiä vieraiden ihmisten keskellä.

        Villakoirat ovat myös terävä-älysiä koiria. Tämän takia ketteriä villakoira onkin käytetty sirkuksissa. Muuta mainitsemisen arvoista puudelissa on tietenkin turkki  se vaatii kaunistautumista. Fööni ja hiustenhoitoaine eivät ole puudeli-naisellekkaan siis vieraita kapistuksia!


      • rompelo

      • jopas jotakin. kirjoitti:

        Ei ainakas sheltti eikä sheltin sekoituskaan.

        - Eikö toimihenkilö tunne edes rotuja ?

        toimihenkilön pitäisi kaikki rodut tuntea??? Se on kuule ulkomuototuomarin tehtävä kehässä. ;))
        Vastasin kyllä kysymykseen joku Saksan pystäreistä, tai sheltti tai sekoitus ja mainitsin vielä veikkaavani sekoitusta alias sekarotuista, tai monirotuista miten sitten kukin haluaa sekarotuista nimittää.


      • manta-elviira
        n.sorsa kirjoitti:

        http://cgi.mtv3.fi/helmi/testikone/flash.shtml?43

        No kattelinhan minä kerran Koiramme-lehdestä juttua mopsista sillä silmällä, että tuommoinen pakkaus olisi ihan kiva... :-)

        "Sinä olet kuin pieni ja suloinen lättäkuono. Mopsit ovat luonteeltaan ystävällisiä ja iloisia, mutta rauhallisia pieniä seurakoiria. Mopsi on ihmisrakas, mutta joskus aavistuksen itsepäinen koira.

        Mopsit kun ovat herkkiä keräämään rasvavarastoja tönäkkään pieneen kroppaansa. Liikuntaa täytyy siis muistaa harrastaa, vaikka sohva näyttäisikin niin kutsuvalta ja suklaa himottaisi!

        Mukavuudenhaluisen mopsin persoonallisuus on purenut muun muassa kuninkaallisiin, joille on tunnetusti ollut mopseja. Mopsinainen onkin ihana tavallinen tyttö. Hän on sosiaalinen, jalat maassa kulkeva nainen."

        Kiva testi tämäkin!


      • n.sorsa kirjoitti:

        http://cgi.mtv3.fi/helmi/testikone/flash.shtml?43

        Puudelit ovat alun perin kotoisin Ranskasta, sivistyksen kotomaasta. Puudelien ulkonäköä kuvaillaan usein hienostuneeksi, siroksi ja aistikkaaksi. Iloiset villakoirat kiintyvät läheisiinsä syvästi. Ne saattavatkin olla hieman epäluuloisia ja pidättyväisiä vieraiden ihmisten keskellä.

        Villakoirat ovat myös terävä-älysiä koiria. Tämän takia ketteriä villakoira onkin käytetty sirkuksissa. Muuta mainitsemisen arvoista puudelissa on tietenkin turkki  se vaatii kaunistautumista. Fööni ja hiustenhoitoaine eivät ole puudeli-naisellekkaan siis vieraita kapistuksia


      • Nelli-Esteri
        umalehtinen kirjoitti:

        Puudelit ovat alun perin kotoisin Ranskasta, sivistyksen kotomaasta. Puudelien ulkonäköä kuvaillaan usein hienostuneeksi, siroksi ja aistikkaaksi. Iloiset villakoirat kiintyvät läheisiinsä syvästi. Ne saattavatkin olla hieman epäluuloisia ja pidättyväisiä vieraiden ihmisten keskellä.

        Villakoirat ovat myös terävä-älysiä koiria. Tämän takia ketteriä villakoira onkin käytetty sirkuksissa. Muuta mainitsemisen arvoista puudelissa on tietenkin turkki  se vaatii kaunistautumista. Fööni ja hiustenhoitoaine eivät ole puudeli-naisellekkaan siis vieraita kapistuksia!

        Kokeilin tuota testiä..olen pieni terrieri...
        Oikeesti Griffoni....Aika osuvasti sanottiin....


      • Nelli-Esteri kirjoitti:

        Kokeilin tuota testiä..olen pieni terrieri...
        Oikeesti Griffoni....Aika osuvasti sanottiin....

        läheltä liippasi. Lähettikö Poju kuvansa sulle Hesasta?


      • tunne muita
        umalehtinen kirjoitti:

        toimihenkilön pitäisi kaikki rodut tuntea??? Se on kuule ulkomuototuomarin tehtävä kehässä. ;))
        Vastasin kyllä kysymykseen joku Saksan pystäreistä, tai sheltti tai sekoitus ja mainitsin vielä veikkaavani sekoitusta alias sekarotuista, tai monirotuista miten sitten kukin haluaa sekarotuista nimittää.

        rotuja ku griffonit?haloo niit on paljon muitakin ja kasvattajiakin muitakin kuin sä.tässä sulle linkki tuon halventamasi rodun kasvattajan sivuille.jos ymmärrät lukee ni selville se sieltä tulee mistä kohtaa toi on klikattu.voi että voi koiraihminen olla yksinkertainen
        http://www.nikolischis.net/
        mitä luulet kasvattajan susta aattelevan jos ton sun halveeraukses sille linkitän?mieti nyt mitä suustas päästelet


      • tunne muita kirjoitti:

        rotuja ku griffonit?haloo niit on paljon muitakin ja kasvattajiakin muitakin kuin sä.tässä sulle linkki tuon halventamasi rodun kasvattajan sivuille.jos ymmärrät lukee ni selville se sieltä tulee mistä kohtaa toi on klikattu.voi että voi koiraihminen olla yksinkertainen
        http://www.nikolischis.net/
        mitä luulet kasvattajan susta aattelevan jos ton sun halveeraukses sille linkitän?mieti nyt mitä suustas päästelet

        chihua äkkiseltään muistuta kuvasta katseltuna.


      • tunne muita kirjoitti:

        rotuja ku griffonit?haloo niit on paljon muitakin ja kasvattajiakin muitakin kuin sä.tässä sulle linkki tuon halventamasi rodun kasvattajan sivuille.jos ymmärrät lukee ni selville se sieltä tulee mistä kohtaa toi on klikattu.voi että voi koiraihminen olla yksinkertainen
        http://www.nikolischis.net/
        mitä luulet kasvattajan susta aattelevan jos ton sun halveeraukses sille linkitän?mieti nyt mitä suustas päästelet

        missä kohtaan olen kasvattajan koiria halveeranut?


      • yhteystietojen
        umalehtinen kirjoitti:

        chihua äkkiseltään muistuta kuvasta katseltuna.

        takaa löytyi chihukenneli jossa on kuvia myös pitkäkarvaisista, siitä tuo arvaus tuli tuonne alemmas. Todennäköisesti ovat käyttäneet omaa koiraansa kuvassa, mutta tuon kuvan perusteella voisi hyvin olla kyse sekoituksesta.



      • ihme tarve

      • oma kirjotukses
        umalehtinen kirjoitti:

        missä kohtaan olen kasvattajan koiria halveeranut?

        Puhtaasti arvauksen
        Kirjoittanut: umalehtinen 12.12.2007 klo 19.43

           puolelle menee. Joku Saksan pystäreistä tai sheltti tai sekoitus. Jälkimmäiseen kallistun.


        heeeh,etkö veikannutki sitä seropiks?voi äly ja väläys sulta taas kerran.


      • oma kirjotukses kirjoitti:

        Puhtaasti arvauksen
        Kirjoittanut: umalehtinen 12.12.2007 klo 19.43

           puolelle menee. Joku Saksan pystäreistä tai sheltti tai sekoitus. Jälkimmäiseen kallistun.


        heeeh,etkö veikannutki sitä seropiks?voi äly ja väläys sulta taas kerran.

        pohjanmaan impi puskissa.


      • Ri_ce
        n.sorsa kirjoitti:

        http://cgi.mtv3.fi/helmi/testikone/flash.shtml?43

        Uuh..pahin pelko. Tätä se perheeni on koko ajan manaillut, mutta minä olen kieltänyt totuuden. Kai se on sitten uskottava..

        TERRIERI
        Nyt lentävät ärräpäät! Tehokkaat terrierit ovat erittäin itsepäisiä, mutta älykkäitä koiria. Niiltä ei useinkaan löydy juuri miellyttämisehalua, vaan terrierit tekevät elämässä juuri niin kuin itse tahtovat. Toisaalta voimakas oma tahto on hyvä juttu, mutta se voi tuoda elämään myös riita- ja ongelmatilanteita, kun terrierin tahto ei mene yksiin muiden perheenjäsenten kanssa.

        Territ ovat kuitenkin myös harvinaisen iloisia koiria. Ulkonäöltään terrierejä kuvaillaan usein luonnollisen näköisiksi ja kokoisiksi koiriksi. Terrierinainenkaan ei siis ole hysteerinen ulkonäkönsä hoitamisesta.


      • jonka mies
        umalehtinen kirjoitti:

        pohjanmaan impi puskissa.

        joko on naimisissa miehen kanssa tai rouva itse kirjoittaa miehensä nickiä hyväksikäyttäen.


      • Ursa kirjoitti:

        olen tehnyt tuollaisen rotutestin kaksi tai kolme kertaa ja aina on tuloksena ollut collie. Nyt olen terrieri! VaRokaa pRkleet! :D :D

        olen minäkin näin ensimmäisellä kerralla ja en ole erityisemmin terrierieihin ihastunut:)


      • Sisu-haukku

      • Nelli-Esteri
        umalehtinen kirjoitti:

        läheltä liippasi. Lähettikö Poju kuvansa sulle Hesasta?

        Oli oikeen vetävän näköinen kuva.. Poju osaa kyllä
        poseerata ja seisoa ojennuksessa...


      • hauvanmamma kirjoitti:

        olen minäkin näin ensimmäisellä kerralla ja en ole erityisemmin terrierieihin ihastunut:)

        ainakaan tunnistanut itseäni ollenkaan niistä, mutta jos sitä näin joulun alla pienessä kiireessä ja stressistä colliesta tulee terrieri. =o)


      • lepakkoleino

    • tanskan doggi
    • kauppiaalta

      Kysyppäs kauppiaalta, mikä koira on mainoksessa ?

      Veikkaan sekarotuista, joku chihuhuan sekoitus.

      Ei puhdasrotuinen kuitenkaan.

    • "Pomerian". mikä se suomeksi on en tiedä jos ei ole sama.

    • Nikolis Webstore

      Kuva on Englantilaisen tukkuliikkeen kuvia, sillä kyseessä on heidän tuotteensa. En kyllä itsekään tiedä mikä koirarotu tuossa on kyseessä. Käytämme usein tuotteista tarjolla olevia valmistajan ottamia tuotekuvia.

      Kleinspitziksi minä itse sitä olen veikannut:-)

      • se jolle

        kaikki naureskelee.


      • Kleinpitzillä näyttäisi olevan tuo tasainen turkki ja pitempi kuono kun sekä Chihulla ja Pomerianilla. taidat voittaa arvailun.


      • Nikolis Webstore

      • Nikolis Webstore kirjoitti:

        Alkuperäinen kuva löytyy täältä: http://www.puccipetwear.com/product.php?id=373&category=

        Voi käydä tutustumassa kuviin!

        kyllä melkoisen selvästi näkyy että ei ainakaan siis Chihu ole. siis ei ainakaan rodunomainen siinä tapauksessa.


    • Elisama

      Mielestäni ei ole kyse lainkaan aikuisesta koirasta.
      Veikkaisin että on noin 4 - 5kk ikäinen joko Suomen pystyn tai 3 - 4 kk eurasierin pentu.
      Mielestäni kuitenkin kyse on pentukoirasta ei aikuisesta.

      • Minulle tuli myös mieleen,että olisi pennusta/nuoresta koirasta kyse.

        Chihu tai pommi ei ainakaan,jonkun hieman isomman pystiksen pentu voisi olla.
        Tosin hyvin mahdollista sekarotuinenkin,muttei aikuinen.Toi pään ilme oli hyvin lapsenomainen.
        Pään malli taas jotenkin "outo" noille tietyille pystiksillekin.


      • molossi kirjoitti:

        Minulle tuli myös mieleen,että olisi pennusta/nuoresta koirasta kyse.

        Chihu tai pommi ei ainakaan,jonkun hieman isomman pystiksen pentu voisi olla.
        Tosin hyvin mahdollista sekarotuinenkin,muttei aikuinen.Toi pään ilme oli hyvin lapsenomainen.
        Pään malli taas jotenkin "outo" noille tietyille pystiksillekin.

        sanoa kuvasta, jossa koira istuu selin ja on vielä osittain vaatteiden peittämä. :) Lapsennaama minusta tuolla on selvästi. Katsoin niitä pitkäkarvaisten chihujen kuvia saman sivuston kautta löytyneestä kennellinkistä ja ei minusta tuolla ole oikein chihun kuono. Mutta niitäkin on näköjään niin monen näköisiä että mistä niistä voi tietää! Ilmoittaudun koirarotujen tunnistus -kurssille heti jos semmoisen löydän.

        - Äänestän rotua nimeltä "katu-mix".


    • tai isolta

      pomeranianilta.

    Ketjusta on poistettu 89 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe