Olen nyt jo kuukauden verran kärsinyt oudoista oireista aamuisin. Heti herätessäni tuntuu kuin olisi kova krapula. Oireina ovat siis kova päänsärky(jatkuu koko päivän ellen ota lääkettä) ja huimaus. Olo on kuin ei olisi saanut nestettä ikuisuuksiin. Aluksi luulin,että päänsärky johtuisi huonosta tyynystä joten ostin uuden kunnollisen tyynyn eikä silläkään ole vaikutusta. Olen myös miettinyt purentavikaa,mutta miksi tämä päänsärky ilmenisi vain aamuisin?
Olen myös huomannut unen määrän vaikuttavan asiaan. Jos nukun "liian pitkään" eli noin 10 tuntia,niin päänsärky on taattu.
Olen harkinnut lääkärissä käyntiä,mutta silti epäilen tilanteen vakavuutta..
aamuinen päänsärky ja huimaus
5
4680
Vastaukset
- .....
olisiko kuukautisista kyse sinulla, epäilen itse samaa.....
- hmmmmmmmmm"
Päänsärky voi tosiaan tulla jos nukkuu liian pitkään, silloin unihormoonit ei poistu kunnolla kehosta ja koko päivä saattaa mennä pökkyrässä. Toinen seikka mikä aiheuttaa päänsärkyä ja etenkin huimausta on yöllinen raju verensokerinlasku. Päänsäryn sijainnistakin voi päätellä paljon esim. jos kipu sijaitsee oikealla puolelle kyseessä on yleensä migreenisärky, jos taas vasemmalla puolella kyseessä on jumittuneet niska- tai selkälihakset jne.
- molemmilla puolilla
Migreeni voi sijaita kummalla puolella päätä tahansa. Itse kärsin migreenistä, joka alkaa aina toiselta puolelta ja siirtyy sitten toiselle puolelle päätä. Eli tuolla kivun kohdentumisella ei ainakaan migreeniä voi sulkea pois.
Ja aloittajan oireet voivat selittyä myös korkealla verenpaineella. Esim. suolainen ruoka illalla -> pääkipu ja kuivuuden tunne aamulla.
- ntietsivä700
"Diabeetikko ei aina herää yölliseen verensokerin laskuun, eikä hän välttämättä edes huomaa niin tapahtuneen, sillä elimistö pyrkii automaattisesti korjaamaan matalaa verensokeria korkeammaksi. Kun verensokeri laskee alle arvon 4 mmol/l, insuliinin vastavaikuttajahormonit vapauttavat maksasta sokeria verenkiertoon, ja verensokeritaso voi aamulla olla jopa normaalia korkeampi. Ilmiötä kutsutaan reaktiiviseksi verensokerin nousuksi.
Myös yöhikoilu, levoton uni, painajaiset, vaikeus herätä ja aamupäänsärky voivat kertoa, että verensokeri on yöllä käynyt liian matalalla tasolla. Oireista kannattaa puhua diabeteshoitajalle tai -lääkärille."
- nettilainaus
Migreenin ja lihasjännityspäänsäryn erottaminen toisistaan
Lihasjännityspäänsärylle tyypillisiä ominaisuuksia:
- liikunta saattaa helpottaa
- ei oksentelua
- ei valonarkuutta
- kohtuullinen särky
- alkoholi voi helpottaa
- alkaa päiväsaikaan
- jatkuvampi, tasainen särky
Migreenille tyypillisiä ominaisuuksia:
- rasitus pahentaa
- oksentelua
- valonarkuutta
- voimakasta särkyä
- alkoholin käytön seurauksena
- alkaa öisinkin
- kohtauksittainen.
- nettilainaus
UNIAPNEAN OIREITA
· Unenaikaiset hengityskatkokset
· Päiväväsymys
· Aamupäänsärky
· Nukahtelutaipumus
· Muistihäiriöt
- nettilainaus
Liian pitkään nukkuminen saattaa altistaa jännityspäänsärylle. Nukkumisesta seuraa niska-hartiaseudun lihasten jäykistyminen. Vasta viime vuosina on huomattu, että jännityspäänsärky voi tulla myös migreenin sivutuotteena, kun migreenikipu saa potilaan jännittämään niska-hartiaseudun lihaksia.
- nettilainaus
Hampaiden narskuttelu aiheuttaa myös päänsärkyä, muina oireina esiintyy hammaskipua ja kulumavaurioita. - somebody40
Minullakin särkee päätä, muttei ihan joka päivä. Välillä voi mennnä päivä tai kaksi tai jopa useampi viikko ettei säre, mutta nyt on särkenyt kaksi päivää peräkkäin. Eilen särki koko ajan, välillä kovaa, mutta välillä ei juurikaan ja samoin tänään, tosin ei niin paljoa kuin eilen. Nukuin viime yönä hyvin ja ruokakin on maistunut. Ei ole huimannut enkä ole voinut pahoin, mutta mikäköhän kiikastaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757