Koirarotujen bannilista jenkkilän malliin.

%&&(&%%¤%%%

39

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alimman

      linkin takaa löytyyki jo jopa naurettavia rotuja, kuten mm. bostoninterrieri tai mopsi, ehehehhehehhhehheeee

      • %(&&(&¤¤¤&/...

        tuolla listalla,mikä on syy ja seuraus?


    • Topdog

      Rotuja on muutenkin liikaa. Kakkoslinkin 1. kategoria on ainakin järkevä, yhdelläkään rodulla ei ole oikeasti mitään käyttöä.

      Oikeisiin (laillisiin) harrastuksiin löytyy huomattavasti suoriutuvampia rotuja kaikilta kanteilta katsottuna.

    • ...ihmisiä.

      Valitettavasti on aina ihmisiä,jotka ei tunne vastuuta tekemisistään.
      Oli sitten kyse hienojen rotujen omistamisesta,viinanjuonnista (ei alkoholikaan itsestään aiheuta haittaa,vaan väärin käytettynä/väärillä ihmisillä) ym.

      Aina löytyy ihmisiä joka osa-alueelta,jotka pilaavat mitä milloinkin...

      • säälittävä

        mustalista ja häpeä lista.
        Säälittävää että ihmiset ovat olleet rodulleen epälojaaleja.


      • säälittävä kirjoitti:

        mustalista ja häpeä lista.
        Säälittävää että ihmiset ovat olleet rodulleen epälojaaleja.

        Niinpä.

        Ja valitettavasti siitä sitten voi joutua ja on joutunutkin kärsimään hienot rodut,jotka on saaneet huonoa mainetta.
        Ja tulevaisuudessa myös sitä kautta ne vastuuntuntoiset rodun harrastajat,jos rotuja joudutaan totaalisesti kieltämään.


      • ja sitten
        molossi kirjoitti:

        Niinpä.

        Ja valitettavasti siitä sitten voi joutua ja on joutunutkin kärsimään hienot rodut,jotka on saaneet huonoa mainetta.
        Ja tulevaisuudessa myös sitä kautta ne vastuuntuntoiset rodun harrastajat,jos rotuja joudutaan totaalisesti kieltämään.

        V....taa!!


    • avaus, siis

      aivan turha!
      Paljon oli kivoja rotuja, erään rodun taidan hakea usalasta itselleni. =)

      • Smile

        että et tuomitse mitään rotua jos omakin rotu löytyy tuolta listalta.


      • nyt eläimiä
        Smile kirjoitti:

        että et tuomitse mitään rotua jos omakin rotu löytyy tuolta listalta.

        tuomitsis? Ihmiset tuomitaan, tai siis pitäis tuomita eläinten väärin pidosta.
        Juu, oma rotu löytyy yhest paikkaa, ihme kyllä...


    • on "mallillaan"!

      Jenkkilä on sairas.

      • Topdog

        Aina sitä on helppo jenkkejä syyllistää.

        Katso vaikkapa Ranskan koiratilanne ihan "täältä euroopasta". Entä Iso-britannia? Entä Saksan kaavailut?


      • sitten tarkoittanut
        Topdog kirjoitti:

        Aina sitä on helppo jenkkejä syyllistää.

        Katso vaikkapa Ranskan koiratilanne ihan "täältä euroopasta". Entä Iso-britannia? Entä Saksan kaavailut?

        pelkkiä koiria. Jotta näin, että pthyi usalaisille.


    • ja monia muita en ymmärrä miksi ovat listoilla. Yksi on jonka itsekkin olisin valmis kieltämään.

      • Topdog

        Minkä rodun olisit valmis kieltämään?

        Niin.. Onhan bullmastiffi tappanut suomessakin


      • jospa joo

        sinun mielipiteelläsi tuskin on paljoa painoarvoa, noissa kinkeri piireissä.


      • juuri......

        bullmastiffi viimeksi tappanut sen naisen, vai
        onko sen jälkeen tullut uhreja muiden rotujen toimesta?


      • Topdog kirjoitti:

        Minkä rodun olisit valmis kieltämään?

        Niin.. Onhan bullmastiffi tappanut suomessakin

        bullamastiffi ihmisen Suomessa. Kuitenkin ne jotka olen nähnyt ovat todella mukavia hössöttäjiä. Vastuullisen omistajan totta kai tarvitsee rotu kuin rotu.


      • %¤¤&%/&()(/&
        umalehtinen kirjoitti:

        bullamastiffi ihmisen Suomessa. Kuitenkin ne jotka olen nähnyt ovat todella mukavia hössöttäjiä. Vastuullisen omistajan totta kai tarvitsee rotu kuin rotu.

        rotu sitten sinua häiritsi siinä listassa?


      • jospa joo kirjoitti:

        sinun mielipiteelläsi tuskin on paljoa painoarvoa, noissa kinkeri piireissä.

        ajatukseni ei niissä piireissä mitään joilla valta kieltää tai sallia. Kuitenkin ajatuksistani saan päättää ihan itse.;D
        Tosiasia kuitenkin on että Suomeen ei pitäisi rahdata kaikkia uusia rotuja maailmalta. Eihän täällä ole edes aina edellytyksiä alkukantaisten paimen- tai vartioivien rotujen tarpeisiin, eikä loputtomiin harvinaisille vaativille roduille löydy vastuuntuntoisia omistajia.


      • Topdog
        umalehtinen kirjoitti:

        bullamastiffi ihmisen Suomessa. Kuitenkin ne jotka olen nähnyt ovat todella mukavia hössöttäjiä. Vastuullisen omistajan totta kai tarvitsee rotu kuin rotu.

        Minkä rodun olisit siis valmis kieltämään ja johtuuko se mistä? Jalostuksellisista vai käyttäytymissyistä?


      • Ovtcharka
        umalehtinen kirjoitti:

        ajatukseni ei niissä piireissä mitään joilla valta kieltää tai sallia. Kuitenkin ajatuksistani saan päättää ihan itse.;D
        Tosiasia kuitenkin on että Suomeen ei pitäisi rahdata kaikkia uusia rotuja maailmalta. Eihän täällä ole edes aina edellytyksiä alkukantaisten paimen- tai vartioivien rotujen tarpeisiin, eikä loputtomiin harvinaisille vaativille roduille löydy vastuuntuntoisia omistajia.

        "Eihän täällä ole edes aina edellytyksiä alkukantaisten paimen- tai vartioivien rotujen tarpeisiin, eikä loputtomiin harvinaisille vaativille roduille löydy vastuuntuntoisia omistajia."

        Eli siis kaukkarit yms. Samaa mieltä tuosta,
        ihme ettei vielä mitään pahempaa ole sattunut...


      • Topdog kirjoitti:

        Minkä rodun olisit valmis kieltämään?

        Niin.. Onhan bullmastiffi tappanut suomessakin

        On valitettavasti tappanut.Tuo sana on vaan melkoisen kova.
        Sanasta kun tulee mieleen tarkoituksellinen teko.

        Tuossa tapauksessa se ei ollut.Ennemminkin voisi puhua onnettomasta ja surullisesta tapauksesta,jossa takana oli monta asiaa,mikä siihen saattoi johtaa.
        Ja koira on siinä vaan yksi osa.


      • topdog
        Ovtcharka kirjoitti:

        "Eihän täällä ole edes aina edellytyksiä alkukantaisten paimen- tai vartioivien rotujen tarpeisiin, eikä loputtomiin harvinaisille vaativille roduille löydy vastuuntuntoisia omistajia."

        Eli siis kaukkarit yms. Samaa mieltä tuosta,
        ihme ettei vielä mitään pahempaa ole sattunut...

        kaukkarilla on kyllä kyky erottaa oikea uhka ja reagoida pelkästään siihen. Ei ole mikään pilalle jalostettu tai sekopäinen mastiffi, joka käy perheenjäseneen kiinni.

        Vai montako tapaturmaa tiedät kaukkarin aiheuttaneen?


      • Pööööpläää
        umalehtinen kirjoitti:

        ajatukseni ei niissä piireissä mitään joilla valta kieltää tai sallia. Kuitenkin ajatuksistani saan päättää ihan itse.;D
        Tosiasia kuitenkin on että Suomeen ei pitäisi rahdata kaikkia uusia rotuja maailmalta. Eihän täällä ole edes aina edellytyksiä alkukantaisten paimen- tai vartioivien rotujen tarpeisiin, eikä loputtomiin harvinaisille vaativille roduille löydy vastuuntuntoisia omistajia.

        listassa ole suurin osa niitä ns"yleisiä"rotuja?


      • plää plää

        niin mitä tulee muista roduista puhumiseen niin oletko itse puhunut roduista joita et tunne lainkaan?


      • MMJKLMS

        MUN SUOSIKKEJA NAPOLINMASTIFFI JA ROTTWEILER..
        MUTTA NÄÄ TAISTELUKOIRARODUT ILMAN MUUTA


      • Topdog
        molossi kirjoitti:

        On valitettavasti tappanut.Tuo sana on vaan melkoisen kova.
        Sanasta kun tulee mieleen tarkoituksellinen teko.

        Tuossa tapauksessa se ei ollut.Ennemminkin voisi puhua onnettomasta ja surullisesta tapauksesta,jossa takana oli monta asiaa,mikä siihen saattoi johtaa.
        Ja koira on siinä vaan yksi osa.

        Eihän tarkoituksella - Vahingossa, pyytämättä ja yllättäen Bullmastiffi tappoi ihmisen lenkillä ja vahingosta viisastuneena se lopetettiin.

        Yleensä ihmisten välisissäkin tapoissa on takana monta asiaa, jotka siihen onnettomaan ja surulliseen tapaukseen ovat johtaneet.

        SELISELI sanon minä. Koira ei saa käytännössä missään tilanteessa tappaa ihmistä, mikäli sillä on päässä palikat kohdallaan.

        Uma on sitten jättänyt vastaamatta koirarotuun, jonka hän olisi valmis kieltämään. Viittaus ilmeisesti kaukkariin - montakos ihmistä se rotu on tappanut, häh?


      • Pööööpläää kirjoitti:

        listassa ole suurin osa niitä ns"yleisiä"rotuja?

        oli niitä yleisiäkin.


      • ¤%/&/&(&%¤#¤%¤

        ymmärsitkö edes sinulle esitettyä kysymystä?:)


      • Topdog kirjoitti:

        Eihän tarkoituksella - Vahingossa, pyytämättä ja yllättäen Bullmastiffi tappoi ihmisen lenkillä ja vahingosta viisastuneena se lopetettiin.

        Yleensä ihmisten välisissäkin tapoissa on takana monta asiaa, jotka siihen onnettomaan ja surulliseen tapaukseen ovat johtaneet.

        SELISELI sanon minä. Koira ei saa käytännössä missään tilanteessa tappaa ihmistä, mikäli sillä on päässä palikat kohdallaan.

        Uma on sitten jättänyt vastaamatta koirarotuun, jonka hän olisi valmis kieltämään. Viittaus ilmeisesti kaukkariin - montakos ihmistä se rotu on tappanut, häh?

        Ensimmäisessä kappaleessasi oli asiaa vain viimeinen lause.
        Muu oli,ilmeisesti et ymmärtänyt tai lähinnä halunnut ymmärtää kirjoitamaani.

        Toinen kappale.Ihminen on kuitenkin eri laji.Samaa on ainoastaan siinä,että myös koirat on ihmisten tuotoksia,vaikkei jälkeläisiä.Ihminen myös kasvattaa ja muokkaa sen koiran.Ja kuten on puhuttu,niissä asioissa kun menee pieleen,niin seuraukset voi olla hyvinkin ikäviä.

        Kolmannessa kappaleessa olen samaa mieltä.

        Mutta kuten sanoin,tappo on ihan eri,kuin se kuolemantuottamus vahingossa.
        Vaikka tulos on aina yhtä surullinen ja valitettava.

        Mutta kuten mainittu.Onhan rodussa ollut yksi opaskoirakin.
        Mutta niinhän se on,kuten monessa muussakin,ikävillä asioilla on aina mukavampi mässätä,ja niitä hehkuttaa...


      • habanero2

        on ollut YKSI koira.Täytyy sanoa että sun itsesi ylistäminen ja kehuskelu tietämyksestäsi on ainoa mihin kykenet 100%.Saksanpaimenkoirista et tunnu tietävän yhtään mitään...paitsi tietty SIITOSVALIOISTA!

        Ja jotenkin mä aina ihmettelen ihmisiä,jotka LUULEE olevansa heti tietäjiä kun niillä on ollut yksi koira,sillä eihän kukaan usko olevansa keihäänheittäjäkään muutaman kepinviskauksen jälkeen.Mutta jos sanoo jollekkin ettet tiedä jostain rodusta,niin henk.koht. ottaa heti herneen nenään,vaikka se olisi totuus.


    • Buuaahahahaaa.
      • ehkä se oikea

      • loppujen lopuksi

      • MMJKLMS

    • Elisama

      Aivan älytön lista.
      Kyllä näkyy ettei kaikilla ole minkäänlaista rotutietoutta.

      • 37-59<22

        NAPOLINMASTIFFI
        BERNHARDINKOIRA
        LEONBERGER
        TANSKANDOGGI


      • okke
        37-59<22 kirjoitti:

        NAPOLINMASTIFFI
        BERNHARDINKOIRA
        LEONBERGER
        TANSKANDOGGI

        Nämä ovat siis suosikkilistallasi ensimmäisenä kiellettäviksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe