sykkeesi, kuntoilun, urheilusuorituksen jälkeen?
Paljonko on
48
1423
Vastaukset
- Buteo.lagopus
...melki sama kuin leposykekkin,heh.
Mulla on leposyke korkea vaikka hyväkuntoinen oonkin.
Ja vaikka äheltäisin enempi kuin täysillä tuolla lenkillä ollessa niin ei meinaa syke nousta.
Joskus ärsyttää kun ei pakkaa kunnolla hengästyäkkään.
Mutta minä nyt oon muutenkin vähä kummallinen,joissakin asiois. :)- Sinimarjanen
kummallisia on kaksi.:)) Näin on minullakin.
Leposyke on korkeahko, vaikka paljon liikunkin. Sinimarjanen kirjoitti:
kummallisia on kaksi.:)) Näin on minullakin.
Leposyke on korkeahko, vaikka paljon liikunkin.ja missä kunnossa on, eli miten palautuu. Maksimissaan on ollut 190/min. Nykyisin verenpainelääkitys ja kuntoilu kevyempää ja eipä ole tullut tarkkailtua suorituksien jälkeen palautumista/sykkeitä.
- Sinimarjanen
Mettäläinen kirjoitti:
ja missä kunnossa on, eli miten palautuu. Maksimissaan on ollut 190/min. Nykyisin verenpainelääkitys ja kuntoilu kevyempää ja eipä ole tullut tarkkailtua suorituksien jälkeen palautumista/sykkeitä.
olen seuraillut sykettä urheilullisten suoritusten jälkeen.
Tässä oli pidempi aika edellisestä seurannasta ja
yllätyin sykkeen korkeutta, mutta palaantuminen
suorituksen jälkeen tapahtui aika lyhyessä ajassa.:) - Buteo.lagopus
Sinimarjanen kirjoitti:
olen seuraillut sykettä urheilullisten suoritusten jälkeen.
Tässä oli pidempi aika edellisestä seurannasta ja
yllätyin sykkeen korkeutta, mutta palaantuminen
suorituksen jälkeen tapahtui aika lyhyessä ajassa.:)Mukavaa että joku toinenkin "omituinen" olemassa.
Minä en enää aikoihin ole ees seurannut sykettä kuntoilun jälkeen.
Mutta aivan sama kuin sulla,eli tosi nopeasti tapahtuu palautuminen.
Se on kuulemma hyvän kunnon merkki...
Leposykettä tulee pakostakin seurattua samalla kun mittailen verenpainetta.
Lääkitys mulla,vaikka en olis ikinä uskonut että meikäläisen paineet kohoaa.
Mutta sukuvikaa.... - Sinimarjanen
Buteo.lagopus kirjoitti:
Mukavaa että joku toinenkin "omituinen" olemassa.
Minä en enää aikoihin ole ees seurannut sykettä kuntoilun jälkeen.
Mutta aivan sama kuin sulla,eli tosi nopeasti tapahtuu palautuminen.
Se on kuulemma hyvän kunnon merkki...
Leposykettä tulee pakostakin seurattua samalla kun mittailen verenpainetta.
Lääkitys mulla,vaikka en olis ikinä uskonut että meikäläisen paineet kohoaa.
Mutta sukuvikaa....jos se on merkki hyvästä kunnosta.
Verenpainetta minäkin mittailen.
Sukurasitus on myös minulla.:) Mettäläinen kirjoitti:
ja missä kunnossa on, eli miten palautuu. Maksimissaan on ollut 190/min. Nykyisin verenpainelääkitys ja kuntoilu kevyempää ja eipä ole tullut tarkkailtua suorituksien jälkeen palautumista/sykkeitä.
että maksimisyke on yksilöllistä ja yleensä jos pääsee korkeisiin lukuihin, niin irtiottokykyä piisaa. Urheilijoilla saattaa leposyke olla n 30-40 kertaa minuutissa. En nyt tarkoin muista kuinka alhaisia sykkeitä on mitattu, mutta yleensä ne ovat huippu-urheilijoilta mitattu. Erilaisia kuntotesti mittauksia suoritetaan ja aika, sekä palautuminen ovat keskeisessä asemassa mittausta suoritettaessa ja ikäsuositukset yms fyysiset seikat huomioiden. Varmaan kannattaisi googletta, ehkä sieltä otain tarkempia tietoja löytyisikin.
- Sinimarjanen
Mettäläinen kirjoitti:
että maksimisyke on yksilöllistä ja yleensä jos pääsee korkeisiin lukuihin, niin irtiottokykyä piisaa. Urheilijoilla saattaa leposyke olla n 30-40 kertaa minuutissa. En nyt tarkoin muista kuinka alhaisia sykkeitä on mitattu, mutta yleensä ne ovat huippu-urheilijoilta mitattu. Erilaisia kuntotesti mittauksia suoritetaan ja aika, sekä palautuminen ovat keskeisessä asemassa mittausta suoritettaessa ja ikäsuositukset yms fyysiset seikat huomioiden. Varmaan kannattaisi googletta, ehkä sieltä otain tarkempia tietoja löytyisikin.
jos haluaa tarkempia vertailuarvoja.
Muistin vain tuon mittarini ja nyt kiinnostus
on siihen tullut. Ehkäpä ne sykkeetkin siitä
alenee, kun tarpeeksi treenaa tai sitten ei.:) Sinimarjanen kirjoitti:
jos haluaa tarkempia vertailuarvoja.
Muistin vain tuon mittarini ja nyt kiinnostus
on siihen tullut. Ehkäpä ne sykkeetkin siitä
alenee, kun tarpeeksi treenaa tai sitten ei.:)olla huolissaan kunhan pysyvät n.60-80 välillä ja ikäihmisen pitää huomioida fyysiset ominaisuudetkin, sairaudet, lääkitykset ettei maksimeja vetele jatkuvasti, eli ei taasen liian matala lepopulssikaan välttämättä aina kerro, onko kunto hyvä.
- Otto-Vaan
Eijoo tietoo kun puuttuu toi kierrosluku mittari.
Kotosalla ollessa on kuusikymmentä /- 2.- Sinimarjanen
voisin lainata. Tuuppa hakemaan.:)
Leikilläni vain.:)
Sinullahan on hyvä syke.:) - Otto-Vaan
Sinimarjanen kirjoitti:
voisin lainata. Tuuppa hakemaan.:)
Leikilläni vain.:)
Sinullahan on hyvä syke.:)Oonkin tosissaan,käytön opastus täytyy kuulua samaan pakettiin.:)
- Sinimarjanen
Otto-Vaan kirjoitti:
Oonkin tosissaan,käytön opastus täytyy kuulua samaan pakettiin.:)
huono opastamaan, mutta tuossa on kyllä
aika hyvät käyttöohjeet, kun vain on suurennuslasi
mukana, että näkee mitä siinä sanotaan.:)
Onhan ne minun lukemat siellä tavoitteena.:) - Otto-Vaan
Sinimarjanen kirjoitti:
huono opastamaan, mutta tuossa on kyllä
aika hyvät käyttöohjeet, kun vain on suurennuslasi
mukana, että näkee mitä siinä sanotaan.:)
Onhan ne minun lukemat siellä tavoitteena.:)Näin ens alkuun opastaa pururaalle ja
takasi.Siitähän sitä pitää alottaa.:) - Otto-Vaan
Otto-Vaan kirjoitti:
Näin ens alkuun opastaa pururaalle ja
takasi.Siitähän sitä pitää alottaa.:)Mittariin tutustutaan sitten vasta myöhemmässä jaksossa.:)
- Sinimarjanen
Otto-Vaan kirjoitti:
Näin ens alkuun opastaa pururaalle ja
takasi.Siitähän sitä pitää alottaa.:)kyllä hyvä treenata. Jalatkaan ei siellä kipeydy,
kuten asfaltilla, mutta turhaanhan minä sinua
opastan. Paremmin tiedät kuin meikäläinen.:) - Otto-Vaan
Sinimarjanen kirjoitti:
kyllä hyvä treenata. Jalatkaan ei siellä kipeydy,
kuten asfaltilla, mutta turhaanhan minä sinua
opastan. Paremmin tiedät kuin meikäläinen.:)Miten tässä käy,opastus jäi sitten pois laskuista.
Hyvvee yötä ja sanohan "Isille" terveisiä.:) - Sinimarjanen
Otto-Vaan kirjoitti:
Miten tässä käy,opastus jäi sitten pois laskuista.
Hyvvee yötä ja sanohan "Isille" terveisiä.:)isille terveisiä laitat ja mulle et mitään.:))
- Otto-Vaan
Sinimarjanen kirjoitti:
isille terveisiä laitat ja mulle et mitään.:))
"Isi" ei näe niin virtuaali halit ja pusu
sitten,eihän vain sattunut näkemään.:)
- jartsev
Ei se nouse korkeimmillaankaan yli 140 ja palautuu aika pian 80-90, levossa laskee 60:n jopa allekin.
- Sinimarjanen
hyvät sykkeet. Leposyke alle kuudenkymmenen
on urheilijoiden, näin minulle on kerrottu.:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
hyvät sykkeet. Leposyke alle kuudenkymmenen
on urheilijoiden, näin minulle on kerrottu.:)Lääkärin tarkastuksessa. Istuin ja jutustelin hänen kanssaan, hän mittasi siinä samalla verenpaineen ja sykkeen. Syke oli 55 siinä istuessa. Minulla on aika harva aina ollut, en tiedä mitä johtuu, mutta "kaipa se asiansa toimittaa". Noin sanoi eräs sairaanhoitaja erään kerran kun otti EKG:tä. Olin maannut siinä odotellessa pitkän aikaa ja syke oli pudonnut alle viidenkymmenen silloin.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Lääkärin tarkastuksessa. Istuin ja jutustelin hänen kanssaan, hän mittasi siinä samalla verenpaineen ja sykkeen. Syke oli 55 siinä istuessa. Minulla on aika harva aina ollut, en tiedä mitä johtuu, mutta "kaipa se asiansa toimittaa". Noin sanoi eräs sairaanhoitaja erään kerran kun otti EKG:tä. Olin maannut siinä odotellessa pitkän aikaa ja syke oli pudonnut alle viidenkymmenen silloin.
on tosi hyvät. Meikäläisellä leposyke puolitoista kertaset
noihin siun lukemiin. Meillä on ilmeisesti sukuvika,
koska useimmalla meistä on korkeat sykkeet. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
on tosi hyvät. Meikäläisellä leposyke puolitoista kertaset
noihin siun lukemiin. Meillä on ilmeisesti sukuvika,
koska useimmalla meistä on korkeat sykkeet.Eihän me olla aivan samanlaisia ja keskivertoluvutkin ovat usein vain suuntaa-antavia. Tietysti joku merkittävä poikkeama tai todettu sairaus saattaa aiheuttaa jotain. Varmaan paras vertailukohta noin terveydenkannalta on omat aikaisemmat mittaukset, jos niissä samoissa olosuhteissa otetuissa tuloksissa on merkittävä poikkeama niin on varmaan syytä tutkistella sitä mistä se johtuu.
Tämä sinun aloituksesi oli aivan kiva keskustelun aihe. Nämä on asioita joista me ihmiset joka päivä muuallakin keskustellaan. Ei minusta tällainen palstakeskustelu aina tarvitse olla tieteellisten- tai filosofisten kysymysten pohtimista, tai jonkin tieteellisen erityisalueen yksityiskohtaisiin nyansseihin sukeltavaa "propellipäiden" pohdiskelua. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Eihän me olla aivan samanlaisia ja keskivertoluvutkin ovat usein vain suuntaa-antavia. Tietysti joku merkittävä poikkeama tai todettu sairaus saattaa aiheuttaa jotain. Varmaan paras vertailukohta noin terveydenkannalta on omat aikaisemmat mittaukset, jos niissä samoissa olosuhteissa otetuissa tuloksissa on merkittävä poikkeama niin on varmaan syytä tutkistella sitä mistä se johtuu.
Tämä sinun aloituksesi oli aivan kiva keskustelun aihe. Nämä on asioita joista me ihmiset joka päivä muuallakin keskustellaan. Ei minusta tällainen palstakeskustelu aina tarvitse olla tieteellisten- tai filosofisten kysymysten pohtimista, tai jonkin tieteellisen erityisalueen yksityiskohtaisiin nyansseihin sukeltavaa "propellipäiden" pohdiskelua.vakavasti noihin lukuihin suhtaudukkaan,
varsinkin kun palautuminen tapahtuu aika
nopeaan.
Hyvä, jos koit aiheen sopivaksi, mulle se tuli
mieleeni, kun kaivoin tuon mittarin esille.:)
Minusta on kiva vastaillakin, ns. vähemmän
tärkeisiin aiheisiin. Riittää, kun päivän
on "mietintämyssy" käytössä.:)
Tuo "vanhat esineet", ja monta muuta, on ollut
myös kivoja aiheita. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
vakavasti noihin lukuihin suhtaudukkaan,
varsinkin kun palautuminen tapahtuu aika
nopeaan.
Hyvä, jos koit aiheen sopivaksi, mulle se tuli
mieleeni, kun kaivoin tuon mittarin esille.:)
Minusta on kiva vastaillakin, ns. vähemmän
tärkeisiin aiheisiin. Riittää, kun päivän
on "mietintämyssy" käytössä.:)
Tuo "vanhat esineet", ja monta muuta, on ollut
myös kivoja aiheita.Minullekin kaatui tänään juuri aika suuri työmäärä eteen, en vielä ehtinyt siihen paneutua, mutta katsonpa kunhan ehdin.
Niin ja onhan tämä aivan tärkeätä keskustella kunkin kokemuksista tässäkin asiassa, näkee kivasti kuinka kullakin tämä tärkein elin toimii. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Minullekin kaatui tänään juuri aika suuri työmäärä eteen, en vielä ehtinyt siihen paneutua, mutta katsonpa kunhan ehdin.
Niin ja onhan tämä aivan tärkeätä keskustella kunkin kokemuksista tässäkin asiassa, näkee kivasti kuinka kullakin tämä tärkein elin toimii.sitä on liikkeellä (niitä työmääriä), senpä
takia ei aina jaksa kaikkiin "kuiviin" aiheisiin
osallistua, mutta ei ne minua haittaakkaan.
Hyvä että löytyy monipuolisia aiheita, jokaiselle
jotakin.:)
- tammikuun likka
Kävelytestin jälkeen 152. Kävelyaika oli kuusi minuttia ja kävelty matka 700m. Haittapuoli siinä oli, kun testi suoritettiin kohta ruokailun jälkeen. Normaalisyke noin kuudenkymmenen ja seittämänkymmenen välis.
Itsellä ei ole sykemittaria ekä ole tullut muutenkaan sitä mittailtua. Pomppii kyllä väliin riehakkaammin ja useimmin ei tunnu ollenkaan :)- Sinimarjanen
sykkeet on korkeammat ja sinulla on leposyke
tosi hyvä. Varmasti lopputulos olisi ollut
vieläkin parempi, jos ei olisi sitä ruokailua
siinä ennen ollut.:) - tammikuun likka
Sinimarjanen kirjoitti:
sykkeet on korkeammat ja sinulla on leposyke
tosi hyvä. Varmasti lopputulos olisi ollut
vieläkin parempi, jos ei olisi sitä ruokailua
siinä ennen ollut.:)..ole tuota sykettä ajatellut. Tuolla kuntoutuksessa se tuli esille. Matolla kävellessä 10 min/kilometri vauhtia syke oli 117 ja 120 välillä ja puhumaan pystyi hyvin. Taisi olla sellaista sopivaa tähän ikään katottuna kunnon kanssa :)
- Sinimarjanen
tammikuun likka kirjoitti:
..ole tuota sykettä ajatellut. Tuolla kuntoutuksessa se tuli esille. Matolla kävellessä 10 min/kilometri vauhtia syke oli 117 ja 120 välillä ja puhumaan pystyi hyvin. Taisi olla sellaista sopivaa tähän ikään katottuna kunnon kanssa :)
ole aijemmin mittaillut, vaan kun sain tuon
mittarin, niin ajattelin ettei jää ihan
käyttämättä, niin nyt olen jonkun kerran mittaillut.:)
Ei ehkä pysty laskemaan.
- Sinimarjanen
vuosi sitten lahjaksi sykemittarin, joka on
kuin tietokone, kun vielä oppisi sitä käyttämään
ja saisi hyödynnettyä kaikki ominaisuudet,
mitä siitä on mahdollista saada.:) Sinimarjanen kirjoitti:
vuosi sitten lahjaksi sykemittarin, joka on
kuin tietokone, kun vielä oppisi sitä käyttämään
ja saisi hyödynnettyä kaikki ominaisuudet,
mitä siitä on mahdollista saada.:)Yritätkö sinä treenata sillä mittarilla ja kuntoilulla sitä sykettä johonkin määrättyyn suuntaan, vai mihin sitä tietoa tarvitaan?
- Sinimarjanen
miljoona kirjoitti:
Yritätkö sinä treenata sillä mittarilla ja kuntoilulla sitä sykettä johonkin määrättyyn suuntaan, vai mihin sitä tietoa tarvitaan?
on alkanut kiinnostua kuntoilusta, tai pikemminkin
kunnon seurannasta. Hieno mittari pölyyntyy vain
kaappiin käytön puutteessa.:)
Jospa tuosta hyötyäkin vaikka olisi. Sinimarjanen kirjoitti:
on alkanut kiinnostua kuntoilusta, tai pikemminkin
kunnon seurannasta. Hieno mittari pölyyntyy vain
kaappiin käytön puutteessa.:)
Jospa tuosta hyötyäkin vaikka olisi.Onko se kallis mittari?
- Sinimarjanen
miljoona kirjoitti:
Onko se kallis mittari?
lahjaksi saanut. En tarkkaan tiedä mitä
silloin on maksanut. Ei ole tullut mainoksista
katsottua, eikä liikkeistä kysyttyä.
Instrumentarium ainakin myy sitä.
Ominaisuuksista vain päättelen, että on suhteellisen arvokas.:) Sinimarjanen kirjoitti:
lahjaksi saanut. En tarkkaan tiedä mitä
silloin on maksanut. Ei ole tullut mainoksista
katsottua, eikä liikkeistä kysyttyä.
Instrumentarium ainakin myy sitä.
Ominaisuuksista vain päättelen, että on suhteellisen arvokas.:)Varmaan hyvä asia tarkkailla lukuja jos kuntoilee, luulisin. Sittenpä näkee kun alkaa vaikuttamaan.
- Sinimarjanen
miljoona kirjoitti:
Varmaan hyvä asia tarkkailla lukuja jos kuntoilee, luulisin. Sittenpä näkee kun alkaa vaikuttamaan.
Täytyy niin kauan seurailla, kun innostusta
kuntoiluun riittää.:) Sinimarjanen kirjoitti:
Täytyy niin kauan seurailla, kun innostusta
kuntoiluun riittää.:)Hauskoja treenejä sulle.
- Sinimarjanen
miljoona kirjoitti:
Hauskoja treenejä sulle.
Kerron sitten myöhemmin, jos tulokset paranee.:)
Pitkäkestoisen liikuntasuorityksen jälkeen syke on kauemmin korkeampi.
Parin-kolmen tunnin jälkeen noin 70.
Lyhyemmän lenkin jälkeen en ole mittaillut.
Leposyke minulla 50-60.- Sinimarjanen
mitenkään asiantuntija, mutta olet varmaan
kova kuntoilija.:)
- Anskuliini
nykyisin ainoastaan kuntopyörällä ja yritän pitää sykkeen 130, normaali leposyke on 56, joskus senkin alle.
- Otto-Vaan
Et sie vieläkään ole parantunut siitä onnettomuudesta?
Kesä ja syksykin on jo mennyt.
Menikös sulta ihan koko kesä harakoille? - Sinimarjanen
matkoja ajat kuntopyörällä? Mielenkiinnosta
vain kyselen. Sykkeetkin on tosi hyvät.:) - Anskuliini
Sinimarjanen kirjoitti:
matkoja ajat kuntopyörällä? Mielenkiinnosta
vain kyselen. Sykkeetkin on tosi hyvät.:)teen sellaisen 20 kilometrin "lenkin", tai sitten aamulla ja illalla 10 kilometriä.
Mulla on isältä peritty hidas syke, muutenkin oon semmonen hidas sulake ;-). - Anskuliini
Otto-Vaan kirjoitti:
Et sie vieläkään ole parantunut siitä onnettomuudesta?
Kesä ja syksykin on jo mennyt.
Menikös sulta ihan koko kesä harakoille?opin olemaan yksin ja tein ison ryijyn olohuoneen seinälle villapuseroita, sukkia ja myssyjä.
Luin ihania kirjoja ja laihduin 13 kiloa!
Jalka ei koskaan parane entiselleen, mutta täytyy hyväksyä ja porskuttaa eteenpäin täysillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94914
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54858Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61788Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141698- 65665
- 78521
- 39498
- 40486
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86467Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467