Jeep Grand Cherokee 3.0 crd V6

Jep Jep Jeep

Vaihdoin kahden ml mersun WB "maasturin" jälkeen tuollaiseen 2006 limited jeeppiin..Nyt on sellainen peli jolla kelpaa ajella..=) 3xlukot ja kunnon kone 215hv/510Nm vääntö=9 sek. 0-100km/h ja vastaa edustusluokan autoa sisältä nahkapenkkeineen ja sähköherkuin..No makuasioita kaikki tietysti, mutta täytyy myöntää että jeep ei ole enää kiikkuva maantielaiva naksuttavalla kiisseli koneella niinkuin aikaisemmat vanhemmat mallit olivat..
Ja hinta ei päätä huimaa jos miettii mitä 50-60 tuhannella eurolla saa..
Jeep, that´s life!!!

25

13148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      paljonko maksoit ja oliko paljon ajettu, itsellä on samallainen.

    • Hyvä myös

      Niille tiedoksi, jotka eivät vielä tiedä. Hyvä peli on myös Jeep Grand Cherokee 2,7 crd. Voimaa, varusteita ja ominaisuuksia löytyy. Reilu puolivuotta on tullut ajeltua 2,7 crd Grand Cherokeella.

    • no tuota noin ....

      3 x ELSD lukot. LSD = Limited Slip Differential ...

      Muuten kyllä kaiketi ihan asiallinen auto, tosin sisätilat ovat mm. Pajerossa paljon paremmat. Ainakin Pajeron takamatkustajien tilat ovat ruhtinaalliset verrattuna jeeppiin.

      • Osta Pajero

        jos tuntuu paremmalta valinnalta. Omalla kodalla Pajero tuli valikoimaan liian myöhään. Ei sen tosin ollut väliä sillä vaihdan Jeep GC crd 3,0 uuteen samanlaiseen (autokauppiaan houkuttelemana, sillä auto on priima).
        Pajero saattaa hyvin olla tilavampi takapenkillä, mutta minä en huoli peruslaiskaa, vanhahtavaa konstruktiota kun olen ostamassa uutta autoa.


      • jep jep jeep

        Voi olla että on pari senttiä enemmän tilaa takana mutta katsoppa mikä on kiihtyvyys..=) pajero vs. jeep (taitaa olla vähän enemmän kuin jeepin 9s.)


      • ???
        Osta Pajero kirjoitti:

        jos tuntuu paremmalta valinnalta. Omalla kodalla Pajero tuli valikoimaan liian myöhään. Ei sen tosin ollut väliä sillä vaihdan Jeep GC crd 3,0 uuteen samanlaiseen (autokauppiaan houkuttelemana, sillä auto on priima).
        Pajero saattaa hyvin olla tilavampi takapenkillä, mutta minä en huoli peruslaiskaa, vanhahtavaa konstruktiota kun olen ostamassa uutta autoa.

        No en sanoisi pajeroa vanhahtavaksi ollenkaan. Kyllähän se vakiona kiihtyy manuaalina 11,5s 0-100. Ja siihen saa helposti uudet ohjelmtat jolloin tehoa tulee paljon enempi...

        Teknisesti ottaen pajero on erittäin fiksu ja hyvä laatuvaikutelmaltaan...

        Jeepissä on kyllä hyvä diesel kone, ainakin paperilla, mutta se ei olekkaan jeepin omaa tuotantoa. Mutta noin muuten, se ei ole sen kummepi kuin muutkaan. Sisätiloiltaan vielä karumpi.


      • hyvin kiihtyy jeeppi
        jep jep jeep kirjoitti:

        Voi olla että on pari senttiä enemmän tilaa takana mutta katsoppa mikä on kiihtyvyys..=) pajero vs. jeep (taitaa olla vähän enemmän kuin jeepin 9s.)

        Kyllä se jeeppi kieltämättä kiihtyy luokassaan varmaan parhaiten, manuaali pajerolta menee 11,2-11,5s. Mutta ei se maasturissa mielestäni kiihtyvyys tärkein ole... Takatilaa on vähän enempi. Jeep on koneeltaan parempi, pajero on tiloiltaan parempi.

        Tuolla onkin kaksikko vertailussa, harmi vain ei teksistä ymmärrä mitään mutta numeroista saa kyllä selvää. Molemmat ovat bensamalleja.

        http://ua.autoreview.ru/archive/2007/03/cherokee_pajero/


      • 1,2miljardia
        ??? kirjoitti:

        No en sanoisi pajeroa vanhahtavaksi ollenkaan. Kyllähän se vakiona kiihtyy manuaalina 11,5s 0-100. Ja siihen saa helposti uudet ohjelmtat jolloin tehoa tulee paljon enempi...

        Teknisesti ottaen pajero on erittäin fiksu ja hyvä laatuvaikutelmaltaan...

        Jeepissä on kyllä hyvä diesel kone, ainakin paperilla, mutta se ei olekkaan jeepin omaa tuotantoa. Mutta noin muuten, se ei ole sen kummepi kuin muutkaan. Sisätiloiltaan vielä karumpi.

        On siinä pajerossa se paha vika että se on japanilainen ,ei suomalaisten pidä ostaa mitään japanilaista jos vastaavaa tuotetta valmistetaan suomelle edullisten kauppakumppaneitten maissa,pitäisi ymmärtää että jos vaan ostat etkä myy mitään niin rahat loppuu se on kaupankäynnin fakta.Japaninkaupassa menetetään joka vuosi yli 1,2miljardia euroa valuuttaa ikiajoiksi.Suomen tämänhetkinen valtionvelka on suurinpiirtein yhtä paljon kun aikojen kuluessa menetetty valuuttamäärä japaninkaupassa.


      • ..........
        1,2miljardia kirjoitti:

        On siinä pajerossa se paha vika että se on japanilainen ,ei suomalaisten pidä ostaa mitään japanilaista jos vastaavaa tuotetta valmistetaan suomelle edullisten kauppakumppaneitten maissa,pitäisi ymmärtää että jos vaan ostat etkä myy mitään niin rahat loppuu se on kaupankäynnin fakta.Japaninkaupassa menetetään joka vuosi yli 1,2miljardia euroa valuuttaa ikiajoiksi.Suomen tämänhetkinen valtionvelka on suurinpiirtein yhtä paljon kun aikojen kuluessa menetetty valuuttamäärä japaninkaupassa.

        Japaniin tai amerikkaan, ei ne rahat kumminkaan tännne jää. Edullistenkauppakumppaneitten maissa ei tiedetä laadusta mitään, ja siksi sama raha menee niihin jo varaosia ostettaessa. Japanilainen on erittäin fiksu vaihtoehto.

        Jeepin sisätilat ovat karut verrattuna pajeron tiloihin, muovia muovia muovia ja halvan näköistä, eikä missään laatua. Takatilat ovat ahtaat. Jeepistä en löydä mitään muuta selvästi hyvää puolta kuin koneen, joka sekin on mersulta.


      • tietämättömyyttä
        .......... kirjoitti:

        Japaniin tai amerikkaan, ei ne rahat kumminkaan tännne jää. Edullistenkauppakumppaneitten maissa ei tiedetä laadusta mitään, ja siksi sama raha menee niihin jo varaosia ostettaessa. Japanilainen on erittäin fiksu vaihtoehto.

        Jeepin sisätilat ovat karut verrattuna pajeron tiloihin, muovia muovia muovia ja halvan näköistä, eikä missään laatua. Takatilat ovat ahtaat. Jeepistä en löydä mitään muuta selvästi hyvää puolta kuin koneen, joka sekin on mersulta.

        "Jeepin sisätilat ovat karut verrattuna pajeron tiloihin, muovia muovia muovia ja halvan näköistä, eikä missään laatua. Takatilat ovat ahtaat. Jeepistä en löydä mitään muuta selvästi hyvää puolta kuin koneen, joka sekin on mersulta."

        Nyt et tiedä mistä kirjoitat. Olen tilannut Jeep GC 3,0 CRD Overlandin vaalealla nahkasisustuksella, xenoneilla (jotka ovat vakiovarustelussa parkkikameran yms. kanssa). Meillä Pajero ja Grand Cerokee myydään samassa kaupassa joten molemmat on katsottu vierekkäin. Jeep uusiutui 2008 ja se näkyy sisältä.
        Muovia, muovia ja halpaa muovia löytyy nykyään nimenomaan Pajerosta. Jeepin sisätilojen miellyttävyys ja laatu on huomattavasti parempi kuin Pajeron musta muovi joka paikassa. Ainoa asia joka Pajerossa saattaa olla parempi kuin uudessa Jeepissä on se takapenkki. Pajero on yksinkertaisesti vanhahtava kauttaaltaan sillä peruskonstruktio on sama kuin edeltäjissäkin. Nelivetosysteemiä kehutaan Pajerossa, mutta oikeasti siinä lukittuu vain keskitasauspyörästö ja takasilta. Jeepissä on lukko myös edessä, eikä Jeepissä tarvitse valita muuta kuin että ajaako normaalivaihteistolla vai alennusvaihteistolla. Valinta hoidetaan sivistyneesti katkaisimesta eikä ylimääräisistä vaihdevivuista. Jollet löydä Jeepistä mitään muuta hyvää kuin koneen et ole istunut uudessa Jeepissä etkä tietenkään ajanut sillä. Kuten aiemmin sanoin, jos haluat ostaa sen Pajeron, niin osta se. Älä turhaan esittele mielipiteitä autosta jota et edes ole nähnyt.


      • paperilla?
        ??? kirjoitti:

        No en sanoisi pajeroa vanhahtavaksi ollenkaan. Kyllähän se vakiona kiihtyy manuaalina 11,5s 0-100. Ja siihen saa helposti uudet ohjelmtat jolloin tehoa tulee paljon enempi...

        Teknisesti ottaen pajero on erittäin fiksu ja hyvä laatuvaikutelmaltaan...

        Jeepissä on kyllä hyvä diesel kone, ainakin paperilla, mutta se ei olekkaan jeepin omaa tuotantoa. Mutta noin muuten, se ei ole sen kummepi kuin muutkaan. Sisätiloiltaan vielä karumpi.

        Et siis ole ajanut yhtään ja jotenkin se on väärin että kyseessä on mersun kone (ja vaihteisto). Se diesel on käytännössä paras saatavilla oleva kone tämäntyyppiseen autoon. Toiseksi paras on VW/Audi V6 TDI kone. Muut tulevat sitten reilusti perässä.

        Pajeron diesel automaatti (Jeep on diesel automaatti, enkä muuta yhdistelmää edes harkinnut) kiihtyy 0-100 valmistajan mukaan 12,9 s. (jeep 9,0s.) Pajero painaa 2,25 tn (Jeep suunnilleen saman). Pajero kulkee max. 177 kmh (Jeep 200). Pajero kuluttaa 10,6l/100km (Jeep 10,2). Pajero on aavistuksen pidempi ja korkeampi, leveys on sama. Auton sisätilat määräytyvät pitkälti akselivälin perusteella. Ne ovat Pajerossa ja Jeepissä samat.
        Minä en löydä yhtään syytä ostaa Pajero kuin teknisesti (myös neliveto) keittyneemmän, nopeamman ja yhtä tilavan Jeepin saa samalla rahalla. Huomaa, taloudesta löytyy sekä Jeep että Mitsubisi jotka molemmat ovat hyviä joten merkkikään ei ratkaise kodallani.


      • yhtään
        tietämättömyyttä kirjoitti:

        "Jeepin sisätilat ovat karut verrattuna pajeron tiloihin, muovia muovia muovia ja halvan näköistä, eikä missään laatua. Takatilat ovat ahtaat. Jeepistä en löydä mitään muuta selvästi hyvää puolta kuin koneen, joka sekin on mersulta."

        Nyt et tiedä mistä kirjoitat. Olen tilannut Jeep GC 3,0 CRD Overlandin vaalealla nahkasisustuksella, xenoneilla (jotka ovat vakiovarustelussa parkkikameran yms. kanssa). Meillä Pajero ja Grand Cerokee myydään samassa kaupassa joten molemmat on katsottu vierekkäin. Jeep uusiutui 2008 ja se näkyy sisältä.
        Muovia, muovia ja halpaa muovia löytyy nykyään nimenomaan Pajerosta. Jeepin sisätilojen miellyttävyys ja laatu on huomattavasti parempi kuin Pajeron musta muovi joka paikassa. Ainoa asia joka Pajerossa saattaa olla parempi kuin uudessa Jeepissä on se takapenkki. Pajero on yksinkertaisesti vanhahtava kauttaaltaan sillä peruskonstruktio on sama kuin edeltäjissäkin. Nelivetosysteemiä kehutaan Pajerossa, mutta oikeasti siinä lukittuu vain keskitasauspyörästö ja takasilta. Jeepissä on lukko myös edessä, eikä Jeepissä tarvitse valita muuta kuin että ajaako normaalivaihteistolla vai alennusvaihteistolla. Valinta hoidetaan sivistyneesti katkaisimesta eikä ylimääräisistä vaihdevivuista. Jollet löydä Jeepistä mitään muuta hyvää kuin koneen et ole istunut uudessa Jeepissä etkä tietenkään ajanut sillä. Kuten aiemmin sanoin, jos haluat ostaa sen Pajeron, niin osta se. Älä turhaan esittele mielipiteitä autosta jota et edes ole nähnyt.

        Kaupassa olet nähnyt vain jonkin karvalakkimallin pajerosta, kyllähän ne halvat varustetasot ovatkin karuja...

        Sisätiloiltaan Pajero on selvästi suurempi sekä yleellisempi, takana on alueilmastoinnit jne, luokkansa paras äänentoisto 860W Rockford, 10" bassoelementillä. Äänen laadultaan parempi kuin Range Roverissa. Tavaratilaa selvästi enemmän, 7 istuinta, takana jalkatilat huomattavasti suuremmat jne jne... Myös pajerossa on xenonit, ainakin paremmassa varustetasossa. noh en nyt sano että se jeepikkään nyt mitenkään karu on, onhan sekin ylellinen nykymaasturi, mutta näin vertailuksi. Vanhan mallin kanssa samoja osia Pajerossa on n.22% ...

        Jeepissä on ELSD lukkoja, LSD = Luistonrajoitin lukko, toisekseen ei 100% lukoilla voi ajaakkaan koko ajan niinkuin jeep tekee, toki on ns "automaattisia". Pajerossa on 2 x 100% paineilmatoimista lukkoa sekä etuakselin pidon varmistaa luistonesto, sen neliveto on siinä mielessä erittäin hyvä. Toisekseen se on monipuolinen.

        Miten perustelet järkevästi että Pajero on vanhahtava ??? Se ei ole vanhahtava, vastahan siinä laitettiin aika paljon uusiksi ja ulkonäkö modernisoitiin, toisekseen mitä pahaa vanhassa on, jos järjestelmät on todettu hyviksi ja hyvin toimiviksi? Ei jeeppikkään ole yhtään uudempi tekele, pikemminkin päinvastoin.

        Molemmat autot olen nähnyt. Joo siis no toki itse kyllä pidän jeepin ulkonäöstä, vaikka onkin makuasia. Jeepin kone on hyvä ja neliveto varsin hyvä. Kyllä nämä asiat ovat jeepissä kohdallaan.


      • tuota noin
        paperilla? kirjoitti:

        Et siis ole ajanut yhtään ja jotenkin se on väärin että kyseessä on mersun kone (ja vaihteisto). Se diesel on käytännössä paras saatavilla oleva kone tämäntyyppiseen autoon. Toiseksi paras on VW/Audi V6 TDI kone. Muut tulevat sitten reilusti perässä.

        Pajeron diesel automaatti (Jeep on diesel automaatti, enkä muuta yhdistelmää edes harkinnut) kiihtyy 0-100 valmistajan mukaan 12,9 s. (jeep 9,0s.) Pajero painaa 2,25 tn (Jeep suunnilleen saman). Pajero kulkee max. 177 kmh (Jeep 200). Pajero kuluttaa 10,6l/100km (Jeep 10,2). Pajero on aavistuksen pidempi ja korkeampi, leveys on sama. Auton sisätilat määräytyvät pitkälti akselivälin perusteella. Ne ovat Pajerossa ja Jeepissä samat.
        Minä en löydä yhtään syytä ostaa Pajero kuin teknisesti (myös neliveto) keittyneemmän, nopeamman ja yhtä tilavan Jeepin saa samalla rahalla. Huomaa, taloudesta löytyy sekä Jeep että Mitsubisi jotka molemmat ovat hyviä joten merkkikään ei ratkaise kodallani.

        Joo en väitäkkään jeepin/mersun konetta huonoksi... Sehän on hyvä, saa nähdä miten kestävä mutta no joo...

        Sisätilat eivät ole pajerossa ja jeepissä lähellekkään samat. Pajeron taka jalkatilat ovat etuistuimesta takaistuimeen 280-500mm, jeepissä sen sijaan 140-390mm. Pajero on myös korkeampi n.10cm, mikä näkyy muutenkin paremmissa tiloissa. Peräkontti on selvästi isompi ja pajerossa on siellä vielä lisäistuimet. Pajerossa on erinomainen äänentoisto itseasiassa luokkansa paras, hyvä varustelu muutenkin, takatilat selvästi isommat ja yleellisemmät kuin jeepissä. Pajerossa on enemmän maavaraa, paremmat kohtaus, ylitys ja jättökulmat, vesiesteitä voi ylittää 700mm. Mitsun luotettava kone ja laatikko, konetta käytetään paljon myös kisakäytössä toki hieman muokattuna, mutta silti, joten se on luja. Pajero on muutenkin japanilaista laatutyötä... Neliveto ei jeepissä ole sen parempi, ellei jopa huonompi. Se sopii sellaiselle joka ei muuten ymmärrä mikä on tasauspyörästön lukko, tai joka ei muuten aja maastossa ollenkaan.


      • sama vika
        yhtään kirjoitti:

        Kaupassa olet nähnyt vain jonkin karvalakkimallin pajerosta, kyllähän ne halvat varustetasot ovatkin karuja...

        Sisätiloiltaan Pajero on selvästi suurempi sekä yleellisempi, takana on alueilmastoinnit jne, luokkansa paras äänentoisto 860W Rockford, 10" bassoelementillä. Äänen laadultaan parempi kuin Range Roverissa. Tavaratilaa selvästi enemmän, 7 istuinta, takana jalkatilat huomattavasti suuremmat jne jne... Myös pajerossa on xenonit, ainakin paremmassa varustetasossa. noh en nyt sano että se jeepikkään nyt mitenkään karu on, onhan sekin ylellinen nykymaasturi, mutta näin vertailuksi. Vanhan mallin kanssa samoja osia Pajerossa on n.22% ...

        Jeepissä on ELSD lukkoja, LSD = Luistonrajoitin lukko, toisekseen ei 100% lukoilla voi ajaakkaan koko ajan niinkuin jeep tekee, toki on ns "automaattisia". Pajerossa on 2 x 100% paineilmatoimista lukkoa sekä etuakselin pidon varmistaa luistonesto, sen neliveto on siinä mielessä erittäin hyvä. Toisekseen se on monipuolinen.

        Miten perustelet järkevästi että Pajero on vanhahtava ??? Se ei ole vanhahtava, vastahan siinä laitettiin aika paljon uusiksi ja ulkonäkö modernisoitiin, toisekseen mitä pahaa vanhassa on, jos järjestelmät on todettu hyviksi ja hyvin toimiviksi? Ei jeeppikkään ole yhtään uudempi tekele, pikemminkin päinvastoin.

        Molemmat autot olen nähnyt. Joo siis no toki itse kyllä pidän jeepin ulkonäöstä, vaikka onkin makuasia. Jeepin kone on hyvä ja neliveto varsin hyvä. Kyllä nämä asiat ovat jeepissä kohdallaan.

        "Kaupassa olet nähnyt vain jonkin karvalakkimallin pajerosta, kyllähän ne halvat varustetasot ovatkin karuja..."

        Jep, vaikka nahkapenkit siinä kyllä oli. Sinulla taitaa olla Jeepin kanssa vähän samoin? Vilkaise 2008 mallia, mieluiten Overlandina, sisältä ja huomaa ero 2005-2007 malliin.
        Sen verran hyvää tämä keskustelu sai aikaiseksi että tutustuin tarkemmin Mitsun tarjontaan juuri tällä hetkellä. Autot (mitsu-jeep) ovat suunnilleen samanhintaisia ja Jeep sopii minulle edelleen paremmin - sinulla lienee omista lähtökohdistasi asiat päinvastoin? En kaipaa kolmatta penkkiriviä enkä giganttista tavaratilaa (autossa koukku). Minulle tärkeimmät kriteerit liittyvät ajamiseen, etenemiseen ja mukavuuteen näin tehdessä. Suorituskykyä pidän oleellisena mukavuustekijänä. Myös polttoainetaloudella on väliä, joten päädyin dieseliin jonka normikulutus ostohetkellä oli 9,9l/100km. Jäi alle maagisen 10L rajan.
        Laivoissa ja junissa "tavallinen" auto määritellään usein laitteeksi joka mahtuu 5m*2m*1,8m laatikkoon. 1,8m tarkoittaa korkeutta. Autot jotka ei tähän mahdu maksavat huomattavasti enemmän rahdata, eikä niille aina edes löydy tilaa. Tästä syystä jätin Mitsun, LR3 ja Land Cruiserin vähemmälle huomiolle kauppoja tehtäessä.


      • Mitsu
        yhtään kirjoitti:

        Kaupassa olet nähnyt vain jonkin karvalakkimallin pajerosta, kyllähän ne halvat varustetasot ovatkin karuja...

        Sisätiloiltaan Pajero on selvästi suurempi sekä yleellisempi, takana on alueilmastoinnit jne, luokkansa paras äänentoisto 860W Rockford, 10" bassoelementillä. Äänen laadultaan parempi kuin Range Roverissa. Tavaratilaa selvästi enemmän, 7 istuinta, takana jalkatilat huomattavasti suuremmat jne jne... Myös pajerossa on xenonit, ainakin paremmassa varustetasossa. noh en nyt sano että se jeepikkään nyt mitenkään karu on, onhan sekin ylellinen nykymaasturi, mutta näin vertailuksi. Vanhan mallin kanssa samoja osia Pajerossa on n.22% ...

        Jeepissä on ELSD lukkoja, LSD = Luistonrajoitin lukko, toisekseen ei 100% lukoilla voi ajaakkaan koko ajan niinkuin jeep tekee, toki on ns "automaattisia". Pajerossa on 2 x 100% paineilmatoimista lukkoa sekä etuakselin pidon varmistaa luistonesto, sen neliveto on siinä mielessä erittäin hyvä. Toisekseen se on monipuolinen.

        Miten perustelet järkevästi että Pajero on vanhahtava ??? Se ei ole vanhahtava, vastahan siinä laitettiin aika paljon uusiksi ja ulkonäkö modernisoitiin, toisekseen mitä pahaa vanhassa on, jos järjestelmät on todettu hyviksi ja hyvin toimiviksi? Ei jeeppikkään ole yhtään uudempi tekele, pikemminkin päinvastoin.

        Molemmat autot olen nähnyt. Joo siis no toki itse kyllä pidän jeepin ulkonäöstä, vaikka onkin makuasia. Jeepin kone on hyvä ja neliveto varsin hyvä. Kyllä nämä asiat ovat jeepissä kohdallaan.

        "Tavaratilaa selvästi enemmän, 7 istuinta, takana jalkatilat huomattavasti suuremmat jne jne..."

        Se on totta, mutta mitään jne. jne ei ole. Mitsussa on tarkalleen luetellut alueet parempia - muissa Jeep on voittaja sisätiloissa. http://ua.autoreview.ru/archive/2007/03/cherokee_pajero/1_1024.jpg
        Tuosta näkee mitä se Mitsun tilavuus on: pienempi kuljettajan penkki, vähemmän pääntilaa edessä, vähemmän jalkatilaa edessä. Pienempi takapenkki, vähemmän pääntilaa takana. Jostain ne tilat on nipistettävä kuin akselivälit ovat samat....


      • voipa hyvinkin olla
        sama vika kirjoitti:

        "Kaupassa olet nähnyt vain jonkin karvalakkimallin pajerosta, kyllähän ne halvat varustetasot ovatkin karuja..."

        Jep, vaikka nahkapenkit siinä kyllä oli. Sinulla taitaa olla Jeepin kanssa vähän samoin? Vilkaise 2008 mallia, mieluiten Overlandina, sisältä ja huomaa ero 2005-2007 malliin.
        Sen verran hyvää tämä keskustelu sai aikaiseksi että tutustuin tarkemmin Mitsun tarjontaan juuri tällä hetkellä. Autot (mitsu-jeep) ovat suunnilleen samanhintaisia ja Jeep sopii minulle edelleen paremmin - sinulla lienee omista lähtökohdistasi asiat päinvastoin? En kaipaa kolmatta penkkiriviä enkä giganttista tavaratilaa (autossa koukku). Minulle tärkeimmät kriteerit liittyvät ajamiseen, etenemiseen ja mukavuuteen näin tehdessä. Suorituskykyä pidän oleellisena mukavuustekijänä. Myös polttoainetaloudella on väliä, joten päädyin dieseliin jonka normikulutus ostohetkellä oli 9,9l/100km. Jäi alle maagisen 10L rajan.
        Laivoissa ja junissa "tavallinen" auto määritellään usein laitteeksi joka mahtuu 5m*2m*1,8m laatikkoon. 1,8m tarkoittaa korkeutta. Autot jotka ei tähän mahdu maksavat huomattavasti enemmän rahdata, eikä niille aina edes löydy tilaa. Tästä syystä jätin Mitsun, LR3 ja Land Cruiserin vähemmälle huomiolle kauppoja tehtäessä.

        Voipa hyvinkin olla että on ollut kyse karvalakki mallista, sitä en kyllä osaa sanoa, mutta todennäköisesti...

        Joo samanhintaisiahan ne ovat, toivottavasti mitsu päivittäisi konettaan hieman, jotta kilpailukyky paranisi. Muuten Pajero sijoittuu hyvin luokassaan...

        Jeepillä ja pajerolla saa vetää yhtä raskasta kärryä.


    • AriLC

      Hienoa, että olet tyytyväinen autoosi, itsellä samat fiilikset Land Cruisesrista

    • SE ON TOSIAAN ELÄMÄÄ!
      • jou jou jou

        grand on katumaasturi, kaukana oikeista maastureista.


    • a siantuntia

      enemink uin kunpaakan noista jeeppista tia pajarosta niin enemmin kanattaa hankia toyta lancruseri. samasa autossa on edusdustavuuta,surituskyky luotetttava ja hyva ajaa ja edulinen yllä pitää. ja on hieno ja mastokelponenkin

    • Jeep-fani

      Miten tuo Pajero liittyy tähän viestiketjuun?
      Ootteko kuullu mitä pajero tarkoittaa espanjaksi? Kokeile kirjoittaa netti-sanakirjaan. Sen pajero-sanan merkityksen takia pajeroa ei myydä sillä nimellä Espanjassa. Jos omistaisin pajeron, hankkiutuisin siitä eroon vähin äänin.

    • Urbancowboy

      Pajerot mätiä paskoja missä dieselpumput paukkuvat alwariisa.wokkipannu mikä wokkipannu!

    • Anonyymi

      Minulla on ollut useita vastaavia kuin Gand Cherook mutta kyllä Grand Cherokee diesel 2011 päihittää kaikki muut tehoiltaan, mukavuudeltaan ja varusteiltaan maastossa merellä a ilmassa.
      Ainoa "vika " oli moottorin maadoitus joka kiusasi kolmen korjaamo käynnin ajan ennen kuin itse keksin maadoittaa moottorin "akku kaapelilla"
      Tottakai jokin muu hinnaltaan 300 th voisi olla kivempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe